Keskeytyspäätös tehty
Miten valmistaudun toimenpiteeseen?.. Kaikenlaisia kauhutarinoita olen kuullut mutta eikös se ole aika yleinen toimenpide..? Netistä luin että saattaa joutua olemaan jopa yön yli sairaalassa.. Eilen plussasin ja epäilen että ei voi olla viittä viikkoa pidemmällä.
Kommentit (484)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:32"]Kyllähän se itkukin nyt tuli. Kun kerkesin oikein miettimään kokemusta ja avautumaan täällä. Oma pieni enkeli jää mieleen <3
[/quote]
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:10"]Keskeytys on tehty. Tyhjenin jo ekasta valmistavasta lääkkeestä, ja sairaalassa sain ultrauksen jälkeen vielä yhden annoksen tyhjentäviä jotta kohtu tyhjenisi vielä ihan loppuun asti. Inhottavaahan se oli kun raskauapussi poistui. Vähän vielä vuodan, muuten toipunut aika hyvin jo. Aika rankka kokemus mutta se oli onneksi viimeinen kerta kun sen teen. Oksensin kivusta kun sain nuo kaksi tyhjentävää eli kohtua supistavaa lääkettä. Koska kohtuni oli jo pääosin tyhjentynyt ei mulle heti annettu kipulääkettä, pyysin itse vasta kun oli tosi tukalat oltavat, se olikin aika tuskaa siinä supistella ja odotella että lääke vaikuttaa. Lisäksi tuo tyhjennyslääke vaikutti myös suolen tyhjennykseen minulla, ihan molemmista päistä tuli tavaraa ja vatsassa väänsi samalla kun supistelin. Se keskeytyksen tapahtuminen pelkällä valmistavalla lääkkeellä ei paljon sattunut, olo oli vaan aika huono kokoajan. Veren määrä yllätti kun keskeytys tapahtui, edes superyöside ei riittänyt hetkittäin ja valuin siteen ohi pitkin lattioita. Helpottaa kun se on nyt ohi, saa murehtia jo muitakin murheita. Niitä riittää.
Ap
ps. Ei tarvitse sanoa mitään ilkeetä. Keskeytystä minun kanssani teki samalla osastolla 5 muutakin minun lisäkseni, kaikki suht nuoria ja ihan fiksun näköisiä naisia. En todellakaan ole ainoa joka samoin syin keskeytti.
[/quote]
Jännä seurata näitä ylä ja alapeukkuja :D aika tasoissa ollaan vielä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:32"]Kyllähän se itkukin nyt tuli. Kun kerkesin oikein miettimään kokemusta ja avautumaan täällä. Oma pieni enkeli jää mieleen <3
[/quote]
Itsehän sen on enkeliksi halunnut jos tekee abortin... T. Kolmen ihanan lapsen äiti, vauva sylissä enkä mistään hinnasta luopuisi näistä mun rakkaimmista
[/quote]
Miksi nyt vasta itkettää? Se näissä aborteissa onkin hankakaa kun moni tuntuu vasta jälkikäteen ymmärtävän tilanteen vakavuuden :(
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:32"]Kyllähän se itkukin nyt tuli. Kun kerkesin oikein miettimään kokemusta ja avautumaan täällä. Oma pieni enkeli jää mieleen <3 [/quote] Miksi nyt vasta itkettää? Se näissä aborteissa onkin hankakaa kun moni tuntuu vasta jälkikäteen ymmärtävän tilanteen vakavuuden :(
[/quote]
Se niissä synnyttämisissä onkin hankalaa kun moni tuntuu vasta jälkikäteen ymmärtävän tilanteen vakavuuden :(
Ah kunnon aborttisota jatkuu :D
Tsemppiä sinulle ap. Itse tein erittäin ristiriitaisin tuntein abortin jokunen aika sitten... Sikiö oli 11+6 ja näin sen syntyessä... Päätös oli todella vaikea ja itkin koko "toimenpiteenkin" ajan ja yhäkin päivittäin. Oma pieni viaton enkelini taivaassa loistaa tähtenä. Tunnen itseni murhaajaksi, mutta jos en olisi keskeytystä tehnyt, emme olisi kumpikaan enää elossa. Vaikka ehkä olisi parempi niin, tämä suru ja tuska on valtavaa. Aborttia ei voi normaali tunteellinen nainen koskaan unohtaa. Se seuraa hautaan saakka.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:53"]Tsemppiä sinulle ap. Itse tein erittäin ristiriitaisin tuntein abortin jokunen aika sitten... Sikiö oli 11+6 ja näin sen syntyessä... Päätös oli todella vaikea ja itkin koko "toimenpiteenkin" ajan ja yhäkin päivittäin. Oma pieni viaton enkelini taivaassa loistaa tähtenä. Tunnen itseni murhaajaksi, mutta jos en olisi keskeytystä tehnyt, emme olisi kumpikaan enää elossa. Vaikka ehkä olisi parempi niin, tämä suru ja tuska on valtavaa. Aborttia ei voi normaali tunteellinen nainen koskaan unohtaa. Se seuraa hautaan saakka.
[/quote]
Sinun tapauksessa abortti on täysin ymmärrettävää ja oikeutettu. Älä murehdi enempää, elämä on joskus epäreilua :( *hali*
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]Haluat lapsen myöhemmin, mutta juuri nyt haluat tappaa lapsen.. Öööö??
Mä en voi käsittää tota logiikkaasi. Siis miten joku haluaa nyt tappaa ja vuosien kuluttua hoivata lasta? Ihan ku joku Jekyll and Hyde-persoonallisuus/ logiikka. Pelottavaa ja järkyttävää.
[/quote]
Tämä naurattaa kun tosiaan aika moni tekee ihan samanlaisessa tilanteessa samanlaisen päätöksen. Todennäköisesti he pysyvät mielenterveydeltään kunnossa, toisin kuin ne jotka pitävät vahinkolapsen mutta hetkittäin kokevat sen jopa pilanneen elämänsä.?!
Olet siis tappamisen kannalla?
Siinä ei kyllä siunausta ole!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 23:05"]Täällä ap! Huomenna lääkäriin. Taidan kyllä jo tietää että keskeytys on pakko ottaa. En yhtään osaa sopeutua ajatukseen että musta tulis jo äiti, tai pelkään olevani todella huono äiti kun lapsi on vielä pieni mutta minun on keskityttävä opintoihin.
Toivotaan että raskaus on alkanut vasta tämän vuoden puolella. Poikaystävä edelleen olisi valmis lapseen mutta on tukena vaikka päättäisin toisin.
[/quote]
Opintoja voi suorittaa myöhemminkin.
Sulla on arvojärjestyksessä suurta vikaa.
Oman lapsen tuhoaminen ykkössijalla.
Mä kadun ikuisesti että tein abortin 20 vuotiaana tasan 20 vuotta sitten juuri siitä syystä, etten muka ollut elänyt. En ole vieläkään elänyt, sellaista hetkeä ei vain tule.
Meille tuli abortin jälkeen kultaisen ihanan poikaystäväni kanssa myöhemmin ero, enkä koskaan löytänyt samanlaista ihanaa ihmistä kuin HÄN ON. Lapsen takia en olisi yhdessä, mutta ainakin sillä olisi maailman ihanin isä.
Nykyään sillä on kaksoset toisen kanssa. Olen puolestaan onnellinen, mutta kaipaan kauheasti.
Koskaan en ole tätä mihinkään ketjuun kirjoittanut, ikinä, mutta nyt on pakko: tämä on provo.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:51"]Ei kuulemma tarvitse endometrioosista huolehtia kun kerran raskaaksi tulin :D lääkäri antoi vielä miettimisaikaa ensiviikkoon. Viikkoja oli vasta 4. Ap [/quote] Millähän lääkärillä sä nyt kävit? Yleislääkärillä vai ihan gynekologilla? Kunhan nyt ensin matkustelet, opiskelet ja tienaat, niin se on äkkiä 10 vuottakin mennyt. Ei se endo ainakaan parane ajan myötä. Hedelmällisyyskin naisella laskee jo 3-kymppisenä. Pelkään että tulet vielä katumaan, jos aborttiin päädyt :( Ehdit ens kesänä hyvin vielä matkustella, eikä se lapsi rajoita myöhemminkään matkustelua. [/quote] Yhdellä kaupungin arvostetuimmista gynekologeista. Kyllä ensi kesä menisi pitkälti valmistautumiseen ja asioiden järjestelyyn. Enkä kovin montaa naista ole vatsa pystyssä nähnyt kiertävän maailmaa :D toki itseppäisenä varmaan senkin tekisin mutta jos kerran hedelmällisyydestä ei ole huolta "turhaan" tekisin lapsen nyt aivan väärään väliin. Hedelmällisyys alkaa naisilla laskea keskimäärin 34 vuotiaana. Haen kauppikseen joten hankala lapsen kanssa valmistautua pääsykokeisiin ja jos raskaus on hankala en ehkä vielä saisikaan opiskelupaikkaa, lisäksi se opiskelupaikka voi irrota vaikka toiselta puolelta suomea..kyllä tämä päätös taitaa olla taputeltu ap [/quote] Itse luin ihan onnistuneesti raskausaikana oikikseen. Pääsin sisään ja aloitin opinnot vuoden päästä, lapsi oli tarhassa kun olin luennoilla. Hienosti onnistui. Ja voihan olla ettet saakaan opiskelupaikkaa, mitä sitten teet vuoden odotellessasi uutta mahdollisuutta? No, toivottavasti et kadu valintaasi myöhemmin. T. OTM
[/quote]
Täällä toinen raskaana pääsykokeissa ollut ja sisäänpäässyt. Meillä lapsi meni tarhaan vasta 3-vuotiaana. Mies oli välillä hoitovapaalla, välillä minä. Opiskelut sujuivat hyvin, kuten ihan älyttömän monilla perheellisillä korkeakouluopiskelijoilla. Miten se opiskelupaikkakunnan vaihdos vaikuttaa asiaan? Eikö juuri vauvan kanssa voi asua ihan missä tahansa? Enemmän jonkun koululaisen kanssa paikkakunnanvaihdokset hankaloituvat, kun lapsella alkaa olla kaveripiiriä jne.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:51"]
Ei kuulemma tarvitse endometrioosista huolehtia kun kerran raskaaksi tulin :D lääkäri antoi vielä miettimisaikaa ensiviikkoon. Viikkoja oli vasta 4. Ap
[/quote]
Miten viikkoja muka voi olla 4? Niitähän on normaalisti 4 sinä jo päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa, eli kaksi viikkoa ovulaation jälkeen. Joko olet käsittänyt jotain todella väärin tai sitten tämä on jotain provoilua.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:51"]
Ei kuulemma tarvitse endometrioosista huolehtia kun kerran raskaaksi tulin :D lääkäri antoi vielä miettimisaikaa ensiviikkoon. Viikkoja oli vasta 4. Ap
[/quote]
Miten viikkoja muka voi olla 4? Niitähän on normaalisti 4 sinä jo päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa, eli kaksi viikkoa ovulaation jälkeen. Joko olet käsittänyt jotain todella väärin tai sitten tämä on jotain provoilua.
[/quote]
Provolta kuulosti alusta saakka
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:51"]Ei kuulemma tarvitse endometrioosista huolehtia kun kerran raskaaksi tulin :D lääkäri antoi vielä miettimisaikaa ensiviikkoon. Viikkoja oli vasta 4. Ap [/quote] Millähän lääkärillä sä nyt kävit? Yleislääkärillä vai ihan gynekologilla? Kunhan nyt ensin matkustelet, opiskelet ja tienaat, niin se on äkkiä 10 vuottakin mennyt. Ei se endo ainakaan parane ajan myötä. Hedelmällisyyskin naisella laskee jo 3-kymppisenä. Pelkään että tulet vielä katumaan, jos aborttiin päädyt :( Ehdit ens kesänä hyvin vielä matkustella, eikä se lapsi rajoita myöhemminkään matkustelua. [/quote] Yhdellä kaupungin arvostetuimmista gynekologeista. Kyllä ensi kesä menisi pitkälti valmistautumiseen ja asioiden järjestelyyn. Enkä kovin montaa naista ole vatsa pystyssä nähnyt kiertävän maailmaa :D toki itseppäisenä varmaan senkin tekisin mutta jos kerran hedelmällisyydestä ei ole huolta "turhaan" tekisin lapsen nyt aivan väärään väliin. Hedelmällisyys alkaa naisilla laskea keskimäärin 34 vuotiaana. Haen kauppikseen joten hankala lapsen kanssa valmistautua pääsykokeisiin ja jos raskaus on hankala en ehkä vielä saisikaan opiskelupaikkaa, lisäksi se opiskelupaikka voi irrota vaikka toiselta puolelta suomea..kyllä tämä päätös taitaa olla taputeltu ap
[/quote]
No aika lonkalta on gyne heitellyt. Se, että tulee kertaalleen raskaaksi hedelmällisyyttä heikentävän sairauden kanssa, voi tarkoittaa sitäkin, että on vain käynyt hirveä mäihä eikä onnistu enää uudelleen. Tilastollisesti hedelmällisyyttä heikentävien sairauksien kanssa hedelmällisyys laskee iän myötä vääjäämättä. Jopa terveistä ihmisistä kuudesosa kärsii aikuisikänsä aikana jossain vaiheessa hedelmällisyysongelmista.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:33"]
Mulla kaavinta, menin aamusta aikasin sairaalaan ja pääsin iltapäivällä kotiin.
[/quote]Mulla samajuttu,ja mitä olen kavereilta kuullut jotka ovat keskeyttäneet pillereillä niin oli kaavinta kyllä helpompi.
Kyllähän se itkukin nyt tuli. Kun kerkesin oikein miettimään kokemusta ja avautumaan täällä. Oma pieni enkeli jää mieleen <3