Kuinka salata sossulta lomareissun?
Olen työtön ja saan toimeentulotukea ja asumislisää. Olen säästänyt jo 500 euroa lomaan ja aion säästää vielä toiset 500 euroa ennen lomaa, joka on joskus kesällä tai alkusyksyllä. Ajattelin lähteä Turkkiin. En ole vielä varannut mitään.
Nyt murehdin sossua. Mitä mieltä ne ovat lomailusta? Jos menen viikoksi ulkomaille, niin kostaako ne sen jotenkin? Katsovat että kun tuo pystyy säästämään tonnin lomaan, niin sille ei tarvitse antaa pariin kuukauteen rahaa.
Ajattelin kysyä, voiko lomailla niin että tiliotteeseen ei jää jälkeä lomasta? Maksaa lennot käteisellä, samoin hotellihuoneen. Tai hostelli, jos sellaiseen menen?
Ja vielä lisään että menisin töihin jos sellaisen saisin. Ihan vain niille tiedoksi joiden mielestä olen lusmu joka ei tee töitä koska ei huvita. Olen syönyt halpaa ruokaa ja kituuttanut kaikessa näiden lomarahojen eteen. Tuo loma on ainoa ilo elämässäni pitkään aikaan.
Kommentit (222)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:41"]
[/quote]
no opiskelijat nyt sattuu olemaan ainoa ihmisryhmä, joka todellakin saa vähemmän rahaa, kun nämä sossun asiakkaat. Omasta mielestäni siinä on epäkohta, mutta niin kauan kun nykyinen politiikka on, että opiskelijat mahd nopeasti työelämään, tilannetta tuskin tullaan helpottamaan.
[/quote]
Opiskelijat saavat lähes ilmaisen koulutuksen. Suomessa jokainen saa lukea itsensä niin korkeaan ammattiin kuin vaan äly antaa periksi. Ei ole köyhyydestä kiinni. Joillakin sitten vanhemmat sponssaa niin, että ei tarvitse tehdä ylimääräistä työtä, toiset ottaa edullista opintolainaa, ettei tarvitse tehdä töitä vaan keskittyä opiskeluun ja muut sitten opiskelevat ja tekevät töitä ohella, ettei myöhemmin tarvitse maksella lainoja takaisin. Valinta kysymyksiä, kyllä Suomessa on hyvät oltavat opiskelijallakin. Nykyään ei enää edes puolison tulot vaikuta opintorahan suuruuteen.
Ja mitä itse aiheeseen tulee, itsekin olen ollut kolme vuotta lapsen kanssa kotona, jonka jälkeen olen opiskellut kaksi vuotta ammattiin. Koko ajan olen saanut ttt:a muiden tukien lisäksi ja säästänyt niin, että voin ostaa nyt ihan velattoman muutaman tonnin auton, jolla voin sitten ajaa töihin, jotka alkavat tämän vuoden keväällä, opintojeni loputtua.
En juo, enkä polta ja eletään kirpputorin ja edullisten ruokaostoksien ja itsetehdyn tavallisen kotiruoan varassa.
Onko tämä nyt sitten jotenkin väärin tehty tai jotenkin pois joltakulta muulta. Olisiko minun pitänyt tuhlata säästöni niin, että minulla ei olisi varaa nyt ostaa autoa ja käydä töissä? Pakko on ollut "salailla" sossulta niin, että kaikki säästöni ovat käteissäästönä kaapissani, muuten ne olisin joutunut käyttämään.
Itse en pidä lomamatkaa tuhannen euron arvoisena, mutta jos joku näistä pienistä tuloista saa jotain säästöön ilman että kaikki menevät einesruokiin, kaljaan ja tupakkaan niin kukin tehköön mitä lystää.
[/quote]
Niin, itsekin sanot että pakko on ollut "salailla" sossulta noita säästöjä. Olisikohan väärin vai olisikohan oikein, hmmm... Ohis
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:41"]
[/quote]
no opiskelijat nyt sattuu olemaan ainoa ihmisryhmä, joka todellakin saa vähemmän rahaa, kun nämä sossun asiakkaat. Omasta mielestäni siinä on epäkohta, mutta niin kauan kun nykyinen politiikka on, että opiskelijat mahd nopeasti työelämään, tilannetta tuskin tullaan helpottamaan.
[/quote]
Opiskelijat saavat lähes ilmaisen koulutuksen. Suomessa jokainen saa lukea itsensä niin korkeaan ammattiin kuin vaan äly antaa periksi. Ei ole köyhyydestä kiinni. Joillakin sitten vanhemmat sponssaa niin, että ei tarvitse tehdä ylimääräistä työtä, toiset ottaa edullista opintolainaa, ettei tarvitse tehdä töitä vaan keskittyä opiskeluun ja muut sitten opiskelevat ja tekevät töitä ohella, ettei myöhemmin tarvitse maksella lainoja takaisin. Valinta kysymyksiä, kyllä Suomessa on hyvät oltavat opiskelijallakin. Nykyään ei enää edes puolison tulot vaikuta opintorahan suuruuteen.
Ja mitä itse aiheeseen tulee, itsekin olen ollut kolme vuotta lapsen kanssa kotona, jonka jälkeen olen opiskellut kaksi vuotta ammattiin. Koko ajan olen saanut ttt:a muiden tukien lisäksi ja säästänyt niin, että voin ostaa nyt ihan velattoman muutaman tonnin auton, jolla voin sitten ajaa töihin, jotka alkavat tämän vuoden keväällä, opintojeni loputtua.
En juo, enkä polta ja eletään kirpputorin ja edullisten ruokaostoksien ja itsetehdyn tavallisen kotiruoan varassa.
Onko tämä nyt sitten jotenkin väärin tehty tai jotenkin pois joltakulta muulta. Olisiko minun pitänyt tuhlata säästöni niin, että minulla ei olisi varaa nyt ostaa autoa ja käydä töissä? Pakko on ollut "salailla" sossulta niin, että kaikki säästöni ovat käteissäästönä kaapissani, muuten ne olisin joutunut käyttämään.
Itse en pidä lomamatkaa tuhannen euron arvoisena, mutta jos joku näistä pienistä tuloista saa jotain säästöön ilman että kaikki menevät einesruokiin, kaljaan ja tupakkaan niin kukin tehköön mitä lystää.
[/quote]
Niin, itsekin sanot että pakko on ollut "salailla" sossulta noita säästöjä. Olisikohan väärin vai olisikohan oikein, hmmm... Ohis
[/quote]
Niin, systeemi on sellainen, että köyhä ei saisi säästää, mutta kuitenkin vaaditaan, että töihin pitäisi mennä. Monet matalapalkkaiset työt, kuten siivous vaatii oman auton, koska kohteet ovat eripuolilla kaupunkia/kuntaa. Samaten julkinen liikenne on niin olematonta, että on sula mahdottomuus käydä vuorotöissä, ellet asu jossain suuremmassa kaupungissa. Oma työni tulee olemaan kaksivuorotyötä vaihtuvissa kohteissa, joten työtä en pystyisi tekemään harvaan asutussa kunnassa ilman autoa. Systeemi vaatii minua käyttämään kaikki säästöni tai omaisuuteni (eli autoakaan ei saisi köyhällä olla, jos meinaa olla oikeutettu ttt:n) ja samalla se vaatii minua töihin. Jos en olisi salannut säästöjäni joita olen tässä viimeisen viiden vuoden aikana säästänyt niin minä olisin keväällä autoton ja työtön. Sitten rutistaisiin lisää siitä kuinka minä olen yhteiskunnan loinen.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:20"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:15"]Mun vuosi sitten kuollut isä oli maanviljelijä ja sai saman verran eläkettä kuin ap rahaa. Onko hyvä mieli? [/quote] Ei ole minun vika isäsi eläke. Ihan kuten ei ole minun vika Suomen lama ja suurtyöttömyyskään. Ap [/quote] Ohis, mut sun työttämyys taitaa olla sun vika? Et ole vastannut tuolle yhdelle jankkaajalle, mikset hae töitä. Nyt rupeaa jo muakin kiinnostamaan. [/quote] Ok, tässä välissä olit ehtinyt vastata. Jossain sanoin, ettet orjatyöhön halua. Kai tarkoitit paskaduuneja? Nyt olit kuitenkin sellaisia hakenut? On toi kuussataa kyllä helkkarinmoinen summa, en tiennyt et se on noin korkea. [/quote] Orjatyöllä tarkoitin sitä työkokeilua, mistä saa 9 euroa päivässä +työmarkkinatuki, vai mikä se onkaan? Eli ei oikeata palkkaa. Ap
[/quote]
Minä arvasin ja käsitin tämän, mutta kerro ap ensi kerralla heti, mitä orjatyöllä tarkoitat.
Niille, jotka ketjussa kauhistelevat SUURIA tuloja, mitä ihmettä te teette & mitkä ovat tulonne? Tulot kun ovat todella niukat, onnea ap, että olet onnistunut niistä säästämään. Ihanaa matkaa!
Tiedoksi huutelijoille, että suurin osa työttömistä todellakin tahtoo töihin, ihmisarvoisiin töihin (9 euroa päivä - eikä todellakaan auta tulevaisuuden työlistymistä..). Tässä maassa ei pidän viedä vähiten saavilta vähäisiäkin vaan purkaa täysin tuottamaton ja työn saamista EHKÄISEVÄ työvoimapalvelu.
Vielä kiinnostaisi se, että mitä mahdatte itse tehdä te, jotka huudatte ap:n suurista tuloista - ja mitkä ovat tulonne?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:20"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:15"]Mun vuosi sitten kuollut isä oli maanviljelijä ja sai saman verran eläkettä kuin ap rahaa. Onko hyvä mieli? [/quote] Ei ole minun vika isäsi eläke. Ihan kuten ei ole minun vika Suomen lama ja suurtyöttömyyskään. Ap [/quote] Ohis, mut sun työttämyys taitaa olla sun vika? Et ole vastannut tuolle yhdelle jankkaajalle, mikset hae töitä. Nyt rupeaa jo muakin kiinnostamaan. [/quote] Ok, tässä välissä olit ehtinyt vastata. Jossain sanoin, ettet orjatyöhön halua. Kai tarkoitit paskaduuneja? Nyt olit kuitenkin sellaisia hakenut? On toi kuussataa kyllä helkkarinmoinen summa, en tiennyt et se on noin korkea. [/quote] Orjatyöllä tarkoitin sitä työkokeilua, mistä saa 9 euroa päivässä +työmarkkinatuki, vai mikä se onkaan? Eli ei oikeata palkkaa. Ap
[/quote]
Minä arvasin ja käsitin tämän, mutta kerro ap ensi kerralla heti, mitä orjatyöllä tarkoitat.
Niille, jotka ketjussa kauhistelevat SUURIA tuloja, mitä ihmettä te teette & mitkä ovat tulonne? Tulot kun ovat todella niukat, onnea ap, että olet onnistunut niistä säästämään. Ihanaa matkaa!
Tiedoksi huutelijoille, että suurin osa työttömistä todellakin tahtoo töihin, ihmisarvoisiin töihin (9 euroa päivä - eikä todellakaan auta tulevaisuuden työlistymistä..). Tässä maassa ei pidän viedä vähiten saavilta vähäisiäkin vaan purkaa täysin tuottamaton ja työn saamista EHKÄISEVÄ työvoimapalvelu.
Vielä kiinnostaisi se, että mitä mahdatte itse tehdä te, jotka huudatte ap:n suurista tuloista - ja mitkä ovat tulonne?
[/quote]
Joo, tuloni eivät todellakaan ole suuret. Kun olen maksanut vuokran, minulle jää käyttöön 485 euroa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:20"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:15"]Mun vuosi sitten kuollut isä oli maanviljelijä ja sai saman verran eläkettä kuin ap rahaa. Onko hyvä mieli? [/quote] Ei ole minun vika isäsi eläke. Ihan kuten ei ole minun vika Suomen lama ja suurtyöttömyyskään. Ap [/quote] Ohis, mut sun työttämyys taitaa olla sun vika? Et ole vastannut tuolle yhdelle jankkaajalle, mikset hae töitä. Nyt rupeaa jo muakin kiinnostamaan. [/quote] Ok, tässä välissä olit ehtinyt vastata. Jossain sanoin, ettet orjatyöhön halua. Kai tarkoitit paskaduuneja? Nyt olit kuitenkin sellaisia hakenut? On toi kuussataa kyllä helkkarinmoinen summa, en tiennyt et se on noin korkea. [/quote] Orjatyöllä tarkoitin sitä työkokeilua, mistä saa 9 euroa päivässä +työmarkkinatuki, vai mikä se onkaan? Eli ei oikeata palkkaa. Ap [/quote] Idiootti. Sen avulla saat työkokemusta, jonka avulla voit työllistyä jatkossa paremmin. Ihan oikeesti, kaikki me jotka ollaan hyvissä töissä ollaan jouduttu tekeen aikoinaan sen ekan työpaikan eteen paljon! Mulla on hyvä palkka ja varaa matkustella, mutta tiedän monia ahkeria pienipalkkaisia jotka ei ikinä pääse mihinkään. Me sitten rahoitetaan tollasen läskiperseen Turkin lomat. Vittu toivon että kaikki tuet leikataan sulta. Taidan laittaa tän viestiketjun tiedoksi sos.toimistoille.
[/quote]
Ai ihan tosi? Minäkin olin hyvässä, hyväpalkkaisessa työssä ja tulin irtisanotuksi. Olen aloittanut työt yläasteelaisena, tehnyt vaikka mitä ja minulla on kaksi korkekoulututkintoa. Laitatapa tosiaan, reppana, jos noin kateeksi käy muutaman sadan euron tulot/kk.
Minäkään en todellakaan lähtisi ttyökokeiluun, joka ei mitenkään edistä työllistymistäni. Kuten jo aiemmin joku korkeasti koulutettu sanoi, meille ei ole todellisesti työllistymistä auttavia vaihtoehtoja tarjolla. Jos haluttaisiin auttaa meidän työllistymistämme, esimerkiksi yrittäjyyden kokeilua pitäisi helpottaa siten, ettei sen mahdollisesti epäonnistuessa joutuisi aivan tyhjän päälle. Tämä koskee toki myös ei-työttömiä yrittäjäksi ryhtyjiä.
Karseita, kateellisten kirjoittamia ilkeitä kommentteja! Hienoa, ap, että pystyt säästämään lomamatkaa varten pienistä tuloistasi :). Kuten moni aiemmin ehdotti, kannatan kaverin tms. ostamaa matkaa, jonka maksat käteisellä takas. Kyllä työttömät ansaitsee lomia myös! Jos tt-tuesta pystyy säästämään, on aika vaikee ymmärtää näitä kateellisten työläisten vinkunaa siitä, ettei he pysty säästämään vaikka käyvät töissä. Oiskohan vikaa siinä rahankäyttötavassa?
Hyvää, rentoa lomailua sulle ap!
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:19"]Karseita, kateellisten kirjoittamia ilkeitä kommentteja! Hienoa, ap, että pystyt säästämään lomamatkaa varten pienistä tuloistasi :). Kuten moni aiemmin ehdotti, kannatan kaverin tms. ostamaa matkaa, jonka maksat käteisellä takas. Kyllä työttömät ansaitsee lomia myös! Jos tt-tuesta pystyy säästämään, on aika vaikee ymmärtää näitä kateellisten työläisten vinkunaa siitä, ettei he pysty säästämään vaikka käyvät töissä. Oiskohan vikaa siinä rahankäyttötavassa?
Hyvää, rentoa lomailua sulle ap!
[/quote]
Kiitos, tulee varmasti olemaan hyvä loma. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:31"]
[/quote]
[/quote]
Viikot istun koulussa, viikonloput ja välillä viikon mittaan töissä. Maksimissaan tulot 440 eur opintotuki + palkka 400-600 eur. Hemmetin rankkaa, kouluhommia sairaasti mut pitää töihin herätä ja vuoron jälkee koomassa pitäis alkaa raportteja vääntää. Helpommalla nää lähetän YHDEN v**un hakemuksen viikossa -marisijat.
Ja oman työpaikkani sain ilman hakemusten lähettelyä "orjatyön" kautta.
Jos joku pystyy säästämään matkarahat, niin saa minun puolestani lähteä reissuun.
Joillakin rahat uppoaa tupakkaan ja viinaan mikä ei varsinaisesti ylläpidä työterveyttä.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:31"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:20"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:15"]Mun vuosi sitten kuollut isä oli maanviljelijä ja sai saman verran eläkettä kuin ap rahaa. Onko hyvä mieli? [/quote] Ei ole minun vika isäsi eläke. Ihan kuten ei ole minun vika Suomen lama ja suurtyöttömyyskään. Ap [/quote] Ohis, mut sun työttämyys taitaa olla sun vika? Et ole vastannut tuolle yhdelle jankkaajalle, mikset hae töitä. Nyt rupeaa jo muakin kiinnostamaan. [/quote] Ok, tässä välissä olit ehtinyt vastata. Jossain sanoin, ettet orjatyöhön halua. Kai tarkoitit paskaduuneja? Nyt olit kuitenkin sellaisia hakenut? On toi kuussataa kyllä helkkarinmoinen summa, en tiennyt et se on noin korkea. [/quote] Orjatyöllä tarkoitin sitä työkokeilua, mistä saa 9 euroa päivässä +työmarkkinatuki, vai mikä se onkaan? Eli ei oikeata palkkaa. Ap [/quote] Minä arvasin ja käsitin tämän, mutta kerro ap ensi kerralla heti, mitä orjatyöllä tarkoitat. Niille, jotka ketjussa kauhistelevat SUURIA tuloja, mitä ihmettä te teette & mitkä ovat tulonne? Tulot kun ovat todella niukat, onnea ap, että olet onnistunut niistä säästämään. Ihanaa matkaa! Tiedoksi huutelijoille, että suurin osa työttömistä todellakin tahtoo töihin, ihmisarvoisiin töihin (9 euroa päivä - eikä todellakaan auta tulevaisuuden työlistymistä..). Tässä maassa ei pidän viedä vähiten saavilta vähäisiäkin vaan purkaa täysin tuottamaton ja työn saamista EHKÄISEVÄ työvoimapalvelu. Vielä kiinnostaisi se, että mitä mahdatte itse tehdä te, jotka huudatte ap:n suurista tuloista - ja mitkä ovat tulonne? [/quote] Viikot istun koulussa, viikonloput ja välillä viikon mittaan töissä. Maksimissaan tulot 440 eur opintotuki + palkka 400-600 eur. Hemmetin rankkaa, kouluhommia sairaasti mut pitää töihin herätä ja vuoron jälkee koomassa pitäis alkaa raportteja vääntää. Helpommalla nää lähetän YHDEN v**un hakemuksen viikossa -marisijat. Ja oman työpaikkani sain ilman hakemusten lähettelyä "orjatyön" kautta.
[/quote]
Saa toimeentulotuen asiakas lomailla ulkomailla siinä missä muutkin Suomalaiset, eikä asia ole sossun päänvaiva. Voimeentulotukianomukset muuttui vuoden 2015 alussa, eikä uusissa ole kysymystä, oletko lomaillut kuluvan päätöksen aikana ulkomailla.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:22"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:14"]Ihmettelen kyllä miten karenssin saaneella voi olla täysi tt-tuki? Normaalisti siitä leikataan -20% kun saa karenssin. [/quote] En usko että minulla on enää karenssi. Sain ennen jotain eri rahaa, kun olin työkokeilussa. Kun lopetin siinä, tuli muutaman kuukauden karenssi. Sen jälkeen olen saanut toimeentulotukea. Ap [/quote] Et saisi täyttä tt-tukea, jos olisit oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Paitsi jos olet kieltäytynyt hakemasta työttömäksi työnhakijaksi ja työttömyyskorvauksen piiriin. Ensisijainen etuus haetaan ensin, jollei siitä tieten tahtoen kieltäydytä. Tällöin tt-tukea leikattaisiin rangaistukseksi 2 kuukauden ajan -20% [/quote] Katsoin juuri sossun päätöstä edelliseltä kuulta. Siinä luki 3kk:n työssäoloehto. Siitä on varmaankin kyse. Kun valmistuin koulusta, en saanut töitä. Ap
[/quote]
No niin, nyt tajusin. Onnex ei ollut 5kk:n. Saatatkin olla pitkäaikainen asiakas, jollet ole tulevaisuudessa saamassa työtä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:33"]
Ei niillä sossun rahoilla todellakaan kuulu lomailla. Ne rahat on sitä varten että pystyt elättämään itsesi ja ettet joutuisi ihan kodittomaksi. Mulla ei tulis mieleenkään lähteä niillä rahoilla jonnekki ulkomaille? Toiset täällä ei saa mitään tukia vaikka oikeasti tarvitsisivat ja toiset näköjään lomailevat niillä tukirahoillaan. Voi vittu mä sanon. Ei nyt oikein ymmärrys riitä.
[/quote]
No jos joku ei osta kuin paketin kaurahiutaleita kuussa ja elää askeettisesti, onko väliä mihin ne rahat sitten menee? Jollekin itsensä elättäminen on kohtalaisen laadukasta ruokaa, joku säästää muuhun.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:33"]
Ei niillä sossun rahoilla todellakaan kuulu lomailla. Ne rahat on sitä varten että pystyt elättämään itsesi ja ettet joutuisi ihan kodittomaksi. Mulla ei tulis mieleenkään lähteä niillä rahoilla jonnekki ulkomaille? Toiset täällä ei saa mitään tukia vaikka oikeasti tarvitsisivat ja toiset näköjään lomailevat niillä tukirahoillaan. Voi vittu mä sanon. Ei nyt oikein ymmärrys riitä.
[/quote]
Kyllä kaikki saa ihan samat tuet samassa tilanteessa. Ihan kuule lakisääteinen juttu ja puhdasta matematiikkaa. Jos tulot ei yllä tiettyyn minimiin saat erotuksen toimeentulotukena. Poikkeuksena yrittäjät jotka eivät tt-tukea saa vaikka tulot olisi 0e.
[/quote]
Kyllä yrittäjät saa tt-tukea. Lukee jopa tt-hakemuksessa. Siinä on oma osio yrittäjille. Ainoa paha juttu on se, että saatetaan painostaa luopumaan kannattamattomasta yritystoiminnasta.
Anna säästösi jonkun luotettavan haltuun. Itsekin siirsin mummoni tilille. Mummo antoi rahaa kun tarvitsin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:45"]Anna säästösi jonkun luotettavan haltuun. Itsekin siirsin mummoni tilille. Mummo antoi rahaa kun tarvitsin.
[/quote]
Tällä hetkellä säästöni on käteisenä kotona. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:33"]
[/quote]
No jos joku ei osta kuin paketin kaurahiutaleita kuussa ja elää askeettisesti, onko väliä mihin ne rahat sitten menee? Jollekin itsensä elättäminen on kohtalaisen laadukasta ruokaa, joku säästää muuhun.
[/quote]
Siinä vaiheessa kun on varaa lähteä niil rahoilla ulkomaille, on sitä tukea saatu paljon runsaammin mitä olisi tarvetta.
Niin ap, miten se työnhaun laita? Haetko vai et?
mitä ihmettä? tottakai saat mennä lomalle! se ei sossuille kuulu mitä teet. kauhea ajatuskin että olisi rajoitettu kenellä oikeus lomaan ja kenellä ei!