Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi en laihdu selvisi. Olen täysin masentunut tästä :(

Vierailija
17.02.2015 |

Olen ollut kohta 2 kk kunnon laihiksella. Olin siis asennoitunut elämäntaparemonttiin, mutta paino ei tippunut grammaakaan. Söin hyvänlaatuista ruokaa. Paljon kasviksia, säännöllisin väliajoin. Pidin huolta proteiineista ja vähensin hiilareita. Jätin pois kaikki herkut ja alkoholin. Aloin harrastamaan liikuntaa eli sauvakävelyä lähes päivittäin vähintään tunnin tai sitten kävin uimassa.

Join 2-3 litraa päivässä vettä sekä myös vihreää teetä. Nukuin 8h yöunet, aineenvaihdunta toimi ja olo oli ihan ok, mutta painoa ei lähtenyt yhtään vitun grammaakaan!! Laskin kaloreita, punnitsin ruokia, pidin ruokapäiväkirjaa ja kalorit oli 1500-1700kcal/pvä ja mistään säästöliekeistä on turha tulla avautumaan.

Syykin sitten viimein selvisi terveyskirjasto.fi sivulta. En ollut ajatellutkaan, että keskivartalolihava ei laihdukaan ulkoa päin vaan sisältä. Olen aivan rikki. Jätin hyvät ruokavaliot ja liikunnat. Nyt oon palanut takaisin samaan, eli sipseihin ja pikaruokaan ja vedin pään täyteen viikonloppuna.

Ei kiinnosta liikunta. Ei ole kyllä tullut painoa lisääkään. Olen täysin masentunut ja lyöty. Kyllä mä tajuan että rasva sisäelimien ympärillä on vaarallista ym, mut ei haittaa vaikka kuolisin siihen, koska en tule ikinä mahtumaan pienempiin vaatteisiin. Vihaan ulkonäköäni ja häpeän sitä. Olen jo 40v keskivartalolihava ruma ämmä. 

Tuossa vielä tekstiä terveyskirjaston sivuilta.

"Tavallinen laihduttaminen on vyötärölihavuuden täsmähoitoa. On nimittäin todettu, että laihduttamisen aikana rasvakudos vähenee enemmän vatsaontelon sisältä kuin ihon alta. Laihdutus- ja painonhallintaohjeita löydät artikkeleista  «Lihavuus> ja  «Vähennä kaloreita ilman dieettiä»

Vyötärölihavan kannattaa laihduttaa liikuntavoittoisesti, koska liikunta vähentää vatsaontelon rasvaa, vaikka paino ei laskekaan. Vatsalihasten treenaaminen ei erityisemmin vaikuta, vaan tarvitaan pitkäkestoista kuntoa parantavaa liikuntaa, esimerkiksi reipasta kävelyä."

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä ihminen lannistu! Mun on hyvä sanoa kun yritän myös saada muutaman kilon pois ja voiko lyhytpinnaisempaa naista olla kuin mä  :)

Oon normaalipainoinen mutta vaivaiset 4-5 kiloa yritän sulattaa jotka salakavalasti tulleet (joo, sipsit ja karkit on salakavalia...) Mulla tuo keskivartalofläski on se suurin ongelma myös, ja vaikiaa tuntuu olevan. Mutta tammikuussa aloitin ja tein ittelleni selväksi että nyt mennään hitaasti enkä lannistu! Peili näyttää samat ihrat mutta housuista huomaan jotta kyllä jotain on tapahtunut, ei kinnaa enää pahasti. Puntarilla annan kroppani käydä korkeintaan kaksi kertaa kuussa.

Liikunta on mulle se motivaatio jolla pystyn syömistänikin kontrolloimaan, ja sitäpaitsi kyllä ulkoilun jälkeen se hyvä olo palkitsee muutenkin kuin vain laihtumisen toive. Aina olen liikkunut mutta nyt lisännyt huomattavasti.

Eli josko asettaisit ittellesi pitemmän tähtäimen tavoitteen, mulla se on kesäkuun loppuun mennessä vähintään kolme kiloa pois ja lihastreeniä tämän lenkkeilyn sekaan. Minä en käy salilla mutta kotona nostelen puntteja ja teen muita liikkeitä, hyvät neuvot oon saanut siihen.

Tsemppiä nyt vaan, jos minä kärsimätön ihminen tähän pystyn (ja tottavie pystyn) niin kyllä säkin. Littanaa vattaa en koskaan saa, eikä ole tavoitekkaan. Kunhan edes joskus vyötärö tuohon hylkeen ruhoon ilmestyy niin pidän pippalot!

Vierailija
62/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Jutan ohjelmassa on ollut myös vyötärölihavia ja ovat laihtuneet siinä missä laardiperseetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt kuulostaa vähän siltä, että ap haluaa kääntää tuon tiedon päässään sellaiseksi, ettei laihduttamisesta ole mitään hyötyä. Ihan vaan jotta voi palata vanhaan.

Mutta faktahan nyt on tämä, että jokainen voi laihtua. Mitetitään vaikka kehitysmaita, joissa ruoka on kortilla; onko siellä ihmisiä, jotka ovat ylipainoisia vähäisestä ruokamäärästä huolimatta? Ei, kyllä se on meidän teollisten hyvinvointimaiden ongelma.

Sinnikkyyttä pitää olla ja myöskin realistisia käsityksiä siitä, miten laihtuminen tapahtuu.

Vierailija
64/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on aivan oikeassa, sisältä lähtee rasvat ja ulos jää. Ei kannata laihduttaa.   :)

Vierailija
65/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus vahvistaa stereotypiaani siitä, että läskit ovat usein myös tyhmiä. Tosin ap ei tässä kerro lähtöpainoaan, joten hän voi olla myös ihan vain normaalikokoinen tyhmä.

Minä en ainakaan laihdu 1700 kcal/vuorokaudessa vaan pysyn painossani. Olen 165/56

Vierailija
66/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa laihtuu jos ei nyt oo joku kortisoni/mielenterveyslääke päällä. Ja piste! Oli se läski missä vaan!