Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.
Kommentit (945)
Mie oon asustellu lähelä jokea, jonka päälä ennen uskalsi kaupungin keskustasaki kävellä talavela. Vaan ei oikein enhän. Ainakhan yhtä kauan. Ilimastonmuutos. Ei täälä kaupungisa niin kauhiasti hoon pääle puhuta kyllä, mutta oonki tämän kunnan pikkukylästä lähtösin niin jotaki tarttunu.
Paa tumpit tuahon, että meitin ei tarvi ettiä niitä lavvantaina vai uletuks sä sinne asti. San nyt jotain!
Vierailija kirjoitti:
Se huara parkkus siin rannal, mut mää panin va!
Jos se viälä sanos, et tars saara k*rpää ni olisko se Turuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ingen kan gissa var bor jag?
No jopahaa, ehta porvoolain?
Joo, det är mycket kiva det, hei då sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo oikeen mittää kirjotettavaa, vaikka mukava ketju onki. Oispa kesä niin pääsis taas hillasuolle istumaan mättäälle ja haisteleen suon tuoksua. Ruukaan juua maitokahvit siinä suonsilimääkkeen vieressä istuessa. Hirviästi sääskiä. Niitä ei oo niinkään ikävä.
Josei ihan läheltä, melekeen mollaan naapureita varmhan. Jostaki kohtaa länsirajaa Lapista? Mie en jaksa hillojen peräsä juossa, mutta sienet mie kerrään syksylä suolhan.
Muitaki lappilaisia jo ketjusa, mulla kyllä on murre vähä kaonnu ja sekottunu, ku olen asunu muualla ja ulukomaillaki välilä.
Sieniä en ossaa poimia, kun en niitä tunnista, mutta kahavit voin juua hillajänkällä tai muuten marjametässä.
Nyt vaan jo lunta sais tulla, kun alakaa olla niin pimiää ja liukastaki.
Melekeenhän me voitas naapureita olla, ku eihän mikkään matka ole täälä mikkään, Lapisa ko aijaa vaan.
No mitä dorkaa täs nyt pitäis bamlaa et böndet snaijais.
Mä just tsiigasin fönärist, mälsää. Soolberia ei näy ja stikkaa vodaa.
Vierailija kirjoitti:
No mitä dorkaa täs nyt pitäis bamlaa et böndet snaijais.
Stadis o vaikee snaijaa bamlaust, josso landelt :(
Väsyttää iha helevetisti. Taian mennä mehtään kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmie haluu osallistuu.
Lappeenranta?
Ai miekö?
Liian heleppo on arvata ku savonmurretta kirjottaa.
Ristus notta ramaasoo töiren jälekehen!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tämä Oulun murretta?
Vierailija kirjoitti:
Mietaa
Kun ekkuluokkalaiseni oli aamulla lähtenyt kouluun, piti minun etsiä tokkuluokkalaisen yksi wilmaviesti ja meinasin myöhästyä Linkistä.
Lappajärvi.