Kauniit naiset! Kertokaa, miten muiden naisten kateus on ilmennyt!
Kommentit (136)
Tuo on ihan totta, että pitää jotenkin pienentää itseään ja olla aina kaikille mahdollisimman ystävällinen, muuten tulee murhatuksi kateellisilla katseilla! Toki sekin saattaa ärsyttää, kun on niin kaunis JA ystävällinen.. Jos sattuu olemaan huono päivä itsellä, niin ei ole varaa olla yhtään nyrpeänä eli käyttäytyä ihan kuin kaikki muutkin, heti alkaa nokka pystyssä kulkemis -vihjailut. Kadulla kun kuljen naama peruslukemilla, niinku ihmiset nyt yleensä itsekseen on, ei hyvä; tuttujen tutut ovat kertoneensa nähneensä minua kaupungilla, kauhistelleet että on se varmaan tosi itseään täynnä. Hohhoijaa.
Vähän asian vierestä, koska en ole kaunis, mutta sallittaneen; kateellinen ihminen on kateellinen kaikesta mitä jollakin on. Sen kyllä käytöksestä ja älyttömistä tölväisyistä huomaa. Minä en siis ole kaunis, joten olen ihmetellyt mitä ne kadehtii. Tai jos heidän käytöksensä ei johdu kateudesta, niin mitä se sitten on? Tyhmyyttä/ilkeyttä/huono itsetunto?
Minulla on isot rinnat ja pitkät hiukset. Kyllä ravintolassa saa kännisiltä naisilta vittuilua kuulla. Ja sellaisia, jos katse voisi tappaa tuijotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vähän asian vierestä, koska en ole kaunis, mutta sallittaneen; kateellinen ihminen on kateellinen kaikesta mitä jollakin on. Sen kyllä käytöksestä ja älyttömistä tölväisyistä huomaa. Minä en siis ole kaunis, joten olen ihmetellyt mitä ne kadehtii. Tai jos heidän käytöksensä ei johdu kateudesta, niin mitä se sitten on? Tyhmyyttä/ilkeyttä/huono itsetunto?
Tai sitten ei vain pidä jostain ihmisestä. Mä oon (ainakin ollut) ihan kaunis, mutta minusta tuntuisi oudolta ajatella että jos joku ei pidä minusta, se johtuisi aina kateudesta ulkonäköäni kohtaan. Se tuntuisi jopa hieman itserakkaalta, ja siltä ettei ole valmis katsomaan peiliin muuten kuin ihaillen, silloinkin kun olisi aihetta katsoa kriittisesti.
Minusta leviteltiin perättömiä juoruja. Ja siis todella ala-arvoisia sellaisia ja vielä työpaikalla.
On kaadettu yössä drinkit päälle, tartuttu tukasta kiinni ja kaikkea muuta mielenkiintoista. Estetty peilin eteen meno yökerhon vessassa, siis blokattu fyysisesti, monta kertaa. Nämä siis täysin tuntemattomia ihmisiä. Varatut kaverit eivät halua, että juttelen heidän miehilleen, ei mene kauaa kun joku tulee väliin. Välillä tulee olo, että kaadanko tuhkaa päälleni, että vähän helpottaa ympärillä olevia.
"Sä viet kaikki miehet noilla sun säärillä" "Sul on liian isot rinnat vaik oot muuten noin laiha" "Vedät sä kokoajan vatsaa sisään" "Sul on liian kiiltävät hiukset" "Mix sul pitää olla noin pulleet huulet ihan ilman täytteitä" "Miten sä voit aina olla niin tyylikäs" "Voix noi ripset olla sun omat" "Mix sun pitää olla niin täydellinen" mix miten mix.
Itse olen kauniina, naisellisena ja älykkäänä naisena huomannut, että muiden naisten suhtautuminen minuun on hyvä indikaattori heidän itsetunnostaan ja itsetyytyväisyydestään. Kun itsetunto on kohdillaan, minuun suhtaudutaan lähtökohtaisen positiivisesti ja ystävällisesti. Mutta jos on mitään epävarmuutta, se projisoidaan minuun niin, että olen milloin ylimielinen, milloin tyhjäpää, milloin miestennielijä ja sanomisiini suhtaudutaan epäillen ja niistä haetaan jotain piilovi*uilua ja loukkauksia. Onneksi hyväitsetuntoiset ovat huomattavasti yleisempiä kuin jälkimmäiset.
Ei hoikkuus ole tae kauneudesta ja jokaisella on omat mieltymykset. Kaikkia ei kiinnosta hoikat ja kaikkia ei kiinnosta pullukat.
En ole huomannut kateutta. Ehkä ensin voi olla varautunut suhtautuminen, mutta kun opitaan vähän tuntemaan niin se poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Jätetään ulkopuolelle, kirjaimellisesti käännetään selkä, huudetaan ilman että edes tunnetaan, piikitellään, vähätellään, "kehutaan" epäsuorasti haukkuen esim "kun sulla on tuollainen paita niin se saa sut näyttämään nätiltä, tosi kiva paita!" (😁) tollasia aika usein, vähätellään jos oon vaikka laittanut hiukset nätisti "No, ootko nyt tarpeeks kaunis???!!???", etsitään virheitä ja piikitellään niistä ja vertaillaan, tullaan avoimesti kertomaan omista hyvistä puolista joita mulle ei esim ole kehuskellen ja tätä kehuskelua joudun joskus kuuntelemaan päivittäin, kerrotaan kuinka miehet tykkää (taas tuntematon ihminen esim tuttu), koetaan kaikki kilpailuna, jos näytän hyvältä niin käännetään katse pois, jos mukana kolmas Nainen niin korostetusti aletaan kehumaan tätä toista niin että varmasti kuulen ja tuntisin oloni huonommaksi (tää on yksi yleisimmistä), otetaan joku 1mun huono piirre ja puhutaan siitä jatkuvasti, aletaan musta
Hmmm, outoa. Minulle on tehty noita kaikkia ja olen epätavallisen ruma ja lihava. Vielä lisäyksenä että miehet/pojat seurassani joko eivät halunneet puhua minulle ollenkaan tai heille tuli hirveä kiire selittää että en muuten oo kiinnostunut. Ilmeisesti kyse on jostain muusta kuin kauneudesta. Varmaan riittää että on jollain tavalla erilainen.
Tämä on kyllä siitä erikoinen ilmiö, että olen ollut koulussa ja töissä kauniiden naisten ja tyttöjen kanssa, enkä ole huomannut että kauniita jotenkin erityisesti sorsittaisiin. Sen sijaan naiset ovat yleensä aika hyviä huomaamaan ihmisten heikkoudet ja alkavat yleensä joukolla kiusaamaan sellaista, jonka aistivat olevan sopiva kohde. Huono itsetunto, ujous jne. Nainen on naiselle susi. Mitään erityistä syytä kiusaaja ei tarvitse. Toki kateus voi olla yksi syy.
En myöskään oikein ymmärrä tässä ketjussa usein esitettyä toteamusta siitä, että pitää kompensoida kauneuden aiheuttamaa kateutta olemalla ihmisille hyvin ystävällinen. Noin yleisesti ottaen ihmisillä on tapana pitää ystävällisistä ihmisistä eikä se ole kateutta, jos epäystävällisen henkilön kanssa ei halua olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kauneus, vaan kauneus ja ujous on se yhdistelmä, joka saa kuolan valumaan kiusaajien murisevien ja irvistävien hampaiden välistä Tämän olen huomannut näin ikääntyneenä ja entisenä kaunottarena. Kauniin ujous tulkitaan heti ylimielisyydeksi ja koppavuudeksi, mitä se harvoin kuitenkaan on. Kauniilta vaaditaan enemmän sosiaalisia taitoja ja kaikkien huomioonottamista, hän ei pääse niin vähällä kuin muut.
Tämä on kyllä niin totta. Olin nuorena todella epävarma ja välttelin ottamasta katsekontaktia. Elin hieman yksinäistä, mutta rikasta elämää pääni sisällä. Useamman kerran olen myöhemmin hämmästynyt kun olen saanut kuulla, että muut pitivät minua todella ylpeänä ja koppavana.
Mä olen myös tosi hiljainen ja epävarma. Luultavasti luullaan myös ylpeäksi haha
Tämä on tuttua. En ole koskaan ajatellut, että taustalla olisi kateus. En pidä itseäni mitenkään erityisen kauniina