Haluan pois tästä maailmasta.
Kuolemakin on parempi kuin muuttua tästä vielä enemmän zombiksi joka ei tunne pian mitään, on elossa mutta ei tunne yhtään mitään, mätänee vaan olemattomiin hitaasti kituen.
Tämä ei ole elämää vaan kidutusta ja tuskaa vailla mitään iloa.
Tänäänkin käytännössä vaan istunut sisällä koneen ääressä, olen äärettömän paska olio en ansaitse mitään ihmisisarvoa koska olen mitäänsanomaton ja saamaton vammainen luuseri paska.
Olen päivät yksin kissa on mutta eipä se mitään auta. Olen yksinäinen tyhmä paska.
Kommentit (1389)
En löytänyt tätä ketjua enää laittamalla hakusanaksi ketjun otsikkoa. Jos haluat ap, että ketju on helpommin löydettävissä, kirjoita kommentiksi "Up". Kuka tahansa muukin voi kirjoittaa välillä "Up".
JUMALAN RAKKAUS PARANTAA. Sitä voi päästä kokemaan, kun tunnustaa kaikki pahat ajatukset, vihat ja katkeruudet Jeesukselle syntinä ja pyytää Häntä sydämeensä asumaan. Silloin uudestisyntyy Jumalan lapseksi ja tie Isän syliin on avoin.
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt tätä ketjua enää laittamalla hakusanaksi ketjun otsikkoa. Jos haluat ap, että ketju on helpommin löydettävissä, kirjoita kommentiksi "Up". Kuka tahansa muukin voi kirjoittaa välillä "Up".
Kyllä se löytyy mutta siinä täytyy kirjoittaa kaikki sanat väleillä muuten ei löydä, aiemmin löytyi ilman että kirjoitti koko otsikkoa mutta nyt täytyy kirjoittaa koko otsikko oikein että löytyy. ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole töissä, valvoo melko myöhään ja nukkuu melko pitkään, ei siinä ole mitään vikaa. Eihän tuossa nyt unirytmi ihan katollaan ole. Tietysti hyvän ihmisen mitta on se kukonlauluun heräävä tehopakkaus, jollainen ei jaksa olla, jos sairastaa. Älä nyt aloittaja tuollaisestakin keksi lisäsyytä itseäsi haukkua. Ahkera ja tehokas voi olla sitten kun on terve ja jaksaa, ja ihan mihin tahansa kellonaikaan. Nykyään saa jo elää omalla tavallaankin.
Itse siis teen niin. Makaan ja kiersin pahoissa oloissani, tai olen töissä, mihin menee ihan kaikki energia. Joskus hyvinä päivinä/jaksoina olen tosi tehokas, ahkera ja koti siisti.
Niin no vaikka onkin sairas niin silti kun yhteiskunta "painostaa" eri tavoin ihmisiä toimimaan tietyllä tavalla vaikka ihminen ei olisi työkykyinen, työkyvyttömänkin tulisi noudattaa samaa rytmiä kuin työssäkäyvät tai katsotaan kieroon.
Tänäänkin haukuin vaan itseäni kun katselin käytännössä vaan leffoja koko päivän vaikka kävin tunnin ulkona kävelemässä ja leikkimässä jäisen ojan päällä eli tekemässä reikiä siihen tai hyppimässä että jää hajoaisi ja putoaisi veteen. Vettä on vähän siinä ojassa tällä hetkellä että vaikka jää lähtee alta ei kastu ollenkaan, minulla vaan on omat erikoiset huvit ja leikit mitkä tekee minusta hölmön. ap
Kerrotko siitä aspengeristä, milloin se sinulla todettiin ja miten se sinussa ilmenee? Älä koskaan lopeta jäiden kanssa leikkimistä ja luonnossa liikkumista.
En muuta osaa sanoa kuin samoja ajatuksia minullakin. Löysin tämän ketjun vasta nyt, kun olen pitänyt taukoa täältäkin. Voimat aika lopussa myös. Ennen joulua stressiä ja ikäviä juttuja sattui. Sitten siitä alkoi myös ikävä unettomuus (sama jo viime vuonna). Viime talven olisi ehkä pitänyt opettaa olemaan varovainen nukkumisen kanssa, mutta oli opiskelujen kanssa niin paljon stressiä, etten ollut varovainen (valvoin liikaa) ja nyt maksan hintaa, kun unirytmissä häikkää ja en pysty nukkumaan kuin muutamia tunteja.
Saa nähdä kuinka kauan kestää. En olisi tarvinnut enää tätä kaikkea ja tuntuu elämästä menevän loppukin ilo, kun miettii vaan nukkumista ja joutuu iltaisin jättämään esim elokuvien katselun tai koneella olon minimiin jos meinaa edes vähän nukkua. Ei oikein sovi iltavirkulle. Sellainen siis olen "normaalisti", mutta nyt panosti pitää yrittää mennä ajoissa petiin jos tahtoo edes vähän nukkua. En jaksa itsekään siis kovin hyvin. Tosin itse käyn vähän ylikierroksilla ja en siis ole kovin väsynyt. Mieluummin olisinkin väsynyt kuin levoton ja uneton. Sori oma valitus ja luen ketjua paremmalla ajalla. Voin sanoa, että ymmärrän silti hyvin ja vaikeaa minullakin jaksaa.
Älä sure. Pian saa kaupasta taas runebergintorttujakin.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, mutta heti kun tulee oireita jostain vakavasta fyysisestä sairaudesta, tuleekin yhtäkkiä todella vahva halu elää ja pitkään. Mielen harmaus hälvenee yhtäkkiä.
Pitää tähän sanoa, että minulla taas toisin päin. Oli kovia kipuja ennen joulua ja en voinut nukkua. Silloin ajattelin vaan, että jos ne jatkuvat niin en enää jaksa. Olen tavallaan aina nojannut fyysiseen puoleen ja siihen, että pystyn liikkumaan. Sitten, kun sekin väliaikaisesti meni niin mieliala laski entisestään ja ahdistuin paljon. Minulla siis mieluummin niin, että jos fyysinen terveys menee niin sitten menee loputkin. Ymmärrän silti, että moni voi kokea toisin. En ole ap ja sivusta kirjoitan.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko siitä aspengeristä, milloin se sinulla todettiin ja miten se sinussa ilmenee? Älä koskaan lopeta jäiden kanssa leikkimistä ja luonnossa liikkumista.
2019 ja koska olen väsynyt saunan jälkeen niin lainaan tuolta autismiliiton sivuilta tekstin kun itse en jaksa kirjoittaa:
Kaikilla autismikirjon ihmisillä ilmenee vaikeuksia
Sosiaalisessa kommunikaatiossa
Aspergerin oireyhtymässä ihmisillä on vähemmän vaikeuksia itse kielen tuottamisessa, mutta heillä voi silti olla kielen prosessointiin liittyvia vaikeuksia. Asperger-ihminen voi tulkita puhuttua ja kirjoitettua kieltä hyvin kirjaimellisesti, eikä välttämättä havaitse esimerkiksi sarkasmia. Hän voi keskustellessaan toisen kanssa ilmehtiä tai elehtiä epätavallisesti ja hänellä voi olla vaikeuksia sekä käsitellä että muistaa puhuttua asiaa.
Sosiaalisessa vuorovaikutuksessa
Asperger-ihmisten on vaikeampaa ymmärtää toisen ihmisen tunteita ja ilmaista omia tunteitaan. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi vaikeutta muodostaa ystävyyssuhteita tai työelämässä tarvittavia ihmissuhteita.Hänellä voi olla vaikeutta katsekontaktin muodostamisessa sekä erilainen tapa reagoida ilmeillä ja eleillä. Työ- ja opiskeluelämässä varsinkin varsinaisten tehtävien ulkopuolelle jäävän ”vapaa-ajan” käyttö sosiaaliseen kanssakäymiseen on haasteellista.
Sosiaalisessa mielikuvituksessa
Asperger-ihmisillä voi olla vaikeuksia mieltää erilaisia tilanteita oman kokemuspiirinsä ulkopuolelta. Tämä vaikeuttaa uusiin tilanteisiin sopeutumista ja toisten ihmisten käyttäytymisen ja toiminnan tulkintaa.Hänelle voi olla vaikeaa asettua toisen ihmisen asemaan ja mieltää se, miltä toisesta tuntuu.
Aistien erityispiirteet
Asperger-ihmisillä aistien välittämä tieto ja sen tulkinta on yksilöllistä ja tavallisesta poikkeavaa. Hän voi olla yli- tai aliherkkä eri aistimuksille, kuten äänille, kosketukselle, eri hajuille ja mauille sekä valolle, väreille, lämpötiloille ja kivulle. Esimerkiksi ympäristön erilaiset taustaäänet, jotka harvoin haittaavat muita ihmisiä, voivat Asperger-henkilöstä olla kovia ja häiritseviä. Tämä voi aiheuttaa ahdistuneisuutta ja tuntua jopa fyysisenä kipuna.
Erityiset mielenkiinnonkohteet
Monilla Asperger-ihmisillä on erityisiä mielenkiinnon kohteita varsin varhaisesta iästä lähtien. Nämä kohteet voivat olla luonteeltaan pysyviä tai vaihdella ajan kuluessa. Mielenkiinnon kohteet voivat liittyä esimerkiksi taiteeseen, musiikkiin, tietokoneisiin, liikennevälineisiin ja moniin muihin. Joskus mielenkiinnon kohteeksi saattaa muodostua jokin hyvin erikoinen ja epätavallinen asia. Erityiset mielen kiinnonkohteet tuottavat iloa ja onnellisuutta Asperger-ihmisen elämään.
Toistava käyttäytyminen ja rutiinit
Asperger-ihminen haluaa monesti pitää kiinni omista rutiineistaan sekä ennakoida tulevia asioita ja tapahtumia. Säännöt ja sopimukset voivat myös olla tärkeitä. Hän saattaa esimerkiksi haluta, että kouluun tai harrastuksiin mennään aina samalla tavalla; samalla kulkuvälineellä ja samaa reittiä. Muutokset voivat tuntua ikäviltä, mutta niihin on helpompi asennoitua, mikäli pystyy valmistautumaan ennakolta.
Eli tuossa aika selkeästi miten se minussa ilmenee, paremmin ei voisi kuvata tai ehkä olisi lyhyemmin mutta ei aivotoiminta riitä siihen nyt. ap
Vierailija kirjoitti:
Älä sure. Pian saa kaupasta taas runebergintorttujakin.
Ovat kalliita, 4-6e pari ja söisin ne 5 minuutin aikana joten kallista herkuttelua näillä tuloilla. Yleensä ostan sellaisen oululainen pullavapitkon mistä riittää usealle päivälle alle 3 eurolla. ap
Tsemppiä ap:lle, antaisin halin jos tuntisin. Oon joka viikko käyny kattomassa sun kuulumisia tästä keskustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap:lle, antaisin halin jos tuntisin. Oon joka viikko käyny kattomassa sun kuulumisia tästä keskustelusta.
Niin minäkin täältä Pohjois-Karjalasta. Tsemppiä ap.lle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin täältä Pohjois-Karjalasta. Tsemppiä ap.lle!
Samoin minäkin. Tosin löysin ketjun vasta nyt ja olen osittain samoissa ajatuksissa ja voimat vähissä. Senkin takia pystyn samaistumaan hyvin. Jos saan kysyä niin oletko ap tehnyt tänne aiemmin toisen ketjun. Siinä luki otsikossa, että kysykää jotain 34 v mieheltä. Jos teit sen ketjun niin luin sitä paljon. Nyt sitten luen tätä.
Heippa rakas Ap, kirjoittelin sinulle tuossa ketjun alkupäässä. Minusta on hienoa, että jatkat kirjoittelua, olen ylpeä susta että teet niin ! Hyvä Sinä! Se on tärkeää että puhuu siitä mitä oikeasti kuuluu ja niinhän sinä teetkin. Ja vähänkö olet saanut kauniita ajattelevaisia tsemppaavia ja kannustavia viestejä. Ne kertovat siitä, että Sinusta välitetään.
Tammikuu on niin "pimeää aikaa" että vaikka aurinko kauniisti tääläl HKI;Ssa tänään paistoikin, meinaan uupumus ja lievä masennus tai alakulo ottaa otettaan itseenkin. Mutta arvaapa mitä? kohti kevättä jo mennään ,ja toivon että raskain on jo takana tämän pimeyden kanssa.
Siispä, jos jaksat, niin kirjoittelun ohessa pidä terveellisiä elämäntapoja yllä, ja muista ulkoilla mahdollisimman paljon. Voimahalit siulle! Ihanaa, että oot olemassa! <3
terkuin, miukumauku
Serkkuni on lievästi asperger.luontoinen ja itselläin on ehkä ihan lieviä autismitaipumuksia, kuten se että uppouden musiikin maailmaan päiviksi enkä välitä ajankulusta. näin tällä hektellä työttömänä se sitä paitsi onnistuukin, en tiedä onko se kovin terveellistä?
haluan vain sanoa, että ihmisten luokittelu ja jaottelu luonteen mukaan ei aina ole hyvä asia, koska se voi tuoda itsetunto-ongelmia hänelle. koska hän luulee että hänessä on jotain vikaa. mikä ei pidä paikkaansa. ei ole mitään vikaa siinä että on autistinen tai asperger, päinvastoin se on erityispiirre joka voi olla ihmisen oman resilienssin kannalta jopa supervoima. jokaisessa ihmisessä on erityisyytensä!
t-miukumauku
kirjoitit edellisellä sivulla, että nykymusa on kuraa! en voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi, minunkin mielestä se on ihan syvältä. ite kuuntelen progea, vanhaa soulia ja vanhempaa poppia ja hip hoppia ne saavat mut hyvälle tuulelle. milasta musaa sä itse kuuntelet?
Et ainakaan ole ainut yksinäinen tyhmä paska.
Aivoni ovat rikki, olleet aina. Ennen ei sentään tiedostanut että aivot ovat rikki niin asiat oli ehkä paremmin mutta koska tietää olevansa rikki niin jo tieto lisää tuskaa. Minulla kaikki tieto lisää tuskaa, ns. tynnyrissä parempi elää kuin nähdä millainen maailma oikeasti on ja millaisia ihmiset ovat niin voin vaan pahoin. ap