Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pippa Laukalle sattui tyrmistyttävä tilanne kaupan kassalla – tylyttää myymälää suorasanaisesti

Vierailija
23.11.2021 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000008423950.html

Kyllä tämä nyt minusta Pipalle on nolompaa kun kaupalle. Vähän kun etkö tiedä kuka minä olen, eikä minua kohdella näin tyyppisesti, olkoonkin, että olisi ollut kaupan virhe, ei yksittäisen myyjän.

"– Ei pahoittelua, vaan tympeä toteamus: ’Ainiin näissä on tää häly’.

– Tässä vaiheessa vahva äititaustani tuli esille ja aloin opastamaan: ’Mitä unohtui?’ Sain kuin sainkin kaivettua pahoittelun."

Voi nolous. Että piti ihan pahoittelu kaivaa. Noinko huono on itsetunto.

Kommentit (264)

Vierailija
121/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asiakas leimautuu muiden asiakkaiden silmissä perättömästi myymälävarkaaksi, niin kyllä todellakin on kaupan asia osoittaa, että virhe on kaupan, ei asiakkaan!

Kaupan pitäisi antaa työntekijälle varoitus, koska eivät voi irtisanoa tuollaisesta. Kyykyttää voivat antamalla surkeita työvuoroja.

Vierailija
122/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipalla lähti nyt kyllä todella Laukalle.

Pitäisi vaan suunsa kiinni ja olisi hiljaa, mutta ei, pitää päästä esiin tässäkin. 

Jos Pippa olisi edes hiukan asiallinen ja hyvä käytöksinen, hän olisi ihan itse ottanut ostamansa tavarat esiin, jolloin myyjä olisi voinut tarkistaa tuotteet ilman Pipan performanssia.   Oliko liikaa vaadittu?   Eikö äly hälyttänyt täysin Laukalle lähteneellä "hei, mää on TV-täht!"-tyypiltä.

Pippa voisi nyt pyytää anteeksi myyjältä ja opastaa kaikkia muita parempaan käytökseen.

Kertoa, että vastaavassa tapauksessa aivan vapaaehtoisesti itse kaivetaan tavarat sieltä repusta näytille ja homma sujuu kaikkien kannalta paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uutinen oli nolo. Twiitti oli ihan normipätemistä, ei uutisen arvoinen.

Vierailija
124/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaika on kyllä ällöttävää. Ihan normaaleista arkielämän kommelluksista ja sattumuksista tulee some-shokkivau, ällistys ja tyrmistys ja seuraajilta tietty jaxuhalit ja tykkäykset.

Aiheeton epäily varkaudesta on kyllä jotain muuta kuin kommellus ja ehdottomasti anteeksipyynnön paikka.

Vierailija
125/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipalla lähti nyt kyllä todella Laukalle.

Pitäisi vaan suunsa kiinni ja olisi hiljaa, mutta ei, pitää päästä esiin tässäkin. 

Jos Pippa olisi edes hiukan asiallinen ja hyvä käytöksinen, hän olisi ihan itse ottanut ostamansa tavarat esiin, jolloin myyjä olisi voinut tarkistaa tuotteet ilman Pipan performanssia.   Oliko liikaa vaadittu?   Eikö äly hälyttänyt täysin Laukalle lähteneellä "hei, mää on TV-täht!"-tyypiltä.

Pippa voisi nyt pyytää anteeksi myyjältä ja opastaa kaikkia muita parempaan käytökseen.

Kertoa, että vastaavassa tapauksessa aivan vapaaehtoisesti itse kaivetaan tavarat sieltä repusta näytille ja homma sujuu kaikkien kannalta paremmin.

Häh!? Siis sinusta aiheeton varkaaksi leimaaminen on ihan ok ja asiakkaan täytyy vain olla kiitollinen siitä?

Vierailija
126/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus!

Kun et ole varastanut, sinun ei tarvitse ruveta juttusille henkilökunnan kanssa jos et ole juttutuulella.

Et edes pamppupojan, riippumatta huutavasta hälyttimestä.

Voit kävellä vapaasti ulos.

Et voi.

Vierailija
127/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin kummallista, miten jotkut ihmiset hermostuvat pienimmistäkin jutuista, ja ottavat ne niin hemmetin henkilökohtaisesti? Puhumattakaan, että ryhtyvät heti maalittamaan niitä, jotka vähän ajattelemattaan kolhaisevat sitä heidän egonsa kiiltävää pintaa?

Vierailija
128/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskikö myyjälle "star struck" ja oli vahingossa liiankin rento, kun oli oikeasti ihan paniikissa? Löytyykö Laukalla armoa sellaiselle käyttäytymiselle?

Vierailija
129/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyyntö on aina paikallaan tällaisissa tilanteissa.

Mutta, jos vaaditaan parempaa palvelua, on osattava myös kiittää sellaista saadessaan. Se tuntuu asiakkailta useimmiten unohtuvan.

Vierailija
130/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin! Nyt kaikki kilvan ITSEpalvelukassoille jättämään hälyttimet paikalleen ja jälkikäteen vaatimaan ASIAKASpalvelua JA LEFFALIPPUA TAI 50€ LAHJAKORTTIA hyvitykseksi omasta mokasta! Vieläkään en ymmärrä, miksi olisi pitänyt pahoitella? Jos myyjä jättää hälyn, toki, mutta mitä tuossa tilanteessa? Pahoittelut, kun et itse huomannut hälytintä? Pahoittelut, että hälyporttimme toimivat niinkuin niiden kuuluukin? Uskomatonta, Pippa, jos jonkun olisi pitänyt pahoitella niin sinun itsesi, kun aiheutit aiheettoman hälytyksen omalla töpeksinnälläsi

Jos on hälyttimellinen tavara, niin siitä pitää lukijalaitteen antaa kehoitus kutsua henkilökunta paikalle poistamaan hälytin. Miten asiakas sen voisi itse poistaa? Ei voi olla niin, että laite hyväksyy ostoksen ja maksun jälkeen hälytin huutaa. Ja kyllä, hyvään palveluun kuuluu pahoittelu aiheettomasta hälytyksestä.

Vierailija
131/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vakavasti yhtään ihmistä jonka nimi on Pippa.

Vierailija
132/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se nainen, joka ohjelmassaan arvostelee lihavien ruokatottumuksia sekä patistaa laihduttamaan?

Vierailija
133/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu pyytää anteeksi tuossa tilanteessa oli sitten Pipasta mitä mieltä tahansa.

Juuri näin! Myyjälle nyt tuosta puhuttelu! Aina pyydetään anteeksi jos virhe tehdään, ihan aina! Jos halutaan säilyttää hyvä maine kauppana ja myyjänä. Kun varashälytin soi, kaikki kääntyy katsomaan ja jollei erikseen kuuluteta että väärä hälytys, typerät ihmiset ajattelee heti varkaaksi, vaikka päästettäisiinkin menemään ilman vartijan tai poliisin tuloa.

Vierailija
134/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa Pippa puhuu. Nykynuoret harvoin osaa enää teititellä ja pahoitella saati sanoa hei/päivää eikä moi, tai kiitos ja ole hyvä. Kaksikymppiset moikkailee vanhuksia päivää ja hei sijasta. Pitäisi tapoja kotona opettaa kyllä.

Näinkin saattaa olla. Mutta en lähtisi laittamaan 'nykyajan nuoria' noin voimakkaasti yhdeksi ryhmäksi. Olen 77-vuotias kävelysauvoje

a käyttävä nainen. Hyvin usein nuoret antavat minulle etusijan esim. bussiin noustessa, jostain ovesta läpikulkiessa jne. Kiitän aina kohteliaasti. Se näyttää unohtuvan vanhemmilta ihmisiltä usein.

Vierailija
135/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalaite voisi ilmoittaa siitä, että tuotteessa on mahdollisesti hälytin, ja hoitaa automaattisesti itsepalvelukassoja valvovan myyjän kutsumisen paikalle.

Tämä tietenkin vaatisi sitä että kassajärjestelmään olisi toteutettu tuollainen ominaisuus, ja että järjestelmään olisi syötetty tiedot siitä mitkä tuotteet sisältävät hälyttimiä. Lienee liikaa vaadittu, että kaupan alalla mietittäisiin tälläisiä asioita.

Lienee liikaa vaadittu, että asiakas käyttäisi omia aivojaan?

Vierailija
136/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen ihminen ei olisi ollut tuosta moksiskaan.

Onko pippa joskus jääny kiinni myymälävarkaudesta?

Vierailija
137/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa Pippa puhuu. Nykynuoret harvoin osaa enää teititellä ja pahoitella saati sanoa hei/päivää eikä moi, tai kiitos ja ole hyvä. Kaksikymppiset moikkailee vanhuksia päivää ja hei sijasta. Pitäisi tapoja kotona opettaa kyllä.

Näinkin saattaa olla. Mutta en lähtisi laittamaan 'nykyajan nuoria' noin voimakkaasti yhdeksi ryhmäksi. Olen 77-vuotias kävelysauvoje

a käyttävä nainen. Hyvin usein nuoret antavat minulle etusijan esim. bussiin noustessa, jostain ovesta läpikulkiessa jne. Kiitän aina kohteliaasti. Se näyttää unohtuvan vanhemmilta ihmisiltä usein.

Mua myös ärsyttää tämä "nykynuorten" lokeroiminen huonosti käyttäytyviksi.

Nuorison käytös on kuulkaa nyt paljon, paljon parempaa ja kohteliaampaa kuin tämän sedän nuoruudessa ysikytluvulla, ovat meihin verrattuna kohteliaita ja sosiaalisia. Tuon tämän mielelläni esiin aina, kun nuorisoa mollataan.

Vierailija
138/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hälyttimethän eivät ammatti- ja taparikollisia estä varastamasta mutta kiusaavat kyllä usein tavallisia kaupassa kävijöitä.

Jos kassa saa sen hälyn sekunnissa irti, samassa ajassa sen saa irti se atarikin.

Jossain vaiheessa oli se ongelma että jos osti jonkin tuotteen jossa oli vähänkin sähköjohtoa kiepillä (jatkojohto tai muuta sähköjohtoa jne.) niin hälytinportit huusivat joka kaupassa missä kävi, koska se tuotteissa oleva hälytinkin oli induktori eli kela, kuten rullalla oleva sähköjohtokin on. Vaikka sen jatkojohdon ja hälyttimen induktanssit olivat ihan eri fyysistä kokoluokkaa, huonosti toteutettu hälytin huusi kunhan vain jonkin induktanssin tai sen monikerran havaitsi.

Hölmöä.

Vierailija
139/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, hälytys soi ja ihmiset katsoo, ne varmaan ajattelee musta vaikka mitä...

Ei, ketään ei kiinnosta Pippa. Eiköhän joka ikinen ihminen tajunnut että kyseessä on väärä hälytys. Tai oikeastaan kovin moni ei varmaan ajatellut asiaa suuntaan jos toiseen, jatkoi vaan omien asioiden toimittamista.

Nyt sitä itsetuntoa kehiin.

Vierailija
140/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei todellakaan kiinnosta. Monta kertaa päivässä tapahtuu marketeissa ja jos sinne itsepalvelukassalle mene, pitää pitää ne omatkin silmät auki. Kukaan ei nykypäivänä pidä varkaana vaan ensi olettamus on, että johonkin tuotteeseen on jäänyt häly. Voi hyvää päivää nyt. Että piti oikeen kaivella anteeksipyyntö ja että 50 % alennuslappunen olis tuonu hyvän mielen rouva lääkärille. 😅😅😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi