Miksi kukaan nainen nykyään käyttäisi enää siteitä tai tampponeita?
Jotkut siteiden käyttäjät haistaa kilometrin päähän, että niillä on menkat. Tosi ällöä. Toisin kun siteet, kuukuppi on hygieeninen, ei haise, huomaamaton ja helppo käyttää kunhan oppii miten se taitellaan. Kukaan ei muu ei tiedä menkoista mitään, kun käyttää kuukuppia. Miksi kukaan enää nykyään käyttäisi siteitä tai tamppooneja?
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:05"]
Huomaamaton??! Meillä on naisten vessassa kuusi pientä lukittavaa WC koppia (joissa btw ei edes mahdu liikkumaan) ja yksi yhteinen käsienpesuallas. Miten puhdistan "huomaamattomasti" vanhan kupin? Ja montako niitä kuppeja on oltava, jos en voi ravata edestakaisin housut kintuissa WC kopin ja käsienpesualtaan välillä?
[/quote]
Tällaisessa tapauksessa menet ensin pesemään kätesi sinne yhteiselle käsienpesualtaalle ja sujahdat sen jälkeen koppiin. Tyhjennät kupin wc-pönttöön ja pyyhkäiset sen vessapaperilla puhtaaksi. Tunget sen takaisin pimperiin ja poistut taas käsienpesualtaan kautta.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:01"]
Jotkut siteiden käyttäjät haistaa kilometrin päähän, että niillä on menkat. Tosi ällöä. Toisin kun siteet, kuukuppi on hygieeninen, ei haise, huomaamaton ja helppo käyttää kunhan oppii miten se taitellaan. Kukaan ei muu ei tiedä menkoista mitään, kun käyttää kuukuppia. Miksi kukaan enää nykyään käyttäisi siteitä tai tamppooneja?
[/quote]
En halua tunkea sisääni vierasesineitä,kuten kuukuppia,ajatuskin ällöttää.Siksi käytän mielestäni kätevimpiä kuukautissuojia,siteitä.Kuukautisia ei tosin tällä hetkellä ole,kun on hormonikierukka,niin kukaan ei joudu haistelemaan minua kuukautisten aikana,ei siis mitään ongelmaa vaikka en kuukuppia osaisi edes kuvitella käyttäväni :)
[/quote]
Et halua tunkea sisääsi vierasesinteitä, mutta silti sulla on kohdussasi kierukka. Oletko sä jotenkin itse kasvattanut sen sinne, jos se ei susta ole vierasesine?
[/quote]
No en sitäkään mielelläni olisi ottanut,mutta se on toistaiseksi minille sopivin ehkäisykeino,joten hyöty voittaa haitat.Kuukautissuojista voin sentään valita sen vaihtoehdon,jota ei tarvitse tunke sisään,siispä teen niin.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:31"]
Mikä vika tamponeissa?
[/quote]
Onhan ne epäekologisia,niin kuin siteetkin,jos siis haluaa pelastaa maailman kuukautissuojilla,pitäisi käyttää kuukuppia.Itse kyllä asetan oman mukavuuteni tässä asiassa etusijalle,teen sitten muissa,vähemmän intiimeissä asioissa luontoystävällisiä valintoja.
[/quote]
En halua tunkea sisääni vierasesineitä,kuten kuukuppia,ajatuskin ällöttää.Siksi käytän mielestäni kätevimpiä kuukautissuojia,siteitä.Kuukautisia ei tosin tällä hetkellä ole,kun on hormonikierukka,niin kukaan ei joudu haistelemaan minua kuukautisten aikana,ei siis mitään ongelmaa vaikka en kuukuppia osaisi edes kuvitella käyttäväni :)
[/quote]
Et halua tunkea sisääsi vierasesinteitä, mutta silti sulla on kohdussasi kierukka. Oletko sä jotenkin itse kasvattanut sen sinne, jos se ei susta ole vierasesine?
[/quote]
Tuskin hän itse on sitä kierukkaa sisäänsä tunkenut?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuskin hän itse on sitä kierukkaa sisäänsä tunkenut?
[/quote]
Hyvä pointti,se oli tosiaan gynekologi joka sen sinne tunki,jouduin luopumaan e-pillereistä veritulppariskin takia.En siis ottanut kierukkaa siksi,että on kivan tuntuista kun on kierukka kohdussa.Onneksi siteet eivät oel terveydelle haitallisia,joten ei ole pakko käyttää kuukupppia.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:38"]Tampooneja käytän ja tulen käyttämään. Siteiden käyttäjiä en ymmärrä, tuntuu niin ällölle kun verta valuu pikkareihin ja mulla myös menkat sattuu enemmän jos on side. [/quote] Sama täällä ton kivun suhteen! Miks ne onkin kipeemmät vielä, kun on side?
[/quote]
Kannattaa kokeilla laittaa side ensi kerralla toisin päin. Siis tarrapuoli vasten alushousuja.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:12"]
Kerran kokeilin, kierukka ja kuukuppi ei ainakaan mulla sopinut yhteen. Tulee inhottava paineentunne alavatsaan tolla yhdistelmällä. Lisäksi musta on ällö ajatus pestä kuukuppia enkä todellaakaan keittäisi sitä kattilassa, josta syön ruokaa, oma kattilakin tuohon sterilointiin olis hankittava.
[/quote]
En ole kokeillut kuukuppia, mutta mullakin kierukka ja pahimmassa tapuksessa kuuukuppi voi kai alipaineen takia vetää kierukan ulos. Tamponeilla mennään. Siteitä en käytä koskaan, koska niiden kanssa tulee ohivuotoja ja on ikävän tuntuisia. Kuin olisi vaipat.
kuukuppi on hygieeninen, ei haise, huomaamaton ja helppo käyttää kunhan oppii miten se taitellaan. Kukaan ei muu ei tiedä menkoista mitään, kun käyttää kuukuppia. Miksi kukaan enää nykyään käyttäisi siteitä tai tamppooneja?
[/quote]
Ei tamponikaan haise? Eikä näy mihinkään? Ja on helppo? Jos oikeasti haluat mainostaa kuukuppia, niin vähän parempia argumenttejä pliis. Miten olisi vaikka "kuukuppi on ekologinen"?
Minä en käytä kuukuppia sen takia, että kuukupin valmistajan sivuilla sanottiin sen olevan sopimaton minun anatomialleni.
yksi sanoo, että kuppi poistetaan pisalla käynnin ajaksi, toinen poistaa sen 2 kertaa vuorokaudessa tyhjentääkseen sen. tästä käy hyvin selville kuinka erilaisia meidän kehot on. itse kokeilin kuppia mutta en tykännyt, koska en pystynyt pissaamaan sen kanssa ja esim töissä on monesti niin kiire, ettei joka pissakäynnillä ehdi kupin kanssa sähläämään, hyvä kun ehtii siellä vessassa käymään ollenkaan. toinen on tuo että mulla on myös niin runsas vuoto että kuppi täyttyy ihan hetkessä. tamponi ja kevyt side on ainoa yhdistelmä jolla pärjään pari tuntia.
tässä siis ap:lle muutama syy, miksi kuukuppi ei ole vielä valloittanut maailmaa.
Makuasia, ap. Eikä kuulu sinulle pätkääkään.
Mutta ihan huvin vuoksi: koska en tykkää kämätä veristä toosaani (työntää sinne kuppia ja kaivella sitä ulos). Minulla on erittäin runsaat kuukautiset pari päivää ja sitten toisaalta niukkaa vuotoa 3 päivää (eka ja 4-5 vuotopäivä). Jälkimmäisten vuoksi en tykkää käyttää tamponeitakaan, koska niiden poisvetäminen kuivasta emättimestä on inhaa!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:34"]
Mikä vika tamponeissa?
[/quote]
Onhan ne epäekologisia,niin kuin siteetkin,jos siis haluaa pelastaa maailman kuukautissuojilla,pitäisi käyttää kuukuppia.Itse kyllä asetan oman mukavuuteni tässä asiassa etusijalle,teen sitten muissa,vähemmän intiimeissä asioissa luontoystävällisiä valintoja.
[/quote]
Jaa, no nytkös se kuukupin käyttö ei enää olekaan huomaamatonta, helppoa ja mukavaa?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:34"]
Mikä vika tamponeissa?
[/quote]
[/quote]
Jaa, no nytkös se kuukupin käyttö ei enää olekaan huomaamatonta, helppoa ja mukavaa?
[/quote]
Voi ne olla sellaisen mielestä,joka tykkää tunkea jonkin kipon sisäänsä,kerätä verta siihen ja keitellä kippoa kattilassa.Ise koen että siteen vaihto on helppoa ja mukavaa.Makuasioista on turha kiistellä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:40"]
Mua aina mietityttää että jos on kuukautiskuppi pillussa ja tekee esim kuperkeikan nii. Lorahtaako ne takasin sinne pilluun ?? 0_0
[/quote]
Voin testata, ja kertoa sitten havainnoistani täällä!
Terv. Kuukuppia jo viisi vuotta käyttänyt (ihanaa, kun voi mennä vessaan ilman laukkua ja kaikenlaisia pakkauksia, sitäpaitsi vessasta ei kuulu sitten ikävää siteen rapistelua)
[/quote]
:D :D Rapistelu onkin ainoa ääni jota vessoista kuuluu... Taitaa olla pienimmästä päästä ja sekin kovin ikävää. Voi hyvänen aika.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:08"]
Oletteko te kuukuppi-naiset syypäitä yleisistä vessoista löytyviin veritahroihin?
[/quote]
Kyllä me ollaan. Yleinen faktahan on, että vain kuukuppia käyttävillä naisilla kuukautisvuoto on verta. Muilla se on ruusunnuppuja, glitteriä ja kaninpoikasia.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:08"]
Oletteko te kuukuppi-naiset syypäitä yleisistä vessoista löytyviin veritahroihin?
[/quote]
Kyllä me ollaan. Yleinen faktahan on, että vain kuukuppia käyttävillä naisilla kuukautisvuoto on verta. Muilla se on ruusunnuppuja, glitteriä ja kaninpoikasia.
[/quote]
Harvemmin sidettä tai tamponia vaihtaessa veri roiskuu,sehän on imeytynyt kuukautissuojaan,toisin kuin kuukuppia käyttäessä.Siksi ihan looginen kysymys,siis onko kupin tyhjennys kuinka siistiä hommaa?
Ei helvetti oikeesti! xD Mä en ymmärrä miks te riitelette näistä asioista? Jokainen käyttäkööt mitä haluu. Ite en käytä ku siteitä en pysty edes käyttää tamponeja,tuntuu ällöltä työntää se sisään kun en osaa rentoutuu kai tarpeeks ja mulla on välillä aika kuivat paikat vaikka onki menkat. =D ja ei ne siteet ja tamponit haise jos pesee alapäätä tarpeeks useesti esim,joka päivä tai muutaman kerran päivässä.
siksi kun en halua puolentunnin välein käydä tyhjentämässä kuppia sillä muuten tulee yli
Tunnen kuukupin aina sisälläni. Tunne myös tamponit. Lisäksi minulla on vulvodynia joten en todellakaan alka ärsyttämään pimppiä tahallani. Eli jos kuppi tuntuu epämukavalta ja jopa kipeältä, niin miksi sitä käyttäisin? Käytän kestositeitä.
[/quote]
[/quote]