Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sylki päälleni

Vierailija
15.02.2015 |

Tuntuu, että olen niin alistettu, etten enää osaa erottaa, mikä on normaalia ja mikä ei. Haluaisin saada mielipiteitä. Onko tämä missään määrin normaalia?

Vietimme sunnuntaipäivää. Emme olleet sopineet mitään ruuanlaitosta. Minulle tuli nälkä ja otin omenan ja söin sen (olin itse ostanut omenan). Mies ei sanonut asiasta mitään, kunnes alkoi tehdä ruokaa (aineksista, jotka olimme ostaneet puoliksi). Mies oli aikaisemmin pyytänyt, että teen hänelle excel-taulukon (hän ei osaa käyttää exceliä). Kysyin, sopiiko, että hän tekee ruuan ja minä teen hänelle sillä välin excelin. Vastaus oli muminaa, mutta tulkitsin, että tämä oli ok. 

Sain taulukon valmiiksi, kun ruoka oli melkein valmis. Ajattelin kattaa pöydän. Kysyin mieheltä, syödäänkö telkkarin ääressä vai pöydän ääressä. Hän sanoi, että ei kai sen minua pitäisi kiinnostaa, koska hän aikoo syödä yksin enkä minä saa ruokaa. 

Olin ihan pöllämystynyt. Kysyin, miksi en saa syödä. Vastaus oli: koska sä söit omenan. Ei kai sulla enää oo nälkä. Sanoin, että itse asiassa on. Ei se omena paljoa helpottanut. Sitten mies sanoi, että oikea syy, miksen saa syödä, on se, että käyttäydyin törkeästi. Minkä takia en ollut kysynyt häneltä, haluaako hän osan omenastani. Olin itsekkäästi syönyt sen yksin enkä välittänyt lainkaan, että hänelläkin saattaisi olla nälkä. Kysyin, että miten minun olisi täsmälleen ottaen pitänyt toimia. Hän sanoi, että minun olisi pitänyt pilkkoa omena lautaselle ja tarjota siitä hänellekin. "Mutta ethän sä tietenkään toiminut niin, kun sä et osaa ottaa vastuuta ja oot kiinnostunut vaan ittestäs".

Sanoin, että jos en saa ruokaa, taidan sitten lähteä omaan kotiini. Puin ja paiskasin oven kiinni lähtiessäni. Hän juoksi perääni ja sylki päälleni, kunnes luovutti ja palasi kotiin. Hän soitti kerran perääni ja sanoi, ettei olisi toivonut, että lähden, muttei pyytänyt anteeksi. Pyysin anteeksipyyntöä, mutta hän alkoi jankuttaa sitä samaa, kuinka olen toiminut itsekkäästi. Muistutin, että olin aikaisemmin päivällä siivonnut hänen kanssaan kaksi tuntia hänen asuntoaan. Hän sanoi, että minun on turha kerjätä kiitosta siitä, koska siivoaminen on minun velvollisuuteni, jos kerran vietän aikaa hänen luonaan. Myönsin tämän, mutta tuntui kyllä aika kohtuuttomalta leimata itsekkääksi sen excelin ja siivoamisen jälkeen. Minulla olisi omiakin koulujuttuja, joita en ikinä saa tehtyä, kun aina tulee joku hänen hommansa, jossa tarvitsee apua ja suuttuu, jos en auta. Yritän pitää nyt taukoa hänestä, jotta saan koulujuttuja hoidettua.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap??
Kävitkö miehen luona? Miten kävi?
Jäi oikein vaivaamaan ettet vaan antanut sille anteeksi. Sen verran häiriintynyt tapaus.

Vierailija
2/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks se mies nyt tappanut sen naisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vaikka vetoa että yhdessä ovat, siellä ap nyt korjaa vahinkoaan ja pyytelee todennäköisesti anteeksi omenan syöntiään ja huonoa käytöstään.

Vierailija
4/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 10:40"]

Ei mitään tilisiirtoja. Tilisiirrollahan ap myöntäisi, että on omasta mielestään korvausvelvollinen.

On parempi, että ap ei ensinnäkään mene miehen asunnolle enää ikinä ja että ei myöskään maksa euroakaan mistään. Jos mies yrittää saada ap:n korvausvastuuseen, niin todistakoon ensin, että ap mitään vahinkoa on edes aiheuttanut. Ap voi kiistää kaiken. Todistustaakka on miehellä.

Mistään rikosasiasta tuossa ei ole kyse, vaan korkeintaan vahingonkorvausvastuusta. Ja siinäkin miehen pitäisi ensin pystyä todistamaan, että ap on jonkin vahingon aiheuttanut.

[/quote]

Sori, vahingossa tuli alapeukku. Hyvä ohje ap:lle yllä. Ei missään nimessä pidä myöntää / maksaa mitään eikä kyse ole rikoksesta.

Vierailija
5/115 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap??

Vierailija
6/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on anteeksi pyydetty ja omenat jaettu tasan?

Vierailija
7/115 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:16"] Näin se varmasti on eli peli on tältä osin menetetty ja saa tyytyä vain omaan käteen. [/quote]   Ota aasialainen muija. Ne arvostavat miehessä pysyvyyttä, hyvää kohtelua ja käytöstapoja. Sikailu ei ole kovassa huudossa.  Johtuu ainakin osin kulttuurien erilaisesta aikakäsityksestä. Katso vaikka Kiinaa. Se rakentaa kaikessa hiljaisuudessa ja tyyneydessä itseään, kun taas vaikkapa USA ja Venäjä ovat aina mesonneet milloin missäkin ja menneet henkseleitä paukutellen nyrkit edellä.    [/quote] Ja paksua lompsaa ;-)

[/quote]

Se nyt on universaali juttu. Ja kumpuaa syvältä evoluution alkuhämäristä. 

Vierailija
8/115 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva että vain sylkäisi. Vaan mitä jos ebsi kerralla menee pidemmälle? Päässä vikaa tuolla miehellä.

Vierailija
9/115 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 20:48"]Miten voit olla tollasen kusipään kanssa?? Pitääkö sun antaa puolet euron kolikostakin minkä löydät maasta?
Sairas lapsi toi sun miehes. Jätä se ennenkuin olet täysin tossun alla
[/quote]

Pitääkö se miehen sitten antaa omasta puolikkaastaan!

Ap ei kertonut oliko omena viimeinen? En mäkään tykkäisi jos edessäni syötäisiin viimeistä omenaa jos itsellänikin olisi nälkä.

Vierailija
10/115 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 20:48"]Miten voit olla tollasen kusipään kanssa?? Pitääkö sun antaa puolet euron kolikostakin minkä löydät maasta?
Sairas lapsi toi sun miehes. Jätä se ennenkuin olet täysin tossun alla
[/quote]

Aika jännästi kaksinaismoralistista paskaa: miehen pitää antaa omastaan muttei naisen.

Naista ei syytetä vaikka söi yksin mutta miestä syytetään.

Nainen ei antanut puolikasta ja silitetään sen päätä -- mutta ei mieskään antanut mutta hänet ammutaan.

Olette te aika...hmmm...

Vierailija
11/115 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:05"]Ihan kipeetä touhua tollanen orjallinen jakaminen. Sellaisesta ei mitään todellista parisuhdetta ikinä saa. Mietin myös millaisessa taloudellisessa jamassa pitää olla, että omenakin täytyy jakaa. Tai, että sellainen pitää erikseen vain itselleen ostaa. Sylkemistä katsoisin tasan kerran, toista mahdollisuutta ei tulisi. Kyllä taas on elämä tarua ihmeellisempää, eipä oikein muuta voi sanoa.
[/quote]

Jos on noin kipeää niin miksi miehen sitten pitäisi jakaa. Ei nainenkaan jakanut.

Vierailija
12/115 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 20:48"]Miten voit olla tollasen kusipään kanssa?? Pitääkö sun antaa puolet euron kolikostakin minkä löydät maasta? Sairas lapsi toi sun miehes. Jätä se ennenkuin olet täysin tossun alla [/quote] Aika jännästi kaksinaismoralistista paskaa: miehen pitää antaa omastaan muttei naisen. Naista ei syytetä vaikka söi yksin mutta miestä syytetään. Nainen ei antanut puolikasta ja silitetään sen päätä -- mutta ei mieskään antanut mutta hänet ammutaan. Olette te aika...hmmm...

[/quote]

Lue aloitus uudestaan. Mistähän omastaan mies olisi antanut? Nainen oli ostanut omenat itse, ateriaa varten ruokatarvikkeet oli ostettu yhdessä (siis ne mistä mies laittoi ruuan, jota ei aikonut antaa ap:lle). Ja nainen teki miehelle exel-taulukkoa sillä aikaa kun tämä valmisti ruuan. Joo tosiaan aina miestä sorretaan, nyyh. Kyllä on oikeutettua sylkeä tässä tapauksessa päin naamaa.. not.

Vierailija
13/115 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. 75 selvensikin tuon omena-asian hyvin. 

Olen tosi hämmästynyt, että miten musta on voinut tulla tällanen tossukka. Aikaisempi parisuhde oli tasa-arvoinen ja rakkaudentäyteinen ja silti olen roikkunut tässä, vaikka pitäisihän minun tietää, mikä on normaalia käytöstä tai kohtelua. Mutta sain asiaan vahvistusta. Edellinen suhde päättyi, koska kummallakaan ei ollut tuolloin aikaa. Olen aina arvostanut tätä entistäni, mutta nyt arvostan vieläkin enemmän, kun tiedän, ettei kaikki todellakaan ole niin mukavia ja yhteistyökykyisiä.

Mies ei siis ole muslimi. Ja on yli kolmekymppinen.

En ole vastannut puhelimeen. Viesteissä mies oli aluksi sovitteleva, mutta kun pysyin kannassa, etten halua nähdä, hän sanoi, että minulla on päivä aikaa hoitaa kuntoon eräs kohta hänen kodissa, jonka rikoin, kun pudotin vahingossa painavan esineen sen päälle. Muuten hän haastaa minut oikeuteen (tiedän, että hän tulee tekemään sen). Eli vielä huomenna joudun menemään hänen luokseen, mutta kun olen tuon asian hoitanut, saan sitten toivottavasti olla rauhassa. 

Ap

Vierailija
14/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 20:48"]Miten voit olla tollasen kusipään kanssa?? Pitääkö sun antaa puolet euron kolikostakin minkä löydät maasta? Sairas lapsi toi sun miehes. Jätä se ennenkuin olet täysin tossun alla [/quote] Aika jännästi kaksinaismoralistista paskaa: miehen pitää antaa omastaan muttei naisen. Naista ei syytetä vaikka söi yksin mutta miestä syytetään. Nainen ei antanut puolikasta ja silitetään sen päätä -- mutta ei mieskään antanut mutta hänet ammutaan. Olette te aika...hmmm...

[/quote]

Lue aloitus uudestaan. Mistähän omastaan mies olisi antanut? Nainen oli ostanut omenat itse, ateriaa varten ruokatarvikkeet oli ostettu yhdessä (siis ne mistä mies laittoi ruuan, jota ei aikonut antaa ap:lle). Ja nainen teki miehelle exel-taulukkoa sillä aikaa kun tämä valmisti ruuan. Joo tosiaan aina miestä sorretaan, nyyh. Kyllä on oikeutettua sylkeä tässä tapauksessa päin naamaa.. not.
[/quote]

Voi juma. Osti tai ei niin tarjotaan toisillekin. Vai onko teillä tapana syödä toisten edessä ja yksin tarjoamasta toisille. Vaikka vieraat istuu sohvalla ja te vedätte ykdin nisua ja sumppia.

Vierailija
15/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa porukkaa syövät yksin eivätkä tarjoa toisille. Niin ap kuin mieskin. Oli sitten itse ostettua tai yhdessä... Ap osti omenan ja söi sen. Mies osti ruoan ja söi sen. Selvää. Laittakaa lusikat jakoon.

Vierailija
16/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta yhteydenpito mieheen. Hän kohtelee sinua törkeän ala-arvoisesti.

Vierailija
17/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:57"]

Kiitos vastauksista. 75 selvensikin tuon omena-asian hyvin. 

Olen tosi hämmästynyt, että miten musta on voinut tulla tällanen tossukka. Aikaisempi parisuhde oli tasa-arvoinen ja rakkaudentäyteinen ja silti olen roikkunut tässä, vaikka pitäisihän minun tietää, mikä on normaalia käytöstä tai kohtelua. Mutta sain asiaan vahvistusta. Edellinen suhde päättyi, koska kummallakaan ei ollut tuolloin aikaa. Olen aina arvostanut tätä entistäni, mutta nyt arvostan vieläkin enemmän, kun tiedän, ettei kaikki todellakaan ole niin mukavia ja yhteistyökykyisiä.

Mies ei siis ole muslimi. Ja on yli kolmekymppinen.

En ole vastannut puhelimeen. Viesteissä mies oli aluksi sovitteleva, mutta kun pysyin kannassa, etten halua nähdä, hän sanoi, että minulla on päivä aikaa hoitaa kuntoon eräs kohta hänen kodissa, jonka rikoin, kun pudotin vahingossa painavan esineen sen päälle. Muuten hän haastaa minut oikeuteen (tiedän, että hän tulee tekemään sen). Eli vielä huomenna joudun menemään hänen luokseen, mutta kun olen tuon asian hoitanut, saan sitten toivottavasti olla rauhassa. 

Ap

[/quote]

Mä en kyllä menis, sen verran pelottavalta kuulostaa koko mies. Mieluummin sitten vaikka oikeuteen. Joskaan moinen ei kyllä ikinäkään mene sinne asti. Mieluummin antaisin jonkun summan korjaamista varten.

Vierailija
18/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisessa tilanteessahan EI siis saa mennä enää miehen luo, ellei halua joutua tapetuksi. Ja oikeusjuttu my ass! :D Nehän naurais sen pihalle poliisilaitoksella ja lakifirmassa. Taitaa olla provo koko juttu.

Vierailija
19/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 00:15"]Juuri tuollaisessa tilanteessahan EI siis saa mennä enää miehen luo, ellei halua joutua tapetuksi. Ja oikeusjuttu my ass! :D Nehän naurais sen pihalle poliisilaitoksella ja lakifirmassa. Taitaa olla provo koko juttu.
[/quote]

Nyt se on jo tapaamassa. Varmaan sen omenan takia! :D

Vierailija
20/115 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mene sen luokse enää. Sulle voi oikeasti käydä sillä reissulla huonosti! Jos se mies on susta rikosilmoitusta tekemässä, niin anna tehdä, ei juttu voi ikinä oikeuteen asti mennä. Miehen käytös on todella vaarallista ja toi uhkailu kuuluu asiaan. Tollasella uhkailulla se saa sut luokseen ja sitä ei oikeasti tiedä, mitä se sulle silloin saattaa tehdä. Varsinkin, kun olet ilmoittanut, ettet halua olla tekemisissä. Parhaassa tapauksessa hakkaa sut ja pahimmassa tappaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi