Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytyspäätös tehty

Vierailija
14.02.2015 |

Miten valmistaudun toimenpiteeseen?.. Kaikenlaisia kauhutarinoita olen kuullut mutta eikös se ole aika yleinen toimenpide..? Netistä luin että saattaa joutua olemaan jopa yön yli sairaalassa.. Eilen plussasin ja epäilen että ei voi olla viittä viikkoa pidemmällä.

Kommentit (484)

Vierailija
401/484 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se keskeytys! Jos noin varma olet!

Vierailija
402/484 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen
JÄTÄ SE SIKA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/484 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet katumaan päätöstäsi

Vierailija
404/484 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:11"]Miten sterilisaatio voi pettää! :(
[/quote]
Klipsi voi irrota valitettavasti. Essure lienee varmin ja se sitten seuraavaksi kokeiluun. Vai selibaattiko se varmin ehkäisy olisi...
-vierailija 231

Vierailija
405/484 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:46"]Ei lapsen saaminen ole saavutus. Kuka tahansa pystyy siihen.
[/quote]

Miksi on noin paljon alapeukkuja?

Vierailija
406/484 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä paras paikka kysyä neuvoa paikasta joka on täynnä äitejä. :D
Itse olen samanikäinen kuin sinä ja jos nyt tulisin raskaaksi en edes harkitsisi lapsen pitämistä. Voi olla, etten halua koskaan lapsia.
Mutta älkää huoliko mammat, osaan kyllä käyttää ehkäisyä ja olen jopa vähän vainoharhainen sen kanssa (kun käytin pillereitä oli kondomi sen kanssa aina käytössä).
Jaksele!:)

Vierailija
407/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:08"]Mä olin lokakuussa samassa tilanteessa kuin AP, vahinkoraskaus enkä tiennyt yhtään mitä tehdä. Abortti oli tietysti ekana mielessä, ja kävin puhumassa siitä kahdesti lääkärillä pystymättä siihen sitten kuitenkaan.
Nyt tässä sitten odotellaan vauvaa kesäksi. Välillä harmittaa juuri siksi, koska olisin halunnut vielä opiskelemaan (olen ollut lukion jälkeen töissä pari vuotta eli ei mitään ammatillista koulutusta) ja tietysti se matkustelu ja kahdenkeskinen aika poikaystävän kanssa houkuttelee edelleen enemmän kuin lapsenhoito, varsinkin kun lapsi ei ikinä ole kuulunut mun tulevaisuudensuunnitelmiin. Toisaalta välillä innostun kamalasti, että musta tulee pienen tytön äiti. Fiilikset on siis tosi ristiriitaiset.
AP, kannattaa tehdä juuri niinkuin SÄ haluat. Tää on niin iso päätös, että se pitää tehdä ihan itse. Ja mitä ikinä päätätkin, on varmasti oikea juuri sulle ja juuri tällä hetkellä. Voihan se olla, että abortti kaduttaa sua ihan hemmetisti myöhemmin. Mutta voi myös olla, että jos päätät pitää lapsen, niin sekin kaduttaa. Ei sitä kukaan voi ennustaa. Siksi onkin tosi tärkeetä, että sä teet sen päätöksen itse ja itsesi vuoksi. [/quote] Ei kukaan täysjärkinen aikuinen lastaan kadu! Pikemminkin sitä aborttia voi vuosienkin päästä katua. Äidin rakkaus on jotain sanoinkuvaamatonta, jonka suuruutta en ainakaan itse voinut kuvitellakaan ennen esikoisen syntymää. [/quote] Kuitenkin tuossa Vapaaehtoisesti lapseton vs. Lapsia tehneet myöntävät olevansa lapsettomille kateellisia.. [/quote] Jaa, mistä moinen tilasto löytyy? Varmaanhan sitä jokainen perheellinen joskus kadehtii lapsettoman helppoa elämää, mutta eri asia katuuko nyt kuitenkaan lapsen saamistaan. Lopun perin sitä kuitenkin on iloinen ja onnellinen lapsistaan, eikä elämäänsä lapsettomaan vaihtaisi. [/quote] Yhälailla ei voi väittää että aborttia tulee katumaan. Ei sitä voi tietää. [/quote] En ole niin väittänytkään! Jos luet ajatuksella, niin kirjoitin, että "pikemminkin sitä aborttia voi vuosienkin päästä katua" eli pikemminkin voi katua aborttia kuin syntynyttä lastaan. Toki toiset ei välttämättä kadu aborttiakaan. Mutta pääsääntöisesti voisi olettaa, ettei vanhemmat kadu, että lapsensa on maailmaan saattaneet. En ainakaan ole koskaan kuullut. Mutta siis sinulla ei ole faktaa heittää tuosta, että perheelliset olisi kateellisia vapaaehtoisesti lapsettomille, muuta kuin mutu-tuntuma?

[/quote]siis ihmiset ei kadu lapsiaan...mistäs nuo huostaanotto luvut sitten kertoo

Vierailija
408/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hänellähän oli kierukka, eikö? Mutta se valui pois paikaltaan. Älkää nyt lyökö lyötyä!

Itselläni on samanikäinen tytär, ja ymmärrän kyllä, että tulevaisuudessa mahdollisesti häämöttävä lapsettomuus ei tunnu vielä miltään. Ja haluaisi päästä opiskeluihin kiinni.

Mutta jos rakastat lapsen isää, kehottaisin vielä harkitsemaan. Se lapsi on teidän rakkauden hedelmä, joka haluaa vimmatusti tulla maailmaan. Opiskelemaan pystyy vanhempanakin, ja vielä paremmin kuin nuorena. Toisessa vaakakupissa on kuitenkin kokonainen ihmiselämä, joka jää elämättä, jos sinä sen elämän lopetat.

Vierailija
409/484 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:47"]Aika varattu joo! Käytännössä haen siis pillerin lääkäristä jonka syön kotona ja kipuilen pari päivää? Sitten jälkitarkistus viikon, kahden päästä? Ihan turha moralisoida enää. Ajattelen jutun näin; kakki haluaa lapselleen parasta ja en nyt pysty tarjoamaan lapselleni yhtä hyvää huolenpitoa kuin myöhemmin. Pakko ajatella nyt järjellä. Tähän liemeen jouduttiin niin että tunteet meni järjen edelle.
Ap

[/quote]
Mä sain ainakin ekan pillerin lääkärissä ja seuraavana päivänä neljä pilleriä alakautta sisään ja puoli tuntia lepoa. Ekan ja ainoan kipulääkkeen otin varuiksi tuossa vaiheessa, kolme niitä sain, muttei tarvetta. Vuoto alkoi parin tunnin päästä kunnolla ja pahin vuoto ohi neljässä tunnissa. Kipuja ei menkkoja enempää ollut, toiset taas tuntuu tekevän kuolemaa kipujen kanssa. En tiedä vaikuttaako synnytykset, että olis helpompaa. Tsemppiä, vaikka mieluusti olisin kuullut, että pidätkin lapsen.

Vierailija
410/484 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikista ei ole äidiksi.

Vierailija
411/484 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat lapsen myöhemmin, mutta juuri nyt haluat tappaa lapsen.. Öööö??

Mä en voi käsittää tota logiikkaasi. Siis miten joku haluaa nyt tappaa ja vuosien kuluttua hoivata lasta? Ihan ku joku Jekyll and Hyde-persoonallisuus/ logiikka. Pelottavaa ja järkyttävää.

Vierailija
412/484 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]Haluat lapsen myöhemmin, mutta juuri nyt haluat tappaa lapsen.. Öööö??

Mä en voi käsittää tota logiikkaasi. Siis miten joku haluaa nyt tappaa ja vuosien kuluttua hoivata lasta? Ihan ku joku Jekyll and Hyde-persoonallisuus/ logiikka. Pelottavaa ja järkyttävää.
[/quote]

Näin aika moni kylläkin ajattelee.

Vierailija
413/484 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]Haluat lapsen myöhemmin, mutta juuri nyt haluat tappaa lapsen.. Öööö??

[/quote]

[/quote]

Äidin tehtävä on suojella lastaan.

Vierailija
414/484 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]Haluat lapsen myöhemmin, mutta juuri nyt haluat tappaa lapsen.. Öööö??

[/quote]

[/quote]

Äidin tehtävä on suojella lastaan.
[/quote]
Voi hyvä luoja mistä 50 luvun raamattukerhosta olet?! Abortin tekeminen sosiaalisin perustein on paljon parempi kuin huostaanotto myöhemmin!!

Vierailija
415/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:08"]Mä olin lokakuussa samassa tilanteessa kuin AP, vahinkoraskaus enkä tiennyt yhtään mitä tehdä. Abortti oli tietysti ekana mielessä, ja kävin puhumassa siitä kahdesti lääkärillä pystymättä siihen sitten kuitenkaan.
Nyt tässä sitten odotellaan vauvaa kesäksi. Välillä harmittaa juuri siksi, koska olisin halunnut vielä opiskelemaan (olen ollut lukion jälkeen töissä pari vuotta eli ei mitään ammatillista koulutusta) ja tietysti se matkustelu ja kahdenkeskinen aika poikaystävän kanssa houkuttelee edelleen enemmän kuin lapsenhoito, varsinkin kun lapsi ei ikinä ole kuulunut mun tulevaisuudensuunnitelmiin. Toisaalta välillä innostun kamalasti, että musta tulee pienen tytön äiti. Fiilikset on siis tosi ristiriitaiset.
AP, kannattaa tehdä juuri niinkuin SÄ haluat. Tää on niin iso päätös, että se pitää tehdä ihan itse. Ja mitä ikinä päätätkin, on varmasti oikea juuri sulle ja juuri tällä hetkellä. Voihan se olla, että abortti kaduttaa sua ihan hemmetisti myöhemmin. Mutta voi myös olla, että jos päätät pitää lapsen, niin sekin kaduttaa. Ei sitä kukaan voi ennustaa. Siksi onkin tosi tärkeetä, että sä teet sen päätöksen itse ja itsesi vuoksi. [/quote] Ei kukaan täysjärkinen aikuinen lastaan kadu! Pikemminkin sitä aborttia voi vuosienkin päästä katua. Äidin rakkaus on jotain sanoinkuvaamatonta, jonka suuruutta en ainakaan itse voinut kuvitellakaan ennen esikoisen syntymää. [/quote] Kuitenkin tuossa Vapaaehtoisesti lapseton vs. Lapsia tehneet myöntävät olevansa lapsettomille kateellisia.. [/quote] Jaa, mistä moinen tilasto löytyy? Varmaanhan sitä jokainen perheellinen joskus kadehtii lapsettoman helppoa elämää, mutta eri asia katuuko nyt kuitenkaan lapsen saamistaan. Lopun perin sitä kuitenkin on iloinen ja onnellinen lapsistaan, eikä elämäänsä lapsettomaan vaihtaisi. [/quote] Yhälailla ei voi väittää että aborttia tulee katumaan. Ei sitä voi tietää. [/quote] En ole niin väittänytkään! Jos luet ajatuksella, niin kirjoitin, että "pikemminkin sitä aborttia voi vuosienkin päästä katua" eli pikemminkin voi katua aborttia kuin syntynyttä lastaan. Toki toiset ei välttämättä kadu aborttiakaan. Mutta pääsääntöisesti voisi olettaa, ettei vanhemmat kadu, että lapsensa on maailmaan saattaneet. En ainakaan ole koskaan kuullut. Mutta siis sinulla ei ole faktaa heittää tuosta, että perheelliset olisi kateellisia vapaaehtoisesti lapsettomille, muuta kuin mutu-tuntuma?

[/quote]siis ihmiset ei kadu lapsiaan...mistäs nuo huostaanotto luvut sitten kertoo
[/quote]
Ja taas jos olisit ajatuksella lukenut, mitä kirjoitin eli "pääsääntöisesti ei kadu", vähemmistö lapsista kai kuitenkin huostaanotettuja. Ja vielä aiemmin kirjoitin, että "kukaan täysjärkinen aikuinen lastaan kadu", liekö nuo huostaanotetut ihan täysjärkisten lapsia, jos viina, huumeet, väkivalta ym. menee lasten edelle. Mutta hei annetaan jo olla, eri linjoilla ollaan, ei jaksa väännellä asioita rautalangasta enempää....

Vierailija
416/484 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:47"]Aika varattu joo! Käytännössä haen siis pillerin lääkäristä jonka syön kotona ja kipuilen pari päivää? Sitten jälkitarkistus viikon, kahden päästä? Ihan turha moralisoida enää. Ajattelen jutun näin; kakki haluaa lapselleen parasta ja en nyt pysty tarjoamaan lapselleni yhtä hyvää huolenpitoa kuin myöhemmin. Pakko ajatella nyt järjellä. Tähän liemeen jouduttiin niin että tunteet meni järjen edelle.
Ap

[/quote]
Mä sain ainakin ekan pillerin lääkärissä ja seuraavana päivänä neljä pilleriä alakautta sisään ja puoli tuntia lepoa. Ekan ja ainoan kipulääkkeen otin varuiksi tuossa vaiheessa, kolme niitä sain, muttei tarvetta. Vuoto alkoi parin tunnin päästä kunnolla ja pahin vuoto ohi neljässä tunnissa. Kipuja ei menkkoja enempää ollut, toiset taas tuntuu tekevän kuolemaa kipujen kanssa. En tiedä vaikuttaako synnytykset, että olis helpompaa. Tsemppiä, vaikka mieluusti olisin kuullut, että pidätkin lapsen.
[/quote]

Kiitos! Ei tässä iloisin mielin keskeytystä olla tekemässä ja mietityttää vieläkin. Ehkä parempi näin kuitenkin.
ap

Vierailija
417/484 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:10"]Keskeytys on tehty. Tyhjenin jo ekasta valmistavasta lääkkeestä, ja sairaalassa sain ultrauksen jälkeen vielä yhden annoksen tyhjentäviä jotta kohtu tyhjenisi vielä ihan loppuun asti. Inhottavaahan se oli kun raskauapussi poistui. Vähän vielä vuodan, muuten toipunut aika hyvin jo. Aika rankka kokemus mutta se oli onneksi viimeinen kerta kun sen teen. Oksensin kivusta kun sain nuo kaksi tyhjentävää eli kohtua supistavaa lääkettä. Koska kohtuni oli jo pääosin tyhjentynyt ei mulle heti annettu kipulääkettä, pyysin itse vasta kun oli tosi tukalat oltavat, se olikin aika tuskaa siinä supistella ja odotella että lääke vaikuttaa. Lisäksi tuo tyhjennyslääke vaikutti myös suolen tyhjennykseen minulla, ihan molemmista päistä tuli tavaraa ja vatsassa väänsi samalla kun supistelin. Se keskeytyksen tapahtuminen pelkällä valmistavalla lääkkeellä ei paljon sattunut, olo oli vaan aika huono kokoajan. Veren määrä yllätti kun keskeytys tapahtui, edes superyöside ei riittänyt hetkittäin ja valuin siteen ohi pitkin lattioita. Helpottaa kun se on nyt ohi, saa murehtia jo muitakin murheita. Niitä riittää. Ap ps. Ei tarvitse sanoa mitään ilkeetä. Keskeytystä minun kanssani teki samalla osastolla 5 muutakin minun lisäkseni, kaikki suht nuoria ja ihan fiksun näköisiä naisia. En todellakaan ole ainoa joka samoin syin keskeytti. [/quote] Jännä seurata näitä ylä ja alapeukkuja :D aika tasoissa ollaan vielä. Ap

[/quote]Kun itse keskeytin kuukausi sitten osastolla oli myös  naista ja ikähaarukka oli 20-40vee.Itse olen 26v.Sosiaalisista syistä keskeyttänyt ja juu ei ole vielä tullut itku eikä ikävä omaa pikku enkeliä.

Vierailija
418/484 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytys on tehty. Tyhjenin jo ekasta valmistavasta lääkkeestä, ja sairaalassa sain ultrauksen jälkeen vielä yhden annoksen tyhjentäviä jotta kohtu tyhjenisi vielä ihan loppuun asti. Inhottavaahan se oli kun raskauapussi poistui. Vähän vielä vuodan, muuten toipunut aika hyvin jo. Aika rankka kokemus mutta se oli onneksi viimeinen kerta kun sen teen. Oksensin kivusta kun sain nuo kaksi tyhjentävää eli kohtua supistavaa lääkettä. Koska kohtuni oli jo pääosin tyhjentynyt ei mulle heti annettu kipulääkettä, pyysin itse vasta kun oli tosi tukalat oltavat, se olikin aika tuskaa siinä supistella ja odotella että lääke vaikuttaa. Lisäksi tuo tyhjennyslääke vaikutti myös suolen tyhjennykseen minulla, ihan molemmista päistä tuli tavaraa ja vatsassa väänsi samalla kun supistelin. Se keskeytyksen tapahtuminen pelkällä valmistavalla lääkkeellä ei paljon sattunut, olo oli vaan aika huono kokoajan. Veren määrä yllätti kun keskeytys tapahtui, edes superyöside ei riittänyt hetkittäin ja valuin siteen ohi pitkin lattioita. Helpottaa kun se on nyt ohi, saa murehtia jo muitakin murheita. Niitä riittää.

Ap
ps. Ei tarvitse sanoa mitään ilkeetä. Keskeytystä minun kanssani teki samalla osastolla 5 muutakin minun lisäkseni, kaikki suht nuoria ja ihan fiksun näköisiä naisia. En todellakaan ole ainoa joka samoin syin keskeytti.

Vierailija
419/484 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo ketään ei kiinnosta kun susta ei tullutkaan av -mammaa. :D

Vierailija
420/484 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:10"]Keskeytys on tehty. Tyhjenin jo ekasta valmistavasta lääkkeestä, ja sairaalassa sain ultrauksen jälkeen vielä yhden annoksen tyhjentäviä jotta kohtu tyhjenisi vielä ihan loppuun asti. Inhottavaahan se oli kun raskauapussi poistui. Vähän vielä vuodan, muuten toipunut aika hyvin jo. Aika rankka kokemus mutta se oli onneksi viimeinen kerta kun sen teen. Oksensin kivusta kun sain nuo kaksi tyhjentävää eli kohtua supistavaa lääkettä. Koska kohtuni oli jo pääosin tyhjentynyt ei mulle heti annettu kipulääkettä, pyysin itse vasta kun oli tosi tukalat oltavat, se olikin aika tuskaa siinä supistella ja odotella että lääke vaikuttaa. Lisäksi tuo tyhjennyslääke vaikutti myös suolen tyhjennykseen minulla, ihan molemmista päistä tuli tavaraa ja vatsassa väänsi samalla kun supistelin. Se keskeytyksen tapahtuminen pelkällä valmistavalla lääkkeellä ei paljon sattunut, olo oli vaan aika huono kokoajan. Veren määrä yllätti kun keskeytys tapahtui, edes superyöside ei riittänyt hetkittäin ja valuin siteen ohi pitkin lattioita. Helpottaa kun se on nyt ohi, saa murehtia jo muitakin murheita. Niitä riittää.

Ap
ps. Ei tarvitse sanoa mitään ilkeetä. Keskeytystä minun kanssani teki samalla osastolla 5 muutakin minun lisäkseni, kaikki suht nuoria ja ihan fiksun näköisiä naisia. En todellakaan ole ainoa joka samoin syin keskeytti.
[/quote]

Ei fiksi nainen keskeytä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän