Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi en laihdu selvisi. Olen täysin masentunut tästä :(

Vierailija
17.02.2015 |

Olen ollut kohta 2 kk kunnon laihiksella. Olin siis asennoitunut elämäntaparemonttiin, mutta paino ei tippunut grammaakaan. Söin hyvänlaatuista ruokaa. Paljon kasviksia, säännöllisin väliajoin. Pidin huolta proteiineista ja vähensin hiilareita. Jätin pois kaikki herkut ja alkoholin. Aloin harrastamaan liikuntaa eli sauvakävelyä lähes päivittäin vähintään tunnin tai sitten kävin uimassa.

Join 2-3 litraa päivässä vettä sekä myös vihreää teetä. Nukuin 8h yöunet, aineenvaihdunta toimi ja olo oli ihan ok, mutta painoa ei lähtenyt yhtään vitun grammaakaan!! Laskin kaloreita, punnitsin ruokia, pidin ruokapäiväkirjaa ja kalorit oli 1500-1700kcal/pvä ja mistään säästöliekeistä on turha tulla avautumaan.

Syykin sitten viimein selvisi terveyskirjasto.fi sivulta. En ollut ajatellutkaan, että keskivartalolihava ei laihdukaan ulkoa päin vaan sisältä. Olen aivan rikki. Jätin hyvät ruokavaliot ja liikunnat. Nyt oon palanut takaisin samaan, eli sipseihin ja pikaruokaan ja vedin pään täyteen viikonloppuna.

Ei kiinnosta liikunta. Ei ole kyllä tullut painoa lisääkään. Olen täysin masentunut ja lyöty. Kyllä mä tajuan että rasva sisäelimien ympärillä on vaarallista ym, mut ei haittaa vaikka kuolisin siihen, koska en tule ikinä mahtumaan pienempiin vaatteisiin. Vihaan ulkonäköäni ja häpeän sitä. Olen jo 40v keskivartalolihava ruma ämmä. 

Tuossa vielä tekstiä terveyskirjaston sivuilta.

"Tavallinen laihduttaminen on vyötärölihavuuden täsmähoitoa. On nimittäin todettu, että laihduttamisen aikana rasvakudos vähenee enemmän vatsaontelon sisältä kuin ihon alta. Laihdutus- ja painonhallintaohjeita löydät artikkeleista  «Lihavuus> ja  «Vähennä kaloreita ilman dieettiä»

Vyötärölihavan kannattaa laihduttaa liikuntavoittoisesti, koska liikunta vähentää vatsaontelon rasvaa, vaikka paino ei laskekaan. Vatsalihasten treenaaminen ei erityisemmin vaikuta, vaan tarvitaan pitkäkestoista kuntoa parantavaa liikuntaa, esimerkiksi reipasta kävelyä."

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:11"]

Et sinä laihdu kun syöt suunnilleen kulutuksesi verran! (ellet sitten paina +130kg) Jätä kalorivajetta ainakin -500kcal niin putoaa paino. 

esim 165cm/70kg 40v naisen kulutus 1660kcal, ja jos painoa 80kg niin 1760kcal. Ja liikunta ei hirveästi kaloreita edes kuluta, sama jättää vaikka huomioimatta se.

[/quote]

No mulla ainakin reilun tunnin hiihtolenkki kuluttaa 500 kcal sykemittarin mukaan.. joten on se hyvä lisä projektiin jos syö "normaalit" 1700 kcal terveellistä ruokaa päivässä. Painan 64 kg.

Vierailija
42/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:32"]Miten joku voi kuvitella, että laihtuisi 1500 kaloreilla? Kilon laihtumiseen täytyy tulka noin 7000 kalorin vaje! Itse en tuollIsta kalorimäärää päivässä pitäisi laihduttamisena.
[/quote]

Mä olen laihtunut vuodessa 15 kg syömällä 1700 kcal päivässä ja yksi vapaapäivä viikossakin on, jolloinen punnitse ja laske kilokaloreita. Nyt olen normaalipainossa ja ei ole pelkoa takasin lihomisesta, kun en ole kituillut ja kieltänyt kaikkea itseltäni. Liikuntaa monipuolisesti n.5 pv viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:46"] Epäilin, voisiko minulla olla raskaat luut. Kädestä otettiin röntgen-kuva, ja lääkäri sanoi, että on hyvin todennäköistä, että minulla on raskaat luut!!!!

[/quote]

Kahden samanpituisen ihmisen luuston painossa voi olla noin kilon ero, eli ei ole olemassa mitään "isoista luista johtuvaa lihavuutta".

Vierailija
44/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 05:33"]

Olen ollut kohta 2 kk kunnon laihiksella. Olin siis asennoitunut elämäntaparemonttiin, mutta paino ei tippunut grammaakaan. Söin hyvänlaatuista ruokaa. Paljon kasviksia, säännöllisin väliajoin. Pidin huolta proteiineista ja vähensin hiilareita. Jätin pois kaikki herkut ja alkoholin. Aloin harrastamaan liikuntaa eli sauvakävelyä lähes päivittäin vähintään tunnin tai sitten kävin uimassa.

Join 2-3 litraa päivässä vettä sekä myös vihreää teetä. Nukuin 8h yöunet, aineenvaihdunta toimi ja olo oli ihan ok, mutta painoa ei lähtenyt yhtään vitun grammaakaan!! Laskin kaloreita, punnitsin ruokia, pidin ruokapäiväkirjaa ja kalorit oli 1500-1700kcal/pvä ja mistään säästöliekeistä on turha tulla avautumaan.

Syykin sitten viimein selvisi terveyskirjasto.fi sivulta. En ollut ajatellutkaan, että keskivartalolihava ei laihdukaan ulkoa päin vaan sisältä. Olen aivan rikki. Jätin hyvät ruokavaliot ja liikunnat. Nyt oon palanut takaisin samaan, eli sipseihin ja pikaruokaan ja vedin pään täyteen viikonloppuna.

Ei kiinnosta liikunta. Ei ole kyllä tullut painoa lisääkään. Olen täysin masentunut ja lyöty. Kyllä mä tajuan että rasva sisäelimien ympärillä on vaarallista ym, mut ei haittaa vaikka kuolisin siihen, koska en tule ikinä mahtumaan pienempiin vaatteisiin. Vihaan ulkonäköäni ja häpeän sitä. Olen jo 40v keskivartalolihava ruma ämmä. 

Tuossa vielä tekstiä terveyskirjaston sivuilta.

"Tavallinen laihduttaminen on vyötärölihavuuden täsmähoitoa. On nimittäin todettu, että laihduttamisen aikana rasvakudos vähenee enemmän vatsaontelon sisältä kuin ihon alta. Laihdutus- ja painonhallintaohjeita löydät artikkeleista  «Lihavuus> ja  «Vähennä kaloreita ilman dieettiä»

Vyötärölihavan kannattaa laihduttaa liikuntavoittoisesti, koska liikunta vähentää vatsaontelon rasvaa, vaikka paino ei laskekaan. Vatsalihasten treenaaminen ei erityisemmin vaikuta, vaan tarvitaan pitkäkestoista kuntoa parantavaa liikuntaa, esimerkiksi reipasta kävelyä."

[/quote]

Hanki vauva. Kun imetät, niin laihdut. Mä ainakin joudun syömään käsittämättömiä määriä, että pysyn 60 kg:n painossani.

Vierailija
45/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 05:45"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 05:40"]

Sisälukutaitoa: liikunta tekee sinulle hyvää, vaikka et laihtuisikaan. Tiedätkö, että lihaksetkin painavat paljon enemmän kuin rasva?

Varsinkin keskivartalolihaville se on siis tarpeellista, sanoo lainauksesi. Ja lihavuus on sinulle myös haitallisempaa kuin muun mallisille, joten...

2

[/quote]Sisälukutaitoa myös snulle. Kerroin jo että ei kiinnosta mitkään sisäiset hyvinvoinnit, vaan laihdutan, siis laihdutin vain ulkonäön takia. Nyt en enää välitä vaikka tulis rasvamaksa ym, koska ulkoinen rumuus on pahempi!
[/quote]
Haet siis hyväksyntää syödä ja juoda itsesi huonoon kuntoon, ok.

Vierailija
46/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sieltä sisäelimien ympäriltä pitäisikin laihtua ensimmäiseksi. Jos jatkat laihdutusta niin kyllä se tippuu muualtakin. Mittaa rasvaprosenttia. Pelkkä vaaka ei kerro laihtumisesta koska liikuntaa lisätessä lihaksetkin yleensä kasvaa ja lihaskudos painaa enemmän kuin rasvakudos. 

Vierailija
47/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä nähnyt anorektikkoa jolla keskivartalossa rasvaa;) kun tarpeeksi laihdutat alkaa se kulua myös päältä. Syö vähemmän liiku enemmän kyllä se siitä.

Vierailija
48/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihakset ovat kauniimmat kuin läski, vaikka paino ei laskisikaan.

Vierailija
49/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa vyötärölihava mutta kyllä se laihdutus sujuu siitäkin, kun vaan jaksaa (vaikkei tällä hetkellä olekaan ihan paras isku)

http://liikkujanilo.blogspot.fi/2015/02/mika-on-kun-laihis-nappaa-mika-on-kun.html

Vierailija
50/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo ranteitaan röntgenillä kuvannut isoluinen ylipainoinen on vitsi? Jos on ylipainoa, sen näkee silmillä. Ei voi erehtyä luulemaan hyllyvää allia tai vyötärön vararengasta "isoksi luuksi".

Pää pois perseestä.

Vierailija
51/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:13"]

Ootko, ap, vähän tyhmä?

[/quote]Mitä sait tästä kommentista? Mitä halusit sanoa itse aiheeseen?

Vierailija
52/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittanauha käyttöön vaa'an sijasta!

Vierailija
53/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä tekosyiden tekosyy! Kyllä ihminen laihtuu, mutta totta, kaikki ei laihdu millä tahansa ajatuksella ja sillä että syö vaan vähemmän ja liiku enemmän niin laihdut. Ei toimi minulla. Minulla ratkaisee se MITÄ syön. Paino-ongelmia vastaan tappelin vuosia, oli kilpparin vajaatoimintaa ym, kortisolit taivaissa, kaikki hankaloitti painon tippumista vaikka kävin ravitsemusterapeuteilla ym. ja söin ohjeiden mukaan. Nesteet tippui ja siihen jumahti. 

Sitten päätin kokeilla Fitfarmin superdiettiä. Ajattelin että kokeilen 6 vkoa ja näen mitä tapahtuu. Tippuuko nesteet sen 2-3 kg ja sitten loppuu. Painoa tippui 6 vkon aikana 9 kg! Ja ei, ei ole tullut takaisin sen jälkeen. Olen välillä pitänyt taukoja, siis koittanut syödä terveellisesti ja usein, välillä kyllä vetänyt monta mättöpäivää. Painoa ei tullut lisää, turvotusta kyllä. Yhteensä olen tiputtanut 20 kg superdietillä ja olo mitä mainioin. Että kyllä niitä konsteja on. Läski kyllä tekosyyt keksii, kuten sanoo Bull Mentulakin. Joka on muuten mitä mukavin ihminen oikeasti!

Vierailija
54/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...liikunta vähentää vatsaontelon rasvaa.."

Ymmärrätkö että ihmiselle kaikkein vaarallisinta ja terveydelle vahingollisinta on juuri vatsaontelon rasva?

Tämä on se syy miksi miehet kuolevat naisia nuorempina ja miksi monet lihavatkin naiset elävät vanhoiksi (rasva pääosin muualla kuin rasvaontelossa).

Ap, jos kerran haluat pilata terveytesi ja kuolla sairaampana ja nuorempana, niin jatka toki huonolla linjalla.

41v m

Vierailija
55/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiko AP:sta ontto jos jatkaisi laihista? Läski palaisi mutta ulkomitat ei muuttuisi :)

Vierailija
56/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää ennemmin mittaa kuin vaakaa. Itellä lähti 15cm vyötäröltä ja lantiolta 2kk aikana mut kiloja vaan 1.

Vierailija
57/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kYLLÄ SE LÄSKI LÄHTEE VYÖTÄRÖLTÄKIN!

Vierailija
58/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tuosta sulle tunnu olevan hyötyä. Anna vaan mennä! Syö mikä maistuu hyvältä ja älä välitä muiden arvostelusta. Lihavillakin on ihmisarvo.

Vierailija
59/66 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 05:38"]

Lisään vielä, että normaalisti vielä nukkuisin tähän aikaan, mutta tämä asia vei yöunetkin. En vaan pääse yli tästä. Ette usko miten vaikeaa ruokavalion muutos minulle oli. Olin niin tyytyväinen kun pystyin muuttamaan vanhat huonot tavat hyviksi, mutta koskaan sitä ei mitenkään palkittu eikä palkita. Voi luoja miten tämä syö naista..

En halua lyoda lyotya...mutta kylla se paino lahtisi jos sinnikkaasti jaksaa. Se vain vie aikaa. 1700cal paivassa ei minusta ole kovin vahainen maaraa. Saastoliekkeihin olisi viela matkaa....Vahenna kalorimaarat ainakin 500. Syo paljon proteiinia. Kylla se siita.

ap

[/quote]

Vierailija
60/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus on päästä kiinni ja elämäntaparemontti. Lihavat keksii aina tekosyitä, se nyt on vaan fakta! AP:n pitäisi hoitaa päänuppi kuntoon ennen laihdutusta, tuolla menolla tulee olemaan iänikuinen läski.