Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehdäänkö yksi asia selväksi teille boomerit, kukaan teitä nuorempi ei halua villasukkia tai Vihreitä kuulia joululahjaksi!

Vierailija
19.11.2021 |

Siinä se tuli. Toivottavasti meni perille.

Kommentit (234)

Vierailija
201/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat kelpaa aina!

Vierailija
202/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä palstaa lue yli 75 vuotiaat, eli babyboomerit, eli suurta ikäluokkaa edustavat.

Esimerkiksi viiskymppiset ovat boomereiden lapsia.

Erehdys ystäiseni.  Tätini on 80 vuotias ja ahkera netin käyttäjä.

Myöa keskustelupalsojen seuraaja, se tuo hänelle lähelle nykymaailmaan ja nykyihmisten ajatukset.

Hän on myös kirjoittaa palstoille, joskus paljonkin, paljastamatta tietenkään ikäänsä.

Ikävä kyllä...?   toisin te kuin te luulette kaikki suomalaiset 80 vuotiaat eivät ole hoivakodeissa, eivätkä niin sairaita ja avuttomia, etteivät kykene yksin elämään.  Loppujen lopuksi suuri osa vanhuksista elää edelleen omissa asunnoissaan, joko senioritaloissa tai palveluasunnoissa.  Ja elävät aktiivista elämää.

Ja juuri heillä on aikaa myös tehdä käsitöitä, kutoa niin lapasia ja sukkia. Ja lukea lehtiä ja käydä kirjasossa ja teattareissa ja konserteissa.   Ja tämä 80 vuotias tätini ajelee edelleen omalla autollaa ja hoitaa kaikki itse.    Tiedän ettei enää kovin montaa vuotta, sillä jos sairauksia tulee lisää, niin kunto saattaa mennä nopeastikin.

Hassua, miten tietämättömiä nykyajan nuoret naiset ja miehetkin ovat tämän ajan vanhuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs saa tämmösen mummoille perille?

En anna nuorisolle yhtään lahjoja jouluna.

Vierailija
204/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on sama kuin veisi keksipaketin kesämökille. Keksikäävittu jotain muuta!

Ok. Suklaarasia ja lapaset sitten. Tulee halvemmaksikin.

Vierailija
205/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee joiden tätien toimesta noita. Vihret kuulat menee roskiin mutta villasukat palaa yllättävän iloisesti takassa!

Kannattaa sanoa tädeille suoraan, että teillä olisi enemmän käyttöä oikeinkirjoitusoppaalle.

Vierailija
206/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon aina villasukkia lainaksi. Muuta en tarvii.

Vierailija
207/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoin juuri lahjaksi villasukkia ❤️

Vierailija
208/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saatkin kahdet villasukat! Joten älä valita.

Vierailija
209/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan anna enää joululahjoja lapsilleen tai lastenlapsilleen.

Olen boomeri ja joululahjarahat lähtevät tililtä 1.12 SPR:lle. Ja toinen kohde on kehitysmaiden vuohet.

Lahjojen antaminen on vanhanaikainen tapa, kun kuitenkin kaikilla on komerat täynnä roinaa, eikä rahalahjat poista ongelmaa, kun kuitenkin rahalahjan saaja itse ostaisi vain lisää roinaa ja saastuttaisi ympäristöä.

Vierailija
210/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksikymppinen eikä joulu ole minulle joulu ilman vihreitä kuulia. Älä ap pilaa toisten joulua ! Lahjaksi saatu villasukallinen vihreitä kuulia on joulun kohokohta.

Vierailija
211/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhempia lahjoja saa etsiä. Mieluummin vaikka paskaa astiassa. Sillä voi vaikka lannoittaa kasvimaata.

No mutta, kiitos lahjavinkistä.

Vierailija
212/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö vammainen aloittaja selväksi, ettet ole mikää puhumaan miljoonien ihmisten suulla.

Et ansaitse mitään lahjaa. Et mitään.

Korkeintaan jonkun puuntaimen, vuohen tai kaivon afrikkaan.

Villasukat ovat erittäin hyvä, hieno, arvostettava ja hyödyllinen lahja. Ne ovat vaatineen vaivannäköä. Lisäksi ne kestävät käytössä pitkään, ja lämmittävät todella hyvin. Paremmin kuin mitkään muovista tehdyt pa#kasukat.

Vihretätkuulat on ihan hyviä. Jos ei pysty syömään, niin antaa jollekin muulle. Roskiin jos heittää, niin on aikamoinen p3rc reikä.

Muuten samaa mieltä, mutta älä loukkaa vammaisia.

Vierailija
213/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmitti nuorempana, kun mun mummu ei tajunnut, että mun sukan koko on 39/40. Sain joka joulu sukat, jotka oli liian pienet. Vaikka asiasta mainittiin, niin ei mennyt jakeluun, ettei mun jalka ole kokoa 36 kuten mummun kaikilla tyttärillä. Äitini sai siis tuplasti villasukkia, eivät toki käyttämättä jääneet hyvät sukat.

Mummua ei enää ole, joten nykyään kudon sukkani itse. Äitini ei ole varhaislapsuuden jälkeen tehnyt mulle sukkia, on enempi ristipistoihmisiä.

Miksi tämä on saanut niin paljon alapeukkuja? Pitäisikö vain kiitollisena käyttää liian pieniä sukkia? T. eri

Vierailija
214/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n kommentti pitää paikkansa, kuopukseni on iskenyt hyvin säilyneen puuman. Olin nimittäin ajatellut konvehtirasiaa, mutta poika esitti Kärppä-villasukkia.

Vierailija
215/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka ei halua villasukkia? Vihreät kuulatkin voin antaa eteenpäin.

Vierailija
216/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset pyytävät usein villasukat lahjaksi, joskus haluavat jotain mallia tai väriä myös joululahjasukkien lisäksi. Aikuisista lapsista kyse siis. Ja aina ovat mielellään ottaneet lapsille villasukat ja -lapaset ja -pipot vastaan. Monesti pyytävätkin voinko tehdä jonkun setin tiettyä väriä tai tyyliä.

Vierailija
217/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vihreitä kuulia - ei kiitos!

Sen sijaan itsetehdyt villasukat lämmittävät jalkoja ja mieltä. Todella arvostan villasukkia, nämä jaksavat ilahduttaa ja käyttötavaraahan nämä ovat, ei siis kertakäyttöisiä.

Itselläni löytyy villasukat parhaillaankin jalasta, ja kaapista löytyy lisää. Ei nämäkään ikuisia ole, joten seuraavat pääsevät käyttöön ajallaan. Jossain vaiheessa neulovat sukulaiset menehtyvät, sitten siirryttävä kaupan valikoimaan. Tai, opeteltava itse.

N30

Vierailija
218/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä palstaa lue yli 75 vuotiaat, eli babyboomerit, eli suurta ikäluokkaa edustavat.

Esimerkiksi viiskymppiset ovat boomereiden lapsia.

Höpsis. Tämä palsta oli jo 90-luvun alussa ja tämän päivän 70-80v olivat täällä silloin pienten lasten vanhempia ja jo silloin käytiin vilkasta keskustelua joululahjoista.

Ja monet boomerit synnittivät lapsia 80-luvulla ja olivat 30-40v. Jotkut jopa 90-luvulla.

Vierailija
219/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei kaipaa muuta kuin villasukkia, sinänsä samaa mieltä noista kuulista. Jos karkit kiinnostaa, ostakoot itse. Kun on 18v tai 21v täyttänyt eli aikuinen ei myöskään tarvitse lahjoja. Kudotut villasukat tosin ovat aina kivoja. Ohutta valmisplärää ja diipadaapalaatua saa kaupoista.

Vierailija
220/234 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat on maailman paras lahja. Vihreät kuulat on myös hyvä lahja. Mitä ihmettä?