Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vain ymmärrä vanhempia, jotka vievät lapsensa päiväkotiin

Vierailija
21.02.2015 |

ja sitten valittavat kun päiväkodin tädit ei osaa mitään ja ne istuu vaan kahvilla koko päivän juoruamassa. Miksi vitussa viette lapsenne tarhaan jos "tiedätte", että lastamme kohdellaan siellä huonosti? En ymmärrä:D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska aika harvalla on varaa jäädä kotiin. Eriasia on tietenkin, miksei päiväkotia vaihdeta? Esim perhepäivähoitajalla on varmasti enemmän aikaa yhdelle lapselle. Ihan jo päiväkotienkin välillä on isoja eroja.

Vierailija
2/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on pakko mennä töihin jotta perheellä on katto pään päällä ja ruokaa jota syödä. Ihan vain tällaisesta "mitättömästä" syystä käyn töissä ja "joudun" viemään lapseni tarhaan. Lisäksi siellä on kavereita ja tekemistä paljon enemmän kun itse pystyisin tarjoamaan jos jäisin kotiin. Meidän talous ei pyörisi yhden ihmisen tuloilla vaikka se olisi miten ihana ajatus sinällään.

Minä en ymmärrä ahdasmielisiä paskanjauhajia joilla ei ole aivoja, näin kärjistetysti sanottuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on kiva työpaikka ja lapset ovat päiväkodissa, jossa viihtyvät.

Vierailija
4/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:54"]No, on pakko mennä töihin jotta perheellä on katto pään päällä ja ruokaa jota syödä. Ihan vain tällaisesta "mitättömästä" syystä käyn töissä ja "joudun" viemään lapseni tarhaan. Lisäksi siellä on kavereita ja tekemistä paljon enemmän kun itse pystyisin tarjoamaan jos jäisin kotiin. Meidän talous ei pyörisi yhden ihmisen tuloilla vaikka se olisi miten ihana ajatus sinällään.

Minä en ymmärrä ahdasmielisiä paskanjauhajia joilla ei ole aivoja, näin kärjistetysti sanottuna.
[/quote]
Niin osaatko lukea? Tarkoitin niitä, jotka vievät lapsensa tarhaan ja sitten anonyymisti vinkuvat av-palstalla kun päiväkodissa ei tehdä mitään oikein? Kaksi vaihtoehtoa:hoida itse lapsesi kotona tai keskustele päiväkodissa niistä asioista jotka on mielestäsi väärin

Vierailija
5/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:54"]No, on pakko mennä töihin jotta perheellä on katto pään päällä ja ruokaa jota syödä. Ihan vain tällaisesta "mitättömästä" syystä käyn töissä ja "joudun" viemään lapseni tarhaan. Lisäksi siellä on kavereita ja tekemistä paljon enemmän kun itse pystyisin tarjoamaan jos jäisin kotiin. Meidän talous ei pyörisi yhden ihmisen tuloilla vaikka se olisi miten ihana ajatus sinällään. Minä en ymmärrä ahdasmielisiä paskanjauhajia joilla ei ole aivoja, näin kärjistetysti sanottuna. [/quote] Niin osaatko lukea? Tarkoitin niitä, jotka vievät lapsensa tarhaan ja sitten anonyymisti vinkuvat av-palstalla kun päiväkodissa ei tehdä mitään oikein? Kaksi vaihtoehtoa:hoida itse lapsesi kotona tai keskustele päiväkodissa niistä asioista jotka on mielestäsi väärin

[/quote]

Täällä on ainakin niin kova pula hoitopaikoista (niin kunnallisista, kuin yksityisistä, päiväkodeista ja pph:ista) että on pakko ottaa mitä saa, vaihtoa joutuu odottelemaan ties kuinka kauan. Puhuminen monesti vain pahentaa asiaa lasten kannalta. Ja töissä on kuitenkin pakko käydä.

Vierailija
6/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä palkata kotiin hoitajan tai ottaa aupairin

Vierailija
7/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:33"]Voihan sitä palkata kotiin hoitajan tai ottaa aupairin
[/quote]
Nii. Ainoa vaan että hoitajaan ei ole varaa jos lapsi on yli 3v ja aupairille ei ole tilaa.

Vierailija
8/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:54"]No, on pakko mennä töihin jotta perheellä on katto pään päällä ja ruokaa jota syödä. Ihan vain tällaisesta "mitättömästä" syystä käyn töissä ja "joudun" viemään lapseni tarhaan. Lisäksi siellä on kavereita ja tekemistä paljon enemmän kun itse pystyisin tarjoamaan jos jäisin kotiin. Meidän talous ei pyörisi yhden ihmisen tuloilla vaikka se olisi miten ihana ajatus sinällään. Minä en ymmärrä ahdasmielisiä paskanjauhajia joilla ei ole aivoja, näin kärjistetysti sanottuna. [/quote] Niin osaatko lukea? Tarkoitin niitä, jotka vievät lapsensa tarhaan ja sitten anonyymisti vinkuvat av-palstalla kun päiväkodissa ei tehdä mitään oikein? Kaksi vaihtoehtoa:hoida itse lapsesi kotona tai keskustele päiväkodissa niistä asioista jotka on mielestäsi väärin

[/quote]

Täällä on ainakin niin kova pula hoitopaikoista (niin kunnallisista, kuin yksityisistä, päiväkodeista ja pph:ista) että on pakko ottaa mitä saa, vaihtoa joutuu odottelemaan ties kuinka kauan. Puhuminen monesti vain pahentaa asiaa lasten kannalta. Ja töissä on kuitenkin pakko käydä.

[/quote]

Juuri näin, mutta kun ne ahdasmieliset "superäidit" eivät näe muuta kuin oman maailmankäsityksensä eivätkä ymmärrä miten asiat oikeasti ovat. Tarhapaikat ovat kiven alla ja vaihtoa joutuu ainakin meillä odottamaan minimissään 4kk, yleensä noin vuoden. Eipä ole varaa jäädä vuodeksi kotiin. Ja joo, puhuminen pahentaa lapsen kannalta asiaa entisestään koska nämä sairaat narsistit purkavat saamansa palautteen lapseen. Pitäisi olla tarhan henkilökunnalle kerran vuodessa joku psykologinen testaus. Ja parempi valvonta, että työt tulee hoidetuksi sen ainaisen juoruilun sijasta. Vanhassa päiväkodissa tämä oli iso ongelma. Muijat istu ringissä, 4kpl aikuisia ja 3kpl lapsia, ei muka ole resursseja pukea lapsia ja lähteä ulos.. Joopajoo, "resurssipula"=ei huvita pukea lapsia kun voi istua sisällä poissa pakkasesta ja puhua omia juttuja. Sieltä kyl vaihdettiin pois ja laitettiin alueen isolle pomolle vihaista viestiä asiaa jouduttamaan. Sen aikaa vedettiin vajaalla työviikolla jotta minimoitiin tarhassa vietetty aika.

Vierailija
9/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:33"]Voihan sitä palkata kotiin hoitajan tai ottaa aupairin
[/quote]
Nii. Ainoa vaan että hoitajaan ei ole varaa jos lapsi on yli 3v ja aupairille ei ole tilaa.
[/quote] moniperhehoito niin ei maksa nii paljon

Vierailija
10/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ei liene ainoa asia, mitä ap ei ymmärrä

Vierailija
11/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:33"]Voihan sitä palkata kotiin hoitajan tai ottaa aupairin
[/quote]
[/quote]
Maksaa jos lapset on yli 3 vuotiaita, tätä ei enää kela pahemmin tue. Lisäksi tulee se ongelma, että hoitaja sairastuu ja sitten ei ole hoitajaa. Vanhemmathan eivät voi jäädä lapsen kanssa kotiin vain koska ei ole hoitajaa.

Vierailija
12/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:33"]Voihan sitä palkata kotiin hoitajan tai ottaa aupairin
[/quote]
[/quote]
Maksaa jos lapset on yli 3 vuotiaita, tätä ei enää kela pahemmin tue. Lisäksi tulee se ongelma, että hoitaja sairastuu ja sitten ei ole hoitajaa. Vanhemmathan eivät voi jäädä lapsen kanssa kotiin vain koska ei ole hoitajaa.
[/quote] no, jos pienellä palkalla työskentely sitten kannattaa vaikka lapsi oirehtiikin vanhemman inhoamaa hoitopaikkaa

Vierailija
13/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä ne lapset pärjää, vaikka ne tyhjäpää-tädit siellä vain juoruilee ringissä. Mutta ärsyttää vain heidän ammattitaidottomuus, tosi yleistä joten tuskin päikky vaihtamalla paranee.

Vierailija
14/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:33"]Voihan sitä palkata kotiin hoitajan tai ottaa aupairin [/quote] Nii. Ainoa vaan että hoitajaan ei ole varaa jos lapsi on yli 3v ja aupairille ei ole tilaa. [/quote] moniperhehoito niin ei maksa nii paljon [/quote] Maksaa jos lapset on yli 3 vuotiaita, tätä ei enää kela pahemmin tue. Lisäksi tulee se ongelma, että hoitaja sairastuu ja sitten ei ole hoitajaa. Vanhemmathan eivät voi jäädä lapsen kanssa kotiin vain koska ei ole hoitajaa. [/quote] no, jos pienellä palkalla työskentely sitten kannattaa vaikka lapsi oirehtiikin vanhemman inhoamaa hoitopaikkaa

[/quote]

No en tiedä onko karenssi ja työttömyys sitten niin paljon parempi vaihtoehto. Jos nyt jää pois oravanpyörästä, ei sinne ole oikein enää menemistä. Työnantaja kun ei anna olla pois useaa vuotta enää vanhempainvapaan jälkeen, vaan irtisanoo. Yhden duunarin palkalla kun ei täällä (missä tukiverkot, työ, yms.) pärjää. Tilanne on ihan älyttömän vaikea, ihan ilman Av-mamman ymmärtämättömyyttäkin.

Vierailija
15/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:33"]Voihan sitä palkata kotiin hoitajan tai ottaa aupairin [/quote] Nii. Ainoa vaan että hoitajaan ei ole varaa jos lapsi on yli 3v ja aupairille ei ole tilaa. [/quote] moniperhehoito niin ei maksa nii paljon [/quote] Maksaa jos lapset on yli 3 vuotiaita, tätä ei enää kela pahemmin tue. Lisäksi tulee se ongelma, että hoitaja sairastuu ja sitten ei ole hoitajaa. Vanhemmathan eivät voi jäädä lapsen kanssa kotiin vain koska ei ole hoitajaa. [/quote] no, jos pienellä palkalla työskentely sitten kannattaa vaikka lapsi oirehtiikin vanhemman inhoamaa hoitopaikkaa

[/quote]

No en tiedä onko karenssi ja työttömyys sitten niin paljon parempi vaihtoehto. Jos nyt jää pois oravanpyörästä, ei sinne ole oikein enää menemistä. Työnantaja kun ei anna olla pois useaa vuotta enää vanhempainvapaan jälkeen, vaan irtisanoo. Yhden duunarin palkalla kun ei täällä (missä tukiverkot, työ, yms.) pärjää. Tilanne on ihan älyttömän vaikea, ihan ilman Av-mamman ymmärtämättömyyttäkin.
[/quote] ääh, kunhan provosoin.

Vierailija
16/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle täysin vieras ajatus, että joidenkin on ihan pakko käydä töissä saadakseen rahaa? Raha taas on välttämätön hyödyke niille, jotka haluavat vähän korkeampaa elintasoa kuin sosiaalitoimiston kustantama.

Etkö tiedä, että nykyään on todella vaikea saada kotiapulaisia niin kuin sinun lapsuudessasi vielä oli. Mummot saattavat olla itsekin töissä, eivätkä ehdi hoitamaan lapsenlapsiaan.

Vierailija
17/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pointti oli se, että vittuako av-palstalla jauhatte paskaa? Samaan kastiin menette niiden juoruavien päiväkodin tätien kanssa. Taitavat jauhaa ihan syystä..

Vierailija
18/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:35"]Onko sinulle täysin vieras ajatus, että joidenkin on ihan pakko käydä töissä saadakseen rahaa? Raha taas on välttämätön hyödyke niille, jotka haluavat vähän korkeampaa elintasoa kuin sosiaalitoimiston kustantama.

Etkö tiedä, että nykyään on todella vaikea saada kotiapulaisia niin kuin sinun lapsuudessasi vielä oli. Mummot saattavat olla itsekin töissä, eivätkä ehdi hoitamaan lapsenlapsiaan.
[/quote]
minun lapsuudessani? olen 23:D ja en ole ikinä ollut päiväkodissa koska äiti hoiti kotona. Järjestelykysymyksiä jos ei ole yksinhuoltaja..

Vierailija
19/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tälläinen kotona hoidettu, en edes mitään eskaria koskaan käynyt, vaan kotoa suoraan kouluun. En ikinä omaa lastani hoitaisi kouluikäiseksi kotona. Oli ihan hirveä shokki mennä kouluun ja yhtäkkiä sopeutua sääntöihin ja muihin lapsiin. Vielä näin aikuisenakin joutuu jatkuvasti muistuttamaan itselleen, että kyllä, säännöt koskevat myös minua, en ole ansainnut mitään erityiskohtelua jne.

Vierailija
20/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:40"]Mä olen tälläinen kotona hoidettu, en edes mitään eskaria koskaan käynyt, vaan kotoa suoraan kouluun. En ikinä omaa lastani hoitaisi kouluikäiseksi kotona. Oli ihan hirveä shokki mennä kouluun ja yhtäkkiä sopeutua sääntöihin ja muihin lapsiin. Vielä näin aikuisenakin joutuu jatkuvasti muistuttamaan itselleen, että kyllä, säännöt koskevat myös minua, en ole ansainnut mitään erityiskohtelua jne.
[/quote]
No mulla on kyllä ollu aina kavereita ennen kouluikää ja kotona on ollut säännöt joita on noudatettu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä