Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko sitten tilasin laatikollisen viiniä netistä:

Vierailija
23.11.2021 |

Tasan viikko sitten valitsin etelä-afrikkalaisia viinejä 12 pulloa nettikaupasta.
Eilen tuli jo postin viesti, että paketti on matkalla. Eli se on jo suomessa matkalla minulle.
Pullon hinta n3€ ja rahti/ pullo 2,33€.
En ole pitkään aikaan käynyt alkon valikoimia katsomassa, joten tiedä, minkälaisia punkkuja on saatavilla tuossa hintaluokassa. Tuskin kovinkaan montaa , tai hyvää.

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei

Vierailija
142/153 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tätä ketjua.

Viiniä oon helppo löytää ja vertailla, mutta mitä kuljetusyhtiötä suosittelette, kun tilaus pitäisi saada kotiovelle asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö niitä saa tilata? Eikö ne lopetettu?

Vierailija
144/153 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitä viininlipittäjiähän riittää. Omaa oksaansa sahaavat.

Vierailija
145/153 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös tässä keskustelussa se että paljonko te oikein juotte. Meneekö pullo viiniä päivässä kun sitä tarvitsee noin paljon? Minä toin kesäkuussa reissusta 14 pulloa viiniä, niitä on annettu lahjaksi 5 ja edelleen 6 jäljellä. Sitten jollakulla menee kymmeniä pulloja kuukaudessa. Kannattaa ehkä varailla aikaa a-klinikalle ja selvittää mistä se juomishimo tulee.

Vierailija
146/153 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiinnostaa myös tässä keskustelussa se että paljonko te oikein juotte. Meneekö pullo viiniä päivässä kun sitä tarvitsee noin paljon? Minä toin kesäkuussa reissusta 14 pulloa viiniä, niitä on annettu lahjaksi 5 ja edelleen 6 jäljellä. Sitten jollakulla menee kymmeniä pulloja kuukaudessa. Kannattaa ehkä varailla aikaa a-klinikalle ja selvittää mistä se juomishimo tulee.

Ihanaa moralisointia ja ylemmyydentunnetta sunnuntaiaamun ratoksi, vai mitä?

Minä nostin äsken tämän vanhan ketjun kysyäkseni kuljetuksista. En nimittäin pääse itse millekään kaupoille.

Sinun 14 viinipulloasi on tasan 14 pullollista viiniä ja ylipäätään alkoholia enemmän kuin minä olen ostanut saati juonut tai edes nähnyt vuosikausiin ihan vapaaehtoisesti, elämäntyylini vuoksi. Sinun kannattaa varailla aikaa jonnekin ammattiauttajalle ja selvittää, mistä tuo viinipullojen hamstraamisvaiva sinulle tulee.

Vierailija
147/153 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei varmasti ole lopetettu. Tilaukset lähtee ja tulee perille ihan samalla tavalla kuin aina ennekin. Ainakaan meilläpäin ei ole huomattu että olisi mitään lopetettu. Vapaa kaupankäynti, yhtenäinen EU, vapaa tavaran liikkuminen. Ihan aina.

Vierailija
148/153 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei varmasti ole lopetettu. Tilaukset lähtee ja tulee perille ihan samalla tavalla kuin aina ennekin. Ainakaan meilläpäin ei ole huomattu että olisi mitään lopetettu. Vapaa kaupankäynti, yhtenäinen EU, vapaa tavaran liikkuminen. Ihan aina.

Luulin ettei voi enää tilata ulkomailta kun nii sanoivat mediassa että jää tulliin.

Vierailija
149/153 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tilata mutta jos myyjä, joka toimittaa tuotteet Suomeen (valitsemallaan kuriirilla) ei ola maksanut Suomen valmisteveroja, ne täytyy sinun tai myyjän hoitaa.  Tätä tulli on tehostetusti tutkinut viime syksystä saakka.

Jos itse tilaat esim. Netprisistä, sivuillakin jo lukee, että sinun täytyy itse hoitaa kuljetusfirman kanssa tuonti. Tällöin teet etäoston ja olet itse velvollinen maksamaan sen valmisteveron.

https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/netista-tilaajalle/alkoholin-nettitil…

Vierailija
150/153 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ai noinko helposti sitä apua saa?! VAU

Vierailija
151/153 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisin tieto jäi kertomatta eli mitä viiniä tilasit. Kerropas niin katsotaan Vivinolla mitä kuraa sieltä on tulossa.

Vierailija
152/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Ulkoalko kirjoitti:

Tilatkaa toki ulkomailta.

Suomen alkosta ei kannata ostaa mitään.

Niin sikamainen on hinta ja vero täällä.

Suomessa on tosi kalliit viinit.

Suomessa on halvat viinit kalliita ja kalliit viinit halpoja.

Ensimmäinen Alkon hinnastosta vastaan tullut kallis viini oli Adrianna Vineyard River Stones Malbec 2017, hinta 125 euroa. Ensimmäisessä vastaan tulleessa viinin verkkokaupassa sen veroton hinta oli 249 ameriikan dollaria eli 218 euroa. Veroineen reilusti tuplat Alkon hinnasta.

Keskihintaiset viinit on parhaita ostoksia netin kautta tilattuna.

Joku Faustino I esimerkiksi maksaa netissä noin 14e pullo, A

Faustino on hyvä viini muuta suomessa kyllä jo kalliin puolella. Siksi tilaus saksalaisesta kaupasta.

Vierailija
153/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Luulin ettei voi enää tilata ulkomailta kun nii sanoivat mediassa että jää tulliin.-

No toki, kun kerran mediassa sanotaan että kaikki tilaukset jää tulliin?? Niin kyllähän se näin on.

Otin itse kuitenkin tietoisen , valtavan riskin ja jatkoin koko ajan tilausteni tekemistä. Vuodessa n 5-6 tilausta ja pakettitoimitusta teen. Mökkinaapurit nykyään myös.

Eipä oo jäänyt tulliin eikä mihinkään muuallekaan.