Keskeytyspäätös tehty
Miten valmistaudun toimenpiteeseen?.. Kaikenlaisia kauhutarinoita olen kuullut mutta eikös se ole aika yleinen toimenpide..? Netistä luin että saattaa joutua olemaan jopa yön yli sairaalassa.. Eilen plussasin ja epäilen että ei voi olla viittä viikkoa pidemmällä.
Kommentit (484)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:43"]
Pidä lapsi. Sitä et kadu. Aborttia kadut varmasti!
[/quote]
Paskapuhetta!
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:51"]
Ei kuulemma tarvitse endometrioosista huolehtia kun kerran raskaaksi tulin :D lääkäri antoi vielä miettimisaikaa ensiviikkoon. Viikkoja oli vasta 4. Ap
[/quote]
Miten viikkoja muka voi olla 4? Niitähän on normaalisti 4 sinä jo päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa, eli kaksi viikkoa ovulaation jälkeen. Joko olet käsittänyt jotain todella väärin tai sitten tämä on jotain provoilua.
[/quote]
4 ja viiden viikon taitteessa arvioi gyne. Edellisten kuukautisten perusteella olisi ollut pidemmällä, mutta nuo monirakkulaiset munasarjat jo yksistään tekee kierrosta epäsäännöllisen. Tää ketju on mennyt ohi aiheen. En jaksa enää kun on kuulemma provo. Ihan oikeesti tämän kanssa nyt painin, en ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on.Enköhän selviä keskeytyksestä niinkuin tuhannet muutkin vuosittain.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:26"]
Kuule
Se seuraa sua koko loppuelämäs. Ja jos saat lapsia myöhemmin tää puskee pintaan viimeistään siinä vaiheessa kun he eivät enää pidäkään sinua kiireisenä, juoksentelevat teineinä omissa elämissään. Sä olet silloin ehkä jo keski-ikäinen ja sulla on aikaa miettiä että miksi, voi miksi. Silloin sä toivot että olisit tiennyt kaiken sen nyt mitä sä tiedät sitten silloin, ja olisit valinnut toisin. Tiedän että päätä on vaikea kääntää nyt, mutta muista tämä mun kirjoitus neljännesvuosisadan päästä :/
[/quote]Ja mistäs sinä sen tiedät?Ihmettelen näitä moralisteja jotka aina tietävät tasantarkkaan miltä tulevaisuudessa tuntuu ja millä hetkellä.Itse odotan nyt lasta viikollarv32 mutta olen tehnyt abortin 8vuotta sitten ja ei ole kyllä puskenut esiin milläänlailla tai kaduttanut koskaan.Juurikin oikea ratkaisu silloin aikoinaan!Se ainoa ja oikea,en esim mieti kuinka saattelisin 7vuotiasta kouluun mitä tietysti abortinvastustajat haluavat kuvitella.Mutta Ap,lle mulle tehtiin silloin kaavinta ja olihan se 7viikon projekti terveyskeskuskäyntineen,sitten sairaalassa ultraus ja labrat ja lopulta tuo kaavintapäivä sitten.Senjälkeen oli 3pv aairasloma koska vatsakivut oli aikamoiset mutta buranalla ne kestettiin ja se siitä sitten.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:26"]
Kuule
Se seuraa sua koko loppuelämäs. Ja jos saat lapsia myöhemmin tää puskee pintaan viimeistään siinä vaiheessa kun he eivät enää pidäkään sinua kiireisenä, juoksentelevat teineinä omissa elämissään. Sä olet silloin ehkä jo keski-ikäinen ja sulla on aikaa miettiä että miksi, voi miksi. Silloin sä toivot että olisit tiennyt kaiken sen nyt mitä sä tiedät sitten silloin, ja olisit valinnut toisin. Tiedän että päätä on vaikea kääntää nyt, mutta muista tämä mun kirjoitus neljännesvuosisadan päästä :/
[/quote]Ja mistäs sinä sen tiedät?Ihmettelen näitä moralisteja jotka aina tietävät tasantarkkaan miltä tulevaisuudessa tuntuu ja millä hetkellä.Itse odotan nyt lasta viikollarv32 mutta olen tehnyt abortin 8vuotta sitten ja ei ole kyllä puskenut esiin milläänlailla tai kaduttanut koskaan.Juurikin oikea ratkaisu silloin aikoinaan!Se ainoa ja oikea,en esim mieti kuinka saattelisin 7vuotiasta kouluun mitä tietysti abortinvastustajat haluavat kuvitella.Mutta Ap,lle mulle tehtiin silloin kaavinta ja olihan se 7viikon projekti terveyskeskuskäyntineen,sitten sairaalassa ultraus ja labrat ja lopulta tuo kaavintapäivä sitten.Senjälkeen oli 3pv aairasloma koska vatsakivut oli aikamoiset mutta buranalla ne kestettiin ja se siitä sitten.
[/quote]
Kiitos! Ap. :)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:51"] Ei kuulemma tarvitse endometrioosista huolehtia kun kerran raskaaksi tulin :D lääkäri antoi vielä miettimisaikaa ensiviikkoon. Viikkoja oli vasta 4. Ap [/quote] Miten viikkoja muka voi olla 4? Niitähän on normaalisti 4 sinä jo päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa, eli kaksi viikkoa ovulaation jälkeen. Joko olet käsittänyt jotain todella väärin tai sitten tämä on jotain provoilua. [/quote] 4 ja viiden viikon taitteessa arvioi gyne. Edellisten kuukautisten perusteella olisi ollut pidemmällä, mutta nuo monirakkulaiset munasarjat jo yksistään tekee kierrosta epäsäännöllisen. Tää ketju on mennyt ohi aiheen. En jaksa enää kun on kuulemma provo. Ihan oikeesti tämän kanssa nyt painin, en ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on.Enköhän selviä keskeytyksestä niinkuin tuhannet muutkin vuosittain. Ap
[/quote]
Milloin teit positiivisen raskaustestin? Taitaa olla aikaisintaan pari päivää ennen tuota 4+0- kohtaa ennen kuin testistä pitäisi tulla plussaa.
Voi olla, että gynekologi puhui sikiön iästä viikkoina, eli että raskaus on n. viikolla 6-7, mutta sikiön ikä 4-5 viikkoa (eli sikiön ikä lasketaan hedelmöittymishetkestä). Sain itse keskenmenon ollessani raskausviikolla 9, mutta sikiön ikä oli tuolloin n. 7 viikkoa.
Eli ap:n kuukautiset olisivat tällä hetkellä n. kaksi viikkoa myöhässä.
Jotenkin kun on itse nyt raskaana ja aikoo pitää lapsen niin tuntuu pahalta, kun jonkun toisen lapsi tulee kuolemaan ilman mahdollisuutta elämään.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:50"]
Jotenkin kun on itse nyt raskaana ja aikoo pitää lapsen niin tuntuu pahalta, kun jonkun toisen lapsi tulee kuolemaan ilman mahdollisuutta elämään.
[/quote]
Ihanko sun piti sitten tulla tänne kertomaan että SUSTA tuntuu pahalta. Omahyväistä!
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:45"]Siis hänellähän oli kierukka, eikö? Mutta se valui pois paikaltaan. Älkää nyt lyökö lyötyä!
Itselläni on samanikäinen tytär, ja ymmärrän kyllä, että tulevaisuudessa mahdollisesti häämöttävä lapsettomuus ei tunnu vielä miltään. Ja haluaisi päästä opiskeluihin kiinni.
Mutta jos rakastat lapsen isää, kehottaisin vielä harkitsemaan. Se lapsi on teidän rakkauden hedelmä, joka haluaa vimmatusti tulla maailmaan. Opiskelemaan pystyy vanhempanakin, ja vielä paremmin kuin nuorena. Toisessa vaakakupissa on kuitenkin kokonainen ihmiselämä, joka jää elämättä, jos sinä sen elämän lopetat.
[/quote]
Kehen viittaat? Kellä oli kierukka? Ei aloittajalla ainakaan.
Siis aloittajalla oli ollut kierukka. Mutta kuukauden oli ihan ilman ehkäisyä ja tuli raskaaksi silloin. Ei siinä mikään kierukka pettänyt
Mitä pitää tässä hetkessä tapahtua, että pitäisit lapsen, ap? Kirjoituksestasi päätellen jäit kaipaamaan vanhempiesi tukea? Oletko antanut heille edes mahdollisuutta olla tukenasi kertomalla raskaudestasi ja vauvasta?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:29"]saat esilääkitykse, sitten sut nukutetaan ja kun heräät, on kaikki ohi. Vähän kuukautiskipujen tuntuista saattaa olla vähän aikaa. Viikon otat iisisti ja sitten huolehdit ehkäisystä paremmin tulevaisuudessa.
Lapsia ehdit tehdä myöhemminkin.
[/quote]
Noilla viikoilla keskeytys tehdään kyllä lääkkeellisesti...
Ei vielä mitään peruurtamatonta toistaiseksi
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:31"]Ei vielä mitään peruurtamatonta toistaiseksi
Ap
[/quote]
<3 *hali*
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:31"]Ei vielä mitään peruurtamatonta toistaiseksi
Ap
[/quote]
<3 *hali*
[/quote]
Kiitos, ap. <3
On kyllä rankkaa aikaa! Melkein kerroin juuri äidille, mutta en onneksi kertonut, myötätuntoa en ainakaan olisi siltä saanut! kyllä täällä netissä on niin paljon helpompi anonyyminä vuodattaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:09"]En ymmärrä miksi edes kirjoitit tänne?
[/quote]
Luitko alkuperäisen viestin. Miten valmistautua keskeytykseen?