Miksi miehen oluenjuonti ärsyttää?
Kysyn tätä nyt naisilta, joiden mies juo olutta. Juo jopa arkisin.
Itse juon 1-2 olutta arki-iltaisin. Esim. hyvää Saksalaista vehnäolutta tms. Ja viikonloppuna hieman enemmän. Aikaisemmat naiseni ovat aina "mäkättäneet" siitä, mutta nykyinen on oikeinkin ok asian kanssa ja välillä maistelee itsekin. Se helpottaa elämää paljon, kun ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa siitä, että haluaa nautiskella oluesta.
Minä kuitenkin urheilen paljon ja olen hyvässä ja terveessä kunnossa, sekä käyn töissä ja tienaan myös riittävästi, joten ihmettelen suuresti miksi oluen "tissuttelu" (niinkuin naiset tapaavat asiaa kutsua), häiritsee niin maan vietävästi?? En humallu oluesta, enkä muutenkaan hölmöile mitään ikinä kännissä.
Kertokaa siis naiset ja vaimot, mikä teitä vaivaa?
Kommentit (145)
Minua myös häiritsee kuvottavanhajuinen hengitys. Meillä tosin olutta menisi sixpäkki päivässä, jos en ikinä huomauttaisi, ja siihen menee jo ihan älyttömästi rahaa. Minä elätän meidät, mies opiskelee vielä, ja vituttaa heittää kymppi päivässä kaljaan. Plus että tuo määrä luultavasti tuhoaa jo kaikki siittiötkin, ja yritämme saada lasta.
Hajuhaitta jos joka päivä haisee olut hengityksessä. En tykkää.
Olut maistuu pahalle, en koskaa juo olutta. T. mies.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:30"]
En minä ainakaan mäkätä. Asun Keski-Euroopassa ja täällä on ihan normaalia juoda pullo olutta arkipäivisinkin. Useimmiten ruokajuomana mutta ei ole kielletty pelkästäänkään. Eipä tuo mikään iso menoeräkään ole, alle eurolla saa puolen litran pullon hyvää olutta. Lisäksi ne ovat usein tarjouksessa, tavataan ostaa kori kerrallaan silloin.
[/quote]
Totta! Säännöllisesti tulee myös vierailtua Saksassa, jossa on hommat hyvällä mallilla. Siksi tuntuukin niin mahdottoman typerältä, että meillä täällä Suomessa yritetään laske oluiden alkoholipitoisuuksia yms. typerää.
Minua miehen 1-2olutta n.5-7 iltana viikossa häiritsee joskus, mutta en asiasta hänelle sen kummemmin sano. Lähinnä siksi koska omalla isälläni tämä muutama olut viikossa on muuttunut vanhempana jokapäiväiseen juopotteluun:( pelkään että myös minun miehelle käy näin ja siinä mielessä se ärsyttää. Pelkään että tämä muutama olut ei kohta riitä. En jaksa hoitaa toista alkoholistia.
Koska mikään alkoholipitoinen juoma ei kuulu jokapäiväiseksi juomaksi. Ei ole normaalia, että joka päivä korkki aukeaa. Oli se sitten yksi, kaksi tai kymmenen pulloa. Alkoholia se on joka tapauksessa. Mutta en minä yöuniani menetä, vaikka vetäisit perskännit päivittäin. Seurustelen vain sellaisten miesten kanssa, joilla ei ole tarvetta juoda epätavallisen usein alkoholia.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:57"]Koska mikään alkoholipitoinen juoma ei kuulu jokapäiväiseksi juomaksi. Ei ole normaalia, että joka päivä korkki aukeaa. Oli se sitten yksi, kaksi tai kymmenen pulloa. Alkoholia se on joka tapauksessa. Mutta en minä yöuniani menetä, vaikka vetäisit perskännit päivittäin. Seurustelen vain sellaisten miesten kanssa, joilla ei ole tarvetta juoda epätavallisen usein alkoholia.
[/quote]
Ennen kuin kukaan ehtii viisastelemaan, niin kyllä olen alkoholistin tytär. Ja ei, en ole absolutisti. Viimeksi viime viikonloppuna olin ihan perseet ja oli hauskaa :) Mutta juju on siinä, että juon harvoin ja tissuttelu ei todellakaan kuulu päivittäisiin rutiineihini. Ehkä kerran kuussa voin ottaa siiderin tai kaksi "huvikseen."
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:25"]
Voi liittyä siihen, että riippuvuudet osoittaa heikkoutta ja heikkous ei ole yleensä naisista puoleensavetävää.
[/quote]
Mäkättäminen oluen juomisesta osoittaa nautintokielteisyyttä, ja se on ainakin minulle täydellinen kynnyskysymys seurustelusuhteessa. Itse nautin oluen lisäksi mm. sherrystä, viskeistä, viinistä ja erilaisista cocktaileista. Juomien harrastaminen on arvokasta siinä missä ruoankin.
[/quote]
Minulle päihteiden käyttö on kynnyskysymys seurustelusuhteissa. Alkoholi on vaarallinen päihde. Alkoholijuomien "harrastaminen" kertoo addiktiosta, ja riippuvuussairaudet eivät ole nautinnollisia. Keksi heti 100 nautinnollisempaa asiaa kuin päihteiden käyttäminen.
[/quote]
Toivottasti et sitten juo kahvi tai käytä sokeria/hiilareita.
[/quote]
Vaikka kahvi ja sokeri aiheuttavatkin riippuvuutta, ne eivät kuitenkaan ole päihteitä. Älä ole lapsellinen.
Ketä normaalijärkistä naista nyt ei vituttaisi katsella päivittäin pienessä pierussa olevaa äijää?
Mun miehellä alkaa tulla niin tyhmää juttua suusta parin kaljan jälkeen, etten jaksa millään kuunnella. Omasta mielestään hänellä on kauheen fiksut jutut. En jaksais joka päivä kuunnella.
Lisäksi hengitys haisee, hikoilee kaljahikeä yöllä ja kuorsaa ihan porsaana.
Plus rahanmeno virvokkeisiin.
Mä en tykkää siitä että jo muutama olut vaikuttaa ihmiseen, ei se ole täysin samanlainen silloin kun ei olisi ottanut yhtään. En ole ehkä myöskään ikinä mieltänyt alkoholia arkikäyttöön (nää tavat tulee kai kotoa), itsekin haluan viikonlopulla ainakin sen yhden. Mutta joka päivä niin eiii... on sitä muitakin tapoja rentoutua! Ja tuo kaljahengitys mitä joutus haistelemaan joka päivä, siksi en haluis myöskään tupakoivaa kumppania.
Minua ärsyttäisi, jos pitäisi joka päivä miettiä sitä, onko toinen ajokunnossa, jos tarve tulee. 1-2 puolen litran olutta on sellainen määrä, ettei silloin enää lähdetä ajamaan tietenkään. No, työn puolesta ei voikaan käyttää alkoholia, jos on aamulla varhainen töihinmeno, eikä sitä hyvän juoman tuomaa nautintoa muutenkaan joka päivälle tartte ottaa tavaksi.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:49"]
Miehet on niin ällöttäviä pikkuhiprakassa, eivätkä edes tajua sitä itse. Jutut on tyhmiä, puhe sammaltaa, hengitys haisee, itseasias koko keho haisee.. Kuorsaavat, nukahtelevat mihin sattuu + ovat noloja. Vielä jos tää on joka iltaista niin voivoi, sääliksi käy vaimoa.
[/quote]
Asia ei ole kohdallani alkuunkaan noin. ap.
Samat syyt olla pitämättä oluen lipittelystä on minulla kuin muillakin: oluen hajuinen hengitys on inhottava, turha rahanmeno ärsyttää, nousee mieleen ikäviä muistoja lapsuudesta alkoholistiperheessä, jo parin alkoholiannoksen jälkeen ihmisen käytös muuttuu ja oluen päivittäinen juominen antaa lapsille huonon mallin. Minusta noin kaksi kertaa alkoholia viikossa on ok, yhtenä arkipäivänä yksi saunaolut tai viinilasillinen ja joko perjantaina tai lauantaina sitten useampi. Hyväksyn myös ajoittaiset (1-2 kertaa kuussa) kännäämiset ihan pitkän kaavan mukaan enkä ole mikään lasiinsylkijä itsekään. Lasten edessä ei mielestäni tule kuitenkaan kummankaan vanhemman humaltua vaan kovemmat ryyppysessiot tulee hoitaa muualla kuin kotona. Mäkättämistä en ole harrastanut enkä harrasta jatkossakaan - tämä on helposti vältettävissä sillä, että jo alun alkaen hankkii sellaisen kumppanin, jonka kanssa on yhtenäiset näkemykset eri asioista.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:51"]
Olut maistuu pahalle, en koskaa juo olutta. T. mies.
[/quote]
hinukki.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:57"]
Koska mikään alkoholipitoinen juoma ei kuulu jokapäiväiseksi juomaksi. Ei ole normaalia, että joka päivä korkki aukeaa. Oli se sitten yksi, kaksi tai kymmenen pulloa. Alkoholia se on joka tapauksessa. Mutta en minä yöuniani menetä, vaikka vetäisit perskännit päivittäin. Seurustelen vain sellaisten miesten kanssa, joilla ei ole tarvetta juoda epätavallisen usein alkoholia.
[/quote]
Nihkeä muija.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:01"]
Ketä normaalijärkistä naista nyt ei vituttaisi katsella päivittäin pienessä pierussa olevaa äijää?
[/quote]
Ei oluesta tai kahdesta tule "pieruun". ap.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:49"]
Miehet on niin ällöttäviä pikkuhiprakassa, eivätkä edes tajua sitä itse. Jutut on tyhmiä, puhe sammaltaa, hengitys haisee, itseasias koko keho haisee.. Kuorsaavat, nukahtelevat mihin sattuu + ovat noloja. Vielä jos tää on joka iltaista niin voivoi, sääliksi käy vaimoa.
[/quote]
Asia ei ole kohdallani alkuunkaan noin. ap.
[/quote]
No ei kai täällä sinusta keskustellakaan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:25"]Mä en koskaan tule ymmärtämään naisten tarvetta mäkättää jostakin asiasta. Jos saisivat mielestään täydellisen miehen niin vamaan valittaisivat sitä ettei anna aihetta mäkättää?
[/quote]Ärsyttävää tuollainen yleistäminen. Ainakaan itse en mäkätä, meillä itse asiassa mies on se mäkättäjä. Eikä lähipiirissäni muutenkaan ole yhtään mäkättäjänaista. Ilmeisesti jossain heitäkin on sitten pilvin pimein.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:25"]
Voi liittyä siihen, että riippuvuudet osoittaa heikkoutta ja heikkous ei ole yleensä naisista puoleensavetävää.
[/quote]
Mäkättäminen oluen juomisesta osoittaa nautintokielteisyyttä, ja se on ainakin minulle täydellinen kynnyskysymys seurustelusuhteessa. Itse nautin oluen lisäksi mm. sherrystä, viskeistä, viinistä ja erilaisista cocktaileista. Juomien harrastaminen on arvokasta siinä missä ruoankin.
[/quote]
Minulle päihteiden käyttö on kynnyskysymys seurustelusuhteissa. Alkoholi on vaarallinen päihde. Alkoholijuomien "harrastaminen" kertoo addiktiosta, ja riippuvuussairaudet eivät ole nautinnollisia. Keksi heti 100 nautinnollisempaa asiaa kuin päihteiden käyttäminen.
[/quote]
Toivottasti et sitten juo kahvi tai käytä sokeria/hiilareita.