Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta tapaamani mies teki yhdyssanavirheen viestissään -- ei kiinnosta enää

Vierailija
14.02.2015 |

En voi tälle mitään, mutta oikeinkirjoitusvirheet ovat minulle aivan totaalinen turn off. Eri asia jonkin vaikean sanan kohdalla, mutta jos kirjoittaa erikseen ''viikonloppu suunnitelmat'', en kykene kiinnostumaan. 

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän niin, että nämä äidinkielet, ruotsin osaamiset ja muut ovat vähän sellaista keskivertoälyisten, mutta itseään tärkeänä pitävien täti-ihmisten marttanäpertelyä, jolla ei ole hirveästi tekemistä älykkyyden kanssa. Luonnontieteet liian haastaviksi kokevat maikkamaijat kohottavat itsetuntoaan pääsemällä huomauttamaan jostakin kirjoitusvirheestä, joilla on kuitenkin loppujen lopuksi varsin vähän merkitystä yhteiskunnan toimimisen kannalta.

Toki erityisen huono kirjoittaminen voi heijastella myös matalaa älykkyyttä, mutta muutamat virheet eivät ole ristiriidassa korkean älykkyyden kanssa.

-Mies 29v-

Vierailija
42/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:12"]

ap onkin teini,. ja sen kyllä huomaa. juuri tämän kaltainen mustavalkoinen ajattelu on niin tyypillistä tuon ikäisille.

[/quote]

Mitäs minä olen niin kovin mustavalkoisesti ajatellut? Miksi otatte kärjistykseni aivan kirjaimellisesti? En ole missään vaiheessa sanonut esimerkiksi niin, että huonosti kirjoittava ei voi olla fiksu. Kyse on nyt minusta, minua ei kiinnosta huonosti kirjoittava henkilö. Hän ei edusta minulle sellaista fiksuutta, jota arvostan.

Tämänkaltainen tulee yhteen.

Ap

[/quote]

Tämän kaltainen voidaan kirjoittaa myös erikseen. Kielipoliisin lopputentti suorittamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Sen voi kirjoittaa myös erikseen.

Vierailija
44/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:23"]Itse olen välillä sanasokea kun kirjoitan samalla kun teen tuhat muutakin asiaa. Hyvä kielenkäyttö kertoo kuitenkin ihmisen loogisesta ajattelusta.
[/quote]
Olen lukihäiriöinen insinööri (eli sun tavalla myös sanasokea). Joitain logiikkoja kuitenkin osaan, koska onnistuin valmistumaan. Ne logiikat ei vaan satu olemaan kielellisiä...

Vierailija
45/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:58"] Ei sinun kaltaista nipoa toivo kenellekään! [/quote]   Oivoi. Mielestäni kirjoitustaito on hämmästyttävän usein yhteydessä ajatteluun, enkä halua tyhmää miestä. [/quote] Niin, oletko itse koskaan kuullut luki-häiriöstä? Teet ITSESTÄSI tyhmän, jos luulet, että kirjoitustaito korreloi älykkyyteen. Lukihäiriöllä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.

[/quote]

Jos ap:n nettikaverilla oli lukihäiriö, se kyllä näkyisi jollain muulla tavoin kuin yhtenä yhdyssanavirheenä. 

[/quote]

Ei ollut nettikaveri vaan tuore baarituttavuus. Yhdyssanavirheiden lisäksi kummallisia lauserakenteita ja liiallista hymiöiden käyttöä. Ärsyttää. 

Vierailija
46/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:23"]Itse olen välillä sanasokea kun kirjoitan samalla kun teen tuhat muutakin asiaa. Hyvä kielenkäyttö kertoo kuitenkin ihmisen loogisesta ajattelusta.
[/quote]
Olen lukihäiriöinen insinööri (eli sun tavalla myös sanasokea). Joitain logiikkoja kuitenkin osaan, koska onnistuin valmistumaan. Ne logiikat ei vaan satu olemaan kielellisiä...
[/quote] Mä tykkään insinööreistä!

Vierailija
47/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanavirhe, tuo elämän suola ja pippuri. Ei tarvitse ap.n etsiä itselle miestä, kun voi etsiä yhdyssanavirheitä. Hyvä, hyvä!

Vierailija
48/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI, enkä osaa kirjoittaa hyvin. Onneksi AP kertoi minulle, kuinka tyhmä olen ;D

Vierailija
49/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolme kuukautta seurustellut todella ihanan miehen kanssa, kunnes tajusin, että hän käy PASKALLA! Siihen loppui seurustelu, argh...

Vierailija
50/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:35"]

Olen DI, enkä osaa kirjoittaa hyvin. Onneksi AP kertoi minulle, kuinka tyhmä olen ;D

[/quote]

Voin kouluttaa sinut suomen kielen mestariksi. ;)

Vierailija
51/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:58"] Ei sinun kaltaista nipoa toivo kenellekään! [/quote]   Oivoi. Mielestäni kirjoitustaito on hämmästyttävän usein yhteydessä ajatteluun, enkä halua tyhmää miestä. [/quote] Niin, oletko itse koskaan kuullut luki-häiriöstä? Teet ITSESTÄSI tyhmän, jos luulet, että kirjoitustaito korreloi älykkyyteen. Lukihäiriöllä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.

[/quote]

Ap mainitsi yhdyssanat, mutta kyllähän nyt esim. parin rivin tekstistä voi päätellä muutenkin aika paljon ajattelun tasosta, vaikkei siinä olisi yhtään ns. puhdasoppista kielivirhettä. Esim tämä sun kommenttisi on valaiseva esimerkki siitä, että ajattelukykyistä seuraa etsivä tuskin haluaisi jatkaa tutustumista.

Vierailija
52/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:12"]

ap onkin teini,. ja sen kyllä huomaa. juuri tämän kaltainen mustavalkoinen ajattelu on niin tyypillistä tuon ikäisille.

[/quote]

Mitäs minä olen niin kovin mustavalkoisesti ajatellut? Miksi otatte kärjistykseni aivan kirjaimellisesti? En ole missään vaiheessa sanonut esimerkiksi niin, että huonosti kirjoittava ei voi olla fiksu. Kyse on nyt minusta, minua ei kiinnosta huonosti kirjoittava henkilö. Hän ei edusta minulle sellaista fiksuutta, jota arvostan.

Ap

[/quote]

Olet kyllä jotenkin suloinen ehdottomuudessasi

Anna nyt vähän armoo kuitenkin... :D 

minäkin oon kirjoittanut aikanaan L:n äidinkielestä :D En osannut yhdyssanoja täydellisesti silloin, eikä aika ole parantanut asiaa. Se ei kuitenkaan ole haitannut jatkossa opinnoissa eikä työelämässä. Bongaat varmaan myös epäselvästi kirjoitteuja kauppalappuja roskiksista ja julkaiset niitä facebookissa 

Vierailija
53/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?! Nyt meni yli hilseen:D

Vierailija
54/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap vain hyväksy miestä vikoineen ja parisuhteessa hoitaisi kirjoittamiset itse?

Vierailija
55/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:00"]

Minäkin ajattelin noin, kunnes tutustuin muihin kuin kielten alojen yliopisto-opiskelijoihin. Lue oikeastaan minkä tahansa muun alan gradu ja suhtautuminen pehmenee. Lääkis on pahin. Tekstin perusteella moni on jäänyt ekalla luokalleen koko koulu-uransa.

[/quote]

Olen lukiossa.

[/quote]

Pointtini olikin, että yhdyssanavirheet eivät millään tavalla korreloi älykkyyden kanssa. Minäkin lukiossa luulin niin.

[/quote]

Ja minun pointtini oli, että tällaiset kielen perusasiat opitaan yleensä jo peruskoulun ja lukion aikana - ennen yliopistoon menemistä. 

Tiedän kyllä, että älykkyyttä on monenlaista. Nämä lääkistyypit ovat ehkä keskimäärin enemmän matemaattisesti kuin kielellisesti lahjakkaita. 

[/quote]

Mistä sitten johtuu, että teoreettisen fysiikan ja matematiikan laitoksilla, joissa yleisesti katsotaan olevan eniten huippuälykkäitä opiskelijoita, ei juuri kukaan tee yhdyssanavirheitä?

Vierailija
56/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän nyt tässä vaiheessa, että olen tehnyt keskustelun pilke silmäkulmassa ja olen kärjistänyt ja provonnut tahallaan (yhdyssanavirheiden bongaukset ym.). Viestittelen muuten edelleen tämän nuorukaisen kanssa. Olen kuitenkin oikeasti sitä mieltä, että huono kirjoitustaito on luotaantyöntävää, mutta en minä niin ehdoton ole kuin annoin ymmärtää. ;)

Ap

Vierailija
57/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:42"]Myönnän nyt tässä vaiheessa, että olen tehnyt keskustelun pilke silmäkulmassa ja olen kärjistänyt ja provonnut tahallaan (yhdyssanavirheiden bongaukset ym.). Viestittelen muuten edelleen tämän nuorukaisen kanssa. Olen kuitenkin oikeasti sitä mieltä, että huono kirjoitustaito on luotaantyöntävää, mutta en minä niin ehdoton ole kuin annoin ymmärtää. ;)

Ap
[/quote]
Turha itkeä kun paska on jo housuissa

Vierailija
58/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:58"]

Ei sinun kaltaista nipoa toivo kenellekään!

[/quote]

Oivoi. Mielestäni kirjoitustaito on hämmästyttävän usein yhteydessä ajatteluun, enkä halua tyhmää miestä.
[/quote]

Niin, oletko itse koskaan kuullut luki-häiriöstä? Teet ITSESTÄSI tyhmän, jos luulet, että kirjoitustaito korreloi älykkyyteen. Lukihäiriöllä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.
[/quote]

Valitettavasti lukihäiriön näkee tekstistä muustakin, kuin yksittäisistä yhdyssanavirheistä.

Vierailija
59/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:12"]ap onkin teini,. ja sen kyllä huomaa. juuri tämän kaltainen mustavalkoinen ajattelu on niin tyypillistä tuon ikäisille. [/quote] No minä olen 42 ja olen samaa mieltä. Ehkä olen taantunut täti-ihminen. VLitettavasti se on turn off, niinkuin jollekin valkoiset sukat tms. Minäkin teen paljon näppäilyvirheitä, joita en jaksa korjata, mutta yhdyssanavirheet ovat eri asia.

[/quote]

Mä olen saman ikäinen ja tässä asiassa ei selvästikään ole pojasta polvi parantunut. Nykynuoret tekevät paljon enemmän kirjoitusvirheitä kuin ikätoverini, vaikka nuoremmat ovat koulutetumpia. Taitaa olla aika syyttää englannin vaikutusta, se opitaan nykyisin niin nuorena, ettei omankielinen kielitaju ehdi kehittyä tarpeeksi siitä riippumatta.

Vierailija
60/105 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:42"]Myönnän nyt tässä vaiheessa, että olen tehnyt keskustelun pilke silmäkulmassa ja olen kärjistänyt ja provonnut tahallaan (yhdyssanavirheiden bongaukset ym.). Viestittelen muuten edelleen tämän nuorukaisen kanssa. Olen kuitenkin oikeasti sitä mieltä, että huono kirjoitustaito on luotaantyöntävää, mutta en minä niin ehdoton ole kuin annoin ymmärtää. ;) Ap [/quote] Turha itkeä kun paska on jo housuissa

[/quote]

No selvennäpä nyt. Huono oikeinkirjoitus siis häiritsee minua oikeasti, enkä ole enää muutenkaan kiinnostunut tyypistä sillä tavalla, mutta viestittelemme edelleen, sillä hän on ihan mukava. Ei ole syytä itkuun? Keskustelussa kirjoittamani vastaa oikeaa ajatteluani, mutta en ole todellisuudessa niin ehdoton. Netissä on helppo purkaa turhautumistaan. Ja esimerkiksi nuo muiden yhdyssanavirheiden korjailut olivat provoilua, en minä oikeasti niin tee. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän