Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen oluenjuonti ärsyttää?

Vierailija
12.02.2015 |

Kysyn tätä nyt naisilta, joiden mies juo olutta. Juo jopa arkisin.

Itse juon 1-2 olutta arki-iltaisin. Esim. hyvää Saksalaista vehnäolutta tms. Ja viikonloppuna hieman enemmän. Aikaisemmat naiseni ovat aina "mäkättäneet" siitä, mutta nykyinen on oikeinkin ok asian kanssa ja välillä maistelee itsekin. Se helpottaa elämää paljon, kun ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa siitä, että haluaa nautiskella oluesta.

Minä kuitenkin urheilen paljon ja olen hyvässä ja terveessä kunnossa, sekä käyn töissä ja tienaan myös riittävästi, joten ihmettelen suuresti miksi oluen "tissuttelu" (niinkuin naiset tapaavat asiaa kutsua), häiritsee niin maan vietävästi?? En humallu oluesta, enkä muutenkaan hölmöile mitään ikinä kännissä.

Kertokaa siis naiset ja vaimot, mikä teitä vaivaa?

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitistunut alkoholistinainen vastaa:

Koska se mainion olusen lipittely, olkoonpa niitä vaikka vain 1-2, saa aikaan sen että et ole läsnä. Siinä on vain sinä ja pikkuhipra, teidän pikku maailma, vaikka luulet itse olevasi suulas ja mainio mies, oikein rento ja mukava. Vaimo vaan joutuu sinun ja kuningas Kaljatölkin universumin ulkopuolelle. Olisiko paikka pohtia oikein niinkuin kunnolla henkistä suhdettasi tuohon aineeseen, varsinkin kun monet ovat asiasta "mäkättäneet"?

Vierailija
62/145 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:38"]Millä oikeudella ihminen luulee voivansa määrätä aikuisen ihmisen juomisista? Kaksi olutta illassa ei tunnu missään edes minulla, 50kiloisella naisella.

Kyllä huomaa että Suomessa on osattu tämä alkoholin mustamaalaaminen. Jos sinulla itselläsi ei ole normaali suhde alkoholiin, niin älä silti rajoita sellaisen ihmisen tekemisiä, kenellä on. Tätä samaa mentaliteettia käytetään Suomen laissa; pienen väestön takia (juopot) kärsii kohtuukäyttäjät.

Jos holhous toimisi alkoholin suhteen, olisi Suomi maailman raittein maa. Näin ei kuitenkaan ole, ja sitä sopii kysyä että miksi? Etelä-Euroopassa viinilasillinen, kaksi, on ihan normi ruokajuoma. Harvemmin siellä juoppoja näkyy.

Vielä loppukysymys näille oluesta mäkättäville naisille:
Jos oluen sijaan mies joisi kaksi lasillista viiniä, olisiko se ok? Miksi/miksi ei?
Jos kahden alkoholillisen oluen sijaan mies joisi kaksi alkoholitonta olutta, olisiko se ok? Miksi/miksi ei?
[/quote]
Taas tätä etelä-eurooppa valhetta. Lähes 20 vuotta Italiassa asuneena sanoisin, että se suomalainen juominen ja italialainen juominen on täysin eri asia.
Italialaisen lasi viiniä ruuan kanssa on ehkä max 2 dl, jos sitäkään. Suurin osa ei todellakaan juo joka aterialla. Saatikka joka päivä. Ja kyllä, he jotka juovat joka päivä, näyttävät myös siltä. Sitä viiniä juodaan oikeasti niin vähän, ettei siitä tulla pikku hiprakkaan tai känniin.Vuosien saatossa kasvoissa alkaa kyllä heilläkin näkyä turvotus ja punoitus. He, jotka harrastavat valkoviiniä, heillä sen sijaan alkaa kädet täristä. Heidän alkoholin käyttö ei näy heidän ruumiin rakenteessa, joten kaljamaha on lähes tuntematon ulkomuoto käsite. Naiset eivät juo raskaana ollessaan. Jos juovat, niin sossut kyllä puuttuvat. Ylipäätänsä naiset juovat todella vähän.

Suomalainen juominen on sen sijaan näillä hyvän ruuan kanssa nauttijat tai ruuan jälkeen pari kaljaa 2×0.5 litraa tyyppejä, ellei enemmän. He tulevat hiprakkaan ja käyttäytyvät eri tavalla. Itse he eivät välttämättä tunnista sitä. Kalja haisee ja se illan vietto keskittyy sen pullon kanssa nauttimiseen, ei niinkään enää vaimon.

Italiassa kukaan ei selitä kuinka tulevat kotiin nauttimaan viinin mausta. Se on enemmän kuin suola, sopii johonkin ruokaan. Jos ei sovi, ollaan ilman. Suomessa se on kuin jälkiruoka, joka kruuna aterian ja jota juodaan tunteja. Ei 15 minuuttia ruokailun ajan.
Suomessa ollaan kykeneviä jopa puukottamaan parin 2 € kaljapullon takia. Italiassa vaikka 10 pulloa kaatuisi, niin harmittaisi korkeintaan, että joudutaan siivoamaan.
Kuten ap todistaa, hän on jopa valmis uhraamaan parisuhteensa, kunhan ei siitä joka päiväisestä kaljasta tarvitse luopua.
Suomalaisen tapa juoda kaljaa joka ilta, luokiteltaisiin täällä Italiassa alkoholisoituneen ihmisen käytökseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:06"]Olut on hyväksi sydämmelle.
http://m.iltalehti.fi/sydan/2013071217259015_sd.shtml
Diabetes riski vähenee.
http://www.tohtori.fi/?page=8913638&id=3046588
[/quote]
Eikö faktat miellytä vai mistä alapeukut?

Vierailija
64/145 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä monet vauhkoo että ap:n olisi muka PAKKO juoda joka päivä 1-2 olutta? Itse en ainakaan aloituksesta sitä löytänyt.

Vierailija
65/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin tissuttelevan miehen raittiiseen naiseen. Voin kertoa, että on nautinnot vähän eri tasolla.

Vierailija
66/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:41"]

Minulle päihteiden käyttö on kynnyskysymys seurustelusuhteissa. Alkoholi on vaarallinen päihde. Alkoholijuomien "harrastaminen" kertoo addiktiosta, ja riippuvuussairaudet eivät ole nautinnollisia. Keksi heti 100 nautinnollisempaa asiaa kuin päihteiden käyttäminen.

[/quote]

Voit toki olla käyttämättä päihteitä, mutta yhden asiavirheen korjaan: alkoholijuomien harrastaminen ei kerro addiktiosta. Normaali ihminen pystyy käyttämään alkoholia usein ja kohtuudella ilman riippuvuuden muodostumista. -12

Vierailija
67/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:01"]

ap, minua alkoi ärsyttämään juuri sillä hetkellä kun sain ensimmäisen lapsemme. Koska minä en voinut jatkaa samaa rentoa meininkiä, mtotesin että katkeroiduin ensin vapauteni menettämisestä, jota en tajunnut käyvän niin totaalisesti lapsen tultua ja itse asiassa jo 9kk ennen.

[/quote]

Et tajunnut? Miten tuollaisen asian voi olla tajuamatta? -12

Vierailija
68/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivaa mikään. Oluenjuonti ärsyttää sen vuoksi, etä se tekee miehestä huonon sängyssä ja sössöttäjän. Vieroitusoireena tulle ärtyneisyyttä. Ja tämä koskee monia kohtuukäyttäjiäkin.

Vierailija
69/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksasi rasittuu alkoholista.

Vierailija
70/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
71/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei  häiritse yhtään, tykkään itsekin laatuoluista kuin marketin luiruista. 

Niin, olen ehkä huono vastaan kun ei tuossa mitään ongelmaa minulle ole :) 

Vierailija
72/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:52"]

Maksasi rasittuu alkoholista.

[/quote]

yhdestä oluesta on varmasti vähemmän haittaa kuin pääkipuun otetusta paracetamolista

Vierailija
73/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:49"]

Miehet on niin ällöttäviä pikkuhiprakassa, eivätkä edes tajua sitä itse. Jutut on tyhmiä, puhe sammaltaa, hengitys haisee, itseasias koko keho haisee.. Kuorsaavat, nukahtelevat mihin sattuu + ovat noloja. Vielä jos tää on joka iltaista niin voivoi, sääliksi käy vaimoa.

[/quote]

Tämä ei kuulosta pikkuhiprakalta vaan kunnon humalalta ja sammumiselta. Pikkuhiprakka yhdellä-kahdella oluella ei saa ketään edes sammaltamaan.

Vierailija
74/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:49"]

Miehet on niin ällöttäviä pikkuhiprakassa, eivätkä edes tajua sitä itse. Jutut on tyhmiä, puhe sammaltaa, hengitys haisee, itseasias koko keho haisee.. Kuorsaavat, nukahtelevat mihin sattuu + ovat noloja. Vielä jos tää on joka iltaista niin voivoi, sääliksi käy vaimoa.

[/quote]

kyse oli 1-2 oluesta, joskus ei ehkä siitäkään. Aikuinen Ihminen ei ole humalassa 1-2 oluesta .

oletan, tämän perusteella että sun miehes juo 1-2 mäyrää kun tuolla asenteella olet ?

Vierailija
75/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:33"]

Alkoholistien tyttärenä en tule ottamaan riskiä jos mies on vaikka kuin mahtava, mutta osoittaa tuollaisia riippuvuuden oireita. rentoutua voi monella tavalla, alkoholi ei ole niistä fiksuin. Tissuttelun huonoja puolia: levottomuus, haoseva henki, ei pysty ajamaan autolla jos jotain sattuu, ei järkevä juttukaveri. Toinen lapsi kotona. Ei kiitos!

[/quote]

alkoholistin lapsena sinä et varmaan ole nähnyt kohtuullista alkoholin ottoa - semmoistakin tapahtuu. Yksi olut ei vie puhekykyä, ihminen ei kaatuile,ym typerää. 

Vierailija
76/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään vikaa ole. Olen nähnyt niin paljon parisuhteita missä nainen mäkättää aivan turhista asioista koko ajan ja päätin ettei minusta IKINÄ tule mäkättävää tyttöystävää.

Vierailija
77/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

III – olut sisältää noin 40 kcal /100 g. Pienessä tölkissä (keskiolut pullo) on siis noin 132 kcal energiaa ja 0,5 l tuopissa tai tölkissä on siis noin 200 kcal energiaa.

Lihot kilon, kun nautit 7000 ylimääräistä kaloria. Kyllähän näitä ihramahoja näkee marketin kaljahyllyn luona päivittäin. Nuoria miehiä vielä!

Oluen avulla rentoutuminen on siis rentoutumista humalan avulla. Vai moniko mies joisi alkoholitonta olutta rentoutuakseen? Kyllä jo yksi olut vaikuttaa, muistan hyvin miten huomasin omasta isästäni, jos hän oli juonut yhdenkin oluen. 

Itse en katselisi päivääkään pikkuhiprakkaista miestä. Onneksi mieheni on raitis.

Vierailija
78/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:42"]III – olut sisältää noin 40 kcal /100 g. Pienessä tölkissä (keskiolut pullo) on siis noin 132 kcal energiaa ja 0,5 l tuopissa tai tölkissä on siis noin 200 kcal energiaa.
Lihot kilon, kun nautit 7000 ylimääräistä kaloria. Kyllähän näitä ihramahoja näkee marketin kaljahyllyn luona päivittäin. Nuoria miehiä vielä!

Oluen avulla rentoutuminen on siis rentoutumista humalan avulla. Vai moniko mies joisi alkoholitonta olutta rentoutuakseen? Kyllä jo yksi olut vaikuttaa, muistan hyvin miten huomasin omasta isästäni, jos hän oli juonut yhdenkin oluen. 

Itse en katselisi päivääkään pikkuhiprakkaista miestä. Onneksi mieheni on raitis.

[/quote]
Kas kummaa minäkin näen paskamaha naisia kaupassa eikä edes olut ostoksilla. Voiko siis lihoa ilman olutta?

Vierailija
79/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:25"]

Voi liittyä siihen, että riippuvuudet osoittaa heikkoutta ja heikkous ei ole yleensä naisista puoleensavetävää. 

[/quote]

Mäkättäminen oluen juomisesta osoittaa nautintokielteisyyttä, ja se on ainakin minulle täydellinen kynnyskysymys seurustelusuhteessa. Itse nautin oluen lisäksi mm. sherrystä, viskeistä, viinistä ja erilaisista cocktaileista. Juomien harrastaminen on arvokasta siinä missä ruoankin.
[/quote]
En seurustelisi ihmisen kanssa joka haisisi joka päivä alkoholihuuruille. En vaan jaksaisi haistella sellaista. Mutta en toki mäkättäisi siitä, koska en seurustelisi sellaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
80/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi