Mies väittää että varastan häneltä rahaa.
Väittää että olen varastanut häneltä yli 1000€ käteistä. Säilyttänyt kotona rahaa enkä tiennyt edes missä täällä. Meillä ei ole käynyt kun minä ja äitini eikä todellakaan olla otettu hänen rahoja. Nyt syyttää meitä ja haukkui mua rotaks. Soitti äidilleni ja sanoi että eihän täällä asunnossa ole käynyt muita ja ettei hänellä ole asiaa enään tänne.
V*ituttaaa!!! Kysyy myös että miten reagoisin jos jätän tuttipullon pöydälle ja kun tulen takas sitä ei ole enään sielä, että ketä alkaisin syytteleen? Eihän seinät ole voinut sitä imeä!
Kommentit (123)
Kuulostaa skitsofrenian alkuoireilta!
Ja se 500€ minkä hukkas kk sit ei ole löytynyt vieläköön
ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:55"]
mietin kanssa voikohan hänellä olla joku sairaus? Kerrotko lisää jos tiedät jotakin tuollaisista tapauksista
ap
[/quote]
No en tiiä muuta kuin että vainoharhat ovat yksi psykoosin enne. Jos nyt tästä on kyse ja ne kohdistuvat sinuun, olisin tosi huolissani sinusta ja vauvasta.
Miehenkin pää voi mennä sekaisin noin isosta elämänmullistuksesta. Ja varsinkin jos on jotain päihdejuttua.
Mutta käteisen piilottelu sinänsä voi sekin olla ihan sellaisenaan jonkinlaisen vainoharhaisuuden oire.
Polttelee kukkaa ja teillä on vauva...? Voi *****! Lasu teistä pitäis tehdä.
Hieno tarina, Hermanni. Älä kirjailijaksi kuitenkaan ryhdy.
Ap, olen tosi pahoillani (enkä normaalisti kannata JSSAP linjaa) mutta nyt on pakko suositella, että lähdet tuosta tilanteesta pois ainakin väliaikaisesti.
Tuollainen toiminta viittaa jonkinlaiseen mielenterveysongelmaan. Minusta kumppania pitää tukea ongelmissa ja mt-ongelmat ovat sairauksia siinä kuin fyysisestkin, mutta kun tuossa on vainoharhaisia piirteitä ja sinulla on pieni lapsi, ei kannata ottaa riskejä.
Voisit esim. mennä äidillesi toistaiseksi asumaan (saat myös apua vauvan kanssa) tai ottaa yhteyttä ensi/turvakotiin ja kysyä sieltä neuvoa. Miehelle asiasta ei kannata kertoa etukäteen, koska vainoharha voi yltyä.
Sitten kun olet pois tilanteesta, mieti miten tärkeä mies on sinulle. Jos on pohjimmiltaan hyvä ja häntä rakastat, minusta olisi oikein tukea häntä avun saamisessa ja toivoa, että voisitte vielä elää perheenä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:56"]
Noin paljon käteista joita pitää villasukissa piilotella. Ja alko/muut päihteet maistuu, eikös vaan?
Jos mies onnistuu hävittämään noin paljon rahaa silkkaa tyhmyyttään, ei sen kanssa kannata olla, ja jos sillä on muistisairaus, niin eipä ole helppoa sekään.
Jos hävinneet rahat selittää muistin vienyt viina, päihde tai mielenterveyden häiriö, niin _paljon_ helpompaa sinulla olisi sen vauvan kanssa ihan itseksesi.
[/quote]
noh kerta noin hyvin arvasitte niin kyllä polttelee päivittäin. Ei käytä muita päihteitä kun kukkaa. Tänään ollut ekan päivän polttamatta ja agressiivinen käytös alkoi.,
ap
[/quote]
Ja sinä hyväksyy moisen huumeen käytön!! No,meitä on moneksi. Itse eroaisin pikaisesti
Mitä muita psykoosin oireita on yleensä? Meen kohta googlettaan mut ois kiva tietää et onko jollain oikeesti kokemusta
ap
Ja oliko niitä rahoja alun perin olemassakaan?
Ylenmääräinen pössyttely vaikuttaa muistiin, ja vaikka ne aineet kivoja onkin, niin en yhtään ihmettele jos skitsofrenia olisi puhjennut päivittäisestä käytöstä ja isosta elämänmuutoksesta johtuen - jonka on teille aiheuttanut se vauva - jonka terveyden ja hyvinvoinnin pitäisi olla sinun päähuolenaiheesi. Kyllä lapsen isänkin pitäisi asiasta välittää, mutta kiinnittää näemmä enenmmän huomiota (olemattomiin?) seteleihin kuin siihen että teillä on lapsi.
Näetkö yhtään mikä on ainoa järkevä johtopäätös sinulle tässä tilanteessa?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:07"]
Hieno tarina, Hermanni. Älä kirjailijaksi kuitenkaan ryhdy.
[/quote]
joo. Ja ihan tiedoksi että ei oo suomi mun äidinkieli. Kirjotain kuitenkin aika hyvin kerta tarinan ymmärsit
Ap
Eikös se "kukan" polttelu aiheuta juuri skitsofrenian puhkeamista? Ei kukaan normaali ihminen pidä noin paljon käteistä mukanaan/kotonaan nykyaikana, se on ihan hullujen ja rikollisten touhua, tai höpsähtäneiden vanhusten. Ja tuo syyttely ja pieni vauva on sellainen yhdistelmä, että heti pitää lähteä pois.
Kyllä rahat on ollut, olen itse nähnyt. Mies on siis poltellut jo jonkun 6 vuotta. Kun on pilvessä on täysin "normaali". Siis ihan oikeasti. On rakastava mies, hoitaa hyvin lapsen, käy töissä, ajaa autoo, tekee ruokAa.. Ihan mitä vaan siis. Mutta kun ei polta alkaa syyttelet ja todella agresiiivinen käytös
ap
Jostain syystä miehelle on tullut myös tavaks haukkua mua mielisairaaks ja hulluks. Entiiä mistä tommonen mieli on hänelle tullut . Välillä mietin olenko hullunkun syyttelee niin aidosti
ap
On kokemusta skitsofreniasta lähipiirissä. Kuulostaa erittäin klassiselta tapaukselta. Vielä jos kukkaa polttelee, niin ei yhtään ihme. Vainoharhoilla se lähtee liikkeelle!
No siis jos polttaa paljon pilveä, niin joillakin muisti pätkii ja vainoharhaisuus lisääntyy. Äijän tulisi lopettaa tuo ensitilassa, jos se tuallataballa oireilee. Pilven polttelu on kuitenkin aika helppo lopettaa verrattuna mihinkään muihin päihteisiin, kuten esim tupakointi tai holisteilla alkoholi. Jos hänellä itsellään ei ole mitään motivaatiota, niin sittenhän se ei tietenkään onnistu.
Jos saisit hänet näkemään ongelman syyt, niin kenties hän innostuisi parantamaan tapansa.
Autakaa pliis! Kertokaa kellä on kokemusta! Pyydän.
muutama viikko sitten mies pysäytettiin tullissa auton kanssa. Hän ei saanut katsoa kun auto ratsattiin ja veti hirveen haloon siitä ja vaati soittaa asianajajalleen. Myöhemmin kysyin miks oli niin tärkeä nähdä kun ne kattoo auton niin vastasi ettei ne laita sinne kuuntelulaitteita ja oli kuulema nähnyt kun oli laittanut meidän autoon jotakin. Mut eikös tuollainen ole laitonta ja tapahtui kuitenkin suomen tullissa että tuskin tuommoista tekevät..
ap
Mten voisin puhua tosta skitsofreniasta miehelleni?..
ap
No jos mies ja auto eivät jääneet sille tielleen, niin siinä tapauksessa auto lienee puhdas, ja miehesi vainoharhainen.
Kaipa ne poliisitkin telekuuntelevat, jäljittävät ja vaikka mitä nykyisin, mutta joku töissä käyvä pilvenpolttelija ei vaan ole sen luokan rikollinen että näitä keinoja käytettäisiin. Vai diilaako se, ja jos, niin mitä?
Mutta miten sua oikein pitäisi auttaa? Etsi katto pään päälle jos mies ei suostu lähtemään. Tällä sivulla näkyy ainakin Helsingin päivystyksen numero: http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/jasenyhdistykset/paakaupungin_turvakoti_ry/
Jos se on mielisairas, niin on hyvin mahdollista että sillä ei ole itsellään sairaudentuntoa, jolloinka sille on ihan turha puhua mistään mielenhäiriöistä.
Henk. koht. en itse katso hulluksi haukkumista yhtään. Jos jäät sellaista kuuntelemaan, olet kyllä hullu ennen pitkää...
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:56"]
Noin paljon käteista joita pitää villasukissa piilotella. Ja alko/muut päihteet maistuu, eikös vaan?
Jos mies onnistuu hävittämään noin paljon rahaa silkkaa tyhmyyttään, ei sen kanssa kannata olla, ja jos sillä on muistisairaus, niin eipä ole helppoa sekään.
Jos hävinneet rahat selittää muistin vienyt viina, päihde tai mielenterveyden häiriö, niin _paljon_ helpompaa sinulla olisi sen vauvan kanssa ihan itseksesi.
[/quote]
noh kerta noin hyvin arvasitte niin kyllä polttelee päivittäin. Ei käytä muita päihteitä kun kukkaa. Tänään ollut ekan päivän polttamatta ja agressiivinen käytös alkoi.,
ap