Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko sitten tilasin laatikollisen viiniä netistä:

Vierailija
23.11.2021 |

Tasan viikko sitten valitsin etelä-afrikkalaisia viinejä 12 pulloa nettikaupasta.
Eilen tuli jo postin viesti, että paketti on matkalla. Eli se on jo suomessa matkalla minulle.
Pullon hinta n3€ ja rahti/ pullo 2,33€.
En ole pitkään aikaan käynyt alkon valikoimia katsomassa, joten tiedä, minkälaisia punkkuja on saatavilla tuossa hintaluokassa. Tuskin kovinkaan montaa , tai hyvää.

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Ulkoalko kirjoitti:

Tilatkaa toki ulkomailta.

Suomen alkosta ei kannata ostaa mitään.

Niin sikamainen on hinta ja vero täällä.

Suomessa on tosi kalliit viinit.

Suomessa on halvat viinit kalliita ja kalliit viinit halpoja.

Ensimmäinen Alkon hinnastosta vastaan tullut kallis viini oli Adrianna Vineyard River Stones Malbec 2017, hinta 125 euroa. Ensimmäisessä vastaan tulleessa viinin verkkokaupassa sen veroton hinta oli 249 ameriikan dollaria eli 218 euroa. Veroineen reilusti tuplat Alkon hinnasta.

Keskihintaiset viinit on parhaita ostoksia netin kautta tilattuna.

Joku Faustino I esimerkiksi maksaa netissä noin 14e pullo, Alkossa 27e. Rahtikulujen jälkeen säästö on kympin luokkaa pullolta.

Vierailija
122/153 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä pitäisi kieltää lailla. Onneksi hallitus on puuttunut jo rahapeleihin. Kuten SDP:n Jukka Gustafsson Iltalehdelle kommentoi, niin ei voi olla oikein, että tuotot menevät ulkomaille ja ongelmat jäävät Suomen maksettavaksi. Suomessa ovat Veikkaus ja Alko olemassa ihan syystä. Niiden kiertäminen on törkeää. Se on törkeää!

t. SDP-joulukalkkuna

Lopetetaan Alkon, tupakan ja Veikkauksen rahoilla kaiken maailman sossujuttujen maksaminen niin saataisiin se alkoholivero alas ja ostajat takaisin kotimaan kaupoille. Se 12pl Riesling laatikko kestää meillä noin 6vkoa, ettei tässä mitään "suurkuluttajia" olla. Tuo Riesling maksaa Saksasta 7€ plo, eli ei edes ole halpaa. Suurkuluttajana ostaisin sen 3l tönikässä, jolloin hinta on 14€.

Halvimmillaan viinejä, 3-litran pahvilaatikoista on saanut hintaan 3,99 e / kpl. Viimeinen käyttöpäivä lähellä tai umpeutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai shippii on vuotanut luottokorttitietoja? Mielenkiintoista, ja tämä pitää kertoa eteenpäin jokaiselle.

Olen käyttänyt Norrlog ja Pakettipojat Saksan paketteja kuljettamaan.

Hyvä tietää! Kiitos. Täytyy valita sellainen toimija, jolle voi maksaa pankin kautta.

Vierailija
124/153 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkossa ei taida noin halpoja viinejä olla ollenkaan. 

Keski-Euroopassa tavalliset viinit maksavat sen 2-3e/pullo.

Samat viinit maksavat meillä 10-20e/pullo.

Muistan kun kävin Espanjassa kolmisen vuotta sitten, niin lähimarketissa maksoi peruskalja 28 senttiä purkki. Mieliviinini Alkosta eli Pata Negraa sai samasta marketista tarjouksessa kympillä neljä pulloa (Alkossa about 11 euroa pullo).

Vierailija
125/153 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai shippii on vuotanut luottokorttitietoja? Mielenkiintoista, ja tämä pitää kertoa eteenpäin jokaiselle.

Olen käyttänyt Norrlog ja Pakettipojat Saksan paketteja kuljettamaan.

Hyvä tietää! Kiitos. Täytyy valita sellainen toimija, jolle voi maksaa pankin kautta.

Pistin juuri tilauksen sisään. Maksoin viinit ja rahdin suomalaisen pankkitilin kautta. En halua antaa luottokorttitietojani.

Vierailija
126/153 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin on laatikollinen eli 12 pulloa lähikaupan postipisteessä odottamassa.

Matka alkoon kestäisi kolmisrn tuntia menopaluu. Meidän kyläkaupassa käyn 20 min.

Säästöä siis aika, bensa, ja toki juomien hinnat.

Vierailija
127/153 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo viinaa äläkä mitään suatanan viiniä.

Vierailija
128/153 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Espanjassa aivan Portugalin rajalla. Tilaamme (suosikki)viinimme Portugalista; on erittäin hyvälaatuista ja tulee sieltä tilattuna edullisemmaksikin...Täkäläinen kälyni on osakkaana eräässä pienessä bodegassa. Hänellä oli aikoinaan "varastossa" laatikoittain puna- ja valkoviinejä. Hän on itse täysin raitis ja minä ja mieheni käytämme alkoholia hyvin vähän...No, nykyään hän ei niitä enää ota "varastoitavaksi"; me emme niitä halua, tutuille/ ystävillekään ei viinipulloa viitsi aina viedä "lahjaksi"; jolloin poiskaadettavaksi vain joutuisivat.......

Vierailija
129/153 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi olen kohtuukäyttäjä, niin voin ostaa alkoholin suomesta.

Niin olen minäkin ja tilaan silti Saksasta. Miksi maksaa ylihintaa kun halvallakin saa? Ei ne heti pilalle mene, ei kaikkea tarvitse juoda yhtä kyytiä. Viimeksi tilauksessa oli minulle kaksi viinilootaa ja pullo giniä, tilattiin puoli vuotta sitten ja puolet suunnilleen on vielä jäljellä.

Vierailija
130/153 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rahota tätä ryöstövaltiota

Vierailija
131/153 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin hakemassa laatikon. Viiniä ja jokunen väkevä. 12 ploa ja yhteensä reilun 100 kauppa.

Vierailija
132/153 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän juhliin tilaus lähtenyt menemään! Hyviä tarjouksiakon oli jotrn pistin tilaten .Hinnat ovat niin edulliset että rahtimaksun kanssakin säästö on kyllä huomattava. Suosittelen.

Vierailija
133/153 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp. Tilasin juuri, halpaa on.

Vierailija
134/153 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tilaan netistä juomat. Mutta turha sitä on yrittää selitellä - ne ovat halpoja, koska Suomen alkoholivero jää maksamatta. Ja juuri sen takia ihmiset tilaa. Ei minkään laajan valikoiman tai hyvän palvelun takia, vaan siksi että saa viinaa halvalla.

Kuljetuslaatikko on kooltaan 12 slottia. Olutlaatikko vie neljä slottia, viinilaatikko kaksi ja pullot yhden - noin suunnilleen. Niistä voi sitten rakentaa sopivan kombon, että saa laatikon mahdollisimman täyteen.

Kuljetus maksaa vajaa 30 euroa ja hinnat keskimääräiselle tavaralle ovat suunnilleen

Olutlaatikko (iv) n. 10-13 euroa

Laatikkoviini n. 9-14 euroa

Litran vodka (40%) 12-15 euroa

Tarjouksessa on monesti jotain halpoja viinejä ja oluita ihan muutamalla eurolla per loota. Jos siis humala on tärkein kriteeri.

Vierailija
135/153 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten olin Travemunden satamassa odottelemassa laivaa suomeen. Kävelin semmoisen peltisen varaston pihaan, jossa on varastomyymälä. Tein pienet ostokseni ja olin lähdössä pois. Pihalla oli lavoilla pinossa laatikoita ja ihmettelin että mitähän nämä ovat.

Lähempää katseltua huomasin, että joka laatikossa oli suomalainen nimi ja osoite: ihan ympäriinsä suomea!?

Otin asiasta selvää ja hintoja katseltuani en ole sittemmin alkoon astunut asioimaan. Sieltä se minunkin laatikkoni tulee lähipostiin.

Tämäpä tämä!

Vierailija
136/153 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkossa ei taida noin halpoja viinejä olla ollenkaan. 

Keski-Euroopassa tavalliset viinit maksavat sen 2-3e/pullo.

Samat viinit maksavat meillä 10-20e/pullo.

Ja ääliöt maksaa mukisematta.

Vierailija
137/153 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo viinaa äläkä mitään suatanan viiniä.

Juu ja sitten on kohta Pekka Seppäs kuosissa.

Vierailija
138/153 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten olin Travemunden satamassa odottelemassa laivaa suomeen. Kävelin semmoisen peltisen varaston pihaan, jossa on varastomyymälä. Tein pienet ostokseni ja olin lähdössä pois. Pihalla oli lavoilla pinossa laatikoita ja ihmettelin että mitähän nämä ovat.

Lähempää katseltua huomasin, että joka laatikossa oli suomalainen nimi ja osoite: ihan ympäriinsä suomea!?

Otin asiasta selvää ja hintoja katseltuani en ole sittemmin alkoon astunut asioimaan. Sieltä se minunkin laatikkoni tulee lähipostiin.

Tämäpä tämä!

Utelias-Uuno. En minä ainakaan mene kauppojen pihalla tutkimaan, mitä laatikoita ja lavoja siellä on. Saatika että alkaisin lukemaan, kenen nimi ja osoite niissä lukee. 

Mutta ehkä  siellä Travemundessa ei ole niin tarkkaa muutenkaan. 

Vierailija
139/153 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on erittäin edullista, eikä vaan viinit, vaan myös väkevät. Tilaan konjakit ja vodkan saksanmaalta. Viskejänen harrasta, niin niiden hinnoista en tiedä.

Vierailija
140/153 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp, tilaukset on tulleet perille juuri niinkuin ennenkin! Ei mitään lisäveroja eikä muitakaan epäselvyyksiä.

En osta alkosta enää mitään.

Säästö itselle oikein hyvä.