Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi en laihdu selvisi. Olen täysin masentunut tästä :(

Vierailija
17.02.2015 |

Olen ollut kohta 2 kk kunnon laihiksella. Olin siis asennoitunut elämäntaparemonttiin, mutta paino ei tippunut grammaakaan. Söin hyvänlaatuista ruokaa. Paljon kasviksia, säännöllisin väliajoin. Pidin huolta proteiineista ja vähensin hiilareita. Jätin pois kaikki herkut ja alkoholin. Aloin harrastamaan liikuntaa eli sauvakävelyä lähes päivittäin vähintään tunnin tai sitten kävin uimassa.

Join 2-3 litraa päivässä vettä sekä myös vihreää teetä. Nukuin 8h yöunet, aineenvaihdunta toimi ja olo oli ihan ok, mutta painoa ei lähtenyt yhtään vitun grammaakaan!! Laskin kaloreita, punnitsin ruokia, pidin ruokapäiväkirjaa ja kalorit oli 1500-1700kcal/pvä ja mistään säästöliekeistä on turha tulla avautumaan.

Syykin sitten viimein selvisi terveyskirjasto.fi sivulta. En ollut ajatellutkaan, että keskivartalolihava ei laihdukaan ulkoa päin vaan sisältä. Olen aivan rikki. Jätin hyvät ruokavaliot ja liikunnat. Nyt oon palanut takaisin samaan, eli sipseihin ja pikaruokaan ja vedin pään täyteen viikonloppuna.

Ei kiinnosta liikunta. Ei ole kyllä tullut painoa lisääkään. Olen täysin masentunut ja lyöty. Kyllä mä tajuan että rasva sisäelimien ympärillä on vaarallista ym, mut ei haittaa vaikka kuolisin siihen, koska en tule ikinä mahtumaan pienempiin vaatteisiin. Vihaan ulkonäköäni ja häpeän sitä. Olen jo 40v keskivartalolihava ruma ämmä. 

Tuossa vielä tekstiä terveyskirjaston sivuilta.

"Tavallinen laihduttaminen on vyötärölihavuuden täsmähoitoa. On nimittäin todettu, että laihduttamisen aikana rasvakudos vähenee enemmän vatsaontelon sisältä kuin ihon alta. Laihdutus- ja painonhallintaohjeita löydät artikkeleista  «Lihavuus> ja  «Vähennä kaloreita ilman dieettiä»

Vyötärölihavan kannattaa laihduttaa liikuntavoittoisesti, koska liikunta vähentää vatsaontelon rasvaa, vaikka paino ei laskekaan. Vatsalihasten treenaaminen ei erityisemmin vaikuta, vaan tarvitaan pitkäkestoista kuntoa parantavaa liikuntaa, esimerkiksi reipasta kävelyä."

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulet, ettei se sisäinen rasva paina "grammaakaan"?

Minä olen yli 40 ja laihduin viime vuonna n. 15 kg aika helposti. En luopunut mistään, mutta vähensin liiat pois.

Vierailija
2/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että normaalisti vielä nukkuisin tähän aikaan, mutta tämä asia vei yöunetkin. En vaan pääse yli tästä. Ette usko miten vaikeaa ruokavalion muutos minulle oli. Olin niin tyytyväinen kun pystyin muuttamaan vanhat huonot tavat hyviksi, mutta koskaan sitä ei mitenkään palkittu eikä palkita. Voi luoja miten tämä syö naista..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 05:37"]

Minä olen yli 40 ja laihduin viime vuonna n. 15 kg aika helposti. En luopunut mistään, mutta vähensin liiat pois.

[/quote]Kyllä mulla vaaka on mitä seurasin ja samaa lukemaa näytti kahden kuukauden ajan. Kokeilin jopa muita vaakoja, koka luulin omani menneen rikki.

ap

Vierailija
4/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälukutaitoa: liikunta tekee sinulle hyvää, vaikka et laihtuisikaan. Tiedätkö, että lihaksetkin painavat paljon enemmän kuin rasva?

Varsinkin keskivartalolihaville se on siis tarpeellista, sanoo lainauksesi. Ja lihavuus on sinulle myös haitallisempaa kuin muun mallisille, joten...

2

Vierailija
5/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 05:37"]

[/quote]Good for you... Itsekehun ja näsäviisastelun kultainen pokaali ojennettiin juuri sinulle.

Vierailija
6/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 05:40"]

Sisälukutaitoa: liikunta tekee sinulle hyvää, vaikka et laihtuisikaan. Tiedätkö, että lihaksetkin painavat paljon enemmän kuin rasva?

Varsinkin keskivartalolihaville se on siis tarpeellista, sanoo lainauksesi. Ja lihavuus on sinulle myös haitallisempaa kuin muun mallisille, joten...

2

[/quote]Sisälukutaitoa myös snulle. Kerroin jo että ei kiinnosta mitkään sisäiset hyvinvoinnit, vaan laihdutan, siis laihdutin vain ulkonäön takia. Nyt en enää välitä vaikka tulis rasvamaksa ym, koska ulkoinen rumuus on pahempi!

Vierailija
7/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keskivartalolihavakin laihtuu. Itse olen keskivartalolihava ja aina olen laihtunut liikunnalla ja ruokavaliolla. Se painon pitäminen on vaikeinta ja uusien tapojen omaksuminen. Taas alkaa liikunta kun jäät sulaa.

Vierailija
8/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laihtuisit vain tuota sisäistä rasvaa, niin se juuri pienentää vyötärönympärystä eli näyttää vähemmän tynnyrivatsalta.

Vierailija
9/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo terveyskirjaston teksti pitäisi olla että rasva vähenee vaikkei paino laskisikaan. Sitä paitsi itsekään en ole juurikaan laihtunut jos vaakaa katson mutta mahdun nykyään pienpiin housuihin. Eli rasvaa on lähtenyt. Eikö se ole estetiikkaa? Puoli vuotta mennyt ja kiloja on lähtenyt vaan 2-3 mutta housut ovat kokoa pienemmät ja joka paikasta olen hoikempi. Olen käynyt salilla ja siirtynyt vähärasvaisempaan ruokavalioon.

En tiedä myöskään miten arvioit kulutuksesi. Itse huomaan laihtuvani n. 1300kcal syödessäni ja enemmän syödessäni paino pysyy samana. Tavoitteeni tosin ei ollutkaan hurjasti laihtua kun mulla bmi oli normaalipainon rajoissa mutta ehkä just ulkonäköseikat oli syy että halusin tehdä tän ryhtiliikkeen. Tsemppiä, älä luovuta vielä!

Vierailija
10/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no missäköhän ajassa jotain alkaisi tapahtumaan? 2 kuukaudessa ei tapahtunut minulle mitään näkyvää. Farkut kiristi ihan samalla tavalla kuin aina ja mistään muualtakaan ei senttejä lähtenyt. 

Ap

Vierailija
11/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se 1500-1700kcal on sulle se minkä kulutat joten sillä määrällä et laihdu. Vähennä syömiesi kalorien määrää. Liiku.

Vierailija
12/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu ap. Minökin olen ex-keskivartalolihava, ainoa liikuntamuoto mitä harrastan on hyötyliikunta. Syön tietyssä rytmissä ja vain sen millä lähtee nälkä. Ei napostelua, leffaeväiksikkin riittää nykyään 0,5 limu ja salmiakkirasia.
Hitaasti ne lähti, mutta lähtivät kuitenkin. 2,5vuodessa -20kg. Vieläkin voisi vähän laihtua, ja suunnittelenkin kesäksi vaihtavani auton pyörään ja rullaluistimiin.

Vierailija
13/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, kun 40-vuotias ämmä on noin ulkonäkökeskeinen. Ei terveys mitään merkitse, pää täyteen vaan kun on "ruma".

Vierailija
14/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas hurja elämäntaparemontti kun loppui heti.

Vierailija
15/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietystyi lähtöpainosta, mutta tuo 1500 - 1700 kaloria päivässä kuulostaa paljolta, nippa nappa miinuksen puolella, eikä tunnin rauhallinen sauvakävely vie kuin pari sataa kaloria. 

Lisää liikuntaa ja vähemmän ruokaa, niin kyllä se siitä.

Vierailija
16/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Kauanko oot mätännyt tota paska ruokaa sisääsi? Varmaan vuosia? Siihen nähden 2 kuukautta on lyhyt aika. Mut omapahan on valintas.

Vierailija
17/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luovutat heti alkuunsa? Nyt ota niskasta itseäsi kiinni ja vähennä kaloreita 1200-1400. Liiku enemmän. Jos oikeasti haluat kauniin ulkomuodon, niin teet noin. Vähennä hiilihydraatteja, niin voit syödä määrällisesti enemmän. Tee vaikka ketoosi-induktio. 2 vk 20g hiilareita, sitten joka viikko nostat 5g:lla. Katsot, että kalorivajetta on päivittäin se 500kcal. Jos et tällä laihdu, niin sitten voit lopettaa.

Vierailija
18/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin selvisi: laiskuus.

Vierailija
19/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi ihan samalla tavalla, kun tajusin, että en voi laihtua. Vuosia olin käynyt painonhallintaryhmissä ja lääkäreillä. Käskettiin vain vähentää syömistä. Viime keväänä menin sitten masentuneena yksityiselle lääkärille. Epäilin, voisiko minulla olla raskaat luut. Kädestä otettiin röntgen-kuva, ja lääkäri sanoi, että on hyvin todennäköistä, että minulla on raskaat luut!!!! Menin saman tien kauppaan ja ostin kärryllisen herkkuja. Samahan se on elää ja nauttia, koska ei voi kuitenkaan olla laiha.

Vierailija
20/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei käynyt sitten mielessäkään, että se ihonalainen rasva alkaisi palaa sitten, kun olet ensin saanut sen vatsaontelon rasvan poltettua?