Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä kynttilästä joululahjana? Minusta se on rätti silmille kaikissa tilanteissa

Vierailija
21.11.2021 |

Oletteko eri vai samaa mieltä?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta kynttilöitä joten olisi huono lahja.

2/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketokaa jo välillä, mitä joululahjoja SAA ostaa 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se vähän sellainen, että kun ei ole mitään muuta keksitty. Sama juhlapöydän konvehdit

Vierailija
4/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kiva! Menee kuitenkin käyttöön. Peruskynttilä ehkä tylsä kun nykyään kaikenmoisia erilaisia.. Samoin tykkään perinteisistä kukista ja herkuista. Ei kipoista ja kupoista.

Vierailija
5/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tiivistää sen mitä kynttilät ovat joululahjoina:

Vierailija
6/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin sanoisi ”haluan, että kuolet nuorena”.

Vierailija
7/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilä on ihan hyvä lahja. Kynttilän palaessa voi hyvinkin ajatella lämpöisin tuntein lahjan antajaa ja kiittää mielessään että muisti ja hakusi antaa lahjan juuri sinulle.

Kynttilä in myös hyvä lahja siinä mielessä, että kun se on tehnyt tehtävänsä, palanut loppuun. Siitä ei jää mitään oysyvää roinaa kaappeihin tai laatikoihin jemmattavaksi, joka pahimmillaan keväällä myydään kirpputorilla tai annetaan vainmoois tarpeettomana.

Vierailija
8/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan paljon lahjakynttilöitä minulla on kaapeissa? Emme polta oikeita kynttilöitä sisällä oikeastaan koskaan kissojen takia. Joitakin kynttilöitä laitan talvella ikkunan taakse lyhyen, mutta se lyhtykin falskaa sen verran, että parhaimmat siinä on ne pitkään palavat öljykynttilät.

Niinpä olen laittanut lahjakynttilöitä kiertoon paljon ja tulen laittamaankin, jos sellaisia tulee. Mielestäni se ei siis ole todellakaan kaikille mikään hyvä lahja ja parempi olisi silloin, että tuollaiset lahjat ja lahjat yleensäkin jätettäisiin antamatta.

Vierailija
9/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä, jos polttaa paljon kynttilöitä niin se on kiva lahja, tulee käyttöön ja osoittaa että tuntee ihmisen, mutta jos ei polta kynttilöitä niin täysin turhaa ja osoittaa ettei lahjan antaja tiedä ihmisestä mitään. Sama kaikkien lahjojen kanssa, ei ole väliä mikä lahja on kunhan se on sopiva ja valkattu juuri sille lahjan saajalle

Vierailija
10/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on se vähän sellainen, että kun ei ole mitään muuta keksitty. Sama juhlapöydän konvehdit

Mä taas tykkään juurikin kummastakin. Mielummin otan konvehteja, kynttilöitä jne lahjaksi, mutta ei. AINA jotain tarpeetonta tavaraa, jonka saa pilkkahintaan myydä tai ihan vain lahjoittaa pois. Kerrankin saatiin eräs n. 150e arvoinen tavara, mutta 50e siitä vain saatiin ja senkin myymiseen meni vuosi.

Edellisellä kerralla palautettiin arvokas lahja, sillä meillä ei ollut käyttöä. Ei opittu vaan jatketaan vain moisten roudaamista meille..

Vierailija
11/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kynttilöitä. Minulle saa aina ostaa kynttilän, ilahduin varmasti. Kunhan se ei ole ledi. Sen laitan kiertoon, jonkun toisen riesaksi, tai vien vihamiehen haudalle. Hyi stn.

Vierailija
12/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynttilä on ihan hyvä lahja. Kynttilän palaessa voi hyvinkin ajatella lämpöisin tuntein lahjan antajaa ja kiittää mielessään että muisti ja hakusi antaa lahjan juuri sinulle.

Kynttilä in myös hyvä lahja siinä mielessä, että kun se on tehnyt tehtävänsä, palanut loppuun. Siitä ei jää mitään oysyvää roinaa kaappeihin tai laatikoihin jemmattavaksi, joka pahimmillaan keväällä myydään kirpputorilla tai annetaan vainmoois tarpeettomana.

Ok, sitten kun niitä kynttilöitä tulee vaikka kuusi kappaletta, niin minulle pitäisi tulla todella lämpöisiä tunteita? No ei tule. Kiitoksentunteetkin ovat hieman kortilla niiden kanssa.

Kannattaa huomioida varsinkin nyt korona aikaan seuraavan jutun asiat, lisääkin faktaa löytyy vaikka kuinka:

Kynttilät voivat olla terveydelle vaarallisia – ylilääkäri varoittaa tunnelmallisesta tavasta https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/4bc6b831-7802-4eb9-9014-71482…

Vierailija
13/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan yhdeltä sukulaiselta aina kynttilöitä. Ymmärrän häntä, sillä hän ei tiedä mistä todellisuudessa pidän, joten kynttilät ovat sellainen yleislahja. Raukka laittaa meille joululahjan joka vuosi, koska olemme hänen lapsensa kummeja. Toivottavasti hän edes kierrättää itse saamiaan kynttilöitä, eikä hanki erikseen uusia. En polta kynttilöitä koskaan, joten minulla on mistä ammentaa, jos joku sattuu tarvitsemaan ja onhan noita tullut annettua parempaan käyttöön. 

Vierailija
14/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäkää joulut ilman lahjoja. Kukaan ei tarvitse mitään turhaa krääsää ja sokerimössöjä. 

Vierailija
15/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää. Itselle on yhtä yhdentekevä kuin antajalleenkin. Tulee käytettyä jos sopii terassin kynttilälyhtyyn. Itse ilahtuisin enempi pullosta lamppyöljyä, meillä on useampi myrskylyhty.

Tiedän ihmisen joka ilahtuisi, selostaisi koko suvulle mistä sen sai, miettii lahjan antajaa aina kynttilää polttaessaan (miten tämä henkilö kynttilän vällityksellä valaisee koko huoneen ja lämmittää sydäntä) ja arkistoi jämät kun eihän lahjaa saa heittää hukkaan. Itselle tämä ihminen aiheuttaa lähinnä oksennusreaktion

Vierailija
16/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät, suklaat, yöpaidat, lyhdyt, koristeet, tontut, yms. roina. Osoittaa vain mielikuvituksen ja vaivannäön puutetta lahjaa valittaessa. Ne on vain nopeasti siepattu marketin tarjoushyllystä samalla kun on käyty jouluruokaostoksilla.

Vierailija
17/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kynttilöitä. Minulle saa aina ostaa kynttilän, ilahduin varmasti. Kunhan se ei ole ledi. Sen laitan kiertoon, jonkun toisen riesaksi, tai vien vihamiehen haudalle. Hyi stn.

Lääkkeet.

Vierailija
18/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihanaa saada jotain luksus-kynttilöitä, joita en itse raaskisi ostaa. Yleensähän lähjaksi annetaan vähän hienompia, ei mitään kilokynttilöitä. Samoin kaikki konvehdit on aina tervetulleita, myös Juhlapöytä.

Vierailija
19/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään laadukkaasta tuoksukynttilästä. Se on ihan kiva saada.

Vierailija
20/115 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, sitten kun niitä kynttilöitä tulee vaikka kuusi kappaletta, niin minulle pitäisi tulla todella lämpöisiä tunteita? No ei tule. Kiitoksentunteetkin ovat hieman kortilla niiden kanssa.

Kannattaa huomioida varsinkin nyt korona aikaan seuraavan jutun asiat, lisääkin faktaa löytyy vaikka kuinka:

Kynttilät voivat olla terveydelle vaarallisia – ylilääkäri varoittaa tunnelmallisesta tavasta https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/4bc6b831-7802-4eb9-9014-71482…

Kannattaa todella googlata miten fiksua on poltella kynttilöitä sisällä. Ymmärrän kynttilöiden polttamisen sisällä, jos on sähkökatko, mutta siinäpä se sitten onkin. Tätäkin viestiä voi alapeukuttaa vaikka kuinka, mutta tosi on, että kynttilöiden polttaminen sisätiloissa ei ole millään tavoin fiksun ihmisen puuhaa.