Työnhakuvelvoitteen saisi viimeinkin työntää ..
Kommentit (38)
Muistakaa kenen idea tämä oli, kun äänestätte .
Tarvitsemme järkeviä työllisyystoimenpiteitä, ei tällaisia missä pääasia on erikoinen "tekemisen meininki" ja pelkkä byrokraattinen vaste joka perustuu sanktioon.
Vierailija kirjoitti:
Täysin idioottimaista velvoittaa ihmisiä hakea kappalemäärittäin työpaikkoja, joita ei ole.
Puhut paskaa. Olin 3 kk työttömänä ja se 4 haettua työpaikkaa tuli AINA täytettyä samana päivänä kuin kausi alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin idioottimaista velvoittaa ihmisiä hakea kappalemäärittäin työpaikkoja, joita ei ole.
Puhut paskaa. Olin 3 kk työttömänä ja se 4 haettua työpaikkaa tuli AINA täytettyä samana päivänä kuin kausi alkoi.
-- Älä viitsi Arto.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsemme järkeviä työllisyystoimenpiteitä, ei tällaisia missä pääasia on erikoinen "tekemisen meininki" ja pelkkä byrokraattinen vaste joka perustuu sanktioon.
Niin. Muistetaan kaikki että tämänKIN älyttömyyden takana on SDP. Filatov oli työministeriänä kun tämä aivopieru runnottiin läpi. Älkää Äänestäkö yhtäkään punavärittynyttä puoluetta.
Ehkä helpottaisi yrityksillä sitä palkkaamista jos niihin ei spammattaisi hakemuksia ihmisiltä jotka ei täytä ainuttakaan ammatin vaatimaa kriteeriä.
Ilman työkokemusta olevat nuoret tippuu jonnekin mustaan aukkoon, samoin yli 60vuotiaat.
Bussikuskiksi voi ahkea ilman ajokorttia? Suuhygienistiksi kaivinkonekuljettaja joka on loukannut selkänsä? Varhaiskasvatuksen opettajaksi vanginvartijakoulutuksen käynyt työnhakija? Pianonsoiton opettajaksi sähkömies?
Tuossa oli jo 1/4 jokaiselle. Vielä 3 puuttuu...
Viime maanantaina tämän viestin kerroin työnhakukeskustelussa kunnan työntekijälle, ja pyysin välittämään viestiä ylöspäin. Kerroin ettei helmi-maaliskuussa ollut ollut yhtään oman alani paikkaa haettavana omalla työnhaku alueellani. Kysyin suoraan voiko vähentää haettavat paikat nollaan, ja kerroin hakeneeni ilman hakupakkoa jopa enemmän kuin pakotettuna.
Pakkohakuni ei vaihtunut nollaan paikkaan kuukaudessa, mutta ainakin sanoin sen ääneen. Haastan kaikki työttämät lähettämään saman viestin työnhakukeskustelussa.
Ei liene motivoivaa virkailijoillekaan kytätä oikein palkan edestä täyttyykö aikuisten ihmisten "työnhakuvelvoite" sen sijaan että kohdentaisivat työllisyystoimenpiteet työtä ja kokemusta vailla oleviin nuoriin.
Vai onko sielläkin halpa tekoäly joka napsuttaa automaattilausunnon ja vain työnhaun katki ellei 4 kappalemäärää näy järjestelmässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä et ole kai kuitenkaan saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Muistetaan kaikki että tämänKIN älyttömyyden takana on SDP. Filatov oli työministeriänä kun tämä aivopieru runnottiin läpi. Älkää Äänestäkö yhtäkään punavärittynyttä puoluetta.
Sori. Demarit pienin paha. Persut ja kokkareet ovat nyt tuhonneet riittävästi ja näytöt nähty. Ne on surkeiksi todetut.
Jos kirjoittaisi kerralla hyvän hakemuksen, ja se lähtisi sopimuksen mukaisesti työkkäristä siellä avoinna oleviin työpaikkoihin. Ei vois ainakaan epäillä, ettei ole hakenut.
4 paikkaa on helppo hakea.
Työttömyys usein passivoi. Muutamien kuukausien hakemisen jälkeen ihmisten työnhaku tyrehtyy.
4 paikkaa. Olen jokaisessa kaupungin henkilöstövuokrafirmassa. Yhdestä saanut välillä töitä. Muissa pelkillä listoilla josta ei pääse mihinkään. Nyt kun sain duunin kesäksi piti vielä yhden hakujakson verran hakea 4 paikkaa. Seuraavan kuittaan työllä.
Mitä tein. Avasin 2 henkilöstövuokrafirman sivut. Kumpaakaan ei koskaan edes haastattelukutsua. Neljä klikkiä hae tätä työpaikkaa. Ei ole puhelin soinut, eikä soi.
4 duunin haku on tehoton ja sen voi kiertää miten haluaa. Ite yritän löytää ensin sopivia duuneja 4 ja jos ei löydy. Avataan henkilöstövuokrafirman sivut ja klikataan sieltä.
Työnhakuvelvoite täyttyy, kun soittelet edelliselle (tai nollasopparilainen nykyiselle) työnantajalle ja kysyt, onko hommia. Voit myös laittaa viestin.Näin mulle neuvottiin.
Olen ollut noin vuoden pääosin työttömänä kiinteistönhuoltofirmasta ja hommissa muutamana päivänä kuussa. Saan soviteltua päivärahaa. Arvatkaa onko ollut auraushommia kun ei ole ollut lunta. Arvatkaa, oliko monta nurmikonleikkuukeikkaa viime kesänä, kun ei satanut eikä ruoho kasvanut.
Ja sama ongelma tietenkin kaikissa saman alan firmoissa. Mutta on tämä perseestä. Kotona hajoaa pää.
Eräs asiakas oli kuulemma kysynyt virkialijalta olisiko hakumäärää viisasta alentaa edes yhteen, koska sopivia ammattinimikkeitä hänen osaamisalueelle ei yksinkertaisesti ole.
Virkailija vastasi: Kyllä minun asiakkaani ovat aina neljään yltäneet!
Mitä vettua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä et ole kai kuitenkaan saanut?
Et siis osaa suomeakaan. Miksihän on IMPERFEKTISSÄ? Koitapa kuukkeloida mitä voisi tarkoittaa.
Kyllä tuon rasitteena voi ottaa. Kuitenkin työttömiä on myös hyvä aktivoida toimintaan ja työn hakuun. Ei tuo 4 lomaketta per kuukausi niin kauheasti ole. Mutta esim täällä kainuussa pikku kunnassa, jossa avoimia työpaikkoja 12kpl niin työttömien aktivointi ja palkkaaminen haastavaa. Pitäisi vielä sopiva koulutus löytyä.
Ehkä helpottaisi yrityksillä sitä palkkaamista jos niihin ei spammattaisi hakemuksia ihmisiltä jotka ei täytä ainuttakaan ammatin vaatimaa kriteeriä.
- Täsmälleen näin! Nyt kaikki kunnolliset ja hyvät kokopäiväiset palkkatyöpaikat eivät edes tule julkiseen hakuun spämmäyksen takia, vaan menevät tutun kauppaa piilotyöpaikkoina. Työnanatajat eivät halua roskapostia vaan tosissaan alalle sopivien ja paikasta kiinnostuneiden työhakemuksia.