Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko sitten tilasin laatikollisen viiniä netistä:

Vierailija
23.11.2021 |

Tasan viikko sitten valitsin etelä-afrikkalaisia viinejä 12 pulloa nettikaupasta.
Eilen tuli jo postin viesti, että paketti on matkalla. Eli se on jo suomessa matkalla minulle.
Pullon hinta n3€ ja rahti/ pullo 2,33€.
En ole pitkään aikaan käynyt alkon valikoimia katsomassa, joten tiedä, minkälaisia punkkuja on saatavilla tuossa hintaluokassa. Tuskin kovinkaan montaa , tai hyvää.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin syy välttää näitä random nettikauppoja. Jos viinejä oikeasti varastoidaan laatikossa pihalla satamassa niin en tilaisi edes niitä kolmen euron kuraviinejä. Asiallinen toimittaja esim suoraan tilalta tilattuna hoitaa temperoidun logistiikkaketjun.

vai oikein temperoidun logistiikkaketjun. hah hah. ihan tavallisen virolaisen rekkakuskin lavalla ne kaikki viinit suomeen täristellään.

Vierailija
62/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai shippii on vuotanut luottokorttitietoja? Mielenkiintoista, ja tämä pitää kertoa eteenpäin jokaiselle.

Olen käyttänyt Norrlog ja Pakettipojat Saksan paketteja kuljettamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynpä minäkin tätä ihan uteliaisuuttani ja tietämättömyyttäni: Voiko ulkomailta ihan laillisesti tilata noin halpaa viiniä tai viinaksia?

Eikö pidä maksaa joitain veroja tai tulleja tms?

Olen nimittäin luullut, että ulkomailta tilataan vain sen vuoksi, että on jokin viini- tai konjakkiharrastaja, joka haluaa tilata erikoisempia juomia, joita ei alkosta saa.

Pidän valkoviinistä ja tilaisin mielelläni ihan pelkästään halvan hinnan vuoksi?

Miten se onnistuu, ilman että tulee jälkikäteen maksettavaksi jokin älytön vero tai muu maksu?

Neuvokaa, viisaammat.

No ei täällä viitsi alkaa mainostamaan toimivia juttuja, joku kusi..ää kuitenkin vie asian eteenpäin väärille asianomaisille ja menee kiinni hyvä reitti.

Jaa, että se ei olekaan sitten ihan laillista, jos sen joku k-pää kerta pystyy estämään. Eipä taida sitten uskaltaa tilata. Minun tuurillani ne väärät asianomaiset saisi sen (halvan alkoholin tilaamisen) kuitenkin selville ja joutuisin tietysti käräjille. Arvelinkin tämän olevan liian halpaa ja helppoa ollakseen laillista ja luvallista.

Se on laillista ja luvallista, vaikka Suomen tulli onkin keksinyt ihan omia kieltojaan ja niitä ei tarvitse noudattaa.

Vierailija
64/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Alkostore24+Norrlog yhdistelmää, maksu PayPalin kautta molemmille. Toiminut luotettavasti ja luottokortin tietoja ei tarvitse luovuttaa.

Vierailija
65/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi pystyy janoinen tilaamaan lavoittain alkoholia saksasta. Siinähän menisi konkurssiin, jos juomat pitäisi ostaa suomesta.

Vierailija
66/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi pystyy janoinen tilaamaan lavoittain alkoholia saksasta. Siinähän menisi konkurssiin, jos juomat pitäisi ostaa suomesta.

Juopot hankkii mistä halvalla saa.

Vierailija
67/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi olen kohtuukäyttäjä, niin voin ostaa alkoholin suomesta.

Mä ostaisin viinit Suomesta, JOS Alkolla olisi kotiinkuljetus. Mutta kun sellaista palvelua Alkolla ei ole, olen tilannut viinini Saksasta. Hinta on mulle yhdentekevä, mutta kotiinkuljetus on se, minkä palvelulta haluan. 

Vierailija
68/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostaisin viinit Suomesta, JOS Alkolla olisi kotiinkuljetus. Mutta kun sellaista palvelua Alkolla ei ole, olen tilannut viinini Saksasta. Hinta on mulle yhdentekevä, mutta kotiinkuljetus on se, minkä palvelulta haluan. 

Minkä takia pitää olla alkoholisti, kun hankkii juotavansa halvemmalla?

Esim; JP Chenet boxi: 11,90€ Saksassa

Alkossa: 32,90€

Tämä on järkevää ja hyvää rahan käyttöä.

Minulla kestää yksi boxi n kuukauden, kesällä toki menee nopeammin.

Eikö voi olla kohtuukäyttäjä, jos hankkii juomansa halvemmalla?

Vierailija
69/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun ap olet käynyt työterveyshuollossa tarkastuksessa, niin oletko kertonut rehellisesti että kuinka paljon menee alkoholia?

Työnsä osaava terveyshenkilö kyllä näkee heti ihmisen nähtyään, minkä verran käyttää. Kysyminen suoritetaan ihan muun asian selvittämiseksi.

Vierailija
70/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä pitäisi kieltää lailla. Onneksi hallitus on puuttunut jo rahapeleihin. Kuten SDP:n Jukka Gustafsson Iltalehdelle kommentoi, niin ei voi olla oikein, että tuotot menevät ulkomaille ja ongelmat jäävät Suomen maksettavaksi. Suomessa ovat Veikkaus ja Alko olemassa ihan syystä. Niiden kiertäminen on törkeää. Se on törkeää!

t. SDP-joulukalkkuna

Vierailija
71/153 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä pitäisi kieltää lailla. Onneksi hallitus on puuttunut jo rahapeleihin. Kuten SDP:n Jukka Gustafsson Iltalehdelle kommentoi, niin ei voi olla oikein, että tuotot menevät ulkomaille ja ongelmat jäävät Suomen maksettavaksi. Suomessa ovat Veikkaus ja Alko olemassa ihan syystä. Niiden kiertäminen on törkeää. Se on törkeää!

t. SDP-joulukalkkuna

Lopetetaan Alkon, tupakan ja Veikkauksen rahoilla kaiken maailman sossujuttujen maksaminen niin saataisiin se alkoholivero alas ja ostajat takaisin kotimaan kaupoille. Se 12pl Riesling laatikko kestää meillä noin 6vkoa, ettei tässä mitään "suurkuluttajia" olla. Tuo Riesling maksaa Saksasta 7€ plo, eli ei edes ole halpaa. Suurkuluttajana ostaisin sen 3l tönikässä, jolloin hinta on 14€.

Vierailija
72/153 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun ap olet käynyt työterveyshuollossa tarkastuksessa, niin oletko kertonut rehellisesti että kuinka paljon menee alkoholia?

Työnsä osaava terveyshenkilö kyllä näkee heti ihmisen nähtyään, minkä verran käyttää. Kysyminen suoritetaan ihan muun asian selvittämiseksi.

No minkä asian selvittämiseksi, voitko kertoa vähän tarkemmin?

Itse juon n 2 pulloa viiniä, 3-4 päivänä viikossa.

En siis käy kodin ulkopuolella missään töissä, vaan hoidan tässä tätä taloa, puutarhaa, eri ulkorakennuksia, paria venettä ja laituria sekä muutama koira ja mies. Yksi pullo menee iltapäivän kuluessa keittiössä, ja toisen juon ruuan kanssa ja lopun illalla telkkaria katselkessa.

Näkyykö se minusta ammattilaiselle ? En osaa yhtään itse arvioida.

Vierailija
73/153 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkossa ei taida noin halpoja viinejä olla ollenkaan. 

Keski-Euroopassa tavalliset viinit maksavat sen 2-3e/pullo.

Samat viinit maksavat meillä 10-20e/pullo.

Ne keskieurooppalaiset 2-3€ pullolta maksavat viinit ovat kyllä sellasta kuraa, että Alkosta ei yhtä huonoja löydy.

Kun mennään Etelä-Eurooppaan, niin pitää paikkansa. Esim. Espanjasta saa hyvän viinin 2-3 eurolla. Toimme mukanamme muutaman pullon ja maistatimme kolmen euron viiniä ystävällämme, joka on viiniasiantuntija. Arvioi viinin yli 10 euron viiniksi.

Vierailija
74/153 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkossa ei taida noin halpoja viinejä olla ollenkaan. 

Keski-Euroopassa tavalliset viinit maksavat sen 2-3e/pullo.

Samat viinit maksavat meillä 10-20e/pullo.

Ne keskieurooppalaiset 2-3€ pullolta maksavat viinit ovat kyllä sellasta kuraa, että Alkosta ei yhtä huonoja löydy.

Kun mennään Etelä-Eurooppaan, niin pitää paikkansa. Esim. Espanjasta saa hyvän viinin 2-3 eurolla. Toimme mukanamme muutaman pullon ja maistatimme kolmen euron viiniä ystävällämme, joka on viiniasiantuntija. Arvioi viinin yli 10 euron viiniksi.

Eikö tässä vaan voisi suoraan verrata hintaa? Joku yleinen perusviini maksaa siis saksassa 3€ ja on siten teidän väittämän mukaan ”kuraa”

Sama pullo suomen monopolikaupassa 7€. Onko se sitten kuraviiniä? No jos se on liki juomakelvotonta, niin mikso ne on eniten myydyimmän listalla?

Vierailija
75/153 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun innoittamana meinasin tehdä tilauksen Alkostore24:sta. Mutta voi: sivuilla sanotaan selvästi, etteivät anna mitään linkkejä kuljetusfrmoista vaan asiakkaan pitää itse järjestää kuljetus. Ja maksaa verot Suomessa.

Mitä ihmettä??

Kumminkin niihin listahintoihin tuli mielestäni päälle pieni vero jo ostoskorissa(?)

Vierailija
76/153 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitää olla alkoholisti, kun hankkii juotavansa halvemmalla?

Esim; JP Chenet boxi: 11,90€ Saksassa

Alkossa: 32,90€

Tämä on järkevää ja hyvää rahan käyttöä.

Minulla kestää yksi boxi n kuukauden, kesällä toki menee nopeammin.

Eikö voi olla kohtuukäyttäjä, jos hankkii juomansa halvemmalla?

En kritisoinut alkoholin käyttöä vaan sitä, että Alkosta ei ole edes mahdollista tilata kotiinkuljetuksella. Saksan viinien halvempi hinta on toki lisäplussaa. Mutta jos kevättalvella 2020 olisi Alkolla ollut verkkokaupassaan myös kotiinkuljetus, en olisi edes lähtenyt googlettamaan saksalaisia viinikauppoja. 

Vierailija
77/153 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun innoittamana meinasin tehdä tilauksen Alkostore24:sta. Mutta voi: sivuilla sanotaan selvästi, etteivät anna mitään linkkejä kuljetusfrmoista vaan asiakkaan pitää itse järjestää kuljetus. Ja maksaa verot Suomessa.

Mitä ihmettä??

Kumminkin niihin listahintoihin tuli mielestäni päälle pieni vero jo ostoskorissa(?)

Kukaan ei halunnut tätä kommentoida? Alkostoren asiakkaat??

Vierailija
78/153 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin äskettäin aitoa shampanjaa. Oli tarjouksessa. Onpahan uutena vuotena kilistettävää.

Vierailija
79/153 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa seurata tilitapahtumia, jos kuljetusyhtiönä toimii shippii. Itselläni ja monella kaverilla oli luottokorttitiedot vuotaneet reilu kuukausi sitten.

Ainut yhdistävä tekijä on tuo shippii.

Minulla kävi samoin kuukausi takaperin. Olen myöskin käyttänyt shippiitä toimitukseen.

Pitääkin seuraavaksi valita joku muu toimittaja.

Miehelleni kävi sama juttu muutamia viikkoja sitten. Creditiltä hävisi viisi kertaa alle parikymppiä. Olisi mielekiintoista kuulla lisää teiltä ”huijatuilta” . Meidän tapauksessa maksun saajana oli Dundle, siis heidän nimissään veloitettu.

Vierailija
80/153 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä??

Kukaan ei halunnut tätä kommentoida? Alkostoren asiakkaat??

Minä olen parin vuoden ajan tuolta pääasiassa tilannut. Kaikki on toiminut joka tilauksessa kuin junan vessa.

Pääasiassa tilaan viinejä, joulun alla tilasin konjakkeja brandya, ja aina välillä edullista vodkaa (vierasvaraksi).

Rahdin olen tilannut osoitteesta Norrlog. Heidän sivuillaan voi valita tekstin suomeksi, ja valikosta valitaan kauppa josta tilaus noudetaan: pikavalikossa on valmiina alkostore24 ( muutaman muun liikkeen lisäksi). Sit vaan tilaa kuljetuksen: täyttää tarvittavat tiedot lomakkeeseen, maksaa summan ja alkaa odotella pakettia saapuvaksi.

En ole maksanut muuta kuin sen mitä tilausten yhteydessä on sivun lopussa lukenut, että maksa tämä.

Mistään muista maksuista en tiedä mitään. Siinpä se. Ei ole vaikeaa eikä tosiaankaan maksa paljoa.