Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei hyväksy LinkedIn kutsua.

Vierailija
19.02.2015 |

miksi et hyväksy jonkun ihmisen LinkedIn kutsua? Pitääkö olla tietyn "tasoinen" että  hyväksyt kutsun tai tietyllä alalla? Esim. Kerää verkostonsa vain director tason ihmisiä vai mitä muita syitä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt kaikki niitä kutsuja virusviesteinä.

Vierailija
22/40 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy jos ei ammatillisesti tuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kutsun minulle täysin tuntemattomalta. Minulla ei ole edes linkediä.

Vierailija
24/40 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla missään sosiaalisessa mediassa, en myöskään LinkedInissä.

Vierailija
25/40 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen LinkedIn:ssä ja näen sähköpostissa, kun kutsuja tulee. Mutta koska en itse aktiivisesti käytä/ylläpidä profiiliani ja käyn äärimmäisen harvoin kys. sovelluksessa, minulla aina kestää nuo hyväksymiset. Kaikki kutsut olen lopulta hyväksynyt, mutta hyvä kysymys on, että kannattaako ? Ehkä tilanne on toinen, jos aktiivisesti käyttäisin profiiliani esim. työnhakuun tai yrittäjänä. Silloin varmasti haluaisin verkoston olevan tietyn tyyppinen.

Vierailija
26/40 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:55"]

Itse sain kutsun minulle täysin tuntemattomalta. Minulla ei ole edes linkediä.

[/quote]

Sama täällä ja mikä se edes on? Yhden henkilön kutsu toistuu ja toistuu, englanninkielisenä tosin nimi on suomalainen A.A alkukirjaimet.

Vierailija
27/40 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli sellaiselta ihmiseltä, jonka kanssa olen tekemissä poikani terveydenhoitoasioissa. Luultavasti jotain spämmiä, tuskin hän sitä on tietoisesti laittanut. Oli siitä siihen aikaan juttuakin, että Linkedln lähettelee kutsuja itsestään. Minä en koe tarvitsevani sitä, joten en sinne profiilia tee. Olen kyllä toimihenkilö, mutta teen sellaista työtä ja sen tyyppisissä firmoissa, ettei minulle ole siitä etua. Enkä ole kiinnostunut etenemään uralla, vaan halua pysyä suunnittelijana niin kauan kuin alalla töitä on. Jos jään työttömäksi, enkä pääse enää pieniin suunnittelufirmoihin, varasuunnitelma on jotain ihan muuta ja siitä voi olla jopa haittaa. 

Vierailija
28/40 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuossa mukana, joten mitenköhän voin kutsun hyväksyä.

Vierailija
29/40 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska en ole Linkedinissä enkä aio sinne myöskään liittyä.

Vierailija
30/40 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sovin tekstarilla, emaililla tai suullisesti keiden kanssa haluaisin olla Linkedin tai Facebook verkottunut.

Vierailija
31/40 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn vain ne, joista on ammatillisesti minulle hyötyä.

Vierailija
32/40 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:56"]Hyväksyn vain ne, joista on ammatillisesti minulle hyötyä.
[/quote]

En jos tajuatkin vasta myöhemmin, että jostain henkilöstä olisi ollutkin sinulle vuosien saatossa hyötyä?? Kaikki eivät tee itsestään&saavutuksistaan erityisemmin numeroa..!

Vierailija
33/40 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sellaista päällepäsmäri tuttua on lähettänyt linkedin-kutsuja, joita en arvosta ihmisinä ollenkaan ja jossain vaiheessa oli korrektia hyväksyäkin ne. Itse ihmettelen suuresti, että viitsivät kutsun lähettää, koska itse ainakin luulen tunnistavani jos jonkun kanssa on ihan eri aallonpituuksilla.

Vierailija
34/40 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn ~kaiken. Ilmiselvät spämmit hylkään, muut hyväksyn.

Vierailija
35/40 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan henkilöstä olla ammatillisesti hyötyä niinkin, että se voi linkata omista verkostoistaan kiinnostavan työpaikan yms. Ihmettelen itse, kun saman työpaikan ihmiset (jotka tunnen) eivät hyväksy pyyntöä. Jotkut sekoittavat Facen ja LinkedInin...

Vierailija
36/40 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn vain ne, joista on ammatillisesti minulle hyötyä.

Et voi tietää missä hommassa tai firmassa kutsun lähettäjä on parin vuoden sisällä.

Kiva kun sitten muistaa, että et hyväksynyt verkkoosi.

Vierailija
37/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn kaikki tutut sekä ne, joiden kanssa olen ollut ammatillisesti tekemisissä. Elämä on niin arvaamatonta, että ei ole järkeä rajata ketään ulkopuolelle "väärän ammatin" tai "huonon tittelin" vuoksi. Tuntemattomia en hyväksy, vaikka heillä olisi yhteisiä tuttuja. Haluan pystyä sanomaan "edes jotain" jokaisesta henkilöstä listallani.

Minun kutsuuni on jätetty kahdesti vastaamatta. Lähetin ne jo vuosi sitten, ja henkilöt ovat kyllä olleet aktiivisia sen jälkeenkin. Yksi oli mies samassa firmassa. Istuimme usein samassa pöydässä lounaalla, ja lähtöni jälkeen hän alkoi tehdä minun hommaani. Olisi ollut hauska verkostoitua, mutta ei sitten. Toinen oli mukava tyyppi samasta tiimistä. Siis todellakin tunsimme toisemme ammatillisesti. Hyvästelimme hyvissä merkeissä. Kun jonkin ajan kuluttua näin hänen ilmestyneen linkediniin, ajattelin, että kiva juttu. Mutta ei sitten. Yhteisiä tuttuja on kyllä kertynyt.

Yhtä tuttua en aio lisätä, vaikka häntä ehdotetaankin. Hän on niin läpinäkyvä. Kerää todellakin vain ihmisiä hyödykseen. Yhteiset tuttumme eivät ole mitään kavereita hänelle, mutta kaipa hän kokee heidät hyödyllisiksi. Minut hän sen sijaan poisti facestakin. 15 yhteistä kaveria jäi. Ylläri pylläri olivat miehiä, saman alan naisia tai muuten vaan cooleja tyyppejä. Heillä ei ole sen enempää yhteistä historiaa tai tulevaisuutta kuin minullakaan.

Pahoittelut pitkästä tekstistä, mutta aihe on mielenkiintoinen. En ole nillittäjä.

Vierailija
38/40 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä Linkedinissä menee... Jos joku pyytää kutsua ja hyväksyn sen, niin "seuraanko" automattisesti pyynnön myös lähettäjää? Vai pitääkö erikseen painaa myös hänen profiilissa "connect"?

Vierailija
39/40 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärsin, niin Linkedinistä ei ole käytännössä muuta hyötyä kuin headhunter-kontakteissa. Ja niissä se hyöty onkin ihan merkittäväkö?

Vierailija
40/40 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri koskaan käy siellä, joten voi jäädä pitkäksikin aikaa hyväksymättä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi