Kuinka salata sossulta lomareissun?
Olen työtön ja saan toimeentulotukea ja asumislisää. Olen säästänyt jo 500 euroa lomaan ja aion säästää vielä toiset 500 euroa ennen lomaa, joka on joskus kesällä tai alkusyksyllä. Ajattelin lähteä Turkkiin. En ole vielä varannut mitään.
Nyt murehdin sossua. Mitä mieltä ne ovat lomailusta? Jos menen viikoksi ulkomaille, niin kostaako ne sen jotenkin? Katsovat että kun tuo pystyy säästämään tonnin lomaan, niin sille ei tarvitse antaa pariin kuukauteen rahaa.
Ajattelin kysyä, voiko lomailla niin että tiliotteeseen ei jää jälkeä lomasta? Maksaa lennot käteisellä, samoin hotellihuoneen. Tai hostelli, jos sellaiseen menen?
Ja vielä lisään että menisin töihin jos sellaisen saisin. Ihan vain niille tiedoksi joiden mielestä olen lusmu joka ei tee töitä koska ei huvita. Olen syönyt halpaa ruokaa ja kituuttanut kaikessa näiden lomarahojen eteen. Tuo loma on ainoa ilo elämässäni pitkään aikaan.
Kommentit (222)
Nostat pikkuhiljaa käteistä automaatista. Käyt matkatoimistossa maksamassa matkan käteisellä, niin ei sossu tiedä sun matkasta mitään.
Toivottavasti huomaavat. Sun pitää selittää mihin olet nostanut tuhat euroa.
Mitkä lennot voi ostaa käteisellä?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:25"]
Nostat pikkuhiljaa käteistä automaatista. Käyt matkatoimistossa maksamassa matkan käteisellä, niin ei sossu tiedä sun matkasta mitään.
[/quote]
mutta matkatoimistossa yleensä maksaa matkat enemmän.
Ei sa haittaa jos ne saa tietää. Liikaa toimeentulotukeahan sä saat, kun on rahaa reissuun. Ei ollut mulla kun olin kaksi kuukautta työttömänä, nälkä oli...
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:25"]Nostat pikkuhiljaa käteistä automaatista. Käyt matkatoimistossa maksamassa matkan käteisellä, niin ei sossu tiedä sun matkasta mitään.
[/quote]
Maksetaanko siinä samalla lennot? En ole ennen käynyt ulkomailla. Ap
Nyt on vaikee uskoa että se niille kuuluu mihin käytät rahat mitä niiltä saat. Tuskin kiinnostaa/saa tietää/"kostaa" :D
Samaa mieltä kuin sossu, et tarvitse toimeentulotukea jos pystyt rahaa säästämään ja lomailemaan. Aika harva meistä haluaa sun lomamatkoja rahoittaa.
No ei ihmekään, että jotkut pitävät tttukea liian suurena, kun siitä pystyy jopa säästämään lomamatkaan. Kannatti tulla tänne kertomaan ja kohta monet alkavat vaatia sen pienentämistä. Mä en todellakaan pysty siitä säästämään yhtään, joten... kiitti vaan.
Missä saa maksettua hotellihuoneen käteisellä? (No ehkä jossain Turkissa jonkun sivukujan motellin), lentojakaan ei voi ainakaan netistä varata käteisen kanssa :D
Voithan sä tietenkin antaa ne fyrkat jollekin ystävällesi ja käskeä ostamaan liput, jos nyt haluat veronmaksajien rahoja välttämättä hyväksikäyttää. Tai sitten myyt karvavisaa pari kertaa ja ostat niillä äkkilähdön, niin ei tarvitse säästellä sossun rahoja!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:25"]Nostat pikkuhiljaa käteistä automaatista. Käyt matkatoimistossa maksamassa matkan käteisellä, niin ei sossu tiedä sun matkasta mitään.
[/quote]
Maksetaanko siinä samalla lennot? En ole ennen käynyt ulkomailla. Ap
[/quote]
Kävellenkö aattelit mennä? Mitä sinun mielestäsi tuossa maksetaan????
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:29"]Nyt on vaikee uskoa että se niille kuuluu mihin käytät rahat mitä niiltä saat. Tuskin kiinnostaa/saa tietää/"kostaa" :D
[/quote]
Sossurahaa saadakseen tulee sossuun toimittaa tiliote, eli kyllä ne katsoo mihin tuhlaat. Jos on varaa matkustella, ei tarvitse tukia.
Ei se musta sossun asia ole jos olet SÄÄSTÄNYT itse rahat etkä tienannu niitä pimeästi. Itselläkin n. 4000€ säästössä ja olen parhaillaan työtön ja saan toimeentulotukea. Jos elää säästeliäästi ja tiukasti niin ei siitä kuulu sakottaa. Anna palaa vaan, oot lomasi ansainnut :) Kyllä niitä töitä vielä kerkee tehdä.
Matkatoimistossa saattaa onnistuabkäteisellä maksu. Lennot ja hotelli itse varattuina vaativat kyllä korttimaksun.
Sitten varaa pakettimatkan. Ainakin finnmatkoilla voi matkan maksaa niitten myymälöissä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:25"]Nostat pikkuhiljaa käteistä automaatista. Käyt matkatoimistossa maksamassa matkan käteisellä, niin ei sossu tiedä sun matkasta mitään. [/quote] Maksetaanko siinä samalla lennot? En ole ennen käynyt ulkomailla. Ap
[/quote]
Just joo. Kuka toimeentulotuella oleva säästää ensin 500 ja sitten 500 myöhemmin. Ja haaveilisi tonnin matkasta...
Ilkeä kateelllinen
Nostat rahaa tililtä säännöllisesti muutaman kympin. Kun on aika maksaa lennot ja hotelli, perustat eri pankkiin tilin, talletat rahaa, maksat matkan ja suljet tilin. Sossu ei ehdi tietää koko tilistä mitään.
Monet käyttävät tuon tonnin muutamassa kuussa kaljaan ja tupakkaan, haluatteko ennemmin rahoittaa niitä. Ei kai tilitoimintoja jatkuvasti seurata.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:32"]Ei se musta sossun asia ole jos olet SÄÄSTÄNYT itse rahat etkä tienannu niitä pimeästi. Itselläkin n. 4000€ säästössä ja olen parhaillaan työtön ja saan toimeentulotukea. Jos elää säästeliäästi ja tiukasti niin ei siitä kuulu sakottaa. Anna palaa vaan, oot lomasi ansainnut :) Kyllä niitä töitä vielä kerkee tehdä.
[/quote]
Kiitos kommentista. Ajattelin juuri että sossulla tuskin on oikeutta katkaista tukea vaikka lomailenkin. Itse olen rahat säästänyt toimeentulotuesta.
Ap
Kuinka monta työhakemusta lähti tänää? Ei niitä töitä SAA, työ pitää hankkia.