Miehet, jotka eivät halua naimisiin naisen toiveesta huolimatta
Tämä ei ole siis itseäni koskeva juttu (olen naimisissa ja meillä on mieheni kanssa lapsia), vaan seuraan sivusta useammankin pariskunnan elämää:
Pariskunnat ovat kolmenkympin molemmin puolin, yhdessä ovat olleet jo pitkään (5-10 v) eli ei ole mistään tuoreista suhteista kyse. Pariskunnat ovat vuosia asuneet yhdessä, monilla on yhteinen omistusasunto ja osalla pareista lapsi/lapsia. Pariskunnan osapuolet eivät ole olleet aiemmin naimisissa eli liitto olisi molemmille ensimmäinen. Naiset ovat tehneet hyvin selväksi, mitä ajattelevat avioliitosta: ovat sanoneet miehelle ja ulkopuolisille moneen kertaan, että haluaisivat naimisiin, mutta miehet eivät kosi. Miehet sanovat, että vielä ei ole sopiva aika mennä naimisiin, vaan haluavat odottaa. Naiset eivät miehiään kosi: osa kokee itse, että kosinnan pitää tulla mieheltä ja osalle mies on sanonut, että mies kosii sitten kun kokee hetken olevan sopiva. Naiset saattavat usein "muistuttaa" miestä kosimisesta esim. muiden häiden yhteydessä, muiden mennessä kihloihin, omien lasten ristiäisten/nimiäisten aikaan jne.
Sivusta seuraajana mietin, mitä ihmettä? Tajuan, että parikymppiset vasta tavanneet eivät ole menossa naimisiin, mutta pitkään yhdessä olleet, joilla on oma asunto ja jopa lapsia? Mitä tuossa vaiheessa pitää enää odottaa, kun yhdessä on oltu pitkään, on asunto ja lapsetkin? Yhteinen jälkikasvu on jo paljon suurempi sitoumus kuin avioliiton solmiminen. Itselleni tulee näistä tapauksista olo, haluaako mies koskaan naimisiin avopuolisonsa/lastensa äidin kanssa?
Enkä nyt tarkoita pariskuntia, jotka eivät haluakaan naimisiin (tämä on täysin ok), vaan näitä pareja, joissa nainen haluaisi naimisiin ja mies ei.
Ap
Kommentit (527)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä naimisiin menossa naisia niin himottaa että tämmösiä keskusteluja tulee useassa paikassa vastaan?
Haluaisin naimisiin koska rakastan miestäni. Haluaisin että hän kosii koska haluaisin kokea sen ihanan romanttisen hetken. En tarvitse prinsessahäitä enkä kalliita sormuksia. Enkä edes mitään sirkustemppuja siinä kosinnassa. Olisi ihanaa jos mua kosittaisiin vaikka järven rannalla kesäyönä tms.
Että voi anteeksi kun sellaisesta turhuudesta haaveilen!
Käännetäänpä tuo tekstisi suomen kielelle ihan rehellisyyden nimissä :
Olen löytänyt varakkaan höpön joka takaa minulle hyvinvoinnin ja tulee toimimaan sponsorinani.
Leskeneläke viedään nuoremmilta. 2400 bruttopalkalla eläkettä saa nettona 1000 euroa. Toimeentulotukea ei saa esim. lääkkeisiin jos omistaa mökin.
Nuoremmassa sukupolvessa vain rikkaat voi pitää mökkejä.
Lehdessä oli juttu, että eräs eläkeläinen saa 1500 netto, koska saa toimeentulotukea lääkkeisiin. Jos on mökki niin ei saa toimeentulotukea, myöskään yhtiölaina/ rahoitusvastike ei ole enää lasku toimeentulotuessa eli lääkkeisiin saa vähemmän rahaa omistusasunnossa kuin vuokralla.
Moni ei oikein ole ymmärtänyt kuinka huono juttu tuo leskeneläkkeen muuttaminen oli nuoremmille.
Avoliitossa leski saa nyt leskeneläkettä, mutta miksi muilta piti tuo leskeneläke huonontaa.
Mentiin naimisiin vain käytännön syistä eli leskeneläkkeen ja perinnön takia. Minuutissa homma ohi maistraatissa, ei hössötystä, ei sormuksia. T. Nainen 50
Ehdottakaa niille miehille että minuutin homma maistraatissa ja avioehto, vois suostuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä naimisiin menossa naisia niin himottaa että tämmösiä keskusteluja tulee useassa paikassa vastaan?
Haluaisin naimisiin koska rakastan miestäni. Haluaisin että hän kosii koska haluaisin kokea sen ihanan romanttisen hetken. En tarvitse prinsessahäitä enkä kalliita sormuksia. Enkä edes mitään sirkustemppuja siinä kosinnassa. Olisi ihanaa jos mua kosittaisiin vaikka järven rannalla kesäyönä tms.
Eli haluat huomiota ja romantiikka mutta mitään et suostu asian eteen tekemään koska ilmeisesti mielestäsi se on miesten hommaa. Itsekeskeisyys ja minä tahdon, minä vaadin, minä haluan asenne kunniaan
Mistä sinä tiedät mitä romanttisia asioita kirjoittaja tekee miehelleen? Tässä puhutaan vain ihmiselämän yhdestä pienestä hetkestä, kosinnasta ja naimisiinmenosta.
Kertoo enemmän sinusta, kun oletat kirjoittajan olevan itsekäs yhden kommentin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en menisi enää naimisiin. Kun asuu erikseen niin saa paremmat tuet, jos on välillä työttömänä. Leskeneläkekin viedään 1975-syntyneiltä ja sitä nuoremmilta.
Erikseen asuessa molemmat siivoavat omat asuntonsa ja pesevät omat pyykkinsä. Kun mies näkee omia sukulaisia ja kavereita omassa asunnossa niin nainen voi tehdä omia juttuja omassa asunnossa.
Ja eroaminen helppoa, kun ei olla naimisissa ja omat asunnot, sanoo vaan Heippa
Muuttaminen on järkyttävän kallista: muuttopalvelu, takuuvuokrat, 2 vuokraa samana kuukautena.
Pari hassua tonttua, ei tuo paljoa kirpase. Ja persaukisillehan Kelakin korvaa siitä osan.
Talous on menossa huonompaan suuntaan ja tulee irtisanomisia. Lapsiperhe ei saa toimeentulotukea ruokaan jos on mökki eikä mitään velkoja lasketa laskuiksi. Moni joutuu leipäjonon varaan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Talous on menossa huonompaan suuntaan ja tulee irtisanomisia. Lapsiperhe ei saa toimeentulotukea ruokaan jos on mökki eikä mitään velkoja lasketa laskuiksi. Moni joutuu leipäjonon varaan täysin.
Vuokralla asuessa on aina rahaa ruokaan. On oikeutettu tukiin.
Itse olen vielä huippukokki.
Vierailija kirjoitti:
Saman oon huomannut ja ihmetyttää kuinka nuo naiset on niin sokeita. Pahimmillaan nainen on kotona hoitamassa lapsia ja mies juoksee töissä + omissa menoissaan. Arvaa varmaan, miten käy eron tullessa?
Aika monen kohdalla olen valitettavasti huomannut, että eron jälkeen miehelle löytyykin nopeasti nainen, jonka kanssa halutaankin pian naimisiin vaikka aiemmassa parisuhteessa olisi oltu vuosia ilman naimisiinmenoa.
Khyyyllä. Esimerkiksi Jari Sarasvuo, joka Virpinsä nai ja paksuksi saattoi melkeinpä per heti, mutta ensimmäisten lastensa äitiä Ninaa (joka kuitenkin oli seissyt Jarin rinnalla tämän luotua menestyvän liiketoiminnan) ei vahingossakaan. #reilukerho
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, rehellisesti menisittekö naimisiin jos tienaisitte kaksi kertaa enemmän kuin miehenne?
Menisin.
Entä ilman sormusta tai valokuvia tai prinsessapäivää?
Moni menee naimisiin maistaatissa, ilman kuvia ja prinsessapäiviä. Sormukset on, mutta miksi työssäkäyvällä ei sellaisia olisi, onhan muitakin koruja. Sormukset on hyvät koska kertovat ulospäinkin, että ei ole haku päällä.
Niin mekin. On ihan kaksi eri asiaa haluta naimisiin ja haluta häät.
Eikä niitä sormuksiakaan tarvitse pitää tietääkseen olevansa naimisissa :D
Itsehän en töissä edes saa käyttää, eikä tule käytettyä vapaa-aikanakaan. Kerran vuodessa kun on hääpäivä, jos muistan.Aika pihalla pitää olla, jos luulee avioliitossa tärkeintä olevan sormusten tai hääjuhlan, eikä edes mene perille mikä on se oleellinen osuus vaan jäädään inttämään "noku sormukset, noku juhlat, noku juhlapuku, noku raha, noku palkka, noku elintaso, noku yhteiskunnan vaatimukset, noku minä ite, noku kirkko, noku ahneus, noku noku". Huokaus. Toivottavasti nämä nokuttajat ei oikeasti edes vahingossa lisäänny. Enkä tarkoita että kaikkien pitäisi mennä naimisiin, mutta jos ymmärrystaso on sitä luokkaa että luulee kaikille avioliiton merkityksen olevan jotain sormuksien ja häämekon ostamista, niin parempi ettei laita geenejään jakoon.
Mikä on avioliiton merkitys?
Sulle? En voi tietää. Jollekkin toiselle se on osoitus sitoutumisesta.
Olisin loukkaantunut jos puolisoni vuosien jälkeen kertoisi ettei ollutkaan sitoutunut minuun ja että tekee sen vasta aviossa. Miksi ylipäätänsä olla yhdessä jos ei ole sitoutunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat huomiota ja romantiikka mutta mitään et suostu asian eteen tekemään koska ilmeisesti mielestäsi se on miesten hommaa. Itsekeskeisyys ja minä tahdon, minä vaadin, minä haluan asenne kunniaan
Niin no arjessa kyllä tehdään romanttisia tekoja puolin ja toisin. En ole mikään kauhean vaativa ihminen. Kai sitä jotain saa nainen toivoa ilman että leimataan itsekkääksi?
Sulla ei varmaan ole mitään toiveita itselläsi? Muutakun maailmanrauha? Ajatella, että Jeesus kirjoittelee täällä.
Mihen täytyy haudata toiveet ja haaveet jos haluaa pysyä parisuhteessa kun naisen toiveet ja haaveet täytyy toteuttaa tai nainen lähtee.
En ole jeesus enkä toivo maailmanrauhaa kun en usko satuihin muutenkaan
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin halusin kosia vaimoani heti kun tilanne oli sopiva, eli molempien opinnot olivat ohi ja voimme asua pysyvästi yhdessä (ei eri paikkakunnilla).
Minulla oli vain yksi ehto naimisiinmenolle: en halunnut häitä.
Tämä saattaa olla monelle miehelle yksi kynnyskysymys.
Itse en tosiaankaan halunnut riitaisaa sukuani omalla kustannuksellani toiselta puolelta Suomea juhlimaan saman katon alle. Enkä halunnut valita, ketä häihin kutsun, ketä en.
Onneksi vaimo suostui. Meidät vihittiin maistraatissa ja lähdimme sen jälkeen pian ihanalle häämatkalle.
Mulla oli käytännössä sama tilanne, olen siis nainen. Meillä oli "lisämausteena" molempien täysin persaukinen opiskelijastatus, kuin myös se että niin mieheni kuin minun vanhempani olettivat meidän maksavan omat häämme itse (sinällään ihan asiallinen odotus kahta aikuista kohtaan, kai).
Lopputulos: menimme naimisiin käräjäoikeudessa arkipäivänä lounasaikaan, emmekä olleet edes omia todistajia älynneet pyytää mukaan. En itse ole edes osannut kaivata häitä, pelkkä ajatuskin niiden järjestämisestä sai aikaan paniikkireaktion. Still going strong :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämmekö keskiajalla vielä? Miksi miesten pitäisi kosia naista? Miehen kanssa avioliittoon haluava nainen osaa kosia itsekin. Enemmän sellaista miehenä arvostaisin, ja saisi minut haluamaan avioliittoon, kuin ikivanha traditio jossa miesreppana etsii täydellistä hetkeä ja tilaisuutta kosinnalle ja polvistuu naisen eteen romanttisesti puku päällään. Voi elämä..
Naiset haluavat rusinat pullasta. Siksi. -nuori mies
Katoa nyt vaikka keinovaginan sisään siitä inkuttamasta. -wanha ämmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämmekö keskiajalla vielä? Miksi miesten pitäisi kosia naista? Miehen kanssa avioliittoon haluava nainen osaa kosia itsekin. Enemmän sellaista miehenä arvostaisin, ja saisi minut haluamaan avioliittoon, kuin ikivanha traditio jossa miesreppana etsii täydellistä hetkeä ja tilaisuutta kosinnalle ja polvistuu naisen eteen romanttisesti puku päällään. Voi elämä..
Naiset haluavat rusinat pullasta. Siksi. -nuori mies
Katoa nyt vaikka keinovaginan sisään siitä inkuttamasta. -wanha ämmä
Ikä ei näemmä käytöstapoja tuo tullessaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no arjessa kyllä tehdään romanttisia tekoja puolin ja toisin. En ole mikään kauhean vaativa ihminen. Kai sitä jotain saa nainen toivoa ilman että leimataan itsekkääksi?
Sulla ei varmaan ole mitään toiveita itselläsi? Muutakun maailmanrauha? Ajatella, että Jeesus kirjoittelee täällä.
Mihen täytyy haudata toiveet ja haaveet jos haluaa pysyä parisuhteessa kun naisen toiveet ja haaveet täytyy toteuttaa tai nainen lähtee.
En ole jeesus enkä toivo maailmanrauhaa kun en usko satuihin muutenkaan
Miksi olet naisen kanssa jolla on eri toiveet kun sulla? Vaihda naiseen, joka ei halua naimisiin.
Sellaisiakin on.
Miksi pitää viedä naisen unelmat vain siksi että itseä ei nappaa?
Eli kuka se itsekäs onkaan....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole jeesus enkä toivo maailmanrauhaa kun en usko satuihin muutenkaanMiksi olet naisen kanssa jolla on eri toiveet kun sulla? Vaihda naiseen, joka ei halua naimisiin.
Sellaisiakin on.
Miksi pitää viedä naisen unelmat vain siksi että itseä ei nappaa?Eli kuka se itsekäs onkaan....?
Olet siis yhdessä puolisosi kanssa vain siksi että hän mahdollistaa toiveesi etkä siksi että häntä rakastat.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, miten monille miehille avioliitto on se raskain kahle jalkaan, eikä suinkaan lapset tai yhteinen asuntolaina. Tai se yhteinen elämä. Kaiketi siinä vielä elää ajatus vapaudesta, voi periaatteessa helpommin lähteä ja jättää perheen kun ei ole juridisesti sitoutunut toiseen ihmiseen.
Nämä naiset tosiaan odottavat löysässä hirressä, nimittäin jos mies sattuisi kuolemaan, on nainen lain edessä miehelle vieras. Lapset perii kyllä, mutta ei leskeneläkettä, ei oikeutta hoitaa pesää tai mitään muitakaan oikeuksia. Jos lapset pieniä, niin miehen suku hoitaa. Jos lapsia ei ole, niin tilanne on vielä ikävämpi.
On hulluutta olla menemättä naimisiin, sama kuin olisi ilman mitään vakuutuksia. Itselleni avioliitto symboloi toki vahvaa sitoutumista toiseen ihmiseen ja niin, en edes haluaisi jakaa elämääni sellaisen miehen kanssa, joka ei halua sitoutua minuun.
Juuri tuollaisia jolppeja varten olen suojannut omien tytärten pesämunaksi aiotun perinnön (ei nyt minkään maata mullistavan mutta ei ihan vähäpätöisenkään) testamentilla. Jos he joutuisivatkin jonkun auervaaran kusettamaksi ja hylkäämäksi niin onpahan perintö turvana. Ja jos lurjakkeeksi osoittautuisikin ihan aviomies (iillä) niin jääpä hänkin nuolemaan näppejään. Toki aion teroittaa tyttärille avioliiton ja avioEHDON (!) tärkeydestä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole jeesus enkä toivo maailmanrauhaa kun en usko satuihin muutenkaanMiksi olet naisen kanssa jolla on eri toiveet kun sulla? Vaihda naiseen, joka ei halua naimisiin.
Sellaisiakin on.
Miksi pitää viedä naisen unelmat vain siksi että itseä ei nappaa?Eli kuka se itsekäs onkaan....?
Olet siis yhdessä puolisosi kanssa vain siksi että hän mahdollistaa toiveesi etkä siksi että häntä rakastat.
Eihän hän mahdollista?? 😂 siksihän minä vielä roikun tässä suhteessa koska rakastan häntä. Älä jaksa ä nkyröidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, rehellisesti menisittekö naimisiin jos tienaisitte kaksi kertaa enemmän kuin miehenne?
Menisin.
Entä ilman sormusta tai valokuvia tai prinsessapäivää?
Moni menee naimisiin maistaatissa, ilman kuvia ja prinsessapäiviä. Sormukset on, mutta miksi työssäkäyvällä ei sellaisia olisi, onhan muitakin koruja. Sormukset on hyvät koska kertovat ulospäinkin, että ei ole haku päällä.
Niin mekin. On ihan kaksi eri asiaa haluta naimisiin ja haluta häät.
Eikä niitä sormuksiakaan tarvitse pitää tietääkseen olevansa naimisissa :D
Itsehän en töissä edes saa käyttää, eikä tule käytettyä vapaa-aikanakaan. Kerran vuodessa kun on hääpäivä, jos muistan.Aika pihalla pitää olla, jos luulee avioliitossa tärkeintä olevan sormusten tai hääjuhlan, eikä edes mene perille mikä on se oleellinen osuus vaan jäädään inttämään "noku sormukset, noku juhlat, noku juhlapuku, noku raha, noku palkka, noku elintaso, noku yhteiskunnan vaatimukset, noku minä ite, noku kirkko, noku ahneus, noku noku". Huokaus. Toivottavasti nämä nokuttajat ei oikeasti edes vahingossa lisäänny. Enkä tarkoita että kaikkien pitäisi mennä naimisiin, mutta jos ymmärrystaso on sitä luokkaa että luulee kaikille avioliiton merkityksen olevan jotain sormuksien ja häämekon ostamista, niin parempi ettei laita geenejään jakoon.
Mikä on avioliiton merkitys?
Sulle? En voi tietää. Jollekkin toiselle se on osoitus sitoutumisesta.
Olisin loukkaantunut jos puolisoni vuosien jälkeen kertoisi ettei ollutkaan sitoutunut minuun ja että tekee sen vasta aviossa. Miksi ylipäätänsä olla yhdessä jos ei ole sitoutunut?
No, yleensä ihmiset seurustelee ja samalla selvittää, ovatko sopivia toisilleen. Jotkut eroavat, jotkut jatkaa avoliitossa ja jotkut menee naimisiin. Aika yksinkertaista mun mielestä.
Sulle ei naimisiinmeno ole tärkeää, eikä osoitus sitoutumisesta ja ilmeisesti sua nyt jotenkin häiritsee, että joku toinen puolestaan ajattelee toisella tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisiakin on.
Eihän hän mahdollista?? 😂 siksihän minä vielä roikun tässä suhteessa koska rakastan häntä. Älä jaksa ä nkyröidä.
Tee niin kuin itse ehdotat ja eroa. Ne sinun toiveet kun edellisen viestisi mukaan on tärkeämmät kuin puolisosi, sen eron kun sinä voit tehdä niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisiakin on.
Sekö ei ole itsekkyyttä kun nainen haluaa naimisiin ja vaatii miestä kosimaan vaikka ei haluaisi on minun mielestä itsekkyyttä. Miestä vaaditaan joka paikassa joustamaan omasta halusta että nainen pääsee toteuttamaan unelmiaan. Monelle miehelle riittäisi avoliitto mutta naisten tahdon takia päädytään avioliittoon