Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan nainen nykyään käyttäisi enää siteitä tai tampponeita?

Vierailija
23.02.2015 |

Jotkut siteiden käyttäjät haistaa kilometrin päähän, että niillä on menkat. Tosi ällöä. Toisin kun siteet, kuukuppi on hygieeninen, ei haise, huomaamaton ja helppo käyttää kunhan oppii miten se taitellaan. Kukaan ei muu ei tiedä menkoista mitään, kun käyttää kuukuppia. Miksi kukaan enää nykyään käyttäisi siteitä tai tamppooneja?

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:31"]

Jos kerta kuppi ällöttää niin eikön sitten märkä haiseva rätti?

[/quote]

Ei se haise yhtään miltään, kun niitä vaihtaa tunnin välein ja vaihdon yhteydessä käyttää suihkua.

Siteet haisevat vain, jos niihin kertyy hikea ja niitä mojutetaan puoli päivää vaihtamatta.

Eipä tarvitse olla kädet ranteita myöden veressä....

[/quote]

Tunnin välein vaihto ja suihkutus?! Voi hyvänen aika, eihän tuossa kerkeä muuta tekemäänkään kun sidettä vaihtamaan. Elämä on tuhat kertaa helpompaa kupin kanssa, ei tarvitse töissäkään miettiä mitään siteiden/tamponin vaihtamista saatika niitä mukana kuljetella. Nimim. Kupin tyhjennys 2 kertaa päivässä :)

[/quote]

Epäilemättä se vähentäisi "huoltoväliä", mutta tuskin todellakaan riittäisi minulle tyhjennys kahdesti päivässä. Kun työpäiväni on kahdeksan tuntia, jossain välissä pitäisi mennä ronkkimaan verta täynnä olevaa kuppia tuherosta ulos ja sisään, ja varoa, minne kaikkialle se kupillinen roiskuu ja takaisin asetettaessa lentää pisarat. Juu ei kiitos!

Vierailija
82/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:15"]

Miksi viestini poistettiin? :P

t. hämmentynyt setä

[/quote]

Miksi setä haluaa kommentoida kuukautisista? Onko sedällä kokemusta siteistä, tamponeista vai peräti kuukupeista? Mitä noista setä kokemuksensa puolesta pitää parhaimpana? Onko setä kenties myös näitä kuukuppifanaatikkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:23"]

Endometrioosi ja useampi desi vuotoa per päivä. Kattilan tuonne tarvitsisi, jos mitään meinaisi ekologisesti kerätä... Se, että sinä tiputat muutaman piskon päivän aikana ei tarkoita sitä, että muutkin tekevät niin.

[/quote]

Heh, just näin!

Vierailija
84/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:30"]

Mulla kuparikierukka ja lääkäri kielsi tampoonien käytön, joten en uskalla kuukuppiakaan käyttää. Tietääkö joku voinko käyttää sellaista? Käytän siis pelkästästään haisusiteitä...

[/quote]

Kysyin tätä ehkäisyneuvolan hoitajalta kun itse harkitsin kuparikierukkaa, kuulemma voi käyttää. Kannattaa ainakin kokeilla.
[/quote]

Mä kysyin jopa gyneltä, kun kuparikierukkaa asennettiin. Hän katkaisi langan vähän lyhyemmäksi varmuudenvuoksi.

Vierailija
86/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuppi pitää muistaa taitella ennen sisään laittoa. Ei tungeta sellaisenaan.

Vierailija
87/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä kuppiakin voi sisuksistaan kaivaa vessapaperi sormissa? Ihmettelen vaan, miten joku onnistuu olemaan ranteita myöden veressä?

t: 10v käyttöä takana ja vaikka kuppikaan ei aina ihan kiva ole, on se minulle paras suoja

Vierailija
88/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut koko ketjun ja on sanottava, että jos kuukupin käyttäjät ovat fanaatikkoja ja tuputtajia, ihan yhtä pahoja ovat tamponien ja siteiden käyttäjät! Ja ilkeitä kaikki tyynni.

Vierailija
89/164 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kuppia voi käyttää jo ennen kuin vuota alkaa ja loppuajasta, kun niukkaa. Ei tarvita pikkuhousun suojia. Tosin jokaisella omanlainen värkki.. mikä sopii kenellekin. Jos kuppikuntalaisia nimitetään fanaattisiksi kuppiuskovaisiksi ihan samanlaisia sideuskovaisia ovat useammat siteen käyttäjät tällä palstalla.

Vierailija
90/164 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:08"]

Jos kuppikuntalaisia nimitetään fanaattisiksi kuppiuskovaisiksi ihan samanlaisia sideuskovaisia ovat useammat siteen käyttäjät tällä palstalla.

[/quote]

Minä en hehkuta siteen käyttöäni enkä yritä käännyttää muita siteiden käyttäjiksi. Kuukuppifanaatikot tekevät kumpaakin. Siinä ero minun ja kuukuppifanaatikkojen välillä.

Vierailija
91/164 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:31"]

Jos kerta kuppi ällöttää niin eikön sitten märkä haiseva rätti?

[/quote]

Ei se haise yhtään miltään, kun niitä vaihtaa tunnin välein ja vaihdon yhteydessä käyttää suihkua.

Siteet haisevat vain, jos niihin kertyy hikea ja niitä mojutetaan puoli päivää vaihtamatta.

Eipä tarvitse olla kädet ranteita myöden veressä....

Vierailija
92/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 23:13"]

Kuka on väittänyt, että kuukupin käyttö egologista pitäisi kun ei tamppareitten tai siteittenkään ole?

[/quote]

No sehän on yksi kuukuppifanaatikkojen argumenteista,että kun kuukupppi,toisin kuin kertakäyttöiset kuukatissuojat,on niin ekologinen.Ja helppo ja miellyttävä,kukapa ei haluaisi sorkkia veristä värkkiään kuukautisten aikana.Siispä kaikkien maailman naisten pitää käyttää kuukuppia,muuten av-mamma tekee taas uuden avauksen aiheesta palstalle.

Vierailija
93/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, te kuukuppihörhöt olette rasittavin ihmisryhmä netissä lassukoiden lisäksi.

En ihmettele, jos joskus kulkisitte nuuhkimassa naisten alapäitä kaduilla ja tunkisitte väkisin vieraiden ihmisten pilluihin kuukuppeja hullun kiilto silmissä.

Vierailija
94/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 02:08"]

Hitto, te kuukuppihörhöt olette rasittavin ihmisryhmä netissä lassukoiden lisäksi.

En ihmettele, jos joskus kulkisitte nuuhkimassa naisten alapäitä kaduilla ja tunkisitte väkisin vieraiden ihmisten pilluihin kuukuppeja hullun kiilto silmissä.

[/quote]

Kiitos nyt tästäkin mielikuvasta xD

Vierailija
95/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eks nykyään myynnissä oo jotain eko siteitäkin,jotka maatuu?

Vierailija
96/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuukuppia lähinnä siksi että sen voi yleensä antaa olla paikoillaan sen 12h ihan huoletta, minulla ei ole kovin runsaat kuukautiset. En siis joudu kesken työpäivän räpeltämään sen kanssa. Tampooni sen sijaan pitäisi vaihtaa vähintään kerran ja silti yleensä vuosi ohi. Tamponi myös vähän kuivattaa. Siteistä sain ihottumaa. Kupin peseminen ärsyttää, mutta käytän siihen tiskiainetta ja tarkoitukseen varattua hammasharjaa. Kupin ja harjan desinfioin aamulla laittamalla mukiin ja kaatamalla kiehutettua vettä päälle. Kun pääsen töistä kotiin, otan kupin ulos ja annan valua housuihin, koska kuppi hieman tuntuu ja vaatteet saa pestyä koneessa. Olen leikannut kupin kahvan melkein 0kokonaan pois, mutta siltikin sen pää tuntuu jos istuu liian suorana. Kupin ekologisuus ei liikuta minua tippaakaan, eikä ole syy miksi sen hankin.

Vierailija
97/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 02:42"]Käytän kuukuppia lähinnä siksi että sen voi yleensä antaa olla paikoillaan sen 12h ihan huoletta, minulla ei ole kovin runsaat kuukautiset. En siis joudu kesken työpäivän räpeltämään sen kanssa. Tampooni sen sijaan pitäisi vaihtaa vähintään kerran ja silti yleensä vuosi ohi. Tamponi myös vähän kuivattaa. Siteistä sain ihottumaa. Kupin peseminen ärsyttää, mutta käytän siihen tiskiainetta ja tarkoitukseen varattua hammasharjaa. Kupin ja harjan desinfioin aamulla laittamalla mukiin ja kaatamalla kiehutettua vettä päälle. Kun pääsen töistä kotiin, otan kupin ulos ja annan valua housuihin, koska kuppi hieman tuntuu ja vaatteet saa pestyä koneessa. Olen leikannut kupin kahvan melkein 0kokonaan pois, mutta siltikin sen pää tuntuu jos istuu liian suorana. Kupin ekologisuus ei liikuta minua tippaakaan, eikä ole syy miksi sen hankin.
[/quote]

jos joudun tyhjentämään kupin muualla kuin kodissa, niin huuhtele sen vain vedellä. En käytä mitään puhdistusliinoja.

Vierailija
98/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin meni kuppia käyttäessä verta ympäriinsä ja kädet olivat ranteita myöten veressä. Siistiä ja hygieenistä sen käyttö ei ainakaan ole. Myös wc-pöntön pohjalle jäi vetämisen jälkeen verirannut, kun kupista pönttöön kaadettu veri ei huuhtoutunut jne. Muutenkin ongelmia kupin käytössä oli, vaikka käytin sitä vuoden päivät ja tein kaiken ns. oikein.Lisäksi kuppi vuoti säännöllisesti ohi, mutta epäilen tämä johtui siitä että valitsin anatomialleni vääränlaisen kupin. Uutta hutiostosta en ole vielä raaskinut kokeilla.

Kuppiherätyksen saaneet ihmiset vituttaa. Luin aikoinaan sitä kuukuppifoorumia ja siellä ihmiset kertoilivat tarinoita tyyliin, kuukupillinen verta oli kaatunut sukulaisten vessanmatolle ja sitä oli paniikissa sitten jynssätty puhtaaksi kun muut odottelivat kahvipöydässä jne. Ihmisillä tuntui olevan keskimäärin melko paljon hankaluuksia kupin kanssa. Ja silti kuppi oli niin ihana ja ekologinen ja helppo ja soma ja mitä kaikkea <3

Vierailija
99/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:55"]

Mitähän miehet tästäkin ketjusta ajattelisivat?

[/quote]

Mitä väliä?

Vierailija
100/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää monelta menevän asian tiimoilta välillä kuppi nurin.
t.mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi