Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, jotka eivät halua naimisiin naisen toiveesta huolimatta

Vierailija
23.11.2021 |

Tämä ei ole siis itseäni koskeva juttu (olen naimisissa ja meillä on mieheni kanssa lapsia), vaan seuraan sivusta useammankin pariskunnan elämää:

Pariskunnat ovat kolmenkympin molemmin puolin, yhdessä ovat olleet jo pitkään (5-10 v) eli ei ole mistään tuoreista suhteista kyse. Pariskunnat ovat vuosia asuneet yhdessä, monilla on yhteinen omistusasunto ja osalla pareista lapsi/lapsia. Pariskunnan osapuolet eivät ole olleet aiemmin naimisissa eli liitto olisi molemmille ensimmäinen. Naiset ovat tehneet hyvin selväksi, mitä ajattelevat avioliitosta: ovat sanoneet miehelle ja ulkopuolisille moneen kertaan, että haluaisivat naimisiin, mutta miehet eivät kosi. Miehet sanovat, että vielä ei ole sopiva aika mennä naimisiin, vaan haluavat odottaa. Naiset eivät miehiään kosi: osa kokee itse, että kosinnan pitää tulla mieheltä ja osalle mies on sanonut, että mies kosii sitten kun kokee hetken olevan sopiva. Naiset saattavat usein "muistuttaa" miestä kosimisesta esim. muiden häiden yhteydessä, muiden mennessä kihloihin, omien lasten ristiäisten/nimiäisten aikaan jne.

Sivusta seuraajana mietin, mitä ihmettä? Tajuan, että parikymppiset vasta tavanneet eivät ole menossa naimisiin, mutta pitkään yhdessä olleet, joilla on oma asunto ja jopa lapsia? Mitä tuossa vaiheessa pitää enää odottaa, kun yhdessä on oltu pitkään, on asunto ja lapsetkin? Yhteinen jälkikasvu on jo paljon suurempi sitoumus kuin avioliiton solmiminen. Itselleni tulee näistä tapauksista olo, haluaako mies koskaan naimisiin avopuolisonsa/lastensa äidin kanssa?

Enkä nyt tarkoita pariskuntia, jotka eivät haluakaan naimisiin (tämä on täysin ok), vaan näitä pareja, joissa nainen haluaisi naimisiin ja mies ei.

Ap

Miehet, jotka eivät halua naimisiin naisen toiveesta huolimatta

Vaihtoehdot

Kommentit (527)

Vierailija
321/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en menisi enää naimisiin. Kun asuu erikseen niin saa paremmat tuet, jos on välillä työttömänä. Leskeneläkekin viedään 1975-syntyneiltä ja sitä nuoremmilta.

Erikseen asuessa molemmat siivoavat omat asuntonsa ja pesevät omat pyykkinsä. Kun mies näkee omia sukulaisia ja kavereita omassa asunnossa niin nainen voi tehdä omia juttuja omassa asunnossa.

Ei köyhälistöllä ole varaa kun he yleensä vieläpä sikiävät pirusti.

Tuolloin juuri onkin, työmarkkinatuki on 660, jos 2 lasta, yksinhuoltaja saa tuohon lisäksi asumistuen, elatustuet, korotetut lapsilisät ja toimeentulotukea.

Saa melkein 2000, kun miehen kanssa asuessa vain 660.

Osa laittaa tosin miehen kirjoille muualle ja nostaa palkan verran tukia ja sitten tulee vielä miehen palkka lisäksi.

Vierailija
322/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mielipiteeni on se, että jos kerta kokee avioliiton itselleen tärkeäksi, niin ennen sitä ei pidä ottaa yhteistä asuntolainaa tai tehdä lapsia. Tällä tavalla tuollaista tilannetta ei pääse ikinä edes syntymään ja voi siirtyä seuraavaan, jos toinen ei ole tähän valmis.

JEP. Minulle avioliitto on tärkeä, ja en muuttaisi ylipäätään virallisesti samaan asuntoon ennen avioliittoa.

Suosittelen etsimään hartaan muslimimiehen. He ovat yleensä valmiita avioitumaan nopeasti ja kunnioittavat perinteisiä arvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä naimisiin menossa naisia niin himottaa että tämmösiä keskusteluja tulee useassa paikassa vastaan?

Haluaisin naimisiin koska rakastan miestäni. Haluaisin että hän kosii koska haluaisin kokea sen ihanan romanttisen hetken. En tarvitse prinsessahäitä enkä kalliita sormuksia. Enkä edes mitään sirkustemppuja siinä kosinnassa. Olisi ihanaa jos mua kosittaisiin vaikka järven rannalla kesäyönä tms.

Että voi anteeksi kun sellaisesta turhuudesta haaveilen!

Vierailija
324/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsia niin työmarkkinatuki on 518 netto eikä saa muuta kun asuu miehen kanssa.

Yksin asuessa saa asumistuen ja toimeentulotuen lisäksi.

Vierailija
325/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen saattaa päättää kyllä erota, kun mies ei kosi. Alle 60-vuotiaissa miehiä on enemmän kuin naisia.

Vierailija
326/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole lapsia niin työmarkkinatuki on 518 netto eikä saa muuta kun asuu miehen kanssa.

Yksin asuessa saa asumistuen ja toimeentulotuen lisäksi.

Kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä. Tietyssä iässä vaikea saada töitä, joten yksin asuminen olisi kannattavampaa.

Vierailija
327/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä naimisiin menossa naisia niin himottaa että tämmösiä keskusteluja tulee useassa paikassa vastaan?

Haluaisin naimisiin koska rakastan miestäni. Haluaisin että hän kosii koska haluaisin kokea sen ihanan romanttisen hetken. En tarvitse prinsessahäitä enkä kalliita sormuksia. Enkä edes mitään sirkustemppuja siinä kosinnassa. Olisi ihanaa jos mua kosittaisiin vaikka järven rannalla kesäyönä tms.

Käännetäänpä tuo tekstisi suomen kielelle ihan rehellisyyden nimissä :

Olen löytänyt varakkaan höpön joka takaa minulle hyvinvoinnin ja tulee toimimaan sponsorinani.

Vierailija
328/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveet voivat muuten toteutua:) Esimerkiksi mun mies yllätti minut polvistumalla mun eteen tähtikirkkaana kuutamoyönä keskellä ikivanhaa kuusimetsää. Lähistöltä hän oli sitten ostanut meille salaa mun unelmien mökin, jossa vietimme seuraavan yön:)

Vierailija
329/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt varakkaan höpön joka takaa minulle hyvinvoinnin ja tulee toimimaan sponsorinani.

Kuinka niin? Mulla on enemmän rahaa kun miehellä ja haluan myös avioehdon.

Miksi teillä miehillä on aina pelkkä raha mielessä??

Kertoo enemmän teistä kun meistä 😄

Edellinen

Vierailija
330/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omaisuutta, jonka haluaa jättää kumppanileen, niin sitten on parempi mennä naimisiin, että verotus on pienempi kuoleman jälkeen, mutta onko muuten väliä?

Vierailija
331/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläke viedään nuoremmilta. 2400 bruttopalkalla eläkettä saa nettona 1000 euroa. Toimeentulotukea ei saa esim. lääkkeisiin jos omistaa mökin.

Nuoremmassa sukupolvessa vain rikkaat voi pitää mökkejä.

Vierailija
332/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on omaisuutta, jonka haluaa jättää kumppanileen, niin sitten on parempi mennä naimisiin, että verotus on pienempi kuoleman jälkeen, mutta onko muuten väliä?

Jos on lapsia niin lapset saa osan omaisuudesta jo tuossa vaiheessa.

Vierailija
333/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en menisi enää naimisiin. Kun asuu erikseen niin saa paremmat tuet, jos on välillä työttömänä. Leskeneläkekin viedään 1975-syntyneiltä ja sitä nuoremmilta.

Erikseen asuessa molemmat siivoavat omat asuntonsa ja pesevät omat pyykkinsä. Kun mies näkee omia sukulaisia ja kavereita omassa asunnossa niin nainen voi tehdä omia juttuja omassa asunnossa.

Ei köyhälistöllä ole varaa kun he yleensä vieläpä sikiävät pirusti.

Tuolloin juuri onkin, työmarkkinatuki on 660, jos 2 lasta, yksinhuoltaja saa tuohon lisäksi asumistuen, elatustuet, korotetut lapsilisät ja toimeentulotukea.

Saa melkein 2000, kun miehen kanssa asuessa vain 660.

Osa laittaa tosin miehen kirjoille muualle ja nostaa palkan verran tukia ja sitten tulee vielä miehen palkka lisäksi.

M

a

m

u

t

Suomi nousuun!

Vierailija
334/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon ole mitään absoluuttista totuutta. Ystäväni erosi avovaimostaan, kun avovaimo alkoi puhua avioliitosta ja yhteisestä asuntolainasta. Vasta eron jälkeen tajusi, ettei edes ollut onnellinen avovaimonsa kanssa.

Vierailija
335/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen saattaa päättää kyllä erota, kun mies ei kosi. Alle 60-vuotiaissa miehiä on enemmän kuin naisia.

Ai haluaa itse naimisiin muttei kosi 🙄

Vierailija
336/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat huomiota ja romantiikka mutta mitään et suostu asian eteen tekemään koska ilmeisesti mielestäsi se on miesten hommaa. Itsekeskeisyys ja minä tahdon, minä vaadin, minä haluan asenne kunniaan

Vierailija
337/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä arvo on avioliitolla, joka ei ole molempien toive? Ei mitään, en ymmärrä miten joku voisi olla onnellinen avioliitossa kun tietää ettei toinen halunnut sitä.

Kyse ei ollutkaan tuosta, vaan siitä että toiselle ei naimisiinmenolla niin ole väliä, mutta toiselle on. Silloin voi aivan hyvin tehdä toisen onnelliseksi menemällä naimisiin, jos itselle se on ihan se ja sama.

Miksi mennä naimisiin, kun toinen tekee sen säälistä sinua kohtaan, kun muuten ei kiinnosta koko naimisiin meno. Säälistähän se sen tekee, ettei sille toiselle tule paha mieli. 

No siksipä just, ettei sille toiselle tule paha mieli. Itse teen paljonkin juttuja toisille ihan vain siksi, ettei niille tule paha mieli tai ne ilahduttaa, koska en ehdoin tahdoin halua heitä loukata. En kyllä pidä tuota säälinä vaan ihan normaalina, ihmisten välisiin suhteisiin kuuluvana asiana.

No hyi. Enpä haluasi elää tuollaista, elämää, että toinen tekee asioita vain säälistäni vuokseni. 

Ei ole normaalia mielestäni. Kyllä asioita pitää tehdä aidosti omasta tahdostaan. Jos mennän naimisiin, niin sitten mennän naimisiin ihan omasta tahdosta eikä sen takia, että toinen sitä vain haluaa. 

Ja minä teen omasta tahdostani asioita, jotka ilahduttaa muita. Jos mulle on se ja sama mennä naimisiin ja toiselle se on tärkeää, voin tehdä sen omasta tahdostani tehdäkseni toisen onnelliseksi.

Vierailija
338/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläke viedään nuoremmilta. 2400 bruttopalkalla eläkettä saa nettona 1000 euroa. Toimeentulotukea ei saa esim. lääkkeisiin jos omistaa mökin.

Lehdessä oli juttu, että eräs eläkeläinen saa 1500 netto, koska saa toimeentulotukea lääkkeisiin. Jos on mökki niin ei saa toimeentulotukea, myöskään yhtiölaina/ rahoitusvastike ei ole enää lasku toimeentulotuessa eli lääkkeisiin saa vähemmän rahaa omistusasunnossa kuin vuokralla.

Moni ei oikein ole ymmärtänyt kuinka huono juttu tuo leskeneläkkeen muuttaminen oli nuoremmille.

Vierailija
339/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, rehellisesti menisittekö naimisiin jos tienaisitte kaksi kertaa enemmän kuin miehenne? 

Menisin.

Entä ilman sormusta tai valokuvia tai prinsessapäivää?

Moni menee naimisiin maistaatissa, ilman kuvia ja prinsessapäiviä. Sormukset on, mutta miksi työssäkäyvällä ei sellaisia olisi, onhan muitakin koruja. Sormukset on hyvät koska kertovat ulospäinkin, että ei ole haku päällä.

Niin mekin. On ihan kaksi eri asiaa haluta naimisiin ja haluta häät.

Eikä niitä sormuksiakaan tarvitse pitää tietääkseen olevansa naimisissa :D

Itsehän en töissä edes saa käyttää, eikä tule käytettyä vapaa-aikanakaan. Kerran vuodessa kun on hääpäivä, jos muistan.

Aika pihalla pitää olla, jos luulee avioliitossa tärkeintä olevan sormusten tai hääjuhlan, eikä edes mene perille mikä on se oleellinen osuus vaan jäädään inttämään "noku sormukset, noku juhlat, noku juhlapuku, noku raha, noku palkka, noku elintaso, noku yhteiskunnan vaatimukset, noku minä ite, noku kirkko, noku ahneus, noku noku". Huokaus. Toivottavasti nämä nokuttajat ei oikeasti edes vahingossa lisäänny. Enkä tarkoita että kaikkien pitäisi mennä naimisiin, mutta jos ymmärrystaso on sitä luokkaa että luulee kaikille avioliiton merkityksen olevan jotain sormuksien ja häämekon ostamista, niin parempi ettei laita geenejään jakoon.

Mikä on avioliiton merkitys?

Sulle? En voi tietää. Jollekkin toiselle se on osoitus sitoutumisesta.

Vierailija
340/527 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli juttu, että eräs eläkeläinen saa 1500 netto, koska saa toimeentulotukea lääkkeisiin. Jos on mökki niin ei saa toimeentulotukea, myöskään yhtiölaina/ rahoitusvastike ei ole enää lasku toimeentulotuessa eli lääkkeisiin saa vähemmän rahaa omistusasunnossa kuin vuokralla.

Moni ei oikein ole ymmärtänyt kuinka huono juttu tuo leskeneläkkeen muuttaminen oli nuoremmille.

Miksi saa toimeentulotukea, jos on mökki ja asunto-osake eli on keskivertoa varakkaampi ihminen?