Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen oluenjuonti ärsyttää?

Vierailija
12.02.2015 |

Kysyn tätä nyt naisilta, joiden mies juo olutta. Juo jopa arkisin.

Itse juon 1-2 olutta arki-iltaisin. Esim. hyvää Saksalaista vehnäolutta tms. Ja viikonloppuna hieman enemmän. Aikaisemmat naiseni ovat aina "mäkättäneet" siitä, mutta nykyinen on oikeinkin ok asian kanssa ja välillä maistelee itsekin. Se helpottaa elämää paljon, kun ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa siitä, että haluaa nautiskella oluesta.

Minä kuitenkin urheilen paljon ja olen hyvässä ja terveessä kunnossa, sekä käyn töissä ja tienaan myös riittävästi, joten ihmettelen suuresti miksi oluen "tissuttelu" (niinkuin naiset tapaavat asiaa kutsua), häiritsee niin maan vietävästi?? En humallu oluesta, enkä muutenkaan hölmöile mitään ikinä kännissä.

Kertokaa siis naiset ja vaimot, mikä teitä vaivaa?

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:25"]Voi liittyä siihen, että riippuvuudet osoittaa heikkoutta ja heikkous ei ole yleensä naisista puoleensavetävää. 
[/quote]

Juuri näin. Jos ei iltaakan pysty viikossa olemaan ilman, niin ei kiinnosta.

Vierailija
102/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:25"]Mä en koskaan tule ymmärtämään naisten tarvetta mäkättää jostakin asiasta. Jos saisivat mielestään täydellisen miehen niin vamaan valittaisivat sitä ettei anna aihetta mäkättää? [/quote]Ärsyttävää tuollainen yleistäminen. Ainakaan itse en mäkätä, meillä itse asiassa mies on se mäkättäjä. Eikä lähipiirissäni muutenkaan ole yhtään mäkättäjänaista. Ilmeisesti jossain heitäkin on sitten pilvin pimein.

[/quote]

Täällä näyttäisi olevan ainakin koko palsta täynnä näitä mäkättäjänaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:25"]Voi liittyä siihen, että riippuvuudet osoittaa heikkoutta ja heikkous ei ole yleensä naisista puoleensavetävää.  [/quote] Juuri näin. Jos ei iltaakan pysty viikossa olemaan ilman, niin ei kiinnosta.

[/quote]

Jos ei kiinnosta olla. Miksi pitäisi? Haluisitko sinä käyttää facebookkia tai palstaa vain valvotusti 1-2 kertaa kuukaudessa?

Vierailija
104/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:49"]

Miehet on niin ällöttäviä pikkuhiprakassa, eivätkä edes tajua sitä itse. Jutut on tyhmiä, puhe sammaltaa, hengitys haisee, itseasias koko keho haisee.. Kuorsaavat, nukahtelevat mihin sattuu + ovat noloja. Vielä jos tää on joka iltaista niin voivoi, sääliksi käy vaimoa.

[/quote]

Asia ei ole kohdallani alkuunkaan noin. ap.

[/quote]

No sinähän olet tietysti niin täydellinen ettei sun henkikään haise kaljalta.

Vierailija
105/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei haittaa varsinaisesti se oluen juonti jos mieheni juo olutta korkeintaan pari olutta vaikka joka päivä (paitsi tietty rahallisesti, mutta jos rahasta ei ole tiukkaa niin ok), herkuttelenhan itsekin välillä viinillä tai makeisilla jne. Mutta miehelläni on taipumusta siihen, että jos viikolla juo juurikin maun vuoksi pari olutta niin viikonloppuna pitää vetää perskännit että saa nollata työviikon. Siinä nousee jo viikottainen alkoholimäärä aikamoisiin lukemiin, ei ole hyvä tämä siis. Lisäksi molempien suvussakin on alkoholismia jossain määrin, eli kovaa alkoholinkulutusta en siksikään suvaitse ja mieheni juominen assosioi helposti menneisyyteeni: vanhempani ovat absolutisteja ja kotona ei suvaita alkoholia, nuoruudessani sain aikamoiset huudot alkoholikokeiluista silloin kun niistä kiinni jäin. Ja mieheni olen tuntenut lukioajoista saakka ja tuohon aikaan näin häntä ihan tarpeeksi örveltämässä kännissä ympäriinsä, joten tässä reilu parikymppisenä moinen touhu nostaa niskakarvat pystyyn. :/ 

Vierailija
106/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla "mäkättäisin" limsojen juonnista. Eihän noissa juomissa ole edes ravintoarvoja, mitä niitä nyt päivittäin, turhanpäiten kittaamaan? Todella huono tapa.

Vierailija
107/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistien tyttärenä en tule ottamaan riskiä jos mies on vaikka kuin mahtava, mutta osoittaa tuollaisia riippuvuuden oireita. rentoutua voi monella tavalla, alkoholi ei ole niistä fiksuin.
Tissuttelun huonoja puolia: levottomuus, haoseva henki, ei pysty ajamaan autolla jos jotain sattuu, ei järkevä juttukaveri. Toinen lapsi kotona.
Ei kiitos!

Vierailija
108/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, muuta kuin nyt vähän kun olen raskaana ja itse en voi ottaa. Eilen sanoinkin kun mies otti ensimmäisen hörpyn ja teki sellaisen "Ah" äänähdyksen, että nyt hiljaa tai seuraavaksi nautit vasta sitten kun minäkin voin :D

Vierailija
109/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja mäkättämisestä: en mäkätä, koska en ottaisi miestä joka tissuttelee. En vaikka olisinkuin paljon rahaa ja asemaa.

Vierailija
110/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:20"]

Kysyn tätä nyt naisilta, joiden mies juo olutta. Juo jopa arkisin.

Itse juon 1-2 olutta arki-iltaisin. Esim. hyvää Saksalaista vehnäolutta tms. Ja viikonloppuna hieman enemmän. Aikaisemmat naiseni ovat aina "mäkättäneet" siitä, mutta nykyinen on oikeinkin ok asian kanssa ja välillä maistelee itsekin. Se helpottaa elämää paljon, kun ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa siitä, että haluaa nautiskella oluesta.

Minä kuitenkin urheilen paljon ja olen hyvässä ja terveessä kunnossa, sekä käyn töissä ja tienaan myös riittävästi, joten ihmettelen suuresti miksi oluen "tissuttelu" (niinkuin naiset tapaavat asiaa kutsua), häiritsee niin maan vietävästi?? En humallu oluesta, enkä muutenkaan hölmöile mitään ikinä kännissä.

Kertokaa siis naiset ja vaimot, mikä teitä vaivaa?

[/quote]

Koska vaikket itse sitä huomaa, niin juotuasi oluen myös haiset oluelta. Mun puolestani saisit juoda vaikka muutaman lasin viiniä, mutta olut vaan haisee hengityksessä.

Vierailija
111/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:57"]

Koska mikään alkoholipitoinen juoma ei kuulu jokapäiväiseksi juomaksi. Ei ole normaalia, että joka päivä korkki aukeaa. Oli se sitten yksi, kaksi tai kymmenen pulloa. Alkoholia se on joka tapauksessa. Mutta en minä yöuniani menetä, vaikka vetäisit perskännit päivittäin. Seurustelen vain sellaisten miesten kanssa, joilla ei ole tarvetta juoda epätavallisen usein alkoholia.

[/quote]

Nihkeä muija.
[/quote]

Tosi nihkeä juu :) Lue se alempikin viesti, jossa lainasin itseäni.

Vierailija
112/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka arki-ilta ottaa 1-2 olutta, viikonloppuna enemmän + päälle vielä ne viskit ja viinit ja cocktailit ym. harrastejuomat, niin yhteenlaskettu viikkomäärä on jo aika huikea. Siinä ei ole alkoholisoituminen kaukana. Hälyttävää on myös se, että henkilö itse vähättelee alkoholinkäyttöänsä, keksii sille "hyviä syitä" (=rentoutuminen, harrastus), eikä näe tai ei välitä että käytöstä koituu ongelmia muille perheenjäsenille. Itse en noin alkoholipitoisesta elämää haluaisi katsella vierestä.

Vierailija
113/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:44"]Mua ärsyttää, koska mies alkaa aina jauhaa ja valittaa ihan turhanpäiväisistä asioista muutaman oluen jälkeen. Sitten jos en kiinnostu näistä "Kalle osti uuden auton, mikä sekin luulee olevansa" -jupinoista, niin mies loukkaantuu.
[/quote]

Meilläkin! Mutta nautin tästä, mies on normaalisti niin hiljainen eikä paljoa kerro jos Kallen naama jurppii, mutta oluen jälkeen kyllä. Kivaa jauhaa paskaa miehen kanssa joskus siitä miksi jonkun naama ärsyttää.

Vierailija
114/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsisi ihan vaan siksi, että lapsena jouduin katsomaan vierestä kun isäpuoli joi itsensä hengiltä. Asiaa pahentaa vielä se, jos olut on samaa merkkiä mitä hän käytti.

Vierailija
115/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että monet tissuttelun tuomitsevat pitävät kerran pari kuussa vedettävää kaatokänniä hyväksyttävänä asiana.

Vierailija
116/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:43"]Minua häiritsisi ihan vaan siksi, että lapsena jouduin katsomaan vierestä kun isäpuoli joi itsensä hengiltä. Asiaa pahentaa vielä se, jos olut on samaa merkkiä mitä hän käytti.
[/quote]

Minä sain joskus aikoinaan paniikkikohtauksen kuullessani, kun oluttölkki aukeaa. Yhdistin oluen aina huutoon, itkuun, pelkoon, ahdistukseen ja väkivaltaan. Nykyään en saa enää paniikkia, mutta en hyväksy turhaa lipittelyä.

Vierailija
117/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nyt on liian tyhmiä tajutakseen ettei sitä yhtä olutta minkään hiprakan takia juoda. Kyse ei ole mistään alkoholismista. Jotkut harrastaa ruokaa eikä ne ole läskejä kaikki. Jotkut harrastaa sikareja eivätkä polta muuten mitään. Se on se maku nautinto minkä takia näitä harrastetaan.

Vierailija
118/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:46"]Minua ärsyttää se, että monet tissuttelun tuomitsevat pitävät kerran pari kuussa vedettävää kaatokänniä hyväksyttävänä asiana.
[/quote]

Minä vedän perseet siksi, että se tapahtuu harvoin ja sen jälkeen en koske alkoholiin "huvin vuoksi" pitkin viikkoa vaan vedän selkeän rajan siihen, milloin kännätään ja milloin eletään normaalielämää. Olen tyytyväinen siihen, että alkoholistin elämää vierestä katsoneena en ole kuitenkaan menettänyt täysin kykyäni pitää hauskaa myös kännissä. Ja ylpeä olen myös siitä, etten sorru alkoholiin milloin milläkin verukkeella.

Vierailija
119/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:48"]

Nää nyt on liian tyhmiä tajutakseen ettei sitä yhtä olutta minkään hiprakan takia juoda. Kyse ei ole mistään alkoholismista. Jotkut harrastaa ruokaa eikä ne ole läskejä kaikki. Jotkut harrastaa sikareja eivätkä polta muuten mitään. Se on se maku nautinto minkä takia näitä harrastetaan.

[/quote]

Toi on todella yleinen itsehuijaus. Pullo saksalaista vehnäolutta on 0,5 litraa. Pari pulloa on lirta. Litrassa olutta on sen verran alkoholia, että kyllä se jo pienenä rentoutumisena tuntuu. Se on samallainen tapa kuin polttaminen. Ei pää siitä yhdestä tupakasta mene sekaisin, mutta kyllä se nikotiini rauhoittaa.

Vierailija
120/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:48"]Nää nyt on liian tyhmiä tajutakseen ettei sitä yhtä olutta minkään hiprakan takia juoda. Kyse ei ole mistään alkoholismista. Jotkut harrastaa ruokaa eikä ne ole läskejä kaikki. Jotkut harrastaa sikareja eivätkä polta muuten mitään. Se on se maku nautinto minkä takia näitä harrastetaan.
[/quote]

Ja jotkut eivät tajua, että kun on katsonut vaikkapa 15 vuotta alkoholistin elämää kotona, ei halua katsoa päivittäistä alkoholin käyttöä lopun elämäänsä. Se on vaikea selittää jos sitä ei ole kokenut, mutta minulle alkoholi ei ole harmiton nautiskeluaine, jota voi ottaa päivittäin, koska "emmä tästä määrästä humallu." Ei se humaltuminen ole aina se pointti, vaan se, että alkoholi on alkoholka enkä ole törmännyt vielä ravintoympyrään, jossa suositellaan alkoholia osaksi terveellistä ruokavaliota ja elämäntapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi