Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi en laihdu selvisi. Olen täysin masentunut tästä :(

Vierailija
17.02.2015 |

Olen ollut kohta 2 kk kunnon laihiksella. Olin siis asennoitunut elämäntaparemonttiin, mutta paino ei tippunut grammaakaan. Söin hyvänlaatuista ruokaa. Paljon kasviksia, säännöllisin väliajoin. Pidin huolta proteiineista ja vähensin hiilareita. Jätin pois kaikki herkut ja alkoholin. Aloin harrastamaan liikuntaa eli sauvakävelyä lähes päivittäin vähintään tunnin tai sitten kävin uimassa.

Join 2-3 litraa päivässä vettä sekä myös vihreää teetä. Nukuin 8h yöunet, aineenvaihdunta toimi ja olo oli ihan ok, mutta painoa ei lähtenyt yhtään vitun grammaakaan!! Laskin kaloreita, punnitsin ruokia, pidin ruokapäiväkirjaa ja kalorit oli 1500-1700kcal/pvä ja mistään säästöliekeistä on turha tulla avautumaan.

Syykin sitten viimein selvisi terveyskirjasto.fi sivulta. En ollut ajatellutkaan, että keskivartalolihava ei laihdukaan ulkoa päin vaan sisältä. Olen aivan rikki. Jätin hyvät ruokavaliot ja liikunnat. Nyt oon palanut takaisin samaan, eli sipseihin ja pikaruokaan ja vedin pään täyteen viikonloppuna.

Ei kiinnosta liikunta. Ei ole kyllä tullut painoa lisääkään. Olen täysin masentunut ja lyöty. Kyllä mä tajuan että rasva sisäelimien ympärillä on vaarallista ym, mut ei haittaa vaikka kuolisin siihen, koska en tule ikinä mahtumaan pienempiin vaatteisiin. Vihaan ulkonäköäni ja häpeän sitä. Olen jo 40v keskivartalolihava ruma ämmä. 

Tuossa vielä tekstiä terveyskirjaston sivuilta.

"Tavallinen laihduttaminen on vyötärölihavuuden täsmähoitoa. On nimittäin todettu, että laihduttamisen aikana rasvakudos vähenee enemmän vatsaontelon sisältä kuin ihon alta. Laihdutus- ja painonhallintaohjeita löydät artikkeleista  «Lihavuus> ja  «Vähennä kaloreita ilman dieettiä»

Vyötärölihavan kannattaa laihduttaa liikuntavoittoisesti, koska liikunta vähentää vatsaontelon rasvaa, vaikka paino ei laskekaan. Vatsalihasten treenaaminen ei erityisemmin vaikuta, vaan tarvitaan pitkäkestoista kuntoa parantavaa liikuntaa, esimerkiksi reipasta kävelyä."

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:46"]Mulle kävi ihan samalla tavalla, kun tajusin, että en voi laihtua. Vuosia olin käynyt painonhallintaryhmissä ja lääkäreillä. Käskettiin vain vähentää syömistä. Viime keväänä menin sitten masentuneena yksityiselle lääkärille. Epäilin, voisiko minulla olla raskaat luut. Kädestä otettiin röntgen-kuva, ja lääkäri sanoi, että on hyvin todennäköistä, että minulla on raskaat luut!!!! Menin saman tien kauppaan ja ostin kärryllisen herkkuja. Samahan se on elää ja nauttia, koska ei voi kuitenkaan olla laiha.
[/quote]

Huutonaurua. Raskaat luut :'''''''DDFFF sano nyt vielä, että sulla on lihavuus geeneissä ja et laihdu, vaikka et söisi mitään (muuta kuin pullaa ja namia ja sokerilimpparia muiden katseilta salassa)

Vierailija
22/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:34"]Riippuu tietystyi lähtöpainosta, mutta tuo 1500 - 1700 kaloria päivässä kuulostaa paljolta, nippa nappa miinuksen puolella, eikä tunnin rauhallinen sauvakävely vie kuin pari sataa kaloria. 

Lisää liikuntaa ja vähemmän ruokaa, niin kyllä se siitä.
[/quote]Missä luki RAUHALLINEN sauvakävely? Hienoa kun vedetään omia johtopäätöksiä ja sit tullaan tänne tärkeinä pätemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hetkinen!
Täällä yksi keskivartalolihava, jolla on kirjaimellisesti kaikki rasva vatsassa. Monsterit Oyn pallomasi on aika hyvä vertauskuva.
Lopeta se vaa'an tuijottaminen! Olen marraskuusta lähtien laihduttanut aktiivisesti ja vaaka näyttää vähän alle kilon vähemmän kuin marraskuussa. Mene peilin eteen ja tutkiskele itseäsi PUOLEN vuoden jälkeen, ei kahden kuukauden. Se kroppa muuttaa muotoaan ja pikkuhiljaa ne keskivartaloläskitkin alkaa sulamaan.

Vierailija
24/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:46"]Mulle kävi ihan samalla tavalla, kun tajusin, että en voi laihtua. Vuosia olin käynyt painonhallintaryhmissä ja lääkäreillä. Käskettiin vain vähentää syömistä. Viime keväänä menin sitten masentuneena yksityiselle lääkärille. Epäilin, voisiko minulla olla raskaat luut. Kädestä otettiin röntgen-kuva, ja lääkäri sanoi, että on hyvin todennäköistä, että minulla on raskaat luut!!!! Menin saman tien kauppaan ja ostin kärryllisen herkkuja. Samahan se on elää ja nauttia, koska ei voi kuitenkaan olla laiha. [/quote] Huutonaurua. Raskaat luut :'''''''DDFFF sano nyt vielä, että sulla on lihavuus geeneissä ja et laihdu, vaikka et söisi mitään (muuta kuin pullaa ja namia ja sokerilimpparia muiden katseilta salassa)

[/quote]

Raskaat luut ja lihavuus geeneissä :D Ihminen imee kalorit tuulesta, itsehän hän ei tietenkään mitään syö eikä suuhunsa laita :D

Vierailija
25/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei, arvaa mitä tapahtuu sitten kun se sidäelinten ympärillä oleva rasva on palanut? Sitten alkaa palaa ihonalainen rasva. Ja laihdut myös ulkoisesti. Ei tuo terveyskirjaston juttu tarkoita sitä ettei keskivartalolihsva voisi koskaan laihtua, ei todellakaan! JOKAINEN ihminen voi laihtua.

Vierailija
26/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä laihdu kun syöt suunnilleen kulutuksesi verran! (ellet sitten paina +130kg) Jätä kalorivajetta ainakin -500kcal niin putoaa paino. 

esim 165cm/70kg 40v naisen kulutus 1660kcal, ja jos painoa 80kg niin 1760kcal. Ja liikunta ei hirveästi kaloreita edes kuluta, sama jättää vaikka huomioimatta se.

Vierailija
27/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap en kestä tota sun itsesääliä, ryhdistäydy! Ota päivä kerrallaan, älä mieti mitään vuosien tavotteita mitä et saavuttanutkaan parissa kuukaudessa.

Sua ei ole tuomittu yhtään mihinkään, nuorikin vielä olet!

Jo terveellinen ja ravinteikas ruoka ja liikunta tekee ihmisestä kauniimman, kuin myös se että on sinut itsensä kanssa. Toissa "Rakas sinusta on tullut pullukka" jaksossa missä oli se laihduttava juokseva mies huomio kiinnittyi lopussa ennenkaikkea kirkastuneeseen olemukseen, ei niinkään kiloihin. Tyyppiin oli tullut täysin uusi elämä jostain kun lakkasi mättämästä p*skaa sisäänsä ja laittoi liikettä niveliin.

Siinä tosiaan on myös se että jos jatkat vanhoilla elintavoilla niin luultavasti lihot, et pysy entisessä painossa. Mitä pidemmälle metabolinen oireyhtymä etenee, sitä helpommin rasva kertyy ja juurikin sinne mahaan.

Tsemppiä!

Vierailija
28/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko, ap, vähän tyhmä?

Vierailija
29/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:57"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:34"]Riippuu tietystyi lähtöpainosta, mutta tuo 1500 - 1700 kaloria päivässä kuulostaa paljolta, nippa nappa miinuksen puolella, eikä tunnin rauhallinen sauvakävely vie kuin pari sataa kaloria.  Lisää liikuntaa ja vähemmän ruokaa, niin kyllä se siitä. [/quote]Missä luki RAUHALLINEN sauvakävely? Hienoa kun vedetään omia johtopäätöksiä ja sit tullaan tänne tärkeinä pätemään.

[/quote]

Niin kukahan tässä tekee omia päätelmiään? Suurin osa näkemistäni sauvakävelijöistä lähinnä raahaa niitä sauvoja mukanaan, jolloin laihdutus- ja kunnonkohotusmielessä touhu on ihan turhaa. 

Toki liikkumisesta on aina hyötyä vaikka vain raittiin ilman ja hyvän mielen takia. 

Vierailija
30/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Itse laihduin aikanaan ilmaisella GoFatGo-ruokavaliolla kahdessa kuukaudessa 9 kiloa normaalipainon ylärajoilta. Harrastin myös jonkin verran liikuntaa. Ruokavalio on melko tiukka, joten painotavoitteensa saavutettua suosittelen lisäämään siihen pikkuhiljaa vähän kerrallaan lisää ravintoa, esim. banaani aamupalalle, leipä lounaalle jne. Mutta sillä tavoittaa varmasti ihannepainonsa, jos itsekuri riittää noudattaa samaa ruokavaliota useamman viikon.

Vierailija
31/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas terveisiä porvoosta...

Vierailija
32/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, osta uusi vaaka. Huomasin että edellinen vaaka näytti vaikka mitä. Ensin vaihdoin patterit ja vähän auttoi, mutta siltikin paino heitteli jopa puoli kiloa kun vaa ´an välillä sammutti. Ostin sitten uuden ja nyt näyttää pienemmätkin muutokset.

Vierailija
33/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:46"]

Mulle kävi ihan samalla tavalla, kun tajusin, että en voi laihtua. Vuosia olin käynyt painonhallintaryhmissä ja lääkäreillä. Käskettiin vain vähentää syömistä. Viime keväänä menin sitten masentuneena yksityiselle lääkärille. Epäilin, voisiko minulla olla raskaat luut. Kädestä otettiin röntgen-kuva, ja lääkäri sanoi, että on hyvin todennäköistä, että minulla on raskaat luut!!!! Menin saman tien kauppaan ja ostin kärryllisen herkkuja. Samahan se on elää ja nauttia, koska ei voi kuitenkaan olla laiha.

[/quote]

Typerä provo.

Vierailija
34/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 05:45"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 05:40"]

Sisälukutaitoa: liikunta tekee sinulle hyvää, vaikka et laihtuisikaan. Tiedätkö, että lihaksetkin painavat paljon enemmän kuin rasva?

Varsinkin keskivartalolihaville se on siis tarpeellista, sanoo lainauksesi. Ja lihavuus on sinulle myös haitallisempaa kuin muun mallisille, joten...

2

[/quote]Sisälukutaitoa myös snulle. Kerroin jo että ei kiinnosta mitkään sisäiset hyvinvoinnit, vaan laihdutan, siis laihdutin vain ulkonäön takia. Nyt en enää välitä vaikka tulis rasvamaksa ym, koska ulkoinen rumuus on pahempi!
[/quote]

No jos asenteesi on juurikin näin perseestä, niin parempi varmasti, ettet laihdutakaan, mutta muista että se on sitten sinun ikioma päätös, turha sitä on kipuilla ja vaikeroida kenellekään.

Vierailija
35/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää joku vitsi?

pääsit hyvään vauhtiin ja lopetit...tekosyyn keksit itsellesi. Oikein kunnon TEKOSYYN.

Kyllä se elämäntaparemontti vaikuttaa ulkoiseen olemukseen, mutta ei heti. Tee sitä puoli vuotta tai vuosi ja kymmenen vuotta...kyllä se rupeaa näkymään.

teet uuden alun. 

Toi on ihan tekosyy sille, että haluat vaan luovuttaa.

tsemppiä nyt. Uudelleen! Halua itsellesi pysyvä hyvä olo.

Vierailija
36/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä paras tekosyy, minkä olen kuullut :D:D  Ap taitaa asua Porvoossa.

Vierailija
37/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi kuvitella, että laihtuisi 1500 kaloreilla? Kilon laihtumiseen täytyy tulka noin 7000 kalorin vaje! Itse en tuollIsta kalorimäärää päivässä pitäisi laihduttamisena.

Vierailija
38/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta tehtostaa aineenvaihduntaa mutta ei tottumattomalla juurikaan varsinaisesti laihduta. Olen laihtunut melkein pelkästään ruokavalion avulla vaikka en vyötäröltä 10 - 15kg. Idea on että syö vähän, kevyesti ja useasti (2 - 3 tunnin välein klo 6 - 18). Kannattaa pääruokailuihin ottaa selkee annoskoko mitä ei ylitä, esim pakasterasia tms. Ja niitä kaloreita kannattaa oikeasti hieman laskea jos ei oo kokemusta mitä mikäkin sisältää.

Vierailija
39/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kai sä nyt luovuta, hyvän alun jälkeen? Nyt perse ylös sohvalta ja jatkat samaa hyvää linjaa! Kyklä läski lähtee joka paikasta kun aikaa kuluu.

Vierailija
40/66 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tekstistä kuultaa läpi, että hän ei koskaan ole tehnytkään varsinaista elämäntaparemonttia. Hän on selvästi ollut tiukalla kuurilla, kieltänyt itseltään kaiken mielihyvän ja nyt vain iski päälle kyllästyminen. Elämäntaparemontti ei tarkoita kieltäytymistä kaikesta ja jatkuvaa kurinalaisuudessa elämistä, koska silloin voi käydä juuri noin kuin AP:lle. Eli kyllästyy, kun tuloksia ei heti näykään.

AP, jatka terveellisiä elämäntapoja ja liikuntaa, mutta muista myös välillä hemmotella itseäsi. Esim. herkkupäivä kerran viikossa. Ja tämäkin tarkoittaa että herkkuja KOHTUUDELLA.