Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko sitten tilasin laatikollisen viiniä netistä:

Vierailija
23.11.2021 |

Tasan viikko sitten valitsin etelä-afrikkalaisia viinejä 12 pulloa nettikaupasta.
Eilen tuli jo postin viesti, että paketti on matkalla. Eli se on jo suomessa matkalla minulle.
Pullon hinta n3€ ja rahti/ pullo 2,33€.
En ole pitkään aikaan käynyt alkon valikoimia katsomassa, joten tiedä, minkälaisia punkkuja on saatavilla tuossa hintaluokassa. Tuskin kovinkaan montaa , tai hyvää.

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 litraa omenatäysmehua 2kg sokeria 5g viinihiivaa 5g hiivaravinnetta ja muovikanisteri ja vesilukko. Sulata sokeri kattilassa 2 litraan mehua ja anna jäähtyä. Hiivan nesteytys veteen ohjeen mukaan. 18 astetta hyvä käymislämpötila. 2-4 viikon päästä pullotus lapolla. Raikas kuiva kymppiprossainen omenaviini paranee vanhetessa vaikka on juotavaa vaikka heti. Hinta n. 1,10€ litra. Että siinttä.

Vierailija
102/153 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 litraa omenatäysmehua 2kg sokeria 5g viinihiivaa 5g hiivaravinnetta ja muovikanisteri ja vesilukko. Sulata sokeri kattilassa 2 litraan mehua ja anna jäähtyä. Hiivan nesteytys veteen ohjeen mukaan. 18 astetta hyvä käymislämpötila. 2-4 viikon päästä pullotus lapolla. Raikas kuiva kymppiprossainen omenaviini paranee vanhetessa vaikka on juotavaa vaikka heti. Hinta n. 1,10€ litra. Että siinttä.

Juueikiitos. Aika pahan pistit kyllä. 90-luvun laman aikana joku pänikkä tehtiin valkkaria kaupan valmiista sekoituksesta. En muista mitään makua, enkä vahvuutta.

Sittemmin en ole noihin omavalmiste-tuotteisiin kajonnut. Ei vaan maistu, en halua.

Jollekin voi olla niin hyvä säästö että alkaa maistumaan. Hyvä niin sitten heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

—-”Onko tuo vaan pelkästään Juomavaraston erityispiirre? Eihän tuollaisesta paikasta kannata tilata mitään, jos ei ole varmuutta, mitä sieltä lopulta tulee.”—-

Nooh. Minä ajattelen kyllä niin, että jos tilaa jtn 2,5€/plo bulkkiviiniä, joka kuljetetaan tankeissa eurooppaan ja pullotetaan vasta täällä, niin siinä ei tapahdu ihan hirvittävän suurta vääryyttä ja virhettä, jos tuleekin jtn toista, yhtä halpaa, samantyyppistä viiniä tilalle!

Minä myönnän ihan suoraan että hinta edellä näitä tilauksia teen. Enkä kyllä usko että konjakkitilausta korvattaisiin ginillä tms.

Tilauksia lähtee meiltä ja naapurilta melkeinpä kuukausittain edelleen.

...

Miksi siis nähdä vaivaa ja valita itse juomat? Siis jos lähetetään jotain sinne päin.

Helpoin olisi, jos olisi vain joku Jokeripokeribox -rasti ruutuun ja antaa tulla mitä vaan alkoholia.

Vierailija
104/153 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin syy välttää näitä random nettikauppoja. Jos viinejä oikeasti varastoidaan laatikossa pihalla satamassa niin en tilaisi edes niitä kolmen euron kuraviinejä. Asiallinen toimittaja esim suoraan tilalta tilattuna hoitaa temperoidun logistiikkaketjun.

vai oikein temperoidun logistiikkaketjun. hah hah. ihan tavallisen virolaisen rekkakuskin lavalla ne kaikki viinit suomeen täristellään.

Tilasin Liettuasta. Pelkät Viron postiliput oli paketeissa eli uskoisin et samasta Viron varastosta lähtee useamman yhtiön tuotteet, tilaapa mistä vaan.

Vierailija
105/153 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän Alkostore24+Norrlog yhdistelmää, maksu PayPalin kautta molemmille. Toiminut luotettavasti ja luottokortin tietoja ei tarvitse luovuttaa.

Muistatko paljonko on ollut Norrlogin kautta kuljetus suunnilleen? Siis jos tilaa esim. yhden 12 pullon laatikon. Ensi keväänä pitäisi järjestää ainakin yhdet juhlat köyhänä opiskelijana, ja jos edes juomat saisi tavallista halvemmalla niin olisi sekin jo säästö. Mutta pitäähän se laatu testata tietysti ajoissa ennen kuin kehtaa vieraille mitään tarjota. ;)

Vierailija
106/153 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi olen kohtuukäyttäjä, niin voin ostaa alkoholin suomesta.

Tää on ehkä väsähtänein kommentti ikinä. Hintavertailu kannattaa, oli tuote mikä tahansa. Vai ostatko kaiken vaan jostain hintoja katsomatta?

Vierailija
107/153 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän Alkostore24+Norrlog yhdistelmää, maksu PayPalin kautta molemmille. Toiminut luotettavasti ja luottokortin tietoja ei tarvitse luovuttaa.

Muistatko paljonko on ollut Norrlogin kautta kuljetus suunnilleen? Siis jos tilaa esim. yhden 12 pullon laatikon. Ensi keväänä pitäisi järjestää ainakin yhdet juhlat köyhänä opiskelijana, ja jos edes juomat saisi tavallista halvemmalla niin olisi sekin jo säästö. Mutta pitäähän se laatu testata tietysti ajoissa ennen kuin kehtaa vieraille mitään tarjota. ;)

Eikö aika monessa paikassa rahti ole 29e / laatikko?

Laatikollinen = 12 pll viiniä tai 6 viinitonkkaa tai 3 x 24 tölkkiä olutta (.33 l).

Vierailija
108/153 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi onkin ehkä hyvä kombo, ettei tarttis luottokorttitietoja antaa.

Vierailija
109/153 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta alkusta mitään , järjettömät hinnat. Tilaan ja ostan reissuilta.

Vierailija
110/153 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onneksi olen kohtuukäyttäjä, niin voin ostaa alkoholin suomesta.

Sun on pakko olla? Muuten räyhäät ja nuijit puolisoa?

"Kohtuukäyttäjäksi" tittelöitynyt on jo usein lähes tai deekiskamaa.

Vierailija
111/153 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkossa ei taida noin halpoja viinejä olla ollenkaan. 

Keski-Euroopassa tavalliset viinit maksavat sen 2-3e/pullo.

Samat viinit maksavat meillä 10-20e/pullo.

No täällä Tsekissä tavalliset pullot on 4-6 euroa kappale, toki niitä saa joka kaupasta ja kioskista ympäri vuorokauden. 2-3 eurolla ei saa kuin bulgarialaista mehua...

Viimeksi kun kävin Espanjassa, halvimmat viinit maksoivat alle euron / pullo.

Viinin tuotanto saa rankkaa maataloustukea.

Vierailija
112/153 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista kyllä, nyt kun ei tee mieli lähteä minnekään viron hankintamatkalle.

Sitähän voisi naputella ihan koemielessä tuommoisen tilauksen.

Onko muilla kokemuksia asiasta?

Sääntö numero 1. Älä tilaa Juomavarasto -nimisestä firmasta.

Copy-pastaan tähän yhden Juomavaraston omilta nettisivuilta löytyvän asiakaskokemuksen, joka on samankaltainen kuin itsellä oli.

:

” Aika heikko suoritus

Kerro kuinka tilaaminen Juomavarastolta onnistui

Tilaaminen onnistui ja kaikki 24 viinipulloa tulivat perille ehjänä, mutta jos 12 pulloa 24:stä on aivan jotain muuta kuin tilasin niin ei voi antaa kovin korkeaa arvosanaa. Sama kun menisi Alkoon valitsemaan isosta valikoimasta paljon eri tuotteita ja lopulta puolet onkin jotain eri pulloja mitä piti olla. En tiedä päteekö sama viinoihin, että tilaat Jekkua niin saatkin Vodkaa?”

Juomavarasto pidättää näet oikeuden vaihtaa tuotteet toisiin, mitään kyselemättä tai ilmoittamatta. Tilaat siis vaikka Heineken -olutta kolme laatikkoa, maksat tyytyväisenä. Kun paketti tulee, onkin siellä Lasso Lageria. Pitäkää varanne!

Olen aikonut tehdä viinitilauksen. Etsin keskustelupalstoilta tietoa. Nyt tiedän yhden firman, josta en tilaa.

Vierailija
113/153 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatikollinen = 12 pll viiniä tai 6 viinitonkkaa tai 3 x 24 tölkkiä olutta (.33 l).

29€ /laatikko. Norrlog. Tuttavapiirissäni tilataan ennen kesää porukalla lavallinen juomia.

Itse tilaan 12 pullon laatikoita parin kuukauden välein. Viinipulloja ja sekalaisia väkeviä, säästö on kyllä näissä molemmissa hyvä.

Vierailija
114/153 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29€ /laatikko. Norrlog. Tuttavapiirissäni tilataan ennen kesää porukalla lavallinen juomia.

Itse tilaan 12 pullon laatikoita parin kuukauden välein. Viinipulloja ja sekalaisia väkeviä, säästö on kyllä näissä molemmissa hyvä.

Mitä käytännössä tarkoittaa lavallinen?

Vierailija
115/153 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 100 laatikollista olut/lonkero/siideri. N 1000€ plus rahti muistaakseni 300-400€. Noin suunnilleen.

Vierailija
116/153 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkerot tuli tiistaina Virosta. Tuli kuljetuksineen 30€/lava hintaa. Säästöä reilu 50%.

Vierailija
117/153 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lava=laatikko=24 kpl. Lavallinen=trukkilavallinen.

Vierailija
118/153 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 100 laatikollista olut/lonkero/siideri. N 1000€ plus rahti muistaakseni 300-400€. Noin suunnilleen.

Eli lavallinen = noin sata laatikkoa. HUH sitä määrää!

Rahti ei sen sijaa ole paha, vaikka olisi 400e. Ei ole kuin 4e yhtä laatikollista (24 tölkkiä) kohden.

Tosin pitäisi olla 5-10 hengen/perheen porukka tuollaisen luvallisen tilaamiseen. Minne ne säilöisi?

Vierailija
119/153 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lonkerot tuli tiistaina Virosta. Tuli kuljetuksineen 30€/lava hintaa. Säästöä reilu 50%.

Maksaako lonkerolaatikko muka 60e kaupassa? En siis todellakaan tiedä, koska juon vuodessa 1-2 tlk lonkeroa, yleensä kesällä, runsailla jäillä. Ne ostan ihan marketista.

Vierailija
120/153 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista kyllä, nyt kun ei tee mieli lähteä minnekään viron hankintamatkalle.

Sitähän voisi naputella ihan koemielessä tuommoisen tilauksen.

Onko muilla kokemuksia asiasta?

Sääntö numero 1. Älä tilaa Juomavarasto -nimisestä firmasta.

Tein Juomavarastolle reklamaation puuttuvista viineistä ja laitoin spostiin jopa skannatun rahtikirjan mukaan, jossa pakkaaja onjättänyt kaksi kohtaa rastittamatta.

Useampi sposti.

Nolla vastausta.

Sinnepä jäivät.

En todellakaan voi suositella Juomavaraston palveluja.