Haluan pois tästä maailmasta.
Kuolemakin on parempi kuin muuttua tästä vielä enemmän zombiksi joka ei tunne pian mitään, on elossa mutta ei tunne yhtään mitään, mätänee vaan olemattomiin hitaasti kituen.
Tämä ei ole elämää vaan kidutusta ja tuskaa vailla mitään iloa.
Tänäänkin käytännössä vaan istunut sisällä koneen ääressä, olen äärettömän paska olio en ansaitse mitään ihmisisarvoa koska olen mitäänsanomaton ja saamaton vammainen luuseri paska.
Olen päivät yksin kissa on mutta eipä se mitään auta. Olen yksinäinen tyhmä paska.
Kommentit (1389)
Muistan, kun olin Englannissa au-pairina ysärillä sieltä Britannian puhelinyhtiön tv-mainoksen. Sen slogan kuuluu näin ; " It's good to talk " Se pitää paikkansa, on tosi hyvä jpuhua ja utella ja kertoa omista kuulumisistaan ja voinnistaan. Oli mukava vuosi viettää elämää normaalissa kodissa lastenhoitajana siellä kun pääsi omasta aika häiriintyneestä kodistaan eroon. ja onneksi aloitin terapian, mikä tukee edelleen omaa terveyttä ja hyvinvointia. lisäksi kun vaihtaa kuulumisia saa samaan aikaan tukea mutta myös etäisyyttä omille ajatuksilleen. sitä saa myös perspektiiviä siihen, kun kuulee mitä muut käyvät lävitse, että jokaisella on omat vaikeutensa elämässä ilojen lisäksi.
Be kind, everyone you meet is having a battle you have no idea . Ole kiltti, jokainen käy taisteluaan josta et tiedä mitään.
Leppoisaa illanjatkoa.
Kaikille vielä hurjasti voimaa ja etähalit näihin haastaviin aikoihin mitä elämme. Kohti valoa ja kevättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin taustalla soi Kim Wilde mutta ennen musiikki piristi mutta nykyään ei juuri aiheuta muuta kuin ahdistusta, elämä on pelkkää paskaa. Kaikki musiikki mistä pidän niin ei enää tahdo tuntua miltään. Kasari, ysäri ym. musiikki mistä pidän mutta ei vaan tuo mitään piristystä vaan päinvastion. ap
Poimin vielä tämän vanhan viestin, kun itsellä myös samoja havaintoja musiikista. Minullakin on niin, että jos huomaan etten voi musiikkia enää kuunnella niin sitten tiedän voivani huonosti. Minullekin musiikki on normaalisti tärkeää ja kuuntelen paljon. Ahdistuneena ja levottomana en voi enää lainkaan sitä kuunnella. Sitten jos olo paranee niin voin taas alkaa kuuntelemaan, mutta viime talvenakin oli varmaan ainakin 4 kuukauden tauko ja nyt on taas. Aion myös lukea ketjua ja olisin toivonut löytäneeni sen aiemmin, kun hyviä viestejä täällä itsenikin lukea, mutta itsekjökin alkoi siinä marraskuun puolivälissä huono kausi ja unettomuus. Jos nyt vaan saisin nukuttua edes jotenkin. Sori myös, kun kirjoitan vaan itsestäni.
Moi, minullakin musiikin kuuntelu on hyvä mittari omalle voinnille. Jos en voisi kuunnella musaa, tiedän että silloin olen hyvin ahdistunut. onneksi ahdistus ei ole vielä toistaiseksi estänyt musan kuuntelua,
Minusta ap vaikutat hyvin kiltiltä ihmiseltä. se on korkein ja kaunein kehu minulta, koska se on kaikista kaunein asia maailmassa, kiltti ihminen. älä ole niin ankara itsellesi, tai itsekriittinen. jos sinua on haukuttu, ne sanat eivät kerro sinusta mitään vaan toisten omasta pahasta olosta jonka sinuun ovat purkaneet. sinä olet arvokasa juuri omana itsenäsi. nauti itsestäsi ja omalaatuisuudestasi, ihanaa että me olemme kaikki erilaisia ja silti niin samanlaisia inhimillisiä ihmisiä, jotka tarvitsevat hyvää tahtoa ja ymmärrystä ja rakkauttakin.
toivon sydämestäni sinulle levollista iltaa ja mukavaaa huomista päivää. uskon, että paremmat ajat vielä koittavat, uskotaan niin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap:lle, antaisin halin jos tuntisin. Oon joka viikko käyny kattomassa sun kuulumisia tästä keskustelusta.
Niin minäkin täältä Pohjois-Karjalasta. Tsemppiä ap.lle!
Samoin minäkin. Tosin löysin ketjun vasta nyt ja olen osittain samoissa ajatuksissa ja voimat vähissä. Senkin takia pystyn samaistumaan hyvin. Jos saan kysyä niin oletko ap tehnyt tänne aiemmin toisen ketjun. Siinä luki otsikossa, että kysykää jotain 34 v mieheltä. Jos teit sen ketjun niin luin sitä paljon. Nyt sitten luen tätä.
Juu se oli minun ketju se "kysykää jotain 34v masentuneelta mieheltä". Oli se täällä yli vuoden ja rikkoi se tuhannen kommentin rajan mutta sitten joku päätti poistaa sen jostain syystä. ap
Vierailija kirjoitti:
Heippa rakas Ap, kirjoittelin sinulle tuossa ketjun alkupäässä. Minusta on hienoa, että jatkat kirjoittelua, olen ylpeä susta että teet niin ! Hyvä Sinä! Se on tärkeää että puhuu siitä mitä oikeasti kuuluu ja niinhän sinä teetkin. Ja vähänkö olet saanut kauniita ajattelevaisia tsemppaavia ja kannustavia viestejä. Ne kertovat siitä, että Sinusta välitetään.
Tammikuu on niin "pimeää aikaa" että vaikka aurinko kauniisti tääläl HKI;Ssa tänään paistoikin, meinaan uupumus ja lievä masennus tai alakulo ottaa otettaan itseenkin. Mutta arvaapa mitä? kohti kevättä jo mennään ,ja toivon että raskain on jo takana tämän pimeyden kanssa.
Siispä, jos jaksat, niin kirjoittelun ohessa pidä terveellisiä elämäntapoja yllä, ja muista ulkoilla mahdollisimman paljon. Voimahalit siulle! Ihanaa, että oot olemassa! <3
terkuin, miukumauku
Minulle pimeys tai talvi ei ole masenusta pahentavia asioita, ainakaan tietoisesti. Tykkään siitä että on 4 eri vuodenaikaa ja normaalit kelit mitä Suomessa kuuluu olla esim viime kesä oli minulle todella tuskallinen kun lämpötila on pitkään 30 tai yli, en kestänyt sitä yhtään vaan istuin lähinnä sisällä ja vasta illalla pystyi ulkona olemaan. En minä 30 asteen pakkasistakaan tykkää mutta niiltä pystyy sentään suojautumaan. ap
Vierailija kirjoitti:
kirjoitit edellisellä sivulla, että nykymusa on kuraa! en voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi, minunkin mielestä se on ihan syvältä. ite kuuntelen progea, vanhaa soulia ja vanhempaa poppia ja hip hoppia ne saavat mut hyvälle tuulelle. milasta musaa sä itse kuuntelet?
No vähän kaikenlaista mutta en juuri mitään räppiä, hip hoppia tai äärimmäistä örinä heviä ja ajallisesti jostain 60-luvulta johonkin -05 asti, sen jälkeen hyvin rajatusti jotain biisejä tai elokuvamusiikkia mutta pääosin tuolta aikajanalta minkä tuohon laitoin, nytkin soi taustalla Mary Hopkin Those were the days et laaja musiikkimaku ja jos suosikkibändejä laittaa niin Abba ja Nightwish( Tarjan aikainen) niin kuvastaa kuinka laaja se on, iskelmäkin menee rajatusti. ap
Piti muutakin kirjoittaa mutta tuli jostain syystä huono olo nyt kesken syömisen vaikka samaa tavaraa syönnyt päivällä siis leipää jne. Huoh inhoan kaikkia fyysisiä ja psyykkisiä vaivoja yli kaiken.
Kirjoittaminen jää myöhemmäksi. ap
Tiedä mikä olo tuo oli tai on vielä osin päällä, jokin outo paniikkikohtaus kai josta tuli huono olo en tiedä, menee olo kyllä mielestäni huonompaan suuntaan.
Esim. tuossa kun kävin kaupassa ja matkalla kotia (ei omaa autoa mutta auto tavallaan lainassa en jaksa selittää) niin siinä tuli taas niitä outoja kohtauksia mitä aiemmin eli siis tulee sekunnin ajaksi sellainen outo kohtaus missä selkeästi matkaa johonkin menneeseen mutta ei saa kiinni mihin ja siitä seuraa itkukohtaus. No tämänpäiväinen oli erilainen vaikka oli samanlainen eli siinä selkeästi aivot jotenkin meni rikki ja olin useamman sekunnin ajan kahdessa eri tilassa, en osaa selittää sitä mutta siinä ajoin ja kuuntelin musiikkia (Nightwish Passion and the Opera) niin tuli suora ja maisemat ja musiikki jotenkin laukaisi aivot kahtia eli tietoisuus meni jotenkin pirstaleiksi tai olin siinä hetkessä mutta samalla myös muualla selkeästi. Ei tällaista kohtausta ole aiemmin muistaakseni tullut ollenkaan, en tiedä meneekö se tuohon Dissosiaatiohäiriöt kategoriaan vai johonkin muuhun. Tai sitten stressi ja muu psyykkinen kuormitus vaan alkaa todellakin olla liikaa ja aivot palaa loppuun. Varmaan lääkärille tästä mainitsen mutta jos alkaa jotain lääkkeitä taas tuputtamaan niin ei kiitos, ne on suurelta osin nähty ja koettu eikä ne paranna minun tilaani vaan tuo liudan vakavia sivuoireita. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitit edellisellä sivulla, että nykymusa on kuraa! en voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi, minunkin mielestä se on ihan syvältä. ite kuuntelen progea, vanhaa soulia ja vanhempaa poppia ja hip hoppia ne saavat mut hyvälle tuulelle. milasta musaa sä itse kuuntelet?
No vähän kaikenlaista mutta en juuri mitään räppiä, hip hoppia tai äärimmäistä örinä heviä ja ajallisesti jostain 60-luvulta johonkin -05 asti, sen jälkeen hyvin rajatusti jotain biisejä tai elokuvamusiikkia mutta pääosin tuolta aikajanalta minkä tuohon laitoin, nytkin soi taustalla Mary Hopkin Those were the days et laaja musiikkimaku ja jos suosikkibändejä laittaa niin Abba ja Nightwish( Tarjan aikainen) niin kuvastaa kuinka laaja se on, iskelmäkin menee rajatusti. ap
kiitos vastauksesta. minäkin tykkään Abbasta, ja heiltähän ilmeistyi uutta musaa tänä vuonna, että se oli iloinen yllätys. Kun kävin Tukholmassa syksyllä niin siellä soikin juuri ilmestynyt Don't shut me down tavaratalossa ja hetken ajattelin että olimme palanneet takaisin 70-luvulle! se oli kiva fiilis vaikka itse en kyllä muista siitä ajasta muuta kuin hiekkalaatikot ja hiekkakakut. heh.
oletko muuten ajatellut olevasi koskaan erityisherkkä? siitä on alettu puhua vasta hiljalleen, he ovat herkkiä aisteissaan ja tunteissaan. ja usein taiteellisia ja syvämietteisiä. taidan itsekin olla, vaikka maailman kovuus on opettanut myös tarvittaessa räväkäksikin. tietty herkkyys on kuitenkin aina pohjalla tunnemaailmassani. pidän sitä erityispiirteenä ja osana itseäni ja hyvänä asiana.
nyt voimaa päivään sinulle, päivästä tulee taas aurinkoinen ,ja kun katson ikkunasta ulos voisi ajatella olevansa Lapissa vaikken olekaan. Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Jobin kirja. Se on tuhansien vuosien takaa.
Lopulta hänen elämä oli onnellista.
Niin? Hänen elämänsä suunta muuttui, ja siitä tuli vieläkin parempaa kuin oli ennen surkeuksia oli ollut. Ihan tässä elämänajassa, ei tuonpuoleisessa.
Minun elämäni on ollut lapsesta asti vaikeaa ja yksinäistä.
Olen jo yli 60 v.
Aika taikuri saa olla, joka vielä tästä rämästä loihtii onnellisen 10 lapsen äidin, jolla lisäksi on maita ja mammonaa.
Sinä ja muut, jotka vastaatte kliseisillä raamatunjakeilla. Tehkää parannus!P.s. anteeksi ap, että puutun ketjuusi. Olen kumminkin puolellasi, yksinäisen syrjäytyneen multihuipentuma itsekin
Ihmistä ei ole luotu kuolemaan. Job sanoi kaiken keskellä:tiedän Lunastajani elävän ja lopulta saan nähdä hänet.Toivon jakeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiitos vastauksesta. minäkin tykkään Abbasta, ja heiltähän ilmeistyi uutta musaa tänä vuonna, että se oli iloinen yllätys. Kun kävin Tukholmassa syksyllä niin siellä soikin juuri ilmestynyt Don't shut me down tavaratalossa ja hetken ajattelin että olimme palanneet takaisin 70-luvulle! se oli kiva fiilis vaikka itse en kyllä muista siitä ajasta muuta kuin hiekkalaatikot ja hiekkakakut. heh.
oletko muuten ajatellut olevasi koskaan erityisherkkä? siitä on alettu puhua vasta hiljalleen, he ovat herkkiä aisteissaan ja tunteissaan. ja usein taiteellisia ja syvämietteisiä. taidan itsekin olla, vaikka maailman kovuus on opettanut myös tarvittaessa räväkäksikin. tietty herkkyys on kuitenkin aina pohjalla tunnemaailmassani. pidän sitä erityispiirteenä ja osana itseäni ja hyvänä asiana.
nyt voimaa päivään sinulle, päivästä tulee taas aurinkoinen ,ja kun katson ikkunasta ulos voisi ajatella olevansa Lapissa vaikken olekaan. Heippa!
Kyllä on erityisherkkyyskin olemassa minulla varmasti, varmaan sen maininnut mutta ei näitä kaikkia vaivoja muista kun ei muista edes normi juttuja. Siinä kun on masennus, asperger, paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö, erityisherkkyys jne. kaikki yhtä aikaa niin psyyke on sietokykynsä äärirajoilla ja varmasti mennyt yli jo pahasti kun kaikki stressi ym. paska niin on todella väsynyt, pahasti ärtynyt ja raivostun herkästi, herkästi itken, huono muisti jne.
Ja nämähän vaikuttaa kaikki myös fyysiseen kuntoon eli paikat ovat kipeitä fysiikka pielessä kropassa jne. Kävelystäkään ei tule mitään kun ei ole kunnon varusteita eli kengät puuttuu ja talvitakit ja housut alkaa olla kuluneita eli eivät lämmitä kunnolla. Kunnon kenkiä jos ei ole niin minulla jalat menee hetkessä kipeäksi ja selkä menee kipeäksi kun istuu vaan pelkästään sisällä. Lisäksi kun atooppinen iho joka kärsii pahasti kovista pakkasista, tuossa kun oli vähän lauhempaa eli muutama aste pakkasta niin kosteusprosentti sisällä ok ja ulkona sieti olla mutta nyt alkaa taas ilma kuivumaan niin ihokin alkaa oireilla. On minulla voiteet iholle jne. mutta sitten jos on ulkona liikkumassa kuiva ja kova pakkasilma ei tee hyvää hengitysteille eli sekin vielä.
Ei jaksa elää. Olen vain pelkkä kuluerä tälle maailmalle. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on erityisherkkyyskin olemassa minulla varmasti, varmaan sen maininnut mutta ei näitä kaikkia vaivoja muista kun ei muista edes normi juttuja. Siinä kun on masennus, asperger, paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö, erityisherkkyys jne. kaikki yhtä aikaa niin psyyke on sietokykynsä äärirajoilla ja varmasti mennyt yli jo pahasti kun kaikki stressi ym. paska niin on todella väsynyt, pahasti ärtynyt ja raivostun herkästi, herkästi itken, huono muisti jne.
Ja nämähän vaikuttaa kaikki myös fyysiseen kuntoon eli paikat ovat kipeitä fysiikka pielessä kropassa jne. Kävelystäkään ei tule mitään kun ei ole kunnon varusteita eli kengät puuttuu ja talvitakit ja housut alkaa olla kuluneita eli eivät lämmitä kunnolla. Kunnon kenkiä jos ei ole niin minulla jalat menee hetkessä kipeäksi ja selkä menee kipeäksi kun istuu vaan pelkästään sisällä. Lisäksi kun atooppinen iho joka kärsii pahasti kovista pakkasista, tuossa kun oli vähän lauhempaa eli muutama aste pakkasta niin kosteusprosentti sisällä ok ja ulkona sieti olla mutta nyt alkaa taas ilma kuivumaan niin ihokin alkaa oireilla. On minulla voiteet iholle jne. mutta sitten jos on ulkona liikkumassa kuiva ja kova pakkasilma ei tee hyvää hengitysteille eli sekin vielä.
Ei jaksa elää. Olen vain pelkkä kuluerä tälle maailmalle. ap
kirjoitat jäsennellysti ja hyvin. voisitkohan miettiä missä kaikessa olet hyvä ja taitava? ainakin kirjoittamisessa ja ajatusten kertomisessa. se on taitoa se. sinulle on siunaantunut monenlaista vaivaa ja ymmärrän että elämä tuntuu vaikealta. mutta itse haluaisin ajatella että oma erityisherkkyyteeni tekee minusta juuri minut, omanlaisen ja erilaisen kuin kukaan muu maailmassa. sinäkin olet erityinen ihminen, koskaan ei ole ollut toista Sinua eikä tule olemaan. jokainen on erityinen ihminen. Toivon, että laitat korvan taakse näitä sanoja ja ajattelet niitä.
hienoa, kun liikut kuitenkin välillä ulkonakin vaikka on kovat pakkaset. itse en ole käynyt ulkona pariin päivään vaan hipsutellut kotiaskareita kotona. sekin toimii välillä.
Niin minäkin olen kuluerä, mutta ei nyt välitetä siitä.
Et ole väärässä ,vaan maailma on väärä ja viallinen.
Saat olla sitä mitä olet .
Jos tuntuu että tyhmä ja kelvoton ,niin sitten on sellainen tunne nyt .
Mutta se ei ole lopullinen totuus.
Englannissa olin kylässä perheen luona ,jotka jouluyönä veivät minut katsomaan tytärtään, vaikeasti cp-vammaista 10vuotiasta tyttöä joka makasi ison tytön kopassaan/sängyssään ja kommunikoi pelkästään naurullaan ja käsien heiluttelulla. tyttö nauroi ja hymyili koko ajan, puhua hän ei osannut. vanhemmat lepertelivät tytölle ja molemmat nauttivat toisistaan. lopuksi äiti puhkesi kyyneliin ja kertoi että tyttö on kaikesta huolimatta heille niin rakas ja he hoitavat häntä aina tuli mitä tuli.
jokainen tänne maailmaan syntynyt on tarkoituksellaan tullut. jokin tehtävä meillä jokaisella on . ehkä eräs elämän tarkoitus on etsiä omaa tehtäväänsä. itse en usko että kukaan on kuluerä, jokaisella on tarkoituksensa elämän kiertokulussa.
rakkautta ja rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Jobin kirja. Se on tuhansien vuosien takaa.
Lopulta hänen elämä oli onnellista.
Niin? Hänen elämänsä suunta muuttui, ja siitä tuli vieläkin parempaa kuin oli ennen surkeuksia oli ollut. Ihan tässä elämänajassa, ei tuonpuoleisessa.
Minun elämäni on ollut lapsesta asti vaikeaa ja yksinäistä.
Olen jo yli 60 v.
Aika taikuri saa olla, joka vielä tästä rämästä loihtii onnellisen 10 lapsen äidin, jolla lisäksi on maita ja mammonaa.
Sinä ja muut, jotka vastaatte kliseisillä raamatunjakeilla. Tehkää parannus!P.s. anteeksi ap, että puutun ketjuusi. Olen kumminkin puolellasi, yksinäisen syrjäytyneen multihuipentuma itsekin
En voi tehdä parannusta siitä että suosittelen Job kirjaa. Se ei ole väärin enkä pyytele sitä anteeksi.
Kirja on maailman vanhin Tuhansien vuosien takaa..Jo sentähden mielenkiintoinen.
En tiedä, en ole purkanut joulukuusta koska ei ole huvittanut ja koska minulla ei edes ole uutta kalenteria vaan edelleen joulukuu 2021 on seinällä ja samoin joulukalenteri minkä katseleminen aiheuttaa itkua. En usko että on vuosi 2022 koska kalenteri ei niin näytä.
Katselin tänään ulos jossain neljän jälkeen ja sain maisemasta itkukohtauksen, sellainen normi talvinen maisema hämärällä jossa hanki on sinivalkoisen värinen jne.
Pidän itseäni luuserina ja haluan ajassa taaksepäin, kroppa rikki jne. haluan että se olisi samassa kunnossa kuin oli 20 vuotta sitten. Nykymaailma on täyttä paskaa.
Minulla ei edes ole hauskaa täällä kun lähes kaikki mistä pidän on viety minulta pois, esim haluan yksinkertaisesti takavetoisen auton jolla mennä näin talvisin mutkat perä luisussa, kuulostaa vammaiselta mutta minusta hauskaa joka tuo iloa, ei sitä voi korvata muulla jutulla. Monta muutakin juttua mitä en enää voi tehdä ja elämä ei tunnu miltään. Minulla on ne asiat mitä haluan ja tykkään tehdä ja sillä sipuli, niiden vaihtaminen muuhun ei käy.
Minä ärsyynnyn valtavasti noista mainoksista kun kuuntelen musiikkia youtubessa, pilaa hetken kun katkaisee tilan.
Kohta 36 ja elämä on kyllä ohi, työkyky poissa ja ei mahdollista elää kuin haluaisi joten mitä järkeä täällä olla kun muut tekee mitä haluaa ja itse vaan joutuu katsomaan ja katkeroitumaan tästä.
Iho kuivuu kun ilmankosteus sisällä 40 tai vähän alle, pitäisi olla 50 että iho ja hengitys voisi paremmin, en tiedä onko tuo normaalia että jo tuossa alkaa oireilla ja talvella ei saisi kuullemma olla sisäilmankosteus yli 40.
No aika loppuu taas. ap
Hyvä kun kirjoittelet Ap, se on tosi hyvä juttu. Mukavaa päivää sinulle ja koita pitää lippu korkealla.
Voin kertoa ,että itelälläkin on kaukokaipuuta menneeseen maailmaan. ennen oli ehkä paremmin, mutta nykyäänkin voi löytää ilon aiheita, eikö vaan. ainakin auringonpaiste pakkaspäivänä on sellainen joka ihastuttaa aina. lisäksi muista että elämä on yllätyksiä täynnä, ja voit löytää vaikka mitä ihanaa itsellesi joku päivä!
näin talvella tuo ilmankosteus on hankala juttu kun lämmitys on täysillä. kaverillani on patterissa roikkumassa sellainen ilmankostuttaja kapistus . täytyykin kysyä mistä niitä saa ja hankkia sellainen. ihan totta että varsinkin jos on atooppinen iho niin ilmankosteus on tärkeä juttu ja sisäilma muutenkin.
Poimin vielä tämän vanhan viestin, kun itsellä myös samoja havaintoja musiikista. Minullakin on niin, että jos huomaan etten voi musiikkia enää kuunnella niin sitten tiedän voivani huonosti. Minullekin musiikki on normaalisti tärkeää ja kuuntelen paljon. Ahdistuneena ja levottomana en voi enää lainkaan sitä kuunnella. Sitten jos olo paranee niin voin taas alkaa kuuntelemaan, mutta viime talvenakin oli varmaan ainakin 4 kuukauden tauko ja nyt on taas. Aion myös lukea ketjua ja olisin toivonut löytäneeni sen aiemmin, kun hyviä viestejä täällä itsenikin lukea, mutta itsekjökin alkoi siinä marraskuun puolivälissä huono kausi ja unettomuus. Jos nyt vaan saisin nukuttua edes jotenkin. Sori myös, kun kirjoitan vaan itsestäni.