Kauniit naiset! Kertokaa, miten muiden naisten kateus on ilmennyt!
Kommentit (136)
En ole koskaan ollut varsinaisesti kaunis, mutta olin ennen todella hoikka, siis täysin luonnostaan ilman mitään laihdutteluja. Tästä laihuudesta kuulin toisaalta kauhisteluja, että etkö muka syö mitään, tai "ota toinenkin pulla, sulla on varaa syödä" jne. Kuulin joskus vihjailuja syömishäiriöstä tai seurassani puhuttiin kovaan ääneen miten Oikealla Naisella pitää olla lihaa luiden ympärillä. 30+ iässä sitten alkoi minullekin massaa kerääntyä. En ole silti unohtanut noita loukkauksia ja kärsin jonkinsorttisesta kehodysmorfiasta edelleen. Ja häpeän ulkomuotoani todella paljon, vaikka en ole vieläkään ylipainoinen tms, jotenkin vaan nuo kaikki kommentit on kierolla tavalla saanut ajattelemaan että nyt normaalipainoisena olen vastenmielisen lihava, vaikka saan toisaalta olla nyt kaikilta arvosteluilta jne turvassa ja rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ehkä erityisen kaunis mutta tykkään laittautua ja käyttää kauniita (ja ehkä vähän kalliimpiakin) vaatteita, ja tästä syystä olen saanut kuraa niskaan jopa töissä. Ulkonäköäni on ruodittu mm. kahvihuoneessa, niin että pari naista tenttaa miten minä oikein jaksan laittautua, miten voin olla näin hoikka jne. Ja muut (miehet ja naiset) kuuntelee enemmän tai vähemmän kiusaantuneina. Tietysti mun ammattitaito ja ahkeruus on myös muistettu kyseenalaistaa.
(ja ei, en tarkoita laittautumisella irtoripsia, tissitoppeja ja p ornosaappaita. Vaan siis ihan yleisesti huoliteltua olemusta, kauniisti laitettuja hiuksia ja siistejä, toimistoympäristöön sopivia vaatteita)
Tuo on kyllä ihan järjetöntä. Ihminen pysyy hoikkana, kun syö normaalisti ruoka-aikaan.
Kuinka pihalla sitä voikaan olla. 🙄
Anteeksi kuinka! Asia on juuri niin.
Sinäkö määrittelet, mikä on normaalia ja milloin on ruoka-aika?
Mä ainakin käsitin, että kun syö normaaleja annoksia eli puolet lautasesta kasviksia ja sitten vähän proteiinia ja hiilaria. Normaali ruoka-aika raskaalle ruualle ei ole esim. klo 23.00.
Miksi jollain menee tunteisiin kun sanotaan, että ei ole rakettitiedettä olla hoikka? :D Eihän se ole. Kasvispainotteista ruokaa pieniä annoksia ja vähän vaikka kävelyä joka päivä.
eri
Noin puhuu ihminen, jolla ei ole minkäänlaista käsitystä asiasta. Voisipa melkein sanoa, että latelee totuuksia täydellisen tietämättömyyden suomalla itsevarmuudella.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Ja joo, mulla paljon tota että kiinnitetään huomio pienimpiinkin virheisiin joita muut tekee jatkuvasti ja nostetaan siitä älytön haloo, se ei oo kiva jos esim pomo joutuu sen vuoksi alkaa tarkkailemaan mua, että paikalla on muutama katkera akka jotka juoruaa kaikesta mitä teen niin heti pomolle. 😁 Myös positiiviset puolet on yritetty mitätöidä samantien jollain kierolla tapaa.
Mutta miten selittäisit sit tämän, jos et olisi kaunis ja et voisi käyttää tätä kateuskorttia?
Vierailija kirjoitti:
En mitään eritystä kateutta muista muuten kokeneeni, mutta yksi hieman surullinen ilmiö vainoaa minua: lihavat naiset (ja nuorempana tytöt) ovat aina vihanneet minua sitä paljon peittelemättä. En usko, että vihaavat kaikkia itseään hoikempia naisia, mutta ehkä mun kombo on vain liikaa. Olen sekä siro ja hoikka, että isotissinen ja pyöreäpeppuinen, eli minua ei voi moittia laudaksi. Olen kaunis, mutten tälläydy, joten minua ei voi pitää pinnallisena meikkipellenä. Olen älykäs ja nokkela, eli minua ei voi pitää tyhjäpäisenä koristeena. Saan miehiltä huomiota, mikä tietenkin riepoo monia. Niinpä ylipainoiset naiset yleensä kääntyvät minua vastaan heti kättelyssä ja yrittävät keksiä syitä inhota, moittia ja sulkea ulkopuolelle. Tämä on toistunut niiiin monta kertaa.
Tähän voin samaistua ja kertoa myös vuosien takaa mieleeni jääneen tarinan; erästä erittäin ylipainoista tuttavaani on aina jostain syystä kiinnostanut arvostella ja nälviä kehoani ja syömistottumuksiani. Olimme tämän tuttavan kanssa kerran samaan aikaan yökerhossa ja minua lähestyi eräs mies joka yritti tehdä tuttavuutta tulemalla seurueemme kanssa juttelemaan ja tarjoamalla minulle kiivaasti juotavaa. Kieltäydyin kuitenkin jämäkän kohteliaasti ja tein hyvin selväksi että olen varattu. Tämä tuttavani sitten, joka selvästi oli kiinnostunut miehestä, sai aivan kamalan raivokohtauksen kuinka törkeästi petän miestäni flirttailemalla muille miehille. Hämmentyneenä seurueemme koitti ohittaa tilannetta ja koitin tietenkin rauhoitella ja selittää hänelle että minulla ei ole mitään intressejä kyseistä miestä kohtaan. Tilanne meni ohi illan jatkuessa ja jälkikäteen selvisi että tuo nainen oli päätynyt illan päätteksi tämän kyseisen miehen kanssa sänkyyn ja että mies oli ollut myös taholtaan varattu - tämä ei kuitenkaan ollut tuttavalleni ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ehkä erityisen kaunis mutta tykkään laittautua ja käyttää kauniita (ja ehkä vähän kalliimpiakin) vaatteita, ja tästä syystä olen saanut kuraa niskaan jopa töissä. Ulkonäköäni on ruodittu mm. kahvihuoneessa, niin että pari naista tenttaa miten minä oikein jaksan laittautua, miten voin olla näin hoikka jne. Ja muut (miehet ja naiset) kuuntelee enemmän tai vähemmän kiusaantuneina. Tietysti mun ammattitaito ja ahkeruus on myös muistettu kyseenalaistaa.
(ja ei, en tarkoita laittautumisella irtoripsia, tissitoppeja ja p ornosaappaita. Vaan siis ihan yleisesti huoliteltua olemusta, kauniisti laitettuja hiuksia ja siistejä, toimistoympäristöön sopivia vaatteita)
Tuo on kyllä ihan järjetöntä. Ihminen pysyy hoikkana, kun syö normaalisti ruoka-aikaan.
Kuinka pihalla sitä voikaan olla. 🙄
Anteeksi kuinka! Asia on juuri niin.
Sinäkö määrittelet, mikä on normaalia ja milloin on ruoka-aika?
Mä ainakin käsitin, että kun syö normaaleja annoksia eli puolet lautasesta kasviksia ja sitten vähän proteiinia ja hiilaria. Normaali ruoka-aika raskaalle ruualle ei ole esim. klo 23.00.
Miksi jollain menee tunteisiin kun sanotaan, että ei ole rakettitiedettä olla hoikka? :D Eihän se ole. Kasvispainotteista ruokaa pieniä annoksia ja vähän vaikka kävelyä joka päivä.
eri
Noin puhuu ihminen, jolla ei ole minkäänlaista käsitystä asiasta. Voisipa melkein sanoa, että latelee totuuksia täydellisen tietämättömyyden suomalla itsevarmuudella.
-sama
Oletko hoikka? Minä olen. Olen myös ollut hieman tukevampi aikoinani.
Siksi voinen sanoa, että mulla on jonkinmoinen käsitys asiasta. :D
se edellinen
Älykäs ja kaunis nainen vasta paha yhdistelmä on, jos jutut menee ihan yli oman hilseen ärsyyntymiskynnys repeää joillain melkoosen nopeasti.
Kateus on loputon voimavara, sillä jos se loppuu, sen kohde kuvittelee muiden olevan hänelle kateellisia.
Kun on reilu ja osoittaa olevansa terveellä tavalla nöyrä, voi vähän hillitä muiden naisten negatiivista suhtautumista. Ei voi kovin laittaa itseään, mieluummin melko naturelli. Teen töitä aina yli oman osuuteni.
Silti on aina niitä tosi ilkeitä naisia, jotka selön takana kertovat aivan keksittyjä ikäviä juttuja.
Sinnikkäästi kannattaa silti olla oma reipas itsensä.
On koettu tönimistä ym.
Hoikkuus on asia, jonka jokainen kokee oikeudekseen ottaa puheeksi, esim kuinka olet noin hoikka. Hassuin kommentti oli Esimies naiselta "minun mieheni pitää tukevammista". Hyvä niin. Hän aina otti raportilla (vuoronvaihto sairaalassa) esiin kaikkien edessä juuri minun hoikkuuteni (164cm,49 kg). Ei ole kehorauhaa hoikille.
N54v
Tämän aiheen ympärillä pyöriviä keskusteluja lukiessa mietin jälleen miten paljon rennompaa olisi olla mies. Nainen on tunnetusti ulkonäkönsä, oli sitten kaunis, tavis tai ruma, se määrittää koko naisen elämän. Kauniit saa huomiota miehiltä ja naiset kadehtii, ruma ei ole nainen ollenkaan ja tavis keikkuu siinä jossain välimaastossa.
Miehet eivät koskaan ole niitä, joihin kiinnitetään huomiota ulkonäön vuoksi. Miehet saa mennä rauhassa ilman, että silmäparit arvioivat heidän viehätysastettaan. Sen sijaan nainen on aina se, johon kaikkien huomio kiinnittyy ja joka on jatkuvasti suurennuslasin alla.
Olisi ihanaa olla mies, jonka ajatukset eivät pyörisi sen ympärillä kadehtiiko joku tai kadehtiiko itse.
Vierailija kirjoitti:
Tämän aiheen ympärillä pyöriviä keskusteluja lukiessa mietin jälleen miten paljon rennompaa olisi olla mies. Nainen on tunnetusti ulkonäkönsä, oli sitten kaunis, tavis tai ruma, se määrittää koko naisen elämän. Kauniit saa huomiota miehiltä ja naiset kadehtii, ruma ei ole nainen ollenkaan ja tavis keikkuu siinä jossain välimaastossa.
Miehet eivät koskaan ole niitä, joihin kiinnitetään huomiota ulkonäön vuoksi. Miehet saa mennä rauhassa ilman, että silmäparit arvioivat heidän viehätysastettaan. Sen sijaan nainen on aina se, johon kaikkien huomio kiinnittyy ja joka on jatkuvasti suurennuslasin alla.
Olisi ihanaa olla mies, jonka ajatukset eivät pyörisi sen ympärillä kadehtiiko joku tai kadehtiiko itse.
Kyllä huomiotaherättävän komeat, pitkät ja raamikkaat miehet ovat kaikkien katseiden alla.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä nämä on täysin erilaisia asioita. Ruma lyhyt mies on vain tyytyväinen jos seurueessa on komea pitkä laatikkoleuka adonis. Saatta itsekin siinä röyhistää rintaansa.
Mistä tiedätte itse olevanne kauniita?
Tai siis tarkoitan, että jokainen ihminenhän on omalla tavallaan kaunis. Ja jokainen on itse subjektiivinen itselleen, joten jokainen, joka katsoo itseään peilistä, pitää kuitenkin itseään jollainlailla kauniina varmasti.
Eli saattaisin itse ajatella, että voi olenpa minä kaunis, siis omasta mielestäni. Mutten sitten olisikaan sitä toisten mielestä. Kukaan ei tietenkään sanoisi sitä minulle. Koska on kohteliasta sanoa toisia kauniiksi.
Joten kuulisin ympäriltäkin vielä kehuja, että voi kun olet kaunis.
Niin mistä edes tietäisin, onko se totta?
Minut 12 vuotiaana hakattiin jätkämäisten tyttöjen (muutaman vuoden vanhempia) toimesta koulumatkalla. Vasta nyt viisikymppisenä olen alkanut miettiä oliko siinä kateutta. Olin reilu, reipas, kiltti tyttö. No, taisin kyllä olla nätti ruskeat silmät ja vähän normaalista poikkeava.
En kertonut kotona, peittelin mustelmia.
Mieheni ja hänen kavereidensa kanssa kokoonnuttu moniin tilaisuuksiin, kuten häihin, tupareihin, synttäreille ym. Kaveruksilla puolisot mukana. En ole näiden vuosien aikana päässyt mukaan naisten porukkaan, vaan kylmästi suljetaan ulkopuolelle. Tervehditään, kun tilaisuudessa tavataan, mutta muuta kontaktia ei haluta. Esimerkiksi aloitan keskustelun tai yritän kysyä kuulumisia, niin vastataan lyhyesti ja käännetään selkä, kirjaimellisesti. Ja näenhän minä ne katseet, joita minuun luodaan. Yksinkertaisesti ei tahdota edes tutustua minun. Jos näen näitä naisia esim. kaupassa, he eivät tervehdi, kääntävät katseen pois. Jos mieheni on mukana, tervehtivät minuakin.
Todella paha mieli tulee tästä enkä haluaisi näihin tilaisuuksiin enää mukaan. Näissä tilaisuuksissa naiset kehuvat toisensa ulkonäköä kilpaa. On kaunis kampaus ja mekko. Jos yritän osallistua tähän keskusteluun, saan kommentin hyvähän sinulla on, kun olet niin hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Tai siis tarkoitan, että jokainen ihminenhän on omalla tavallaan kaunis. Ja jokainen on itse subjektiivinen itselleen, joten jokainen, joka katsoo itseään peilistä, pitää kuitenkin itseään jollainlailla kauniina varmasti.
Eli saattaisin itse ajatella, että voi olenpa minä kaunis, siis omasta mielestäni. Mutten sitten olisikaan sitä toisten mielestä. Kukaan ei tietenkään sanoisi sitä minulle. Koska on kohteliasta sanoa toisia kauniiksi.
Jos moni toisilleen tuntematon on sanonut sinua kauniiksi, niin usko ihmeessä siihen. Kauneinkin missi voi nähdä itsessään paljon puutteita.
Oon hoikka, mutta kuitenkin muotopommi. Pitkät paksut hiukset. Neljä lasta. Korkeakoulutettu. Naisia tuntuu harmittavan, kun syön niin paljon. Sekä se, että voin esiintyä meikittä tai runsaalla meikillä 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän viehättävät, eivätkä niin älykkäät naiset ovat sabotoineet urani ja sotkeutuneet yksityiselämääni. Myös parisuhteitani ovat yrittäneet häiritä tyrkyttämällä itseään miesystävilleni. Olin nuorempana mallinmitoissa ja muistutin kasvoiltani paljon Niina Äikästä. Ei siis ihme, että herätin huomiota olemuksellani.
Terveystalon vai SEBin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos moni toisilleen tuntematon on sanonut sinua kauniiksi, niin usko ihmeessä siihen. Kauneinkin missi voi nähdä itsessään paljon puutteita.
Väärin. Niitä oikeasti kauniita ei kukaan tuntematon uskalla edes lähestyä, ovat omassa luokassaan. Missit nyt ovat aika taviksia, suurin osa.
Nykyään nämä pitkät ja ns. näyttävät saattavat olla myös miehiä, eli kullityttöjä. Näille tuskin kukaan on kateellinen, vaikka varmasti harhoissaan moista kuvittelevatkin.
Ulkonäkö on monelle naiselle iso juttu, ja mollaaja löytää nopeasti toisen naisen tai useampia joiden kanssa voi ryhtyä yhdessä kiusaamaan ja haukkumaan sitä kauniimpaa. Julkisella puolella kauneus on este uralla etenemiselle. Aggressioita ja piiloagressiivisuutta kohtaa silloin tällöin syyttä suotta.