Turku ja pääkirjaston seutu
Onko tosiaan niin, että seudun huumetyypit oleskelevat siinä pääkirjaston kulmilla? Onko tuo ihan fakta juttu? Siltä ainakin vaikuttaa, sellaista epämääräistä outoja puhelevaa sakkia näkee kuljeskelevan talon kulmilla kun itse on vaikkapa bussia siinä kadun laidalla odottelemassa.
No, tosiaan, onhan se tietty jollakin tavalla ihan luonnollistakin, sillä siinähän on ne kuuluisat ja viihtyisät Aurajoen rannat, joille porukkaa kertyy näin kevät- ja kesäaikaan oleilemaan, että onhan siinä markkinapaikkaa....
Hirvittävä paikka koko Turku! Onko asia niin, että se fiksumpi porukka on kaupungista lähtenyt heti kun on ammattiin valmistunut ja työpaikan muualta löytänyt, ja jäljelle on jäänyt juuri tämä "älypäiden" eliitti, se rupusakki. Ja juu, ei sitä aina vaatteista pysty sanomaan, että tuo on narkkari, että siinä mielessä tässä ei tarkoiteta juopoiksi heti tunnistettavia, vaan kaikenlaista nuorta lippalakkijätkää ja muuta opiskelijatyyppiä....
Jep,jep! Säälittävää.... Sitten vielä hehkuttavat, että Paris? Nääää-äh, vi har ju Åbo!
Surkea paikka! Vai että maailmankaupunki!
Kommentit (21)
On se alue rauhoittunut paljon!Poliisi aika hyvin parkissa tai ainakin ajelee koko ajan ohi.Onneksi,onhan Vähätorilla kuitenkin laadukkaita ravintoloita,ja heidän asiakaskunta tuskin jaksaa nisteja katsella kun vetävät Cesarsalaattia naamariin.
En oo koskaan mitään huomannut että pyörisi epämääräisiä ihmisiä siinä pääkirjaston kulmilla.
Olen viimeiset 5 vuotta vältellyt keskustaa kaiken maailman XXXXXXX, XXXXXXXXX, XXXXXXXXX ja XXXXXXXXXXX takia. Nykyään se on joku Turku Center kansainvälistymisen hengessä, niin kiinnostaa vielä vähemmän katsella sitä XXXXXXXXXXX.
(jostain syystä ei mene sensuurista läpi)
On, narkkarit ovat juuri tuolla seudulla. Tunnistan jo ne, kun lähes päivittäin lenkkeilen siitä. Ja Turku ei todellakaan ole mikään Pariisi, ihan jäätävä pikkukaupunki.
Kyllä se pääkirjaston suihkulähteen ympäristö on ollut kyseisen porukan hengailupaikkaa.
Myös Wiklundin vaneritunnelista löytyy takuuvarma nistipäivystys
Onhan siitä ollut lehdessäkin, poliisikin asiasta tietoinen. Rohkeasti ostoksille vaan! Sitähän sä kysyit?
Narkit juopot hullut päivystää myös kauppatorin Eerikinkadun puolen penkeillä. Siinä missä bussit menee
Miksi Suomessa on kaupungin paraatipaikat varattu nisteille, näin ainakin Turussa ja Tampereella, joissa olen asunut ? Ulkomailla olen asunut Lontoossa ja Madridissa ja niissä on voinut kaupungin keskeisissä puistoissa istua rauhassa lounaseväitä syöden kauniita kukkaistutuksia ihaillen, toisin kun Turussa tai Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa on kaupungin paraatipaikat varattu nisteille, näin ainakin Turussa ja Tampereella, joissa olen asunut ? Ulkomailla olen asunut Lontoossa ja Madridissa ja niissä on voinut kaupungin keskeisissä puistoissa istua rauhassa lounaseväitä syöden kauniita kukkaistutuksia ihaillen, toisin kun Turussa tai Tampereella.
Kyllä Lontoossa yöpyy kodittomia ihan siinä Oxford Streetin kauppojen edustoilla peittoineen.
Kauppatori ja vähätorin ympäristö on nistien suosikkiseutua, kesäisin tosin valuvat osittain jokivarteen jossa on kivempi levytellä nurtsilla. Siellä bongi käryää piikkien välissä kesäisin keskellä päivääkin.
Wiklund coffee Housen vessaan pääse nyt vain koodilla jatkuvan ilkivallan vuoksi.
Mikä porukka siellä on tehnyt ilkivaltaa ?
Onneksi Turussa ei ole missään mitään niin kamalaa paikkaa kuin mitä suurin osa Helsinkiä on. Tietysti kyllä täällä on oma osuutensa hörhöistä niin kuin joka paikassa.
Lapsi kysyi, että miksi ylioppilaat aina pissaa ulkona. Vappumuistoja taitaa olla.
Pahimmat tyypit löytyy kaupunginvaltuustosta. Osa on muuttanut Hesaan leikkaamaan köyhiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Lontoossa yöpyy kodittomia ihan siinä Oxford Streetin kauppojen edustoilla peittoineen.
Se on totta, ja samoin Madridissa. Mutta nämä eivät ahdistelleet ohikulkijoita. Ja niissä puistoissa sai rauhassa olla.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä neulojenvaihtopiste on siinä Aninkaistenkadulla, siis keskellä kaupunkia.
Onko tämä paikka asunto helpin lähellä? Ikkunoissa ja ovissa ei lue mitään?
Vierailija kirjoitti:
Narkit juopot hullut päivystää myös kauppatorin Eerikinkadun puolen penkeillä. Siinä missä bussit menee
Joo tänään oli taas sellaista menoa että. Kusivat julkisesti
Vierailija kirjoitti:
Wiklund coffee Housen vessaan pääse nyt vain koodilla jatkuvan ilkivallan vuoksi.
Mikä porukka siellä on tehnyt ilkivaltaa ?
Tummapintaiset Suomeen tunkeutuneet.
Jostain syystä neulojenvaihtopiste on siinä Aninkaistenkadulla, siis keskellä kaupunkia.