Lapsia hankkinut: Oletko salaa kateellinen VELA:ihmisille?
Kommentit (231)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 04:20"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 03:25"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 03:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 03:03"]
Kateelliset velat heittämässä omia turhanpäiväisiä selityksiään =D voi rakkaat, kun ette ymmärrä mistä jäätte paitsi, eikö ole miestä rinnalla, joka lasta haluaisi kanssanne? no ei mikään ihme että ovat epäröiviä ja huolissaan. Kyllä se sitten joskus korkeintaan viiden vuoden päästä kirpaisee, kun nuori neitonen laukkaa paikalle ja antaa lapsen miehellenne.Nauttikaa nyt harrastustenne kanssa ja muistakaa olla kilttejä miehillenne=D
[/quote]
Ahaa. Lapset on ollut sulle siis vain tapa pitää mies suhteessa. Odotappa, kun alkaa lapsiarki painaa miestä liikaa niin jo vaihdetaan kuumaan ja nuoreen velaan. 
[/quote]
Ei ole mahdollista.
Kukaan mies ei ikinä vaihtaisi löysäpimppistä verkkareissa kulkevaa äippää mihinkään kuumaan nuoreen lapsettomaan naiseen.
Sellaista ei ikinä ole tapahtunut, kaikki miehet rakastavat lapsiperhearkea, lujaa.
[/quote]
Ehkä he vaihtavat vaimon, mutta sanomalehdet ovat täynnä noita katkeria isiä, jotka itkevät kun eivät saa tavata lapsiaan.
 Ja kyllä niiden uusien vaimojenkin kanssa tehdään lapsia. Vai mistä ne uusperheet syntyvät?
[/quote]
Ja sitten tosielämässä on paljon yh-äitejä jotka valittaa vapaa-ajan puutetta kun ex-miestä ei kiinnosta olla lapsen kanssa jatkuvasti... 
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 05:06"]No niin nyt on aika sitten vela raukkojen mennä nukkumaan.
[/quote]
Eikö se äitien sinne nukkumaan pitäs yleensä ajoissa mennä että jaksaa aamulla olla lasten kanssa?
Jos perinnöllinen sairauteni tulisi lapselleni olisin mielestäni itsekäs (50/50% mahdollisuus) jos hankkisin lapsen. Ajattelemalla että olenhan minä elänyt hyvän elämän sairauden kanssa, toki näitä kipuja en toivo kenellekään, on juuri itsekästä. Ja miten tulevaisuudessa toimii "ilmainen" terveydenhuolto, sillä ilman sitä ollaan täysin liikuntakyvyttömiä?
Pakosta lapseton, olenko sitten PALA?
Ps. Kateellinen lapsellisille 
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:01"]Kuolinvuoteelle on kuulemma yleistä katua sitä, ettri aikoinaan tehnyt omannäköisiään elämänvalintoja... [/quote] Mutta kuinka moni sitä, että se oma lapsi on siinä kuolinvuoteella pitämässä kädestä kiinni?
[/quote]
Kun usein se ei vaan mene niin, että lapset olisivat pitelemässä vanhemman kättä hänen kuolinhetkellään. Lapsilla on siinä vaiheessa omat elämät, eivät he välitä sairaaloissa makaavista vanhemmistaan yhtään. Surraan vasta, kun on jo myöhäistä. Itse en ainakaan ymmärrä sitä, että lasten tekemistä perustellaan vanhuuden turvalla. Uskon, että me velat JA lastensa hylkäämät vanhat vanhemmat voimme pitää toisillemme seuraa sitten harmaahapsina. Eiköhän äitienkin silmät ole avautuneet viimeistään siinä vaiheessa huomaamaan, että ne lapset eivät sittenkään välitä ihan niin paljon kuin itse toivoisi.
[/quote]
Puhutko itsestäsi ja kuinka vähän välität äidistäsi? Vai kerrotko kuinka vähän äitisi on välittänyt sinusta ja pitänyt sinua vain esteenä ja rasitteena omille menoilleen? Harmi, jos teidän välillänne ei ole ollut rakkautta tai sinä et ole sitä nähnyt. 
Joidenkin vanhempien lapset eivät tule hoitamaan heitä. Toisten tulee. Veloilla ne omat nyt ei ainakaan tule hoitamaan Joko heitä hoitaa vieraat tai sitten heitä ei hoida ketään. Omiin lapsiin tai lapselapsiin he eivät nyt ainakaan voi toivoaan laittaa. Velojen kannattaa toivoa, että tilillä on tarpeeksi rahaa tai valtio maksaa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:02"]
Olen aina halunnut lapsen. Vela elämä ei ollut vaihtoehto minulle. Eri asia jos en olisi saanut yrityksistä huolimatta lasta. Olisin varmaan tappanut itseni. Tiedän että lapseni pelasti henkeni.
[/quote]
Sinun lapsellasi oli aika raskas työtehtävä jo ennen kuin syntyi: äitinsä pelastaminen. Kuulostaa, että olet hankkinut lapsen todella väärien syiden takia.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:49"]Ei sitä rakkautta pysty mitenkään sanoin kuvata. T:ohis [/quote] No tämähän kuulostaa hyvältä, voin siis lapsen hankkimalla kokea jotain jota kukaan ei osaa kuvailla yhtään mitenkään, ja hintana on vain koko loppuelämäni. Kiinni veti!
[/quote] kyllä, loppuelämän palkinto.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:10"]En ole. Monesti säälin vapaaehtoisesti lapsettomia. Peloissaan jättävät elämän merkittävimmän ja ihanimman asian kokematta.
[/quote] Huono trolli. Tässä maailmassa vaatii enemmän rohkeutta olla tekemättä jotain, mitä lähes kaikki muut tekevät, kuin tehdä siten miten lähes kaikki muutkin. Ja ihanin, merkittävin asia elämässä... Heh, tästä voidaan toki olla montaa mieltä.
[/quote]
TÄmä ei ollut trolli, vaan rehellinen ja aito tunteeni asiasta. Ja merkittävimmästä asiasta voidaam olla montaa mieltä, kyllä. Minulla on lapsia, sinulla ei. Kummallahan on enemään vertailupohjaa? Kas kun minä olen elänyt sen lapsettoman ajankin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:51"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:35"] [quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:29"] Onneksi velat ei tiedä mitä menettävät! [/quote] Kyllä minä ainakin tiedän. Sen vuoksi minulla ei lapsia olekaan. [/quote] Et voi tietää millaista on rakastaa omaa lasta, jos sinulla ei ole lasta. Piste. [/quote] Totta kai tiedän, niin kuin tiedän paljon muutakin sellaista, mitä en ole itse suoraan kokenut. Äidin ja lapsen välisestä suhteesta minulla on myös monen vuoden henkilökohtainen kokemus. Mutta en luonnollisesti viitannut komentillani mihinkään rakkauksiin vaan kaikenlaiseen muuhun, mitä ei-vanhempana menettää: köyhtyvän pankkitilin, uuden perheenjäsenen, parisuhteen kuormittamisen, oman ajan menettämisen, vuosikausien velvoitteet, vapaan elämäntavan ja niin edelleen. Nuo ovat ainakin minulle paljon tärkeämpiä asioita kuin mahdollisuus rakastaa omaa lasta. [/quote] Tässä tulee hyvin esille kuinka velalle on tärkeämpää jopa oma pankkitili, kuin se että elämässä on rakkaussuhde toiseen ihmiseen. Hänestä ei kannata hankkia lapsia, lapsi vie velalta jopa rahat, ne joilla vela voi omaa itseään ja halujaan tyydyttää. Vela ei muille jaa, eikä ainakaan lapsille.
[/quote]
Pankkitilini saldo on tosiaan minulle tärkeämpi asia kuin vanhemmuus. Itse asiassa mikä tahansa positiviinen tai neutraali asia on minulle vanhemmuutta tärkeämpi: hyvä laskiaispulla, ehjät villasukat tai se, kun löytää tyhjäksi luullun salmiakkipussin pohjalta vielä yhden makeisen. Tämä johtuu siitä, etten pidä vanhemmuutta millään tavalla mielekkäänä roolina itselleni.
Tästä ei tietenkään voi päätellä mitään siitä, miten arvostan muita, todellisia ihmissuhteita elämässäni.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:50"]
Kukaan ei voi tietää, millaista toisen äitiys tulisi olemaan tai miten hän sen kokisi
[/quote]
Tämä. Olen aina ihmetellyt, miten jotkut vanhemmat kuvittelevat tietävänsä täysin tuntemattomien ihmisten asiat paremmin kuin nämä itse. Siitä, että joku tykkää vanhemmuudesta, ei seuraa, että joku toinenkin tykkää.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:49"]Ei sitä rakkautta pysty mitenkään sanoin kuvata. T:ohis [/quote] No tämähän kuulostaa hyvältä, voin siis lapsen hankkimalla kokea jotain jota kukaan ei osaa kuvailla yhtään mitenkään, ja hintana on vain koko loppuelämäni. Kiinni veti!
[/quote] kyllä, loppuelämän palkinto.
[/quote]
Kun se ei sitä kaikille ole.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:43"]
Kun pointti onkin että sähän et sitä voi tietää!
[/quote]
Mistäs sinä tiedät, ettei sharia-lain alla eläminen olisikin tosi kivaa? Ethän ole sitä koskaan kokeillut. Kukaan ei voi ennakolta tietää, millaiseksi oma elämä sharia-lain alla muodostuu. Ei auta kuin rohkeasti kokeilla.
En todellakaan! Pikemminkin säälin, kun menettävät niin paljon. Mutta he tekevät ratkaisunsa ja tietysti sitä ei tiedä, mitä menettää, jos ei ole koskaan ollut.
Ehkä joskus lasten ollessa pieniä ja väsyneenä saatoin ihan hetken katua sitä, että lapset oli tai ainakin haaveilla siitä, kuinka helppoa elämä ennen oli. Nyt lapset on 7 ja 10, elämä on TODELLA helppoa entiseen verrattuna ja lapsista on käytännössä vaan plussapuolia jäljellä. Ja koko ajan vaan paranee. Odotan teini-ikääkin riemulla. Teinit voi olla karseita, mutta toisaalta teinien kanssa voi jutella jne. Ja sitten aikuisten lasten vanhempana on enää rusinapullaa jäljellä ja mahdolliset lapsenlapset.:)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:34"]
[/quote]
...sua kukaan pakota, urpo. Ei lapsi ole mikään tilaustuote, joka takaa vanhemmilleen onnea ja auvoa ja ihanuutta. Lapsi voi olla vammainen tai mt-ongelmainen jo pienestä pitäen ja aiheuttaa suunnattomasti surua ja tuskaa.
Mutta katsos kun jotkut haluaa Elää tätä elämää ihan oikeasti pohjamutia myöten. Tuntea ne suurimmat onnen tunteet ja epätoivon hetket, antaa aikaa, rakkautta ja ison palan omaa elämäänsä niille lapsilleen. Ihan vaan koska se on Elämää isolla Eellä. Ei kaikki halua helvetin kliiniä elämää jossa aamuja ei kukaan häiritse, paikkoja ei kukaan sotke jne. 
[/quote]
No mutta mikset sitten usko, että kaikki VELAT haluavat elää sitä rauhallista elämää. Mikä siinä on niin vaikeata? :D
Jankuti jankuti jankuti. Ei se kulkaas äidit maailma vaan pyöri niin että me kaikki haluttaisiin samoja asioita.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:50"]Ei kaikki halua helvetin kliiniä elämää jossa aamuja ei kukaan häiritse, paikkoja ei kukaan sotke jne. [/quote]Hyvä, että sentään myönnät lasten tuovan mukanaan paljon häiriötä, kiireisiä aamuja ja sotkua. Tämä tuntuu olevan joillekin vanhemmille (lähinnä äideille) ylivoimaisen vaikeaa.
Viesti 216 on oikeilla jälljillä. Ainakin minulle rauhallinen elämä, jossa saa tehdä itseä miellyttäviä asioita omaan tahtiin, on elämää isolla E:llä. Muiden ihmisten hoivaajana, kokkina, siivoojana ja autonkuljettajana toimiminen olisi kauhistus.
Tää ketju on hassunhauska :D mun lapsettomuus ei vois vähempää kuulua jollekin av-mammoille ja mua ei kiinnosta teidän aggressiiviset todistelut mistään. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan? Se ei vissiin oo teiltä pois jos en tee lapsia, kun ei se ole multakaan pois? :D
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 04:39"]
Sinä velana et anna yhtään mitään, yhtään kenellekään. Lasket kaiken rahassa mikä on pois sinulta ja siksi et halua lasta, koska lapsi maksaa ja vie sinun omaa aikaasi.
[/quote]
Te äidit olette oikeasti ihan sekaisin, mulla käy sääliksi teitä, täytyy elämän olla tosi raskasta, että on noin täynnä raivoa ja tarvetta todistella omia elämänvalintoja...
Ihan vain tiedoksi, että esim. mun ja mun miehen perintö jaetaan meidän sisarusten lasten kesken ja me ollaan avattu jokaiselle meidän molempien sisarusten lapsille oma rahastot jo niiden synnyttyä, niissä on jo nyt niille kiva alkupääoma esim. oman asunnon ostoon tulevaisuudessa.
Mä en halua lapsia sen takia, koska olen kasvattanut pienemmät sisarukseni päihdeongelmaisten vanhempien hylättyä ne. Ne on jo aikuisia, onneksi. Mutta toista kertaa en kasvata lapsia, jos se on minusta kiinni.
Joten en tosiaan ole antanut kenellekään mitään, koskaan, vai mitään, annoin vaan koko elämäni 20v ikäisestä eteenpäin.
[/quote]
Miksi annat mitään heidän lapsilleen,  jos olet noin katkera heille? Jouduit uhraamaan elämästäsi 20 vuotta ihmisille joita vaikutat inhoavan, koska olet katkera siitä että jouduit viettämään 20 vuotta heidän kanssan. Mitään hyvää he eivät ole vissiin tuoneet elämääsi. Onneksi pääsit heistä eroon. Toivot ehkä jopa, ettei äitisi olisi heitä edes synnyttänyt? Mieti kuinka paljon onnellisempi olisit jos heitä ei olisi? Eikä heidän lapsiaan. Onneksi sinulle ei tule lapsia, etkä joudu kestämään heidän hirveää seuraansa.
[/quote]
Monellapa tapaa tekstejä voi lukea. Itse en havainnut muuta kuin välittämistä.
Pakko sanoa että pidän näitä ketjussa keuhkoavia äitejä aidosti älyltään vähän jälkijättöisinä. Ei kukaan oikeasti älykäs ihminen luule muiden yksilöiden olevan universaalisti itsensä kopioita ja nauttivan samoista asioista, joista ei vaan toki tiedä. Minusta tuo on puhtain wt-muoto mitä olla voi. Meuhkataan yksisilmäisesti omaa näkemystään ja luullaan vielä että ollaan oikeassa. Aina ja ikuisesti. Minua ei säälitä velat eikä perheelliset, mutta kovasti säälittää älyltään yksinkertaiset.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:34"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:49"]Ei sitä rakkautta pysty mitenkään sanoin kuvata. T:ohis [/quote] No tämähän kuulostaa hyvältä, voin siis lapsen hankkimalla kokea jotain jota kukaan ei osaa kuvailla yhtään mitenkään, ja hintana on vain koko loppuelämäni. Kiinni veti! [/quote] kyllä, loppuelämän palkinto. [/quote] Kun se ei sitä kaikille ole.
[/quote]Kun pointti onkin että sähän et sitä voi tietää!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 03:03"]Kateelliset velat heittämässä omia turhanpäiväisiä selityksiään =D voi rakkaat, kun ette ymmärrä mistä jäätte paitsi, eikö ole miestä rinnalla, joka lasta haluaisi kanssanne? no ei mikään ihme että ovat epäröiviä ja huolissaan. Kyllä se sitten joskus korkeintaan viiden vuoden päästä kirpaisee, kun nuori neitonen laukkaa paikalle ja antaa lapsen miehellenne.Nauttikaa nyt harrastustenne kanssa ja muistakaa olla kilttejä miehillenne=D
[/quote]
Kai sä tiedät että kaikki miehetkään ei lapsia halua? Ei muuten edes kaikki ne jotka isäksi päätyvät? Miksi monet eroaa pikkulapsiaikana? Mietipä sitä.