Vasta tapaamani mies teki yhdyssanavirheen viestissään -- ei kiinnosta enää
En voi tälle mitään, mutta oikeinkirjoitusvirheet ovat minulle aivan totaalinen turn off. Eri asia jonkin vaikean sanan kohdalla, mutta jos kirjoittaa erikseen ''viikonloppu suunnitelmat'', en kykene kiinnostumaan.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:05"]Minun exäni oli äidin kielen opettaja, jonka veren kirjoitus virheet saivat kiehumaan. Sama tiukka pipoisuus näkyi myös muussa elämässä. Ei myöntänyt koskaan olevansa väärässä. Ei suvainnut että minä olin eri mieltä hänen kanssaan. Sängyssäkin hän oli kylmä ja estynyt eikä halunnut koskaan kokeilla mitään muuta kuin lähetys-saarnaajaa. Tylsä ja pinnallinen ihminen. Onneksi erosimme.
[/quote]
Kirjoitus virheet, tiukka pipoisuus :D :D
Aika harva ei-ylioppilas osaa yhdyssanoja, ja joskus kirjoittelen itsekin mitä sattuu.
Tunnustaudun ap:n hengenheimolaiseksi. Itselleni miehen kiinnostavuuden välttämätön (joskaan ei yksinään vielä riittävä) edellytys on älykkyys.
Tavallisten yhdyssanojen kirjoittaminen väärin kielii älyn puutteesta, ja tavallisista yhdyssanoistahan ap juuri puhuu. Knopit ja erityisen vaikeat sanat ovat asia erikseen, mutta perusyhdyssanat älykäs ihminen oppii automaattisesti jo lehtiä ja kirjoja lukiessaan ja myös kirjoittaa ne oikein täysin automaattisesti.
Toki minuakaan ei millään tavoin häiritse, jos ystävä, sukulainen tai työkaveri ei hallitse oikeinkirjoitusta. mutta heidän kanssaan en harkitsekaan romanttista suhdetta. :)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:36"]
Tunnustaudun ap:n hengenheimolaiseksi. Itselleni miehen kiinnostavuuden välttämätön (joskaan ei yksinään vielä riittävä) edellytys on älykkyys.
Tavallisten yhdyssanojen kirjoittaminen väärin kielii älyn puutteesta, ja tavallisista yhdyssanoistahan ap juuri puhuu. Knopit ja erityisen vaikeat sanat ovat asia erikseen, mutta perusyhdyssanat älykäs ihminen oppii automaattisesti jo lehtiä ja kirjoja lukiessaan ja myös kirjoittaa ne oikein täysin automaattisesti.
Toki minuakaan ei millään tavoin häiritse, jos ystävä, sukulainen tai työkaveri ei hallitse oikeinkirjoitusta. mutta heidän kanssaan en harkitsekaan romanttista suhdetta. :)
[/quote]
ei muuten kieli. Minun mieheni Pääsisi mensaan koska tahansa. Huikean älykäs.
76
Johan sinä jaksat vetää herneet yhdestä yhdyssanasta :D
Yhdyssanat ovat erinomaisia markkereita, yksittäisiä tunnusmerkkejä, jotka antavat kerralla kuvan ihmisen kirjoitustaidoista. Kirjoitustaidot puolestaan ovat kiistämättä sidoksissa älykkyyteen. Riittävän älykäs ihminen kirjoittaa väkisinkin hyvin. Tarpeeksi tyhmä ei opi harjoittelemallakaan.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:54"]
Yhdyssanat ovat erinomaisia markkereita, yksittäisiä tunnusmerkkejä, jotka antavat kerralla kuvan ihmisen kirjoitustaidoista. Kirjoitustaidot puolestaan ovat kiistämättä sidoksissa älykkyyteen. Riittävän älykäs ihminen kirjoittaa väkisinkin hyvin. Tarpeeksi tyhmä ei opi harjoittelemallakaan.
[/quote]
älykkyyttä on se, että osaa priorisoida asiat. Älykäs lukihäiriöinen tietää, että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin kielioppi, ja käyttää aikansa jonkun muun asian kehittämiseen. Siis oleellisen asian kehittämiseen.
vastakohdat ei yleensä viihdy samassa ihmisessä. Supliikki-ihminen ei ole yleensä kovin hyvä kuuntelemaan. Hyvä kirjoittaja on hyvin harvoin hyvä myyntimis. Ja hyvä myynti- ja neuvottelutaidot omaava vaikuttaja harvoin osaa kirjoittaa hyvin.
Minua häiritsee yhdyssanavirheiden lisäksi erityisesti relatiivipronominien väärinkäyttö, mikä oikein pistää korvaan varsinkin poliitikkojen puheissa. Kuinka sellaista ihmistä voi äänestää, joka ei puhuessaan ymmärrä itse mihin viittaa. Saattaahan toki olla kyse siitäkin, että joissakin murteissa relatiivipronominien käyttö poikkeaa kirjakielestä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:58"]
Ei sinun kaltaista nipoa toivo kenellekään!
[/quote]
Oivoi. Mielestäni kirjoitustaito on hämmästyttävän usein yhteydessä ajatteluun, enkä halua tyhmää miestä.
[/quote]
Jokainen tietysti tavallaan, mutta ajatteleppa jos mies ei halua itseään tyhmempää naista, niin vanhapiikahan siusta sit tulee :)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:55"]
En voi tälle mitään, mutta oikeinkirjoitusvirheet ovat minulle aivan totaalinen turn off. Eri asia jonkin vaikean sanan kohdalla, mutta jos kirjoittaa erikseen ''viikonloppu suunnitelmat'', en kykene kiinnostumaan.
[/quote]
Mulla on vähän sama tuon yleistiedon kanssa. Siis, jos naisella ei oo yleistietämystä, niin ei kyl nappaa yhtään. Järkyttävää jos ei tiedä vaikka maamme ministereitä, tai mitkä oli EU:n perustajamaat, tai, että mikä on derivaatta.
Mut ehkäpä jokaisella on se oikea aina jossain, ja itse saa sen päättää, mitkä ne omat kriteerit parisuhteelle on.
[/quote]
Mistä sitten johtuu, että teoreettisen fysiikan ja matematiikan laitoksilla, joissa yleisesti katsotaan olevan eniten huippuälykkäitä opiskelijoita, ei juuri kukaan tee yhdyssanavirheitä?
[/quote]
Ja lähde näihin tilastotietoihin löytyy mistä? Mutu-tuntuma on sitten ihan asia erikseen, joka ei korreloi todellisuuden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:55"]
[/quote]
vitun idiootti.
joskus älykäskin mies kirjoittaa jotain sms:ää, chat viestiä, nopeaa emailia jossa EI kiinnitetä huomiota formaattiin.
toivottavasti sinut jätetään sen takia että sukat ovat vinossa tai yksi hius ei ole linjassa muiden kanssa, tai sadepisara takissa pilaa kokonaisuuden
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:00"]
Minäkin ajattelin noin, kunnes tutustuin muihin kuin kielten alojen yliopisto-opiskelijoihin. Lue oikeastaan minkä tahansa muun alan gradu ja suhtautuminen pehmenee. Lääkis on pahin. Tekstin perusteella moni on jäänyt ekalla luokalleen koko koulu-uransa.
[/quote]
Olen lukiossa.
[/quote]
LOL, taidat olla järkyttävä vain-10-kelpaa-elämään-tyytymätön NIPO, jonkalaista ei toivo kenellekään.
Eksyin erän jälkeen kun olen saanut paljon ja ne oli ihan kiva jos joku haluaa olla mukana. Tämä on meidän kaikkien aikojen paras vaihtoehto. Mutta ei hätää. hyvä idea. Eli siis, että hän ei kerro mitään.
Seurustelisitko mun kanssa.. Ei ole ongelmia yhdys sanojen kanssa..
Tästä ketjusta taas huomaa, että kyllä vanheneminen on kivaa! Etenkin niille kanssaihmisille...
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:36"]
Olen kolme kuukautta seurustellut todella ihanan miehen kanssa, kunnes tajusin, että hän käy PASKALLA! Siihen loppui seurustelu, argh...
[/quote]
Oletko muumi?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 10:30"]
vastatapaamani on yhdyssana.
[/quote]
Ei kyllä ole.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:00"]
Minäkin ajattelin noin, kunnes tutustuin muihin kuin kielten alojen yliopisto-opiskelijoihin. Lue oikeastaan minkä tahansa muun alan gradu ja suhtautuminen pehmenee. Lääkis on pahin. Tekstin perusteella moni on jäänyt ekalla luokalleen koko koulu-uransa.
[/quote]
Komppaan tätä :). Olen lääkäri ja minulla on lievä lukivika. Tämä lukivika ei kouluaikana minua lannistanut vaan opetti tekemään töitä opiskelun suhteen. Olen siis päässyt urallani pitkälle ja teen edelleen yhdyssanavirheitä. Pitää myös huomata, että lääkäri ei todellakaan aina itse kirjoita puhtaaksi tekstejään vaan sen tekee sanelunpurkajat. On sitten aivan eri aihe millä tasolla oikeinkirjoitus saneluissa on. Eri ihmiset painottavat eri asioista parinvalinnassa. Puolisoni on myös lääkäri ja tämä oikeinkirjoitusasia ei ole meidän suhteessa päällimmäinen valintakriteeri ;).
No nyt nää jo väittää että tekee tahallaan kielioppivirheitä :D mä en vois ikinä kirjoittaa väärin tietoisesti. En ole edes käynyt lukiota, nyt yliopistossa. Jos näen kielioppivirheitä, ajattelen heti ettei kyseessä oo kovin fiksu yksilö. Mun mies muuten kyllä tekee yhdyssana ja muitakin kieliopillisia virheitä. En lue mielellään sen tekstiä :D