Mies väittää että varastan häneltä rahaa.
Väittää että olen varastanut häneltä yli 1000€ käteistä. Säilyttänyt kotona rahaa enkä tiennyt edes missä täällä. Meillä ei ole käynyt kun minä ja äitini eikä todellakaan olla otettu hänen rahoja. Nyt syyttää meitä ja haukkui mua rotaks. Soitti äidilleni ja sanoi että eihän täällä asunnossa ole käynyt muita ja ettei hänellä ole asiaa enään tänne.
V*ituttaaa!!! Kysyy myös että miten reagoisin jos jätän tuttipullon pöydälle ja kun tulen takas sitä ei ole enään sielä, että ketä alkaisin syytteleen? Eihän seinät ole voinut sitä imeä!
Kommentit (123)
Ei miehellä ole skitsofreniaa, mutta stoppi nyt äkkiä, jos hän on lipumassa noin syvälle omiin ajatusmaailmoihinsa. Lähes kaikki pilvenpolttajat harrastavat tuollaista arvoesineiden ja pilven kätkemistä asunnossaan.
Olen itse joskus polttanut runsaasti pidemmän aikaa. Ostin ihan tukku anooksia omaan käyttöön. Tunnistan itsessäni nuo käyttäytymismallit, ja tuosta tilasta voi toipua nopeasti ihan toimintakykyiseksi ihmiseksi. Siis sekoliluhan yleensä loppuu, kun välitön vaikutus lakkaa. Jonkinaikaa polttamisen lopetuksen jälkeen (ehkä viikko muistaakseni) saattaa esiintyä hermojen kiristymisestä johtavaa tiuskimista ym tilittämistä.
Muutamassa kuukaudessa kaikki öljypohjaiset cannabinolit poistuu elimistöstö, ja ajatusmaailma ikäänkuin hieman kirkastuu vaika ei tu ero mitenkään dramaattinen ole.
Kuitenkin sanoisin, että ukko pystyy tekemään itsestäänihan kelpo kalun, ihan lupumalla tuosta päihteiden käytöstä. Onneksi kannabis ei ole voimakasta riippuvuutta aihettavaa. Jos saat ukon haluamaan elämäntavan muutosta, se onnistuu. Luulisi lapsen motivoivan tarpeeksi. Itse lopetin, koska myöhästelin liikaa töistä pommiin nukkumisen vuoksi.
Istuttaisin näitä ajatuksia muhimaan hänen mieleensä. Jos ei sitten muutamassa kuukaudessa mitään ole tapahtunut, niin muuttoautoa pihaan. Antaisin kyllä sen pari kuukautta aikaa kerätä sitä motivaatiota. Aivoilla kestää kuitenkin aina jonkinaikaa alkaa pyörittelemään uusia keloja, ennenkuin ne johtavat toimintaan. No onnea teille, ja lähde nyt oikeasti, jos tilanne menee huonompaan suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:17"]
Kuulostaa jotenkin hullukta että hylkäisin mieheni sen takia että sairastui . En hylkäisi lasta tai äitiänikään. Oikeasti hei onko se muka vaihtoehto
ap
[/quote]
Ei,et jätä miestä siksi että hän on sairas,vaan siksi että hän ei ilmeisesti piittaa pätkääkään perheestään.Saattaa olla myös skitsofrenia,jonka on itse laukaissut polttemalla kukkaa joka päivä,mutta syy eroonne on miehen järkyttävä itsekkyys,ei mahdollinen sairaus.Oikeastiko haluat että vauvanne kasvaa pilveä polttavan hullun isän kanssa?!
Itsellänikin on kokemusta psykoosista/ skitsofreniasta lähiomaisen roolissa ja ei se kyllä helppo osa ole. Oireet kuulostavat selkeiltä, nuo vainoharhaiset ajatukset ovat siitä osoituksena, mutta jatko onkin sitten vaikeampaa. Sinuna ryhtyisin varovasti tiedustelemaan mieheltä, liittyykö hänen olotilaansa ahdistusta/ masennusta tai muita oireita. Ehdottaisin myös käyntiä ammattiauttajalla -ehkä hän tiedostaa ongelmansa itsekin jollakin tasolla ja on valmis hakemaan apua. Jos hän taas on vastahakoinen hoidon suhteen... No, siinä tapauksessa et voi tehdä mitään muuta, kuin pitää itsesi ja lapsesi turvassa mieheltä. Pakkohoitoon täällä ei ihmisiä aivan kevein perustein saa vietyä, vaikka tarvetta olisikin.
Ihan sivuhuomautuksena on pakko todeta, että ihmisillä ei taida kauheasti olla kokemusta mielen sairauksista, kun ainoa ehdotus tuntuu olevan ero. Harvapa siihen oikeasti ensimmäisenä ryhtyisi, jos tietäisi, millaisista asioista näissä on kyse...