Ketsuppipulloista tehdyt hiekkalapiot. Näkeekö niitä enää missään?
Vai oliko joku lama-ajan juttu?
Kyselee 90-luvulla lapsuutensa elänyt. Omassa lapsuudessani hiekkalaatikot oli niitä väärällään, nyt omien lasten kanssa en niitä ole nähnyt.
Kommentit (41)
Minulla esikoinen on syntynyt -96, enkä ole koskaan nähnyt.
En ole ikinä nähnyt ketsuppipullo lapioita ja olen kuitenkin syntynyt vuonna -80. =)
Onks tää joku itä-Helsingin oma juttu?
En ole ikinä kuullutkaan. Syntynyt -77
En ole ikinä nähnyt. Olin kyllä lama-aikaan jo teini-ikäinen. Hyvä idea kyllä, taidan kokeilla kun just tyhjenee kahvallinen pyykinpesuainepullo.
Meillä on kissanhiekkalapiona, mutta et varmaan sitä tarkoittanut. Olemme syntyneet -66 ja -67.
Mun lapsuudessa 70-luvulla ne ei olleet leluja vaan esim. jauhopussissa.
Joo näin just sellaisen meidän koirapuistossa. Ilmeisesti kelpaavat nykyään vain koiran jätösten lapioimiseen. Sanoin 6 - vuotiaalle tyttärelle että voitaisiin tehdä tuollainen, katsoi vaan ihmeissään. Mä muistan että myös mehukattipulloista tehtiin, tuli isompaan lapiointiin sopiva :)
Mehukattikanisterista olen tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:34"]Mun lapsuudessa 70-luvulla ne ei olleet leluja vaan esim. jauhopussissa.
[/quote]
Hyvä idea. Kiitti!
Niitä on näkynyt koirapuistoissa. :) Eli kaikkien vapaassa käytössä olevina koiranpaskankeruulapioina.
No jopas jopas, 3&4! Liekö sitten ollut Helsingin Pasilassa vallinnut paikallinen muoti-ilmiö eikä koko maahan levinnyt suuntaus? Ehkä joku näppärä äiti meidän hiekkiksellä oli sitten vain keksinyt että ketsuppipullosta saa leikattua kivan lapion. Ja mun maailma tietenkin rajoittui siihen meidän hiekkalaatikkoon. Näinkö tämä mysteeri nyt ratkesi?
Kiitos vastauksista, 3&4! :)
ap
Felix ketsuppipullosta sai hyvän. Siinä oli sopivasti varsikin pitkä.
Mehukanisterista tehty veneessä äyskärinä ja ketsuppipullosta tehty multalapiona. 60-luvun lapsi.
Muistoja tulvahti mieleeni. Kerro pliis lisää lapsuudestani asioita, joita en enää muista.
t. 70-luvun alun lapsi ;)
Auton lasinpesuainekanistereista saa hyviä varastolaatikoita kun leikkaa kyljen auki.
Ketsuppi ja sinappipulloista leikattiin hiekkalapioita 80-luvulla pohjanmaalla. Ja hiekkalaatikko ei ollut mikään laatikko vaan kasa hiekkaa pihan perällä.
Meillä oli kissanhiekkalaatikkolapioina -90 luvulla kun vielä kotona asuin. Silloin ajattelin, että kaikilla muillakin on, ei vissiin sit ollut :) Oltiin kyllä köyhiä.
No älkää kertoko. Oikeesti mietin tätä asiaa! :)
(Edelleen epätietoinen) ap