Keskeytyspäätös tehty
Miten valmistaudun toimenpiteeseen?.. Kaikenlaisia kauhutarinoita olen kuullut mutta eikös se ole aika yleinen toimenpide..? Netistä luin että saattaa joutua olemaan jopa yön yli sairaalassa.. Eilen plussasin ja epäilen että ei voi olla viittä viikkoa pidemmällä.
Kommentit (484)
Miten sterilisaatio voi pettää! :(
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 20:51"]Ei kannata miettiä liikaa. Toimia vaan, niinkuin parhaaksi näkee! Turha murehtia tuollaista liikaa tulee vaan paha mieli!
[/quote]
Kyllä nyt on oikea paikka miettiä!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 20:51"]Ei kannata miettiä liikaa. Toimia vaan, niinkuin parhaaksi näkee! Turha murehtia tuollaista liikaa tulee vaan paha mieli!
[/quote]
Kyllä nyt on oikea paikka miettiä!
[/quote]
Ap
Uppailllaan, kiinnostaa liikaa :D
mä tein myös abortin, kun oli kolme lasta jo. vahinkoraskaus kun ehkäisy petti, mies ollut pitkään työtön jne. noin pari viikkoa meni ensimmäisestä soitosta siihen että kaikki oli ohi. en edes muista enää milloin se vauva olisi syntynyt, en ole paljoa jälkikäteen asiaa edes miettinyt
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:31"]mä tein myös abortin, kun oli kolme lasta jo. vahinkoraskaus kun ehkäisy petti, mies ollut pitkään työtön jne. noin pari viikkoa meni ensimmäisestä soitosta siihen että kaikki oli ohi. en edes muista enää milloin se vauva olisi syntynyt, en ole paljoa jälkikäteen asiaa edes miettinyt
[/quote]
veikkaam että suurimalla osalla aborrintehneistä sama..
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:31"]mä tein myös abortin, kun oli kolme lasta jo. vahinkoraskaus kun ehkäisy petti, mies ollut pitkään työtön jne. noin pari viikkoa meni ensimmäisestä soitosta siihen että kaikki oli ohi. en edes muista enää milloin se vauva olisi syntynyt, en ole paljoa jälkikäteen asiaa edes miettinyt
[/quote]
veikkaam että suurimalla osalla aborrintehneistä sama..
[/quote]
sori oli kädet kohmeessa!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:31"]mä tein myös abortin, kun oli kolme lasta jo. vahinkoraskaus kun ehkäisy petti, mies ollut pitkään työtön jne. noin pari viikkoa meni ensimmäisestä soitosta siihen että kaikki oli ohi. en edes muista enää milloin se vauva olisi syntynyt, en ole paljoa jälkikäteen asiaa edes miettinyt
[/quote]
mullakin meni näin
En voi sille mitään, mutta jotenkin kummastuttaa nämä, jotka toteavat abortin olleen vain helpotus, ja että koko asiaa ei tullut sen kummemmin märehdittyä...? Tuollaista voi odottaa toki joltakin täysin keskenkasvuiselta, mutta että joku aikuinen ihminen voi ajatella noin... :/ Vaikka se alkio miten on vielä alkeellinen jne, niin siitä tulisi aivan oikea ihminen lopulta. En ymmärrä miten siihen voi suhtautua kevyesti, asiana joka vain hoidetaan pois päiväjärjestyksestä.
Se alkio ei voi omaa mielipidettään asiaan sanoa, mutta sitä voisi tietysti miettiä, että mitähän se syntymätön lapsi haluaisi tulevalle äidilleen sanoa, jos voisi... Pyytäisikö antamaan elämän, vaiko eväämään sen?... Niimpä...!
Vastustan aborttia, vaikka olen alalla, jossa joudun periaatteessa asian hyväksymään enkä voi tuomita naisia, jotka siihen ratkaisuun päätyvät. Kuulen kuitenkin paljon erittäin surullisia tarinoita aborteista, joita tehdään mm. todella myöhäisillä viikoilla. Se on karmeaa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:58"]En voi sille mitään, mutta jotenkin kummastuttaa nämä, jotka toteavat abortin olleen vain helpotus, ja että koko asiaa ei tullut sen kummemmin märehdittyä...? Tuollaista voi odottaa toki joltakin täysin keskenkasvuiselta, mutta että joku aikuinen ihminen voi ajatella noin... :/ Vaikka se alkio miten on vielä alkeellinen jne, niin siitä tulisi aivan oikea ihminen lopulta. En ymmärrä miten siihen voi suhtautua kevyesti, asiana joka vain hoidetaan pois päiväjärjestyksestä.
Se alkio ei voi omaa mielipidettään asiaan sanoa, mutta sitä voisi tietysti miettiä, että mitähän se syntymätön lapsi haluaisi tulevalle äidilleen sanoa, jos voisi... Pyytäisikö antamaan elämän, vaiko eväämään sen?... Niimpä...!
Vastustan aborttia, vaikka olen alalla, jossa joudun periaatteessa asian hyväksymään enkä voi tuomita naisia, jotka siihen ratkaisuun päätyvät. Kuulen kuitenkin paljon erittäin surullisia tarinoita aborteista, joita tehdään mm. todella myöhäisillä viikoilla. Se on karmeaa.
[/quote]
No eihän se alle 12 viikoinen lapsi halua kyllä vielä yhtään mitään...
Kaverini oli todella nuori ja tuli raskaaksi, hän tai halusivat abortin.se ultratiin ja olikin tuulimuna. En muista miten se sitten poistettiin, jonkin näköinen abortti. Muutaman vuoden päästä tahtoivat lapsia ja saivatkin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:58"]En voi sille mitään, mutta jotenkin kummastuttaa nämä, jotka toteavat abortin olleen vain helpotus, ja että koko asiaa ei tullut sen kummemmin märehdittyä...? Tuollaista voi odottaa toki joltakin täysin keskenkasvuiselta, mutta että joku aikuinen ihminen voi ajatella noin... :/ Vaikka se alkio miten on vielä alkeellinen jne, niin siitä tulisi aivan oikea ihminen lopulta. En ymmärrä miten siihen voi suhtautua kevyesti, asiana joka vain hoidetaan pois päiväjärjestyksestä.
[/quote]
No eihän se alle 12 viikoinen lapsi halua kyllä vielä yhtään mitään...
[/quote]
Mutta elämän sekin ansaitsee!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:58"]
En voi sille mitään, mutta jotenkin kummastuttaa nämä, jotka toteavat abortin olleen vain helpotus, ja että koko asiaa ei tullut sen kummemmin märehdittyä...? Tuollaista voi odottaa toki joltakin täysin keskenkasvuiselta, mutta että joku aikuinen ihminen voi ajatella noin... :/ Vaikka se alkio miten on vielä alkeellinen jne, niin siitä tulisi aivan oikea ihminen lopulta. En ymmärrä miten siihen voi suhtautua kevyesti, asiana joka vain hoidetaan pois päiväjärjestyksestä.
[/quote]
Itse tein abortin ollessani 16-vuotias narkomaani ja lapsen isä vankilassa huumeista, hänen edelliset lapsensa huostassa. En todellakaan ole katunut hetkeäkään että tein abortin ja adoptioon antamisesta ei tarvitse edes puhua, täysin naurettava ajatus olisi ollut tuossa tilanteessa. Jos ne alkiot ja sikiöt osaisivat jotain toivoa ja toiveensa ilmaista niin yksikään ei toivoisi tuommoiseen syntyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:58"]
[/quote]
Itse tein abortin ollessani 16-vuotias narkomaani ja lapsen isä vankilassa huumeista, hänen edelliset lapsensa huostassa. En todellakaan ole katunut hetkeäkään että tein abortin ja adoptioon antamisesta ei tarvitse edes puhua, täysin naurettava ajatus olisi ollut tuossa tilanteessa. Jos ne alkiot ja sikiöt osaisivat jotain toivoa ja toiveensa ilmaista niin yksikään ei toivoisi tuommoiseen syntyvänsä.
[/quote]
Näin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:11"]Miten sterilisaatio voi pettää! :(
[/quote]
Mikään ehkäisy ei ole 100%
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:40"]Provo koko ketju
[/quote]
eikä ole! Lisää vaan jos jotakuta vielä kiinnostaa!
Ap
Itse olen 21 vuotias, kohta 11kk pojan äiti, päivääkään en ole lasta katunut. Se tuo elämään niin paljon sitä jotain, mitä lapseton ei voi ymmärtää. En koe että minulta olisi jäänyt mitään pois vaikka lapsen sain nuorena, päinvastoin. Vaikka en pidä 20 vuotiasta minään teininä, aikuinenhan se jo kyllä on.
Oma lapsi on vain jotain niin arvokasta.
Minä en aborttia pystyisi tekemään, mutta en tuomitse ihmisiä, jotka niin päättää tehdä. Tsemppiä päätökseen ja sen kanssa elämiseen :)!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:47"]
Itse olen 21 vuotias, kohta 11kk pojan äiti, päivääkään en ole lasta katunut. Se tuo elämään niin paljon sitä jotain, mitä lapseton ei voi ymmärtää. En koe että minulta olisi jäänyt mitään pois vaikka lapsen sain nuorena, päinvastoin. Vaikka en pidä 20 vuotiasta minään teininä, aikuinenhan se jo kyllä on.
Oma lapsi on vain jotain niin arvokasta.
Minä en aborttia pystyisi tekemään, mutta en tuomitse ihmisiä, jotka niin päättää tehdä. Tsemppiä päätökseen ja sen kanssa elämiseen :)!
[/quote]
Hienoa, kiitos!
Ap
En jaksa lukea koko ketjua, vaikka aihe on ihan mielenkiintoinen, on kiire.
Mä olen kolmen lapsen äiti, joka tuli osaltaan ihan oman mokailun takia neljännen kerran raskaaksi. Tiesin heti, etten kykene nyt vastaanottamaan uutta lasta. Siihen oli olemassa perusteet, jotka olivat MINULLE riittävät, eikä loppu kuulu kellekkään muulle.
Keskeytys tehtiin viikolla 6, kaavinnalla ja oli nopea ja helppo toimenpide. Rankkaa oli, kun ei kukaan halua sellaista kokea, mutta se rankkuus jäi niihin muutamaan viikkoon, joihin mahtui positiivinen testi, keskeytyksen odotus ja siitä toipuminen.
En ole asiaa katunut tai itseäni järjettömästi piiskannut. Päätökseni oli minulla ainoa mahdollinen. En koe murhanneeni ketään jne. Minulla vieläpä on yksi lapsi, joka lähes abortoitiin, mutta en henkäile, että "voi jos oisin sinut tappanut!", vaikka hän onkin minulle rakkaampi kuin mikään. En olisi silloin tuntenut häntä, joten olisi hullua ajatellakaan niin.
Joten ap, sä selviät mainiosti. Kuuntelet itseäsi ja mitä sun oma järkesi sulle sanoo, etkä anna minkään kiihkoilijoiden vaikuttaa asiaan.
On kurjaa, että abortin kaltainen vaikea asia on olemassa. Niille siis, jotka eivät voi nähdä sen tarpeellisuutta omien näkökantojensa läpi. Mutta jollei sitä mahdollisuuta naisella olisi, siitäkin tulisi tosi rumaa jälkeä.