Tytöttely!
Voisiko naisia kannustaa jollain muulla tavalla kuin sanomalla "You go girl"?
Eihän miehiäkään pojitella ja kehuta lapsekkaasti heidän edetessään urallaan. Vai sanoisitko esim. juristille: "Hyvä poika!" kun hän onnistuu?
Kommentit (27)
Siinä näkyy taas Marinin sivistymättömyys ja lapsellinen ulosanti. Kuka tuon jälkeen enää uskoo mitään mitä Marin sanoo?
Lieneekö tuon kommentin kirjoittanut joku toinen suurlähettiläs🤣. Ja marin oikaisee sen huomenna syyttäen tekoälyä?
Kuulostaa joltain alle 25-vuotiaan sanomalta.
Sehän tytöttelyyn liittyen on kummaa, että kun vastaavasti miestä kehuu vuolaasti että "hyvä poika!", miesoletettu suuttuu.
Naisille tytöttelyä perusteellaan usein sillä, että se on:
kohteliaisuus - ? Ei ainakaan naisten mielestä.
vitsikästä - ? Ei ainakaan naisten mielestä.
Olen lisäksi huomannut, että esim. työelämässä korkeassa/korkeammassa asemassa olevaa naista ei tytötellä. Eli ei uskalleta käyttää alentavaa ilmausta.
Niinpä, ja monet naiset suuttuvat ja syyttävät jopa rasisteiksi, jos heitä tytötellään. Miksi siis naisoletettu tytöttelee?
Marin haluaa tuolla kommentilla nostaa itsensä korkealle jalustalle ja sieltä ylhäisyydestä taputtaa alamaisensa päätä.
Voisi vaan yksinkertaisesti toivottaa suomen kielellä onnea.
Minusta on aina ollut hauskaa kun minua tytötellään. Ja joskus vieläkin sellaista tapahtuu :). Olen koulutettu ja hyvin itsenäinen nainen. Eivät minua tuollaiset asiat hetkauta, tunnen oman arvoni.
N66
En ole tajunnut koskaan loukkaantua tytöttelystä. Ehkä mulle ei ole sitä sitten sanottu mitenkään erityisen törkeästi mutta joka tapauksessa. Turhaa ulinaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole tajunnut koskaan loukkaantua tytöttelystä. Ehkä mulle ei ole sitä sitten sanottu mitenkään erityisen törkeästi mutta joka tapauksessa. Turhaa ulinaa.
Kyse onkin siitä, että se joka itse kritisoi ja paheksuu tytöttelyä, sortuu itse siihen. Kun Marin tytöttelee Mäkystä, joka on ehdolla puheenjohtajaksi, niin väistämättä tulee mieleen väheksyvä asennoituminen. Vaikka tavoite ehkä oli päinvastainen.
Tytöttelyn käyttäminen aikuisesta naisesta julkisesti on ikärasismia.
Jos minä pyrkisin julkiseen virkaan, niin karsastaisin julkista tytöttelyä kenen taholta tahansa.
Kannattaa kuunnella sanooko Thytöt vai Tytöt.
Kyllä se pojittelu on ihan yhtä yleistä.
Marin postasi kuvan dokausillasta tai siis illalliselta saatesanoin tyttöjen ilta. Hmmm
Kyllä minäkin voisin ystäviäni tytötellä, aikuisia vieraita en koskaan.
En ymmärrä, että kommentteihin tulee jatkuvalla syötöllä Marin sitä ja tätä. Kun ap:n aloituksessa kysyttiin tytöttelystä? Ei siis Marinista lainkaan?
Ja kyllä mielestäni naiset voivat tytötellä toisiaan hyvässä hengessä kuin myös pojat keskenään, kun lähtevät esim. jotain ottelua katsomaan. Mutta jos tytötellään tai pojitellaan ala-arvoisesti, ilkeän äänensävyyn ja loukkaamis tarkoituksessa, niin silloin se ei ole hyväksyttävää.
Elä sie tyttö hermostu turhasta, tulee ryppyjä. Ota rennosti ja hymyile, näytät nätimmältä.
t: Setämies
Minusta tuo "you go girl" tarkoittaa sellaista negatiivista yllytystä, kun joku bimbo-tyyppinen ilmoittaa tekevänsä jotain yltiö hölmöä.
Vähän vastaava kuin tämä "dont ask me, im just a girl".
Elä sie tyttö hermostu turhasta, tulee ryppyjä. Ota rennosti ja hymyile, näytät nätimmältä.
t: Setämies
Kuulehan sinä poitsu märkäkorva; Kävikö sun tunteet vähän kuumana, kun et saanut Marin kannatusta haukkumalla häntä? Älä ota enää kaljaa, koska siitä kasvaa maha ja aivot pienenee.
Minkäs sille voi, jos kaikki elämänopit ja puhekieli saadaan amerikkalaisista filmeistä.