Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Ookko nää pölijä?
Kaupunki, jossa teatteri on veden päällä ja poliisi seisoo torilla. Oulu.
Vierailija kirjoitti:
Kyl kai kaikki tunnistaa, tai puhues ainaki. Se o kuulemma Suamen vihatuin murre, kui ny simmottos, mää vaa kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Mie halluun sannoo jottain, mie eppäilen, että joku arvaa. Tiiättekö työ, missä mie voisin assuu?
Valtimolta
Ete päi, vai kui..... Kyl mul ol...
Vierailija kirjoitti:
Emmää vihti, kuk kasti paloa pohjoan, jos mää rupiin kirjottoa.
Oksettoa, paskattoa ja jos töitä pitäs tehä nin pyörrytteä.
Tämän tietää harva. Mun mummu oli Koskenpäältä. Tämä on ilmiselvää Jämsän murretta.
Yrittäkeepä arvata, mutta oikee vastaas pittää olla just eekä melekeen. Kahenkymmenen kilometrin tarkkuuveella pittää osata sannoo. Ja vuan yks arvuukerta.
]Toiskan puarinkokki on täynnä tanttuja, ovat Taimi-vainaan peruja.
Tämon aiva selevästi härmäläästä. ( Lapua, Kauhava, Härmät)
Vierailija kirjoitti:
Ingen kan gissa var bor jag?
Huijausyritys. Sanajärjestys ihan miten sattuu.
Jos katon ejuskunnan kyselytuntia ja yritän sammaan aikaan kirjottaa niin ei siitä kyllä mittään tuu. Vähä pelekään että mennee häneksi pikkukakkosenki kanssa, mutta kokkeillaan!
Emmä tiär mittää mitä tähä sopis kirjotel muutku et sä mittä kaffet ottas?
Tänään ei voi mennä tsygäl, koska taivaalt tulee snögee. Otan siis aamutsufet messiin ja hyppään spåraan.
Mul on tänää etäpäivä. Aika pal väsyttää kyl et en oo pal mittä saanu aikaseks. Äskö lapsi tuli koulust ja tartteis koht laitta sil jottai ruakaa nenä ette.
Illal ois renkaavaihto. See osus iha hyvää ajankohtaa ny ku huamen pitäs kai olla pakkast.
Mullon uus, fiini villatikkuri.
Se ku mie vaan huvikseni leppäilen ja näitä lujeskelen vappaapäivän iloksi. Pitäis laasta rappuset, vaan ku ei viittis.
Se huara parkkus siin rannal, mut mää panin va!
Minä oon Savosta ja puhun savvoo ja kirjakieltä murtaen. Eikä hävetä mitä muut sannoo tai aatteloo.
Tuo voisi olla Koillismaan murre, mutta siellä ei sanota "mänin", joten olisiko Kainuun.