Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia hankkinut: Oletko salaa kateellinen VELA:ihmisille?

Vierailija
18.02.2015 |

Minä vastaan kyllä.

Kommentit (231)

Vierailija
41/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:14"]

Säälin salaa vapaaehtoisesti lapsettomia, eivät tiedä millaisesta pyyteettömäst rakkaudesta jäävät paitsi. Varsinkin kun velat ovat yleensä fiksuja ihmisiä, joilla olisi kaikki edellytykset hyvään vanhemmuuteen.

[/quote]

Ei kannata sääliä. En minäkään sääli sinua että sinä jäät elämässäsi tietyistä asioista paitsi. Kaikkea vaan ei voi kukaan saada ja kokea, eikä tarvitsekaan kun on hyvä että jokainen löytää itselleen sen onnen. Kyllä ihminen voi olla fiksu ja kaikki edellytykset kunnossa, olisi hyvä kasvattaja ja voisi tarjota taloudellista vakautta jne. Mutta se ei vain riitä kun kyseessä on toisen ihmisen kasvatus. Itse koen että en olisi hyvä äiti ja kasvattaja ihan vain siksi, että minä en halua olla äiti. En halua olla 24/7 lapsen kanssa ja lapsen ehdoilla, vauva ei edes tyyliin ymmärrä mitään ja lasten kanssa on vaikeaa ja tylsistyttävääkin joskus kommunikoida koska eivät vain älyä kuten aikuiset, en halua yrittää jatkuvasti olla hyvä äiti jotta lapsesta kasvaisi tasapainoinen ja fiksu normaali ihminen, luopua monista asioista siksi että lapsi vaatisi läsnäoloa. En usko että voisi olla hyvä vanhempi jos ei lasta edes halua. Vaikka noin muuten voisi olla hyvä vanhempi ulkoisten puitteiden perusteella, pitää se vanhemmuus ja rakkaus lapseen tulla sydämestä. Lapsi ansaitsee päästä kotiin jossa on toivottu ja haluttu perheenjäsen, joka ansaitsee kaiken mahdollisen rakkauden. Minä en sitä pystyisi tarjoamaan joten siksi en edes kuvittele että voisin olla koskaan äiti. Periaatteessa voisin olla hyvä vanhempi ja siihen olisi hyvät eväät, jos se olisi se tie jonka haluaisin kulkea eli silloin varmasti pitäisin lapsista paljon ja kokisin halua olla vanhempi. Mutta koska en halua, on parempi jäädä lapsettomaksi ihan sen lapsen kannalta. 

Vierailija
42/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen, eihän muuten olisi ollut mitään järkeä peräti kolmattakin tehdä. Lisäksi aloitin vasta kolmikyppisenä, ja itse saattaisin kaivata jotain, jos olisin aloittanut parikymppisenä. Mutta yksilöllistä.

Vierailija
44/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hienoa, et on mahdollista valita, haluaako perhettä vai ei. Asia erikseen tietysti lapsettomuus, joka ei toivottua. Mun elämän kolme parasta asiaa on meiän kolme lasta. Kateellinen en ole, mut tietty turhautunut ajoittain. Ja tulee mietittyä ajoittain, et kuinka helppoa olis ilman, onhan noiden kans hommaa :) Mut aivan ehdottomasti lapset on tuonu mukanaan kymmenkertasesti hyvää, verrattaen "vaivaan". Meil on kivaa, nää on hyvää seuraa, mä tykkään käydä museoissa ym.lasten ehdoilla. Matkat lasten kanssa on huippuja, innostun aika samoista jutuista :D Arkeen kuuluu paljon haleja ja läheisyyttä.

Vierailija
45/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat naiset ovat aina kiehtoneet minua. Jopa lapsena! Heissä on jotain vahvaa ja kiinnostavaa, itsenäisyyttä. Jos olisin ns. normiäippä, olisin ihan takuulla kateellinen lapsettomille, erityisesti vanhemmille, naisille. Nyt olen itse sellainen :)

Vierailija
46/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin salaa vapaaehtoisesti lapsettomia, eivät tiedä millaisesta pyyteettömäst rakkaudesta jäävät paitsi. Varsinkin kun velat ovat yleensä fiksuja ihmisiä, joilla olisi kaikki edellytykset hyvään vanhemmuuteen.

[/quote]

En ole jäänyt pyyteettömästä rakkausdesta paitsi: koen, että oma äitini on rakastanut minua täysin ehdoitta. Ja olen todennut, että tuskin edes lapsi rakastaa omia vanhempiaan niin paljon kuin äiti lastaan. (Rakastan äitiäni hirmuisesti, mutta kyllä välit menisivät poikki, jos hän alkaisi käyttäytyä järkyttävällä tavalla. Äitini ei taas missään olosuhteissa laittaisi välejä poikki minuun, vaikka olisin millainen alkkis tjsp.)

Minulla ei ole mitään tarvetta kokea äiti-lapsi-suhdetta toisesta näkökulmasta. Tiedän, että äitinä kokee sen mielettömän äidin rakkauden lisäksi myös järkyttävää huolta ja syyllisyyttä, josta ei milloinkaan pääse eroon. Se on rakkauden hinta.

Vierailija
47/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyteetön rakkaus on yliromantisoitua paskaa. 

Vierailija
48/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näinpä se juuri on, että fiksuus ja lapsettomuus kulkevat käsi kädessä :)

Vierailija
49/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla se fiksuus on muualla kuin kädessä.

Vierailija
50/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä en, mut näin sairaana ois kivempi ilman vauvaa ja taaperoa...:D mut en muute, kerkee kyl rillutella n. 10 vuoden päästä jos haluaa, oon jo oikeestaa lopettanukki juomise :)

Vierailija
51/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti? En ole. Lapsetonta elämää tuli elettyä reilu 30 vuotta, tietynlaista vapauttahan se oli, mutta tilalle on saanut jotain muuta lapsien saamisen myötä.

Vierailija
52/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:52"]Vela? [/quote] VapaaEhtoisestiLApseton

[/quote]

kiitos! Oonki ihmetellyt tota käsitettä.

en ole kateellinen. Kysyn vaan, että miks olisin? Ihan on vapaan valinnan tulos oma lapseen hankinta ja velan oma valinta lapsettomuus. 

Miksi kummankaan pitäisi tuolloin olla kateellinen?

sitten, jos elämäntilanteet on tahattomia...niin sitten varmaan vois kateutta olla puolin tai toisin.

Vierailija
53/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:43"]Kertokaapa te, jotka tunnustatte kadehtivanne: miksi ihmeessä??? Olen aidosti hämmästynyt ja hieman huolestunutkin lastenne puolesta.
[/quote]
Ihan siksi että elämä olis paljon parempaa ilman lapsia.
[/quote]

millä tavalla parempaa?

Vierailija
54/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen aina halunnut äidiksi. 

Vierailija
55/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:37"]

No yleensä en, mut näin sairaana ois kivempi ilman vauvaa ja taaperoa...:D mut en muute, kerkee kyl rillutella n. 10 vuoden päästä jos haluaa, oon jo oikeestaa lopettanukki juomise :)

[/quote]

Lapsi siis pelasti sinut alkoholismilta? Sulle lapseton elämä on yhtä kuin juopottelu?

Vierailija
56/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 02:04"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:14"]

Säälin salaa vapaaehtoisesti lapsettomia, eivät tiedä millaisesta pyyteettömäst rakkaudesta jäävät paitsi.

[/quote]

Mikä siinä pyyteettömässä rakkaudessa on niin hienoa, että sen vuoksi kannattaisi sietää valtava määrä lasten hankinnan huonoja puolia, joista pahimmat ovat todella huonoja? Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää. Minulle on ainakin aina riittänyt ystävien rakkaus, seurustelukumppanin kanssa jakamani romanttinen rakkaus, eläinrakkaus, rakkaus minulle tärkeitä ei-inhimillisiä asioita kohtaan sekä opetajantyössäni lapsia kohtaan kokema ns. pedagoginen rakkaus. Mikä omaa lasta kohtaan tunnettavassa (vai oman lapsen osoittamassa?) rakkaudessa on niin hyvää, että sen vuoksi kannattaisi luopua nykyisestä elämästäni?
[/quote]

sitä on vaikea lapsettomalle selittää. Se pyyteetön rakkaus omaan lapseen pitää kokea!

Vierailija
57/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat, lapsettomat naiset ainakin ovat järkyttäviä ämmiä.

Vierailija
58/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 02:04"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:14"] Säälin salaa vapaaehtoisesti lapsettomia, eivät tiedä millaisesta pyyteettömäst rakkaudesta jäävät paitsi. [/quote] Mikä siinä pyyteettömässä rakkaudessa on niin hienoa, että sen vuoksi kannattaisi sietää valtava määrä lasten hankinnan huonoja puolia, joista pahimmat ovat todella huonoja? Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää. Minulle on ainakin aina riittänyt ystävien rakkaus, seurustelukumppanin kanssa jakamani romanttinen rakkaus, eläinrakkaus, rakkaus minulle tärkeitä ei-inhimillisiä asioita kohtaan sekä opetajantyössäni lapsia kohtaan kokema ns. pedagoginen rakkaus. Mikä omaa lasta kohtaan tunnettavassa (vai oman lapsen osoittamassa?) rakkaudessa on niin hyvää, että sen vuoksi kannattaisi luopua nykyisestä elämästäni? [/quote] sitä on vaikea lapsettomalle selittää. Se pyyteetön rakkaus omaan lapseen pitää kokea!

[/quote]

Yritä :) 

Vierailija
59/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä rakkautta pysty mitenkään sanoin kuvata. T:ohis

Vierailija
60/231 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:46"]

Vanhemmat, lapsettomat naiset ainakin ovat järkyttäviä ämmiä.

[/quote]

Ai. Itse olen kohdannut sivistyneitä, älykkäitä ja kiinnostavia lapsettomia naisia. 

Ehkä olet tavannut tahattomasti lapsettomia, jotka olisivat halunneet lisääntyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä