Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen oluenjuonti ärsyttää?

Vierailija
12.02.2015 |

Kysyn tätä nyt naisilta, joiden mies juo olutta. Juo jopa arkisin.

Itse juon 1-2 olutta arki-iltaisin. Esim. hyvää Saksalaista vehnäolutta tms. Ja viikonloppuna hieman enemmän. Aikaisemmat naiseni ovat aina "mäkättäneet" siitä, mutta nykyinen on oikeinkin ok asian kanssa ja välillä maistelee itsekin. Se helpottaa elämää paljon, kun ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa siitä, että haluaa nautiskella oluesta.

Minä kuitenkin urheilen paljon ja olen hyvässä ja terveessä kunnossa, sekä käyn töissä ja tienaan myös riittävästi, joten ihmettelen suuresti miksi oluen "tissuttelu" (niinkuin naiset tapaavat asiaa kutsua), häiritsee niin maan vietävästi?? En humallu oluesta, enkä muutenkaan hölmöile mitään ikinä kännissä.

Kertokaa siis naiset ja vaimot, mikä teitä vaivaa?

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:48"]Nää nyt on liian tyhmiä tajutakseen ettei sitä yhtä olutta minkään hiprakan takia juoda. Kyse ei ole mistään alkoholismista. Jotkut harrastaa ruokaa eikä ne ole läskejä kaikki. Jotkut harrastaa sikareja eivätkä polta muuten mitään. Se on se maku nautinto minkä takia näitä harrastetaan.
[/quote]

Ja jotkut eivät tajua, että kun on katsonut vaikkapa 15 vuotta alkoholistin elämää kotona, ei halua katsoa päivittäistä alkoholin käyttöä lopun elämäänsä. Se on vaikea selittää jos sitä ei ole kokenut, mutta minulle alkoholi ei ole harmiton nautiskeluaine, jota voi ottaa päivittäin, koska "emmä tästä määrästä humallu." Ei se humaltuminen ole aina se pointti, vaan se, että alkoholi on alkoholka enkä ole törmännyt vielä ravintoympyrään, jossa suositellaan alkoholia osaksi terveellistä ruokavaliota ja elämäntapaa.
[/quote]

Alkoholia, ei "alkoholka" xd

Vierailija
122/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:48"]

Nää nyt on liian tyhmiä tajutakseen ettei sitä yhtä olutta minkään hiprakan takia juoda. Kyse ei ole mistään alkoholismista. Jotkut harrastaa ruokaa eikä ne ole läskejä kaikki. Jotkut harrastaa sikareja eivätkä polta muuten mitään. Se on se maku nautinto minkä takia näitä harrastetaan.

[/quote]

Toi on todella yleinen itsehuijaus. Pullo saksalaista vehnäolutta on 0,5 litraa. Pari pulloa on lirta. Litrassa olutta on sen verran alkoholia, että kyllä se jo pienenä rentoutumisena tuntuu. Se on samallainen tapa kuin polttaminen. Ei pää siitä yhdestä tupakasta mene sekaisin, mutta kyllä se nikotiini rauhoittaa.
[/quote]
Vähän niin kuin hiihto kunnon lenkin jälkeen rauhallinen ja hyvä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:48"] Nää nyt on liian tyhmiä tajutakseen ettei sitä yhtä olutta minkään hiprakan takia juoda. Kyse ei ole mistään alkoholismista. Jotkut harrastaa ruokaa eikä ne ole läskejä kaikki. Jotkut harrastaa sikareja eivätkä polta muuten mitään. Se on se maku nautinto minkä takia näitä harrastetaan. [/quote] Toi on todella yleinen itsehuijaus. Pullo saksalaista vehnäolutta on 0,5 litraa. Pari pulloa on lirta. Litrassa olutta on sen verran alkoholia, että kyllä se jo pienenä rentoutumisena tuntuu. Se on samallainen tapa kuin polttaminen. Ei pää siitä yhdestä tupakasta mene sekaisin, mutta kyllä se nikotiini rauhoittaa. [/quote] Vähän niin kuin hiihto kunnon lenkin jälkeen rauhallinen ja hyvä olo.

[/quote]

Nimenomaan. Toinen saa hyvän olon ja hermojen nollauksen hiihdosta tai juoksulenkistä, toinen oluesta tai muusta alkoholista. 

Vierailija
124/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:48"]

Nää nyt on liian tyhmiä tajutakseen ettei sitä yhtä olutta minkään hiprakan takia juoda. Kyse ei ole mistään alkoholismista. Jotkut harrastaa ruokaa eikä ne ole läskejä kaikki. Jotkut harrastaa sikareja eivätkä polta muuten mitään. Se on se maku nautinto minkä takia näitä harrastetaan.

[/quote]

Säännöllinen määrä alkoholia muuttaa aina aivokemiaa, vaikka olisi kyse pienestäkin määrästä. Lue addiktiosta ja sen synnystä niin opit sinäkin jotain. Ja vaikkei olisi riippuvuuttakaan, on siitä silti muita haittoja, kuten esimerkiksi yököttävä haju hengityksessä ja ihohuokosissa.

Vierailija
125/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:48"]

[/quote]

Säännöllinen määrä alkoholia muuttaa aina aivokemiaa, vaikka olisi kyse pienestäkin määrästä. Lue addiktiosta ja sen synnystä niin opit sinäkin jotain. Ja vaikkei olisi riippuvuuttakaan, on siitä silti muita haittoja, kuten esimerkiksi yököttävä haju hengityksessä ja ihohuokosissa.
[/quote]
Kuten esim. valkosipulissa.

Vierailija
126/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä mene 200 €/kk!

Mulla menee kerran viikossa 2 tuoppia pubissa 12 € yht ja kotona lauantaina 5 pientä tölkkiä halvinta merkkiä eli 5 €. kuukaudessa siis 17 € kertaa 4 eli 68 €/kk. Joidenkin mielestä se on hirveä summa!

isä

Vierailija
127/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää mielikuvatasolla sellainen mies, joka makaa sohvalla kaljaa juoden vaimon tehdessä oman työpäivänsä päätteeksi vielä kotitöitäkin. Vaimo tietenkin tuo oluet miehen käskystä ja kerää kiltisti myös tyhjät tölkit.

Onneksi ap ei vaikuta sellaiselta. Itsekin juon arkena kaljan tai lasin viiniä työpäivän jälkeen, en tosin joka päivä mutta ainakin kerran viikossa. T: nainen.

Vierailija
128/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies, joka juo myös olutta ainakin viitenä päivänä viikossa. Sen juominen ei yhtään muuta hänen luonnettaan, eli hän ei mene edes hiprakkaan siitä.

Minua ehkä aavistuksen häiritsee, mutta en mäkätä. Olen jo äidinmaidosta oppinut pelon kuningas alkoholia kohtaan. Siis pelkään, että se tuo ajan myötä lieveilmiöitä mukanaan.

Vastaus ap:n kysymykseen: syynä on pelko.

Vierailija
129/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne miehetkin mäkättää. Minä pidän kaikesta makeasta ja leipominen on minulle harrastus. Jos en jostain syytä ehdi tai jaksa leipoa, ostan sitten kaupasta pullaa. En osta halvinta vaan maukkainta. Mies se jaksaa joka kerta sanoa, että mitä sinä taas ostat / leivot. Sama juttu makeisten suhteen. Nyt mies on onneksi pari päivää pois, joten nyt on korvapuustit uunissa ja huomenna ostan kilon irtokarkkeja. Pullan ja karkin syönti ei vaikuta mitenkään ajokykyyn tai vastaavaan, joten ei siitä mitään haittaa muille ihmisille ole.

Vierailija
130/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä vaivaa se , että jatkuva kaljanlatkiminen on jo pehmentänyt päätä (kumpaakin). En tarkoita humalaa vaan sitä, että et enää ole yhtä terävä kuin parhaina päivinä ( ja öinä). Emme voi myöskään suunnitella mitään emmekä jättää jotain tärkeää asiaa sen varaan, että sinäKIN olisit ajokunnossa, varsinkaan viikonloppuisin.

Me haluaisimme mieluummin viettää aikaamme selväpäisen miehen kanssa siinäkin tapauksessa, että siinä ei ole suurtakaan eroa. Toisaalta  niissä tapauksissa rima on ollut jo muutenkin liian alhaalla.

Vaadimmeko me kamalat ämmät miehiltämme aivan liikaa, kun toivomme heidän tekevän perheen parissa muutakin kuin vain rentoutuvan, joko oluen kanssa tai ilman sitä?

Vierailija
131/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Hän jätti tyhjät tölkit sinne minne sattui ne laskemaan.

b) Hän jankkasi typeriä juttuja "pikku" hiprakassa.

c) Hän kuorsasi juotuaan.

d) Lopulta hän ei ollut ilman hiprakkaansa päivääkään.

Vierailija
132/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella ihminen luulee voivansa määrätä aikuisen ihmisen juomisista? Kaksi olutta illassa ei tunnu missään edes minulla, 50kiloisella naisella.

Kyllä huomaa että Suomessa on osattu tämä alkoholin mustamaalaaminen. Jos sinulla itselläsi ei ole normaali suhde alkoholiin, niin älä silti rajoita sellaisen ihmisen tekemisiä, kenellä on. Tätä samaa mentaliteettia käytetään Suomen laissa; pienen väestön takia (juopot) kärsii kohtuukäyttäjät.

Jos holhous toimisi alkoholin suhteen, olisi Suomi maailman raittein maa. Näin ei kuitenkaan ole, ja sitä sopii kysyä että miksi? Etelä-Euroopassa viinilasillinen, kaksi, on ihan normi ruokajuoma. Harvemmin siellä juoppoja näkyy.

Vielä loppukysymys näille oluesta mäkättäville naisille:
Jos oluen sijaan mies joisi kaksi lasillista viiniä, olisiko se ok? Miksi/miksi ei?
Jos kahden alkoholillisen oluen sijaan mies joisi kaksi alkoholitonta olutta, olisiko se ok? Miksi/miksi ei?

Vierailija
133/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:38"]

Millä oikeudella ihminen luulee voivansa määrätä aikuisen ihmisen juomisista? Kaksi olutta illassa ei tunnu missään edes minulla, 50kiloisella naisella. Kyllä huomaa että Suomessa on osattu tämä alkoholin mustamaalaaminen. Jos sinulla itselläsi ei ole normaali suhde alkoholiin, niin älä silti rajoita sellaisen ihmisen tekemisiä, kenellä on. Tätä samaa mentaliteettia käytetään Suomen laissa; pienen väestön takia (juopot) kärsii kohtuukäyttäjät. Jos holhous toimisi alkoholin suhteen, olisi Suomi maailman raittein maa. Näin ei kuitenkaan ole, ja sitä sopii kysyä että miksi? Etelä-Euroopassa viinilasillinen, kaksi, on ihan normi ruokajuoma. Harvemmin siellä juoppoja näkyy. Vielä loppukysymys näille oluesta mäkättäville naisille: Jos oluen sijaan mies joisi kaksi lasillista viiniä, olisiko se ok? Miksi/miksi ei? Jos kahden alkoholillisen oluen sijaan mies joisi kaksi alkoholitonta olutta, olisiko se ok? Miksi/miksi ei?

[/quote]

Minä en halua että mies juo joka päivä alkoholia, onko se sinulle jokin ongelma? Et siis ymmärrä ihmistä jolla on tällainen mielipide? Eikö kyse ole näkemyseroista, mulle ei ole ok sulle on. Tämän "mäkättämisen" sijaan valitsen miehen joka ei tee sitä.

Vierailija
134/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen näkökulma ap:llä: Edelliset naisystävät olivat ärsyttäviä naisia, koska mäkättivät, ja nykyinen on hyvä, koska ei mäkätä. Eihän tässä ole kyse kuin siitä, että ap ei sopinut yhteen edellisten naisystäviensä kanssa ja nykyisen kanssa sopii. Ei se, että on erilaiset odotukset parisuhteen ja arkielämän suhteen tee toisesta huonompaa ja toisesta parempaa. Varmaan nämä eksätkin ovat jo löytäneet itselleen sopivammat kumppanit.

Vierailija
135/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, minua alkoi ärsyttämään juuri sillä hetkellä kun sain ensimmäisen lapsemme. Koska minä en voinut jatkaa samaa rentoa meininkiä, mtotesin että katkeroiduin ensin vapauteni menettämisestä, jota en tajunnut käyvän niin totaalisesti lapsen tultua ja itse asiassa jo 9kk ennen. Sitten kun lapset on isompia mielestäni on erittäin huonon näköistä lapsille näyttää että äiti ja isä juo sohvalla kaljaa harva se ilta, vaikka vaan pari. Molemmat ei voi ainakaan niin tehdä, ja tässä tulee myös se että se on sallitumpaa miehelle kuin naiselle. Näistä syistä nainen kyrsiintyy, katkeroituu ja mäkättää. Ja kyllä me molemmat voidaan juoda yhdet toisinaan, kerron vaan syistä.

Vierailija
136/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole totuttu juomakulttuuriin, jossa nautitaan alkoholia viikolla. Esim. Englannissa on tapa, että töitten jälkeen mennään parille tuopille pubiin ja Ranskassa nautitaan viiniä ruuan kanssa arkisin. Suomessa, jos näin teet, olet viheliäs juoppo.

Suomalaisessa juomakulttuurissa kunnialliset ihmiset nauttivat alkoholia vain viikonloppuisin ja perskännit tietysti.

Mutta suomalaisethan ovatkin juomatavoiltaan sivistymättömiä barbaareja niin kuin jotkut mongolit.

Vierailija
137/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typerää väittää juovansa olutta (tai viiniä tai siideriä) rentoutuakseen, ei päihtymyksen vuoksi. Se rentoutumisen tunnehan tulee juuri päihtymyksestä. Kumma kun ei hanavesi rentouta samalla tavalla kuin kalja..Ja kyllä selvinpäin oleva ihminen huomaa jo yhden tai kahden kaljan jälkeen muutoksen toisen käytöksesssä, vaikkei sille juojalle mitään kummoista nuppiin kihahtamisen tunnetta tulisikaan. Ja harva selvä jaksaa katsoa alkoholin vaikutuksen alaisena olevaa, en minä ainakaan. Hermot siinä menee alta aikayksikön.

Lisäksi joku sanoi hyvin, että riippuvuus ei ole seksikästä. Näinhän se on. Itseäni ainakin nyppisi myös, jos miehellä olisi pakkomielle juoda kaksi lasia jaffaa tai omenamehua joka ilta tai syödä joka ilta kaksi karjalanpiirakkaa munavoilla tai käydä joka ilta kiertämässä sama kävelylenkki. En oikein osaa sanoa mistä tuo vastenmielisyys johtuu, jotenkin vaan tuollaisen tapojensa orjana olemisen yhdistän kummallisuuteen ja jonkinlaiseen yksinkertaisuuteen.

Sitten se hajuhaitta. Olut haisee todella vahvasti ja sen hajun havaitsee ihmisen hengityksestä vielä useita tunteja juomisen jälkeen. Itse en ainakaan kaljalta haisevan kainaloon mene, en sellaista pussaile enkä missään tapauksessa harrasta seksiä pahalta haisevan miehen kanssa, mielelläni en edes nuku samassa sängyssä. Jokailtainen juominen tarkoittaisi siis kaiken parisuhteen fyysisen puolen loppua.

Vierailija
138/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typerää väittää juovansa olutta (tai viiniä tai siideriä) rentoutuakseen, ei päihtymyksen vuoksi. Se rentoutumisen tunnehan tulee juuri päihtymyksestä. Kumma kun ei hanavesi rentouta samalla tavalla kuin kalja..Ja kyllä selvinpäin oleva ihminen huomaa jo yhden tai kahden kaljan jälkeen muutoksen toisen käytöksesssä, vaikkei sille juojalle mitään kummoista nuppiin kihahtamisen tunnetta tulisikaan. Ja harva selvä jaksaa katsoa alkoholin vaikutuksen alaisena olevaa, en minä ainakaan. Hermot siinä menee alta aikayksikön.

Lisäksi joku sanoi hyvin, että riippuvuus ei ole seksikästä. Näinhän se on. Itseäni ainakin nyppisi myös, jos miehellä olisi pakkomielle juoda kaksi lasia jaffaa tai omenamehua joka ilta tai syödä joka ilta kaksi karjalanpiirakkaa munavoilla tai käydä joka ilta kiertämässä sama kävelylenkki. En oikein osaa sanoa mistä tuo vastenmielisyys johtuu, jotenkin vaan tuollaisen tapojensa orjana olemisen yhdistän kummallisuuteen ja jonkinlaiseen yksinkertaisuuteen.

Sitten se hajuhaitta. Olut haisee todella vahvasti ja sen hajun havaitsee ihmisen hengityksestä vielä useita tunteja juomisen jälkeen. Itse en ainakaan kaljalta haisevan kainaloon mene, en sellaista pussaile enkä missään tapauksessa harrasta seksiä pahalta haisevan miehen kanssa, mielelläni en edes nuku samassa sängyssä. Jokailtainen juominen tarkoittaisi siis kaiken parisuhteen fyysisen puolen loppua.

Vierailija
139/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä helppoa kun kumpikaan ei nalkuta kaljan juonnista. Hain tänään salkun ja molemmat ottaa siitä ja ei sitä pyritä tyhjentämään mutta jos tinttaan sen tyhjäksi niin ei mitään moitetta. Neitokin menee huomenna iltavuoroon niin melko varmasti ottaa ainakin 6 purkkia.

Joskus saatan katsoa selvinpäin kun neiti vetää kännit. Eikä tuota häiritse jos otan kännin keskellä viikkoa. Meillä on molemmilla omat asunnot mutta enimmäkseen ollaan naisen luona. Me vain ollaan näin eikä kiinnosta mitä kukaan tästä ajattelee.

Vierailija
140/145 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma vaimo ei välitä tuon taivaallista, tuokin olutta pyydettäessä ja hakee lisää, vaikkei itse ota. Kyllähän tuota tulee lipitettyä loota viikossa, lähinnä viikonloppuihin keskittyen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi