Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa kun työttömänä minulle sanotaan "sun pitää aloittaa pohjalta"?

Vierailija
23.08.2026 |

Tarkoittaako se esim jotain harjoittelujaksoa tai puhelinmyyntiä? Työttömänä ollut n. 3 vuotta ja tuo tuli kuultua sukulaisjuhlissa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on keljuillut sulle, ei tietenkään tartte aloittaa pohjalta.

Vierailija
2/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että et voi olettaa ensimmäisenä työpaikkana saavasi johtajan pestiä, jonka palkka on 6000€ kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkare haluaa, että töitä otetaan vastaan surkealla palkalla ja ikävillä ehdoilla.

Vierailija
4/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sun pitää ensin ryypätä itsesi katkokäveleväksi alkoholistiksi, ennen kuin voit aloittaa.

Vierailija
5/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että et voi olettaa ensimmäisenä työpaikkana saavasi johtajan pestiä, jonka palkka on 6000€ kuussa.

Kuka sanoi että Ap ei ole ollut töissä? 

Vierailija
6/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei voisi puhua aloittamisesta.

Vierailija
7/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä ja käynyt ammattikoulun

Vierailija
8/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, puhuuko sanoja omasta kokemuksestaan vai pelkästään ylemmyydentuntoisesti uskoen, ettei työttömyys voisi koskettaa häntä.

Vierailija
9/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkare haluaa, että töitä otetaan vastaan surkealla palkalla ja ikävillä ehdoilla.

... Etkä sieltä sen jälkeen nousisi kilpailemaan kokkareen asemasta laumahierarkiassa. 

Koko ajattelu on ylipäänsäkin jotain saaatanan amerikasta apinoitua jenkkipaskaa missä ne juuri uskovat tuohon lapselliseen self-made manien kulttuuriin. 

Vierailija
10/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä, puhuuko sanoja omasta kokemuksestaan vai pelkästään ylemmyydentuntoisesti uskoen, ettei työttömyys voisi koskettaa häntä.

Oli jo eläkkeellä oleva naisihminen joka tuon sanoi

Vierailija
11/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ooksä niinku muuten bottom?

Vierailija
12/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun niihin epäonnisiin, joka nuorena tosissaan uskoi, että aloittamalla ns. pohjalta, tekemällä niska limassa huonosti palkattuja hanttihoimmia, voin myöhemmin saavuttaa jotain parempaa. No, todellisuus on sitä, että kukaan rekrytoija ei ole paskan vertaa välittänyt mun hanttihommista. Hanttihommien tekeminen ei ole tuonut mulle uutta paremmin palkattua työtä. Nyt on työttömyyttä takana jo yli 10 vuotta, enkä usko tästä työllistyväni. Se, että rekrytoijat eivät usko minuun ei tarkoita sitä, ettenkö itse uskoisi itseeni. Pystyn ja kykenen kyllä tekemään töitä, mutta ulkopuoliset eivät halua minun tekevän töitä pitkään jatkuneen työttömyyden vuoksi.

Joka tapauksessa, hanttihommia ei ainakaan kannata tehdä siinä uskossa, että ne poikisivat myöhemmin parempia töitä, niin kun Juhana Vartiainen ja muut läskiset rahanahneet kokoomuspaskat väittävät.

Vierailija
13/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun niihin epäonnisiin, joka nuorena tosissaan uskoi, että aloittamalla ns. pohjalta, tekemällä niska limassa huonosti palkattuja hanttihoimmia, voin myöhemmin saavuttaa jotain parempaa. No, todellisuus on sitä, että kukaan rekrytoija ei ole paskan vertaa välittänyt mun hanttihommista. Hanttihommien tekeminen ei ole tuonut mulle uutta paremmin palkattua työtä. Nyt on työttömyyttä takana jo yli 10 vuotta, enkä usko tästä työllistyväni. Se, että rekrytoijat eivät usko minuun ei tarkoita sitä, ettenkö itse uskoisi itseeni. Pystyn ja kykenen kyllä tekemään töitä, mutta ulkopuoliset eivät halua minun tekevän töitä pitkään jatkuneen työttömyyden vuoksi.

Joka tapauksessa, hanttihommia ei ainakaan kannata tehdä siinä uskossa, että ne poikisivat myöhemmin parempia töitä, niin kun Juhana Vartiainen ja muut läskiset rahanahneet kokoomuspaskat väittävät.

Uskomusten mukaan, jos tekee hanttihommia on parempi mahdollisuus sitten työllistyä

Vierailija
14/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa ettet voi vaatia palkkaa vaan olla tosi tosi kiitollinen, jos joku huolii sinut palkattomana työntekijänä.

Yleensä pohjalta aloittava työtön pääsee tekemään hanttihommia, joissa ei opi mitään ja työsuoritus tulkitaan, että sinulla on erityisiä elämänhallinnan ongelmia. Kn on useissa eri työpaikoissa onnistunut saapumaan ajoissa työpaikalle ja pysymään koko päivän työpaikalla, niin ehkä niiden suositusten pääsee palkattomaksi työntekijäksi, jossa saa hyödyllistä työkokemusta. Toisin aina työttömän palkaton työsuoritus nollataan palkattoman arvoiseksi ja valitellaan työhön opastamiseen tuhlautuneesta ajastaja sekä työpanoksen ottajalle aiheutuneista kustannuksista. 

Vierailija
15/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä taas en johtajaksi alkaisi noin pienellä palkalla. Näin asiantuntijana kun palkkani on kovempi, eikä vastuu paina samalla tavalla. 

Vierailija
16/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomusten mukaan, jos tekee hanttihommia on parempi mahdollisuus sitten työllistyä

Hanttihommista on parempi työllistyä uusiin hanttihommiin, niin se oikeassa elämässä menee, yrittäminen, opiskelu ja suhteilla eteneminen alkaa olemaan nykypäivänä ainoa tie kovempiin tuloihin.

Vierailija
17/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niihin hanttihommiinkaan enää noin vain mennä, miten tuon termin sitten itsekukin tulkitsee. Todennäköisesti talossa on jo entuudestaan vähintään yksi, joka voi ne "hanttihommat" hoitaa päätyönsä ohessa tai välissä. Parhaassa tapauksessa kaksi senkin honman osaajaa, jotka helpottavat taakkaa. 

Vierailija
18/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voihan työttömällä olla vaikka mikä koulututs ja työkokemus, ollut vaikka 10 vuotta korkeassa johtotehtävässä?

Vierailija
19/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa small talkia, jota sukujuhlissa usein puhutaan. Viiden pennin viisauksia ihmisiltä, jotka itse työllistyneet kasarilla menemällä vain kysymään apulaisen töitä ja siitä edenneet firman johtopallille, ja luulevat saman toimivan nykypäivänä. Tai kunhan puhuvat lämpimikseen kakunsyönnin lomassa. Ei sen kummempaa. 

Vierailija
20/25 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei voisi puhua aloittamisesta.

Voipa, kun tuolla töiden aloittamisella tarkoitetaan tässä uutta aloitusta työttömyysjakson jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi