Mieheni sylki päälleni
Tuntuu, että olen niin alistettu, etten enää osaa erottaa, mikä on normaalia ja mikä ei. Haluaisin saada mielipiteitä. Onko tämä missään määrin normaalia?
Vietimme sunnuntaipäivää. Emme olleet sopineet mitään ruuanlaitosta. Minulle tuli nälkä ja otin omenan ja söin sen (olin itse ostanut omenan). Mies ei sanonut asiasta mitään, kunnes alkoi tehdä ruokaa (aineksista, jotka olimme ostaneet puoliksi). Mies oli aikaisemmin pyytänyt, että teen hänelle excel-taulukon (hän ei osaa käyttää exceliä). Kysyin, sopiiko, että hän tekee ruuan ja minä teen hänelle sillä välin excelin. Vastaus oli muminaa, mutta tulkitsin, että tämä oli ok.
Sain taulukon valmiiksi, kun ruoka oli melkein valmis. Ajattelin kattaa pöydän. Kysyin mieheltä, syödäänkö telkkarin ääressä vai pöydän ääressä. Hän sanoi, että ei kai sen minua pitäisi kiinnostaa, koska hän aikoo syödä yksin enkä minä saa ruokaa.
Olin ihan pöllämystynyt. Kysyin, miksi en saa syödä. Vastaus oli: koska sä söit omenan. Ei kai sulla enää oo nälkä. Sanoin, että itse asiassa on. Ei se omena paljoa helpottanut. Sitten mies sanoi, että oikea syy, miksen saa syödä, on se, että käyttäydyin törkeästi. Minkä takia en ollut kysynyt häneltä, haluaako hän osan omenastani. Olin itsekkäästi syönyt sen yksin enkä välittänyt lainkaan, että hänelläkin saattaisi olla nälkä. Kysyin, että miten minun olisi täsmälleen ottaen pitänyt toimia. Hän sanoi, että minun olisi pitänyt pilkkoa omena lautaselle ja tarjota siitä hänellekin. "Mutta ethän sä tietenkään toiminut niin, kun sä et osaa ottaa vastuuta ja oot kiinnostunut vaan ittestäs".
Sanoin, että jos en saa ruokaa, taidan sitten lähteä omaan kotiini. Puin ja paiskasin oven kiinni lähtiessäni. Hän juoksi perääni ja sylki päälleni, kunnes luovutti ja palasi kotiin. Hän soitti kerran perääni ja sanoi, ettei olisi toivonut, että lähden, muttei pyytänyt anteeksi. Pyysin anteeksipyyntöä, mutta hän alkoi jankuttaa sitä samaa, kuinka olen toiminut itsekkäästi. Muistutin, että olin aikaisemmin päivällä siivonnut hänen kanssaan kaksi tuntia hänen asuntoaan. Hän sanoi, että minun on turha kerjätä kiitosta siitä, koska siivoaminen on minun velvollisuuteni, jos kerran vietän aikaa hänen luonaan. Myönsin tämän, mutta tuntui kyllä aika kohtuuttomalta leimata itsekkääksi sen excelin ja siivoamisen jälkeen. Minulla olisi omiakin koulujuttuja, joita en ikinä saa tehtyä, kun aina tulee joku hänen hommansa, jossa tarvitsee apua ja suuttuu, jos en auta. Yritän pitää nyt taukoa hänestä, jotta saan koulujuttuja hoidettua.
Kommentit (115)
Olisikin provo...
Yksi syy siihen, etten tarjonnut miehelle omenaa on se, ettei hän itse koskaan osta omenoita. En ole nähnyt hänen itse asiassa ikinä syövän omenoita. Luulin, ettei hän edes välitä niistä. Omena oli viimeinen, mutta kyllä jääkaapissa oli vaikka mitä muutakin syötävää. Ostin omenat noin 4 päivää sitten eikä mies ollut tähän päivään mennessä syönyt yhtäkään, vaikka ne olivat koko ajan tarjolla. Ja nyt yhtäkkiä minun olisi pitänyt tarjota. Ehkä olisi ollut kohteliasta tarjota miehellekin, mutta lähinnä minua ihmetyttää reaktion voimakkuus. Mielestäni omenan yksin syöminen on kuitenkin melko pieni rikos.
Tiedän, ettei pitäisi mennä, mutta en myöskään todellakaan haluaisi rikosrekisteriä. En tiedä, voiko sellaisen saada tästä. Mutta joka tapauksessa: en ole ikinä ollut oikeudessa enkä haluaisi mennäkään. Ja valitettavasti minulla on velvollisuus korjata asia, jonka olen rikkonut. Täytyy varmaan pyytää mukaan joku kaveri.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 00:56"]
Olisikin provo...
Yksi syy siihen, etten tarjonnut miehelle omenaa on se, ettei hän itse koskaan osta omenoita. En ole nähnyt hänen itse asiassa ikinä syövän omenoita. Luulin, ettei hän edes välitä niistä. Omena oli viimeinen, mutta kyllä jääkaapissa oli vaikka mitä muutakin syötävää. Ostin omenat noin 4 päivää sitten eikä mies ollut tähän päivään mennessä syönyt yhtäkään, vaikka ne olivat koko ajan tarjolla. Ja nyt yhtäkkiä minun olisi pitänyt tarjota. Ehkä olisi ollut kohteliasta tarjota miehellekin, mutta lähinnä minua ihmetyttää reaktion voimakkuus. Mielestäni omenan yksin syöminen on kuitenkin melko pieni rikos.
Tiedän, ettei pitäisi mennä, mutta en myöskään todellakaan haluaisi rikosrekisteriä. En tiedä, voiko sellaisen saada tästä. Mutta joka tapauksessa: en ole ikinä ollut oikeudessa enkä haluaisi mennäkään. Ja valitettavasti minulla on velvollisuus korjata asia, jonka olen rikkonut. Täytyy varmaan pyytää mukaan joku kaveri.
Ap
[/quote]
Ei tuollaisesta mitään merkintää mihinkään tule saati että menisi oikeuteen asti. Miehellä pitäisi olla hyvin vahvat perustelut ja todisteet että olet tahallasi hajottanut (mikä sitten onkaan mennyt rikki). Jos nyt tosiaan meinaat mennä niin ota kaveri mukaan. Muussa tapauksessa sovi joku rahasumma jonka maksat. Osaat varmaan itse arvioida minkä verran korjaaminen maksaa.
Ok, hyvä tietää, ettei mene oikeuteen tai tule merkintää. Tiedän, että mies on nimittäin tehtaillut exästään rikosilmoituksia, enkä halua kokea hänen kohtaloaan. Ei mennyt tosin niistäkään syytteistä mikään läpi. Tästä tiedän, että varmasti menee poliisin pakeille. Harmittaa, että sen asian piti mennä rikkoutumaan. Olen jo aikaisemmin vienyt kaikki kamat pois, koska olen ennakoinut, että jossain vaiheessa tulee äkkilähtö. Ilman rikkoutunutta asiaa olisin vapaa.
Sä olet edelleen vapaa. Anna toisen tehtailla, onneksi ei ole kuin tuo yksi mistä tehtailla. Eikä mene läpi missään. Suosittelisin herraa käyttämään kotivakuutusta.
Juokse ja lujaa ja pysy kaukana. Juuri tänään soitin poliisit samantyyppisen sekopään takia :(
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 01:10"]
Ok, hyvä tietää, ettei mene oikeuteen tai tule merkintää. Tiedän, että mies on nimittäin tehtaillut exästään rikosilmoituksia, enkä halua kokea hänen kohtaloaan. Ei mennyt tosin niistäkään syytteistä mikään läpi. Tästä tiedän, että varmasti menee poliisin pakeille. Harmittaa, että sen asian piti mennä rikkoutumaan. Olen jo aikaisemmin vienyt kaikki kamat pois, koska olen ennakoinut, että jossain vaiheessa tulee äkkilähtö. Ilman rikkoutunutta asiaa olisin vapaa.
[/quote]
Ap, älä mene sen kaverin kotiin enää ikinä. Älä hulluja puhu, että muka olisit velvollinen korvaamaan jotakin (pientä ja mitätöntä) jonka olet rikkonut vahingossa. Sinähän olet hyysännyt sitä äijää sen minkä olet ehtinyt: siivonnut ja tehnyt erilaisia palveluksia exel-taulukosta lähtien. Lisäksi se veti napaansa teidän yhdessä ostamanne ruokatarpeet. Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi korvausta etukäteen ja vähän liikaakin.
Jos hän uhkailee sinua oikeudella, sano, että sinä teet hänestä rikosilmoituksen hänen pahoinpitelynsä vuoksi. Se sylkeminen nimittäin on pahoinpitelemistä, jos oikein tarkkoja ollaan.
Lisäksi voisit tehdä hänestä rikosilmoituksen kiristämisestä: hän on kiristänyt sinut siivoamaan hänen asuntonsa ja tekemään kaikenlaisia palveluksia, kuten sen exel-taulukon. Ja mitä vielä löytyykin, kunhan nyt vähän tokenet ja ehdit ajattelemaan asiaa järjellä.
Jos se vielä häiritsee sinua koko asialla, sano, että normaalit ihmiset oikeuteen haastamisen sijaan lähettävät laskun, jos olisi jotakin syytä, mutta nyt ei ole ja viittaat sitten tekemisiisi palveluksiin.
Niin, ja oikeastaan voisit jo tehdä hänestä rikosilmoituksen. Näytä poliisille saamasi viestit. Eiköhän asia ole sillä selvä. Poliisit nauravat sitten sen ukon pellolle, kun hän tulee kitisemään jostakin omenasta ja jostakin vaivaisesta rikkoutuneesta esineestä.
Usko nyt, et saa rikosrekisteriä asiasta, josta ei nosteta syytettä eikä tule oikeudenkäyntiä. Ja vaikka tulisi oikeudenkäyntikin, asia todettaisiin kuitenkin niin mitättömäksi, ettet olisi kuitenkaan korvausvelvollinen. Ja tulisi nämä sivilikanteetkin miehelle kovin kalliiksi. Hänhän joutuisi maksamaan omien oikeuskulujensa lisäksi myös sinun oikeuskulusi, sillä sinähän vaatisit ne hänen korvattavakseen.
Järki käteen, ap. Älä ole enää lapanen. Rupea vihdoinkin arvostamaan itseäsi.
Täysin mahdotonta saada rikosrekisteriä tuollaisesta, eikä oikeus ota käsiteltäväkseen tuon tyyppisiä juttuja. Ei ole tapahtunut rikosta vaan vahinko. Sylkemisen toisen päälle sen sijaan on rikos, ihan lain mukaan. Siitä voidaan tuomita sakkoihin.
Älä mene miehen luo, siirrä joku sopiva korvaussumma hänen tililleen ja jätä asia siihen. Miehellä ei ole mitään millä hän voisi aiheuttaa sinulle ongelmia.
No aivan kamalaa käytöstä. Ja et kyllä suostu sen äijän pompoteltavaksi enää. Itsekunnioitusta nainen ja sanot adios!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:32"]
Minulle henkilökohtaisesti MUKAVA mies on paras mies. Aidosti mukavia ihmisiä ri juurikaan tapaa enää, sellaisia jotka hymyilevät, ottavat keskustellessa lämpimän katsekontaktin, kysyvät haluatko kahvia, tarjoavat kyydin jos mennään samaan suuntaan jne jne. Aikoinani metsästin juuri tuollaista mukavaa miestä, ja sainkin. Ei todellakaan mikään naistenmies, eikä rikas, eikä komea, ja lyhytkin, mutta aidosti lämmin ja mukava, aivan ihana täydellinen mies! Jos meille joskus jotain käy niin aivan varmasti samanlaista haen taas, ei kiinnosta draama tai tappeleminen, vaan se että multa kysytään aamulla että haluanko kahvia, lämpimästi hymyillen.
[/quote]
Noin minäkin luulin. Se mukava mies, joka aamulla kahvit keittää, kattaa pöydän, sytyttää kynttilät ja hakee hymyilen aamukahville, on toisena päivänä järkyttävä hirviö, josta ei voi sillä hetkellä löytää mitään hyvää sanottavaa. Se, millainen mies on, ei todellakaan näy niissä hymyissä, oven avaamisissa, lämpimässä herttaisuudessa ja mukavissa keskusteluissa! Pinnan alla voi piillä sellainen ydinvoimala, että vierellä saa vavista kuin haavan lehti! Eikä kukaan ulkopuolinen voi mitenkään käsittää, että se voisi olla totta! Senkun kerrot, niin sinun mielenterveyttäsi ja kertomaasi aletaan epäillä, ei sitä niin ihastuttava käytöksistä ja hurmaavaa miestä! Tämä vaan voi olla liiankin totta joillekin. Et näe päällepäin, kaikista ei pitkiinaikoihin läheltäkään, milaisia todellisuudessa ovat - lähimmilleen!
Ap. Lähde! Älä palaa tuon miehen luo. Hän alistaa sinua, pitää siivoojanaan ja kyykytettävänään, ja tuollainen käytös pahenee! Usko meitä, jotka olemme tuota kokeneet. Minuakin on syljetty. On myös revitty hiuksista, vaatteet revitty päältä, hakattu, ... Älä jää odottamaan enempää. Mies ei ole mieleltään terve, eikä käytöksensä ja asenteensa sinua kohtaan oe terve. Menetät ymmärryksen, mikä on oikein, jos jäät. Nyt jo kyselet sellaisia, mitkä muista on itsestään selvyyksiä. Sinulla oli lupa syödä OMA OSTAMASI OMENA, ja myös OSTAMASI PUOLET RUOASTA! Sadisti mies söi sinun ruokasi ja sai sinut kuvittelemaan, että se oli sinun syysi. Siis sysää kaiken sinun syyksesi, jolla voi oikeuttaa itsensä syömään myös sinun, pienempipalkkaisen, ostamat ruokasi. Hän käyttää sinua vain hyväkseen. Älä mene enää takaisin! Laita viesti, että et jatka enää hänen kanssaan, äläkä vastaa emää puhelimeen tai viesteihin, vaikka kuinka yrittäisi. Tottakai hän yrittää, kun ilmainen piika karkaa!!!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 01:10"]
[/quote]
Millaisesta rikkoontuneesta on kyse? Lattiassa joku lommo? Osaatko arvioida itse vaurion korjauskustannukset?
Älä missään tapauksessa mene sen miehen kämppään enää, sillä se kutsu on ansa. Voit päästä hengestäsi. Mies ei ole terve. Äläkä laita kirjeessä tms mitään korjausrahoja, vaan siten, että jää selvä ja selkeä todiste (tilisiirto esim), että rahat on hänelle menneet. Jos mies vie asian poliisille, ne pyytävät sinutkin kuultavaksi ja siinä voit kertoa omat kokemuksesi. Voi olla, että viranomaiset nostavat sitä miestä vastaan syytteet, sillä voit kertoa poliisille juuri sen, että halusit miehen törkeän ja alistavan käytöksen takia siitä eroon ja hän vaati sinua tulemaan korjaamaan vahingon, jonka olit aiheuttanut, mutta ET USKALLA ENÄÄ MENNÄ, KUN PELKÄÄT SITÄ MIESTÄ! Ne eivät nosta sinua vastaan mitään syytteitä, mutta se mies saattaa silloin kyllä joutua häränsavuille käytöksestään! Sen voisit kyllä sille miehelle mainita, että oma käyttäytymisensä on poliisikuulusteluissa pahempi asia kuin sinun aiheuttamasi vahinko, jonka voit korvata, mutta että ITSE ET TULE SITÄ KORJAMAAN, vaan sen tekee sinun lähettämäsi muu ammattihenkilö!
Ja säästä muuten sitten kaikki tekstarit yms. mitä mies sulle lähettää. Niitä voit tarvita vielä.
Siis miten olet kehdannut syödä ihan itse omenan oishan sun pitänyt osata sitä tarjota toiselle. Me syödään miehen kanssa omenat aina niin että vuorotellen haukataan siitä palasia. Joskus saattaa kyllä tulla riitaa jos toinen haukkaa isomman palasen, mut tän takia ollaan tehty yhteiset pelisäännöt omenansyöntiä varten ja sovittu siitä palan koosta.
Ei vaan mitävittua.
Voiko tuota mieheksi kutsua? Ennemminkin 15-vuotias räkänokka.
Hyvä ap, älä missään nimessä mene tuon miehen luo enää. Se voi oikeasti olla sinulle hyvin vaarallista, jos mies on ylittänyt jo noin monta rajaa kohdallasi, esim. päälle syljentä. Voit aidosti tulla pahoinpidellyksi tai hakatuksi sillä reissulla.
Minusta tuo miesystäväsi kuulostaa mielenterveystapaukselta ja vahvasti. Hän voi olla todella arvaamaton suuttuessaan sinulle. Äläkä pelkää mitään oikeusjuttuja, se nyt ei ainakaan tule menemään läpi. Koko oikeusjuttuhomma on vain yritys manipuloida sinut hänen kämpilleen vielä kerran.
Jos päätät kuitenkin mennä, pyydä mukaan joku fyysisesti vahva mieskaveri tai parikin rauhoittamaan tilannetta. Olen ihan tosissani, muuten tuo mies voi käydä kimppuusi. Voit ihan aidosti tarvita tässä "henkivartijaa".
Toivon sinulle kaikkea hyvää elämässä eteenpäin, jonkun muun miehen kanssa. Kunnioita ja rakasta itseäsi.
T. Mies itsekin.
Älä ole enää missään yhteydessä siihen mieheen, älä vastaa viesteihin. Osaatko laittaa puhelimestasi eston päälle kyseisen henkilön kohdalle? Jos et, pyydä jotain kaveriasi neuvomaan. Ja tärkein: ÄLÄ HYVÄ IHMINEN KOSKAAN ENÄÄ MENE SINNE!
Älä mene tohon oman mielen lankaan et muuten oisin vapaa mut.... Aina keksit uudestaan ja uudestaan syyn ja samalla keskityt vaan siihen ja miehen tekemiset tuntuu pienemmältä ja pienemmältä koko ajan. Se ei muutu et se on hullu ja alistava! Ja pahemmaksi menee. Mies kohtelee sua täysin väärin ja vaikka joka viestissä täällä sulle siitä sanotaan niin tuntuu ettet sä siltikään oikeesti ymmärrä. Mieti miksköhän se on exälleen niitä syytteitä kehitellyt. Miehes on sairas mieleltään ja varaudu et keksii vielä muutakin millä sua kiristää ja uhkailee mut jätä se kaikki huomioimatta äläkä usko sanaakaan mitä selittää. Vääntää sut syylliseksi ihan mistä uskomattomasta vaan mitä et voi ees kuvitella. Ja muista et oikeesti mikään ei oo sun vika!!!!
Mistä te naiset aina niitä miehiänne löydättekin? Ap, olet kai tietoinen että ihan fiksujakin uroita on kuin onkin olemassa?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 10:04"]Mistä te naiset aina niitä miehiänne löydättekin? Ap, olet kai tietoinen että ihan fiksujakin uroita on kuin onkin olemassa?
[/quote]
Kaikki ei näy päälle päin ja joskus jopa voi mennä vuosiakin ennekuin mies näyttää todellisen luonteensa,mutta siinä vaiheessa yleensä on saanut toisen jo ansaan.
Älä mene!