Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta tapaamani mies teki yhdyssanavirheen viestissään -- ei kiinnosta enää

Vierailija
14.02.2015 |

En voi tälle mitään, mutta oikeinkirjoitusvirheet ovat minulle aivan totaalinen turn off. Eri asia jonkin vaikean sanan kohdalla, mutta jos kirjoittaa erikseen ''viikonloppu suunnitelmat'', en kykene kiinnostumaan. 

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ÄO on laskenut ja ehkä tämän voi linkittää myös kielioppivirheisiin. Aikoinaan sanottiin, että yhdyssanavirheet voivat kieliä kyvyttömyydestä ymmärtää kokonaisuuksia. Sitten vain pitäisi erottaa toisistaan puhtaasti kiireessä tehdyt virheet systemaattisista virheistä. DDD Englannin kieli sotkee myös ja se, että yhä useammalle suomi ei ole äidinkieli, joten sitä ei osata sujuvasti.

Mutta tyyppi, joka kirjoittaa kerros talo tai kieli taito...taitaisin minäkin jättää väliin.

Vierailija
62/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:26"]Enemmän ne sana valinnat vaikuttavat. Etsit varmasti koulutettua etkä jotain perus duunaria. Siihen riittää kun laittaa viestit google translateen, ehdottaa korjauksia.
[/quote] No huh mitä tekstiä. Heti meni halut ;P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:00"]

Minäkin ajattelin noin, kunnes tutustuin muihin kuin kielten alojen yliopisto-opiskelijoihin. Lue oikeastaan minkä tahansa muun alan gradu ja suhtautuminen pehmenee. Lääkis on pahin. Tekstin perusteella moni on jäänyt ekalla luokalleen koko koulu-uransa.

[/quote]

sinä taisit tokalle päästä.

Vierailija
64/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi aly puhelin english sanastolla. Nyt alko pelottaa et mita sit ku mulle tulee tollanen nainen vastaan Tinder. Next.

Vierailija
65/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:40"]

Miksei ap vain hyväksy miestä vikoineen ja parisuhteessa hoitaisi kirjoittamiset itse?

[/quote]

No kun ne kirjoittamisen viat ei tule yksin vaan tyhmyyden kylkiäisinä. 

Vierailija
66/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:51"]

Uusi aly puhelin english sanastolla. Nyt alko pelottaa et mita sit ku mulle tulee tollanen nainen vastaan Tinder. Next.

[/quote]

Ei tarvitse pelätä, en todellakaan käytä Tinderiä. :D

Vierailija
67/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:42"]

Myönnän nyt tässä vaiheessa, että olen tehnyt keskustelun pilke silmäkulmassa ja olen kärjistänyt ja provonnut tahallaan (yhdyssanavirheiden bongaukset ym.). Viestittelen muuten edelleen tämän nuorukaisen kanssa. Olen kuitenkin oikeasti sitä mieltä, että huono kirjoitustaito on luotaantyöntävää, mutta en minä niin ehdoton ole kuin annoin ymmärtää. ;)

Ap

[/quote]

Nuorukaisen? Paljonko sulla itselläsi olikaan ikää?

Vierailija
68/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin lainaus ei jostain syystä toimi nyt.

Mitä vikaa nuorukaisessa? Inhoan sanaa jätkä ja välttelen sitä parhaani mukaan. Poika taas kuulostaa... no, aivan pikkupojalta. Mieskin on vähän liioittelua kun alle parikymppisistä kyse (kyllä, käytin miestä silti otsikossa). Eipä jää paljoa vaihtoehtoja, mielestäni nuorukainen on ihan hyvä ilmaus. :)

Vierailija
69/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:57"]

Mitä vikaa nuorukaisessa? Inhoan sanaa jätkä ja välttelen sitä parhaani mukaan. Poika taas kuulostaa... no, aivan pikkupojalta. Mieskin on vähän liioittelua kun alle parikymppisistä kyse (kyllä, käytin miestä silti otsikossa). Eipä jää paljoa vaihtoehtoja, mielestäni nuorukainen on ihan hyvä ilmaus. :)

[/quote]

Lyhyemminkin olisit voinut vastata, mutta selkis. 

Nuorukaisesta tulee mieleen, että puhuja itse on paljon vanhempi.

Vierailija
70/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstareissa saatan tahallaan pätkäistä pitkiä yhdyssanoja. Muuten ei tiedä miksi sanaksi älypuhelimen oikolukuautomaatti sen viime hetkellä vahingossa muuttaa. Ja sitten ärsyttää pyyhkiä ja aloittaa alusta vääntäminen. Niin, että siksi kyllä menee pidempään kirjoittaa oikein.
T. Tohtori

Vierailija
71/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:57"]

[/quote]

Lyhyemminkin olisit voinut vastata, mutta selkis. 

Nuorukaisesta tulee mieleen, että puhuja itse on paljon vanhempi.

[/quote]

Tuo on ihan totta kun alkoi ''makustella'' (luoja tuo on kamala sana!) tarkemmin. Kai sitä jotenkin ajatteli, että porukka palstalla on keskimäärin vanhempaa, joten sanaa olisi okei käyttää, mutta näköjään pisti silmään silti. Älkää huoliko, en ole mikään puuma. :D

Vierailija
72/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:00"]

Muista vaan, että vika ei ole miehessä, vaan sinussa. Esim. lukihäiriöihin liittyy kirjoitusvirheet, eikä sillä ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa!! Enkä muutenkaan ymmärrä nipottamista tuollaisesta, mä ainakin kirjoitan viestit puolihuolimattomasti. Toivottavasti löydät kaltaisesi.

[/quote]

Tiedän, siksi sanoinkin kirjoitustaidon korreloivan usein älykkyyden kanssa, en aina. En käsitä, miksi täytyy kirjoittaa tahallaan väärin, mikäli osaa oikeaoppisen version. Ei sen pitäisi viedä yhtään enempää aikaa.
[/quote]

No esim. Samsung puhelimella kirjoittaessa välimerkkien käyttö ja ääkköset vie aikaa sillä ovat toisten merkkiyhdistelmien takana. Itse olen kyllä tietoinen kieliopista, mutten jaksa sitä aina noudattaa, koska en jaksa odottaa sitä sekunttia tai kahta, että näppäin jaksaa aukaista alivalikon. Piste taitaa olla ainoa joka on suoraan käytettävissä. Tähän viestiin laitoin pilkutkin ihan sinun mieliksi ;)

Mutta juu, tuossa pohdin, että toisen roska on toisen aarre. Eli jatka samaa rataa niin teet monen tytöt onnelliseksi ihanasta siipastaan. Itse vaan jäät ilman ;)

Mun mies on muuten tooosi älykäs. Puhuu monia kieliä, on matemaattisesti tosi lahjakas, osaa rakennella esim. robotteja, niiden mekanismit sekä koodata "älyn" sun muuta. Hänen kielen raiskauksensa on aivan kammottavaa. Tekstarit ja meilit... Ei kaikkia kiinnosta antaa tyylipuhdasta imagoa.

Vierailija
73/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimissa täytyy,joskus kirjoittaa väärin, kun ne ei tunne sanoja.

Vierailija
74/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kännyt muuten korjaa oikein kirjoitetut yhdyssanat erikseen. Se se vasta ärsyttävää onkin! 

Vierailija
75/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:55"]

En voi tälle mitään, mutta oikeinkirjoitusvirheet ovat minulle aivan totaalinen turn off. Eri asia jonkin vaikean sanan kohdalla, mutta jos kirjoittaa erikseen ''viikonloppu suunnitelmat'', en kykene kiinnostumaan. 

[/quote]

Hylkäätkö ihmisen jos hänellä on esim. lukihäiriö? Pääasia että pystytte kommunikoimaan.

Vierailija
76/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kein.

Vierailija
77/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oii vaikeuksia, kun mies teki ja tekee paitsi yhdyssanavirheitä, niin myös kirjoittaa enään, niimpä, onx ja eix. Siis 40+ mies. 

Onneksi, onneksi, onneksi en heivannut häntä siitä hyvästä....hän on muilta osin kaikki, mitä nainen vain toivoa voi.

Vierailija
78/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikkosi ja kun huomasin, että käytit ajatusviivana kahta peräkkäistä väliviivaa (--), en voi keskustella noin tyhmän kirjoittajan kanssa ko. aiheesta. Se olisi absurdia, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.

T. Amisduunari

Vierailija
79/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:58"]

Ei sinun kaltaista nipoa toivo kenellekään!

[/quote]

Oivoi. Mielestäni kirjoitustaito on hämmästyttävän usein yhteydessä ajatteluun, enkä halua tyhmää miestä.

[/quote]No mutta tuohan on vaan hyvä sinulle. Kirjoittelet miehen kanssa ja tiedät onko hän sinua varten vai ei. Helppoa!

Vierailija
80/105 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni oli äidin kielen opettaja, jonka veren kirjoitus virheet saivat kiehumaan. Sama tiukka pipoisuus näkyi myös muussa elämässä. Ei myöntänyt koskaan olevansa väärässä. Ei suvainnut että minä olin eri mieltä hänen kanssaan. Sängyssäkin hän oli kylmä ja estynyt eikä halunnut koskaan kokeilla mitään muuta kuin lähetys-saarnaajaa. Tylsä ja pinnallinen ihminen. Onneksi erosimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän