Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

chia-seimenten käyttö

Vierailija
10.02.2015 |

Kaikissa chia-siemen pusseissa on neuvottu käyttämään vain 2 rkl/päivä siemeniä, mutta en vieläkään ole saanut selvyyttä että tarkoittaako tuo 2rkl jo liotettuja siemeniä vai ennen liottamista? Ja jossain luki että välilllä olisi hyvää pitää tauota niiden syömisestä, kuinka kauan niitä voi syödä putkeen ja kuinka pitkä tauko pitäisi pitää? Ja oletteko antaneet lapsille niitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että tuolla tarkoitetaan 2rkl EI liotettuja siemeniä. Oma kokemukseni on, että kahdesta ruokalusikallisesta tulee aika iso määrä chiaa, kun siemenet turpoavat.

Vierailija
2/7 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noista määristä, itse olen ottanut suunnilleen puoli rkl päivässä enkä sitäkään joka päivä (liottamatonta). Lapsille laitan joskus jugurtin sekaan, tykkäävät kyllä, en läheskään joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ruokalusikallista kuivana. 

Vierailija
4/7 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liotan aina kerralla pari ruokalusikallista siemeniä, ja liuenneena siitä riittää noin neljään syöntikertaan. 

Vierailija
5/7 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te ostatte tuota chiaa?

Vierailija
6/7 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos :) Itse ostin Keskiseltä, mutta luontaistuote yms. kaupoissa sitä ainakin on. Mites muut, syöttekö päivässä sen 2 rkl kuivaa siementä vai riittääkö se useammaksi päiväksi?

Vierailija
7/7 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei chia siemeniä kuulu syödä kuivina. Liotus vähintään puol tuntia mieluiten yön yli. Muuten voi tulla masu kipeäksi kun ne sitovat vettä ja turpoavat sitten siellä vatsassa.