Pippa Laukalle sattui tyrmistyttävä tilanne kaupan kassalla – tylyttää myymälää suorasanaisesti
https://www.is.fi/viihde/art-2000008423950.html
Kyllä tämä nyt minusta Pipalle on nolompaa kun kaupalle. Vähän kun etkö tiedä kuka minä olen, eikä minua kohdella näin tyyppisesti, olkoonkin, että olisi ollut kaupan virhe, ei yksittäisen myyjän.
"– Ei pahoittelua, vaan tympeä toteamus: ’Ainiin näissä on tää häly’.
– Tässä vaiheessa vahva äititaustani tuli esille ja aloin opastamaan: ’Mitä unohtui?’ Sain kuin sainkin kaivettua pahoittelun."
Voi nolous. Että piti ihan pahoittelu kaivaa. Noinko huono on itsetunto.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Osuuskauppa S-ryhmä perustaa ns. itsepalvelukassoja joka paikkaan, koska osuustoimintaankaan ei kuulu enää vastuu työpaikoista tai alihankkijoiden pärjäämisestä.
Jos ostan kassalta vaikka yhden aletuotteen tai olutpullon, tarvitaan "itsepalvelu"kassalle se nainen, joka työllistää itsensä ns. sivustaseuraajana. Lisäksi kassat ovat logistisesti aivan surkeita. Joudut nostamaan tuotteita useita kertoja laukkuun saadaksesi.
Hälyttimiä vaatekaupoissa saa itse muistuttaa poistettavaksi, sen verran zombeja nuo kassat nykyisin ovat. Suomessa laitetaan hälyttimiä parin euron luutuihinkin. Onkohan tarpeellista?
Itse boikotoin noita itsepalvelukassoja olemalla käyttämättä niitä. Jonotan aina ihmiskassalle juuri siksi, että työpaikat säilyvät.
Joskus kyllä vaikka Bauhausissa korpeaa jonottaa sille ainoalle ihmiskassalle, mutta toisaalta eihän bauhausissa ole pakko käydä..
"Tyrmistyttävä" tilanne, ai kamala, miksi kaikkea pitää näin liioitella. Ihan täysin tavallinen kauppa tilanne kyseessä. Ei ollut myöskään nolo tilanne, nolon tästä teki Pipan tekemä postaus, nolon juurikin hänelle. Antaa myös ylimielisen kuvan tuo "Mitä unohtui?" sanominen. Kuka puhuttelee aikuista ihmistä nuin alentuvasti ja kuin lasta. Ei oikeuta tuollaista se vaikka myyjä ei nyt ollutkaan kaikkein kohtelian.
Vierailija kirjoitti:
Kun asiakas leimautuu muiden asiakkaiden silmissä perättömästi myymälävarkaaksi, niin kyllä todellakin on kaupan asia osoittaa, että virhe on kaupan, ei asiakkaan!
En mä ainakaan koe leimautuvani myymälävarkaaksi, jos hälytinportti syyttä pärähtää soimaan. Pippa nolosteli ihan turhaan ja varmaan valtavasta nolostelustaan johtuen veti kilaritkin. Niin, ja jos maksan itsepalvelukassalla vaatteita tai vastaavia, varmistan kyllä myyjältä, onko tuotteissa hälyjä. Mutta Pippa sai taas naamansa ja nimensä näkyviin, se tässä lienee tärkeintä.
Miten tämä Karen itse käyttäytyi tilanteessa?
Veikkaanpa että ei kovin mukavasti. Tottakai mukavalle asiakkaalle tulee myyjän suusta kiitokset ja anteeksipyynnöt kuin apteekin hyllyltä sen kummempia miettimättä ja hymyn kera. Jos tämä Pipana on siellä jotain riehunut niin ei ihmekään että ei kauheasti herättänyt myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluu pyytää anteeksi tuossa tilanteessa oli sitten Pipasta mitä mieltä tahansa.
ja ekaks olis voinut tarkistaa tuotteet ettei hälyttimiä ja sitten kaivella laukku
Miksi tällaisista pikkujutuista pitää nostaa tällainen haloo ja tapahtuma? Aika erikoista.
Mullakin on joskus käynyt samoin muistaakseni kirjaston kirjojen kohdalla, olin lainannut normaalisti, mutta jostain syystä ei ollut systeemi toiminut kunnolla ja siksi kirjaston portti piippasi.
"Tässä oli nyt joku vika, mene vaan" sanoi hymyilevä kirjastotäti.
"Juu ei se mitään" vastasin, heilautin kättäni ja jatkoin päivääni.
En päivittänyt someeni enkä riehunut.
Pippa väittää, että tilanne oli noloin hänelle. Ei ollut, vaan kassatyöntekijälle, jota rouva rupeaa ojentamaan ja kyykyttämään ”mikäs nyt unohtui” piikittelyllä. Ei kassatyöntekijälle tarvitse puhua, kuin lapselle. Varsinkaan, kun itse astelit sinne itsepalvelukassalle - siellä voi sattua vastaavia tilanteita. Kukaan ei tarkoituksella tai vahingossa unohtanut sitä hälytintä tuotteeseen, sillä hän omatoimisesti piippaili ne läpi eikä työntekijä metrien päästä pysty katseellaan skannailemaan usean asiakkaan jokaista tuotetta ehtiäkseen syöksyä ilmoittamaan asiasta. Se on totta, että asiakaspalvelutyössä pahoittelu ei maksa mitään. Mutta tuollainen ig-avautuminen ja vihjailu että pitäisi jotain leffalippuja/alekuponkeja saada tästä hyvästä, on naurettava
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaisista pikkujutuista pitää nostaa tällainen haloo ja tapahtuma? Aika erikoista.
Mullakin on joskus käynyt samoin muistaakseni kirjaston kirjojen kohdalla, olin lainannut normaalisti, mutta jostain syystä ei ollut systeemi toiminut kunnolla ja siksi kirjaston portti piippasi.
Niin, kun olet tuntematon. Pipasta olisi kohta kirjoitettu kuinka se yritti varastaa mopin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluu pyytää anteeksi tuossa tilanteessa oli sitten Pipasta mitä mieltä tahansa.
ja ekaks olis voinut tarkistaa tuotteet ettei hälyttimiä ja sitten kaivella laukku
Ja mistäs myyjä voi tietää ettei niitä tuotteita ole siellä laukussa? Ei tässä oikeasti ole mitään noloa, loukkaavaa eikä epäselvää. Jos portit piippaavat, odotetaan myyjää. Myyjälle näytetään kassit ja pussit. Asia selviää, hei tässähän on hälytin. Hahhah, niinpä onkin. Asiakas jatkaa matkaa.
Ei someavautumista, ei leffalippuja hyvityksenä (siis oikeesti, LEFFALIPPUJA siitä että ITSE menee itsepalvelukassalle eikä tajua että tuotteessa on hälytin? voitte vaan kuvitella mikä määrä väkeä rupeaisi tahallaan piippaamaan porteilla leffalippuja saadakseen :D).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun olet tuntematon. Pipasta olisi kohta kirjoitettu kuinka se yritti varastaa mopin.
Kukaan ei noin kirjoittaisi. En edes tiedä kuka tämä on, nimi eikä kasvot sano yhtään mitään. Ei häntä siellä kaupassa kukaan muu tarkkaillut kuin hän itse - että huomaakohan nämä kaikki nyt mut.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on pippa laukka?
Kenen olisi tyhjällä kassalla pitänyt kertoa hänelle hälyttimestä, jota hän ei huomannut?
Tuo on moppi, ei luuttu. Luuttu onse riepu, joka tuohon kiinnitetään.
Kuvassa on moppivarsi, jonka levykehykseen kiinnitetään moppi tai siivouspyyhe, ei luuttu eikä riepu. -ammattisiivooja
Sitä se teettää kun syö liian vähän mättöruokaa ja nipottaa sokerista; kiukkua herää joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Minulla piippasi kerran portti jo kun kävelin kauppaan sisään. Hetken siinä ihmettelin, sitten tuli ystävällinen kassaneiti siihen että tutkitaanko miksi piippasi ettei ole sitten ongelmaa kaupasta poistuttaessa. Skannaili skannerillaan ja kävi ilmi että housuihini oli jäänyt johonkin lirpakkeeseen hälytin joka olisi pitänyt uutuuttaan leikata pois.
Ei tarvittu mitään sen kummempia paskahalvauksia tai anteeksipyytelyjä. Hyvä ja ystävällinen palvelu oli.
Jos olisit julkisuudenhenkilö ja ihmiset sinut tunnistaisivat, niin kyllä olisit postaamassa tapahtunutta. Tai kertoisit jossain haastattelussa ja vähintään kirjoittaisit siitä muistelmissa.
Eihän se myyjä voi muistaa tai tietää että jossain siivousmopissa voisi olla hälytin (kuka sellaista varastaa :D, no.. tiedätte kai ketkä) ja lisäksi heillä saattaa olla ohjeistus, että jos hälytin piippaa niin reput pitää tarkistaa kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei noin kirjoittaisi. En edes tiedä kuka tämä on, nimi eikä kasvot sano yhtään mitään. Ei häntä siellä kaupassa kukaan muu tarkkaillut kuin hän itse - että huomaakohan nämä kaikki nyt mut.
Suomalainen, se tuntematonkin, ajattelee, että näkeeköhän nämä kaikki nyt minut.
Huvittu kyllä tuo 50€ lahjakortti :D Pipalla nähtävästi kallis maku ja rahaa kuin roskaa
Vierailija kirjoitti:
Sitä se teettää kun syö liian vähän mättöruokaa ja nipottaa sokerista; kiukkua herää joka asiasta
Tuossa tilanteessa kiukku tulee siitä harmituksesta kun ei ole huomannut hälytintä.
Vaikuttaa eniten siltä, ettei kummallakaan osapuolella ollut paras päivä. Ei mennyt kohtaaminen kuin Strömsössä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittu 8kyllä tuo 50€ lahjakortti :D Pipalla nähtävästi kallis maku ja rahaa kuin roskaa
Niinhän rikkailla on. Tavallinen tallaaja ehdottaisi heijastinta.
Osuuskauppa S-ryhmä perustaa ns. itsepalvelukassoja joka paikkaan, koska osuustoimintaankaan ei kuulu enää vastuu työpaikoista tai alihankkijoiden pärjäämisestä.
Jos ostan kassalta vaikka yhden aletuotteen tai olutpullon, tarvitaan "itsepalvelu"kassalle se nainen, joka työllistää itsensä ns. sivustaseuraajana. Lisäksi kassat ovat logistisesti aivan surkeita. Joudut nostamaan tuotteita useita kertoja laukkuun saadaksesi.
Hälyttimiä vaatekaupoissa saa itse muistuttaa poistettavaksi, sen verran zombeja nuo kassat nykyisin ovat. Suomessa laitetaan hälyttimiä parin euron luutuihinkin. Onkohan tarpeellista?