Mieheni sylki päälleni
Tuntuu, että olen niin alistettu, etten enää osaa erottaa, mikä on normaalia ja mikä ei. Haluaisin saada mielipiteitä. Onko tämä missään määrin normaalia?
Vietimme sunnuntaipäivää. Emme olleet sopineet mitään ruuanlaitosta. Minulle tuli nälkä ja otin omenan ja söin sen (olin itse ostanut omenan). Mies ei sanonut asiasta mitään, kunnes alkoi tehdä ruokaa (aineksista, jotka olimme ostaneet puoliksi). Mies oli aikaisemmin pyytänyt, että teen hänelle excel-taulukon (hän ei osaa käyttää exceliä). Kysyin, sopiiko, että hän tekee ruuan ja minä teen hänelle sillä välin excelin. Vastaus oli muminaa, mutta tulkitsin, että tämä oli ok.
Sain taulukon valmiiksi, kun ruoka oli melkein valmis. Ajattelin kattaa pöydän. Kysyin mieheltä, syödäänkö telkkarin ääressä vai pöydän ääressä. Hän sanoi, että ei kai sen minua pitäisi kiinnostaa, koska hän aikoo syödä yksin enkä minä saa ruokaa.
Olin ihan pöllämystynyt. Kysyin, miksi en saa syödä. Vastaus oli: koska sä söit omenan. Ei kai sulla enää oo nälkä. Sanoin, että itse asiassa on. Ei se omena paljoa helpottanut. Sitten mies sanoi, että oikea syy, miksen saa syödä, on se, että käyttäydyin törkeästi. Minkä takia en ollut kysynyt häneltä, haluaako hän osan omenastani. Olin itsekkäästi syönyt sen yksin enkä välittänyt lainkaan, että hänelläkin saattaisi olla nälkä. Kysyin, että miten minun olisi täsmälleen ottaen pitänyt toimia. Hän sanoi, että minun olisi pitänyt pilkkoa omena lautaselle ja tarjota siitä hänellekin. "Mutta ethän sä tietenkään toiminut niin, kun sä et osaa ottaa vastuuta ja oot kiinnostunut vaan ittestäs".
Sanoin, että jos en saa ruokaa, taidan sitten lähteä omaan kotiini. Puin ja paiskasin oven kiinni lähtiessäni. Hän juoksi perääni ja sylki päälleni, kunnes luovutti ja palasi kotiin. Hän soitti kerran perääni ja sanoi, ettei olisi toivonut, että lähden, muttei pyytänyt anteeksi. Pyysin anteeksipyyntöä, mutta hän alkoi jankuttaa sitä samaa, kuinka olen toiminut itsekkäästi. Muistutin, että olin aikaisemmin päivällä siivonnut hänen kanssaan kaksi tuntia hänen asuntoaan. Hän sanoi, että minun on turha kerjätä kiitosta siitä, koska siivoaminen on minun velvollisuuteni, jos kerran vietän aikaa hänen luonaan. Myönsin tämän, mutta tuntui kyllä aika kohtuuttomalta leimata itsekkääksi sen excelin ja siivoamisen jälkeen. Minulla olisi omiakin koulujuttuja, joita en ikinä saa tehtyä, kun aina tulee joku hänen hommansa, jossa tarvitsee apua ja suuttuu, jos en auta. Yritän pitää nyt taukoa hänestä, jotta saan koulujuttuja hoidettua.
Kommentit (115)
Tiedän, että tämä kuulostaa tyhmältä, mutta haluan saada asiat selviksi: saatteko te ottaa välipalaa ilman, että tarjoudutte tekemään myös miehellenne? Onko se ihan normaali käytäntö?
Edellisessä suhteessani nimittäin näin sai tehdä. Kumpikaan ei siitä suuttunut. Ja jos jompi kumpi halusi myös, hän sitten pyysi, että voitko tehdä mullekin.
Mies ei käy minun luonani kylässä, jostain syystä minun täytyy aina mennä hänen luokseen. Joten ei siivoa minun luonani. Huomaan, että välillä jätän kotonani paikat tahallaan vähän rempalleen, koska "toisessa kodissa" joudun koko ajan olemaan varpaillani siivoaminen suhteen. Ikään kuin kostoksi, vaikka eihän hän sitä ole näkemässä.
Itsekin olin aluksi sitä mieltä, ettei vieraan tarvitse osallistua suursiivoukseen, pitäisi riittää, että huolehdin käyttämäni astiat puhtaina kaappiin ja ostan vessapaperia ja ruokaa. Mutta mies on eri mieltä. Hän ei tunnu tajuavan, että minulla on omakin koti siivottavana...
Mulla on kyllä aina ollut sellainen ongelma, että annan liian helposti anteeksi. Nyt vielä se sylkeminen suututtaa, mutta pelkään, että huomenna annan anteeksi.
Ei ole kyse huonosta taloudellisesta tilanteesta. Molemmilla meillä on ihan kivasti rahaa. Miehellä kyllä enemmän.
Ap
Normaali käytäntö on että välipalaa saa ottaa ihan vapaasti. Itse asiassa tuossa tapauksessa normaalia olisi, että mies tarjoaisi välipalaa sinulle, koska olette hänen luonaan. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi ja kuuluu jokaisen fiksun ihmisen ominaisuuksiin.
Sinulle on nyt jostain syystä jäänyt epäselväksi mitä normaali käyttäytyminen toista kohtaan on. Helppo nyrkkisääntö on että jos et itse kohtelisi miestäsi jollakin tavalla, se on väärin myös toisinpäin. Älä anna kohdella itseäsi tavalla jolla et ikinä kohtelisi muita.
Suuttuisitko jos miehesi söisi luonasi omenan? Olisiko se mielestäsi törkeää ja väärin?
Jos vastaus on ei, niin miksi hyväksyisit mieheltäsi tuon käytöksen?
No voit olla varma siitä, että on ihan normaalia ottaa banaani, lasi maitoa, leipä tai ihan mitä tahansa kysymättä puolisolta onko se ok ja jouumatta jakamaan. Ja voit olla varma siitäkin, että ruokaa yleensä tehdään molemmille samalla kertaa. Ja ei, syljeskely ei ole ok missään olosuhteessa.
minkäikäisiä olette???
kuulostaa vielä erittäin lapsekkaalta käytökseltä. kyvyttömyys käsitellä omia tunteitaan, odotuksia eikä osaa puhua mistä kenkä puristaa.
t. mies
Ei syömiseen tarvi lupaa kysyä! Siis jos olette muita kuin vieraita toisillenne. Tietenkin kylässä vieraassa paikassa kysytään nälän yllättäessä. Mutta jos teillä pitkä suhde takana niin miksi ihmeessä pitäisi kysyä??? Ei kai ihmiset edes syö saman verran! Riippuu koosta ja liikunnan määrästä jne. Ihan hullun kuuloista koko miehen touhu!
Anna kun arvaan, onko mies ulkomaalaistaustainen?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 20:45"]Kuulostaa läpeensä kusipäältä mieheltä joka nauttii alistamisesta.
[/quote]
Ja ap on sinusta ihan fiksu kun moisessa suhteessa viihtyy ja av:lta kyselee että onko normaalia..? Ukko on narsisti ja ap tyypillinen narsistin nyhveröpuolisko.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:06"]
Tiedän, että tämä kuulostaa tyhmältä, mutta haluan saada asiat selviksi: saatteko te ottaa välipalaa ilman, että tarjoudutte tekemään myös miehellenne? Onko se ihan normaali käytäntö?
Edellisessä suhteessani nimittäin näin sai tehdä. Kumpikaan ei siitä suuttunut. Ja jos jompi kumpi halusi myös, hän sitten pyysi, että voitko tehdä mullekin.
[/quote]
Normaali käytäntö on se, että molemmat ottavat itse itselleen välipalaa kun siltä tuntuu.
Oikeasti, miesystäväsi ei ole mieleltään terve. Älä jää katselemaan miten tilanne kehittyy.
Oletko ap. lievästi kehitysvammainen tai löytyykö muuta dg.? Ei kukaan normaalijärkinen kyselisi tuon casen normaaliutta.
Kysytkö tosissasi täältä saatko ottaa välipalaa ilman miehen lupaa :O
Millainen vaimo antaa syödä telkkarin ääressä ?????
En panisi.
Hullu mies. Minua on syljetty päälle, ja voin kertoa että seuraavaksi kuvioissa on läpsiminen, ja lopulta löysin itseni teholta. Pakene ajoissa. Mä olin kans tuollainen lammas joka ei yhtään ymmärtänyt rajojaan, rikkinäisen kodin kasvatti.
Kiitä luojaas että sulla on oma kämppä. Nyt eroat siitä ihmisestä heti paikalla. Muuten sä menetät tossa monta vuotta turhaan, niitä parhaita vuosia elämästäs joita et takaisin saa. Voin vannoa, että et kadu eroa. Mietit jälkeenpäin, miksi ikinä edes olit hänen kanssaan.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:25"]
Millainen vaimo antaa syödä telkkarin ääressä ?????
En panisi.
[/quote]
Aaaa, ei ap vissiin ollutkaan vaimo kun omaan kotiinsa läksi. Jatkakaa.
Ihan käsittämättömiä juttuja täältä saakin lukea. Voi luoja..
Laita hänelle viesti, että se sylkeminen oli viimeinen naula teidän suhteen arkkuun. Ihan oikeasti, ei kukaan normaali ihminen käyttäydy noin. Mistä tuollaisia löytyy??
Jos jäät suhteeseen, niin itseäsi saat syyttää, kun meno äityy vielä hullummaksi.
Moni nainen tykkäisi tuosta.
Teillä ei kyllä koskaan mikään ole hyvin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:30"]
Moni nainen tykkäisi tuosta.
Teillä ei kyllä koskaan mikään ole hyvin.
[/quote]
Eipä taida olla sullakaan ihan kaikki kondiksessa.
Ihan kipeetä touhua tollanen orjallinen jakaminen. Sellaisesta ei mitään todellista parisuhdetta ikinä saa. Mietin myös millaisessa taloudellisessa jamassa pitää olla, että omenakin täytyy jakaa. Tai, että sellainen pitää erikseen vain itselleen ostaa. Sylkemistä katsoisin tasan kerran, toista mahdollisuutta ei tulisi. Kyllä taas on elämä tarua ihmeellisempää, eipä oikein muuta voi sanoa.